Žmogus jau tokia būtybė, kad kuo daugiau rūpesčių jį slegia, tuo liūdnesnis jis yra. Na o studentams šiuo metu rūpestėlių tikrai netrūksta. Nors koliokviumai jau ir baigiasi, tačiau dar laukia kalnai referatų, kursinių darbų, atsiskaitymų, o apie milžinišku greičiu artėjančius egzaminus nesinori net pagalvoti. Ir iš vis dažnai net nesinori eiti iš namų, kai laukia švilpia vėjai ir pliaupia lietus. Tikriausiai ne vienam kartais kyla noras mesti visus darbus, užsidaryti savo namuose ir visam pasauliui išrėkti – palikit mane ramybėje – man rudeninė depresija.

Depresija – rimta liga

Ruduo – tai metas, kai depresija skundžiasi daugiausiai žmonių. Pasibaigusios vasaros atostogos, užgriuvę darbai ir nauji rūpesčiai, šaltas oras, saulės trūkumas – tai pagrindinės priežastys, dėl kurių žmogus rudenį jaučiasi prislėgtas ir kodėl depresiją ėmėme sieti būtent su rudeniu.

Tačiau reikia nepamiršti, kad tai, jog kartais mus užplūsta bloga nuotaika, nepaaiškinamas liūdesys, nerimas, mieguistumas, o aplinkiniai ima erzinti, dar nereiškia, jog mes susirgome depresija (nors tai galėtų būti pirmieji depresijos požymiai). Suprantama, kad žmogus negali visą laiką jaustis gerai, džiaugtis, jam negali kiekvieną dieną būti linksma ir pan. Kiekvienam iš mūsų ateina toks metas, kai norisi paliūdėti, paverkti, pamąstyti, pabūti vienam, tačiau reiktų stengtis, kad ši būsena neužsitęstų per ilgai ir nevirstų savęs gailėjimosi būsena.

Pasak medikų, jeigu žmogus bent dvi savaites kasdien jaučiasi prastai, praranda gyvenimo džiaugsmą, pasidaro apatiškas anksčiau jį dominusiems ir džiuginusiems dalykams, apima mieguistumas, apatija, nerimas – tai jau galėtų būti depresijos požymiai. Tikroji depresija yra rimta liga, kuri gali tęstis labai ilgai. Tačiau norint tiksliai diagnozuoti depresiją, reikia bent pusmečio. Depresija, kaip ir kitos ligos, gydoma vaistais. Vaistai nuo depresijos (antidepresantai) šalina šios ligos simptomus, tačiau dažniausiai – tik po keliu savaičių gydymo. Juos reikia vartoti reguliariai ir ilgai. Taip pat vertėtų pasikonsultuoti su psichologais.

Kaip įveikti depresiją?

Pateikiu keletą patarimų, kurie galėtų padėti išsivaduoti iš apėmusios depresijos gniaužtų:

1. Nueik į soliariumą ir pasimėgauk bent dirbtinės saulės šviesa ir šiluma.
2. Jei leidžia kišenė, išvyk atostogų į kitą šalį. Pakeitus aplinką, nuotaika tikrai pagerės.
3. Pakeisk savo namus – pvz., galėtum persidažyti kambario sienas šviesiomis, šiltomis spalvomis, perstatyt baldus.
4. Užmegzk naują romaną.
5. Su draugais surenk beprotiškai linksmą vakarėlį (žinoma, jei rasi bent du žmonės, kurie tuo metu tavęs neerzins).
6. Įsigyk daiktą, kurio jau seniai norėjai.
7. Užsiimk veikla, kuri tau yra maloni.
8. Pakeisk savo išvaizdą.
9. Palepink save (karšta vonia, žvakių šviesoje geriamas vynas ir t. t.).
10. Pasiklausyk geros muzikos, pažiūrėk gerą filmą ar perskaityk įdomią knygą.

Kad ir ką bedarytum, stenkis atitrūkti nuo tave slegiančios kasdienybės ir pamiršti blogą nuotaiką!

Views All Time
Views All Time
2525
Views Today
Views Today
1
0 0