Kategorija: Parašiutizmas

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – laisvame kritime

Besiruošdamas išeiti iš lėktuvo kaip AFF grupės studentas, privalai įsitikinti, kad tavo instruktoriai taip pat jau pasirengę išėjimui. Tai atliekama pažvelgiant į kiekvieną instruktorių, esančius šonuose, šie turi linktelėti galva, jeigu pasirengę. Po to atliekamas skaičiavimas “viens-du-trys" . Stovint lėktuvo tarpduryje, švilpiant oro srautui ir variklio gausmui nustelbiant bet kokį kita garsą, gali pamiršti skaičiavimą balsu – niekas to negirdės. Skaičiavimas atliekamas judesiais. Iš pradžių linktelėk į lauką (“vienas”), po to vidun (“du”) ir tada atsispiri nuo lėktuvo (“trys”). Visa tai keletą kartų...

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – išėjimas iš lėktuvo

Išėjimą priverstiniam skleidimui prižiūri instruktorius. Įsodindamas į lėktuvą, instruktorius privalo prisegti specialų diržą, jungiantį tavo parašiutą su lėktuvu (falas). Kiekvienam tavo veiksmui bus duodama atskira komanda. Viską daryk taip, kaip buvai mokintas instruktažo metu, atsistosi ir prie durų prieisi tik gavęs instruktoriaus signalą. Teisinga kūno poza tarpduryje, gerai žinai kuria koja ir kaip atsispirsi, iš karto po atsiskyrimo nuo lėktuvo kuo daugiau išsilenki (arka), rankos/kojos plačiai ir sulenktos, smakrą verti aukštyn, ir akimis dar spėsi pamatyti tolstantį lėktuvą. Prieš atsistodamas lėktuvo tarpduryje, privalai...

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – lėktuve

Priklausomai nuo situacijos ir aukščio, šuoliui vadovaujantis instruktorius nuspręs, kokią komandą jums duoti: "Avarinis nusileidimas", arba " Išeinam". Skirtumas tarp šių dviejų komandų - aukštis. Jei esate pakilę daugiau, nei 300 m ir lėktuvas nesminga žemyn - parašiutininkai gali palikti lėktuvą. Static Line parengti parašiutininkai su apvaliais kupolais tikrai išsiskleis saugiai. Jei esate su sparno tipo kupolu, instruktorius gali liepti išėjimo metu iš karto skleisti atsarginį kupolą - jie išsiskleidžia greičiau. Jei instruktorius abejoja studento sugebėjimu iš karto skleisti atsarginį - jis tokį...

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – žemėje

Nuodugniais tyrimais nustatyta, kad šuoliai yra nesuderinami su svaigalais ir kvaišalais. Gyvuojanti tradicija "taisyti orą" yra veiksminga priemonė ginantis nuo darganos, bet jei esi padauginęs iš vakaro - rytinių šuolių geriau atsisakyk. Šokinėdamas blaivia galva, patirsi žymiai daugiau malonumo ir sumažinsi rizikos laipsnį. Atmink, kad nors kiek jaučiamų pagirių poveikis labai sustiprėja, kai sumažėja slėgis, t.y. pakyli lėktuve į aukštį. Bent kiek sulėtėję mąstymas, reakcija ir fiziniai refleksai bus tavo priešai, kurie gali užmušti tave. Taigi - prieš šuolius laikykis toliau nuo pagerti...

Klaipėdos parašiutininkų klubas

Klaipėdos Parašiutininkų Klubas yra jauna organizacija. 1997 metais klubą įkūrė keletas parašiutizmo naujokų, kurių karštą norą būti ore suprato Klaipėdos Aviaeskadrilės vadovai bei labiau patyrę parašiutininkai iš kitų Lietuvos klubų. Nuo pat klubo įkūrimo, prezidentu kasmet yra išrenkamas Viktoras Šišniauskas - lakūnas, bei parašiutų sporto instruktorius. Klubas turi mokomiesiems šuoliams reikalingą įrangą, visi klubo nariai įsigiję šiuolaikines sparno tipo parašiutų sistemas, pas mus nuolatos lankosi kolegos iš kitų Lietuvos bei užsienio klubų, o ir mūsų atstovai dažnai keliauja bei šokinėja kituose klubuose Lietuvoje...

Parašiutizmas Lietuvoje

1937 m. gegužės 16 dieną Kaune vyko aviacijos šventė Lietuvos Aeroklubo dešimtmečiui paminėti. Kaip tik šiame renginyje į vieną būrį susirinko aktyviausi parašiutizmo entuziastai pademonstruoti žiūrovams savo sugebėjimų. Kaip rašo to meto spauda, Kauno aerodrome susirinko apie 50000 žiūrovų. Į šventę atvyko ir pats prezidentas A.Smetona. Įspūdingiausia šventės dalis buvo parašiutininkų pasirodymas. J.Steikūnas, išskleidęs parašiutą, staiga jį atkabino. Šiek tiek pakritęs, jis išskleidė antrąjį ir paskutinį parašiutą. Tai sulaukė audringos minios reakcijos. Tokie parodomieji šuoliai atliekami ir dabar, tačiau su trimis ir daugiau...

Didelių galimybių parašiutai ir jų valdymas

Jei jums prireikia papildomų veiksmų valdymo stropomis norint išvesti parašiutą į skriejimą pažeme, vadinasi jūs pasirinkote neteisingą posūkio aukštį. (Nepaisant to, bet kokie veiksmai valdymo stropomis šioje situacijoje yra tikrai geriau, nei nemalonus smūgis į žemę). Blogiausia yra tai, kad daugelis net nesupranta, kad tai rodo tik prastą parašiutininko pasirengimą ir sukelia pavojų ne tik jam, bet ir aplinkiniams. Taigi, nusileidimo saugumo laipsnis priklauso nuo to, kaip mažai jums reikia atlikti judesių valdymo stopomis, norint išvesti parašiutą iš staigaus posūkio mažame aukštyje. Jei...

Stiletto pilotavimo ypatumai

Stiletto bus aprašytas lyginant jį su to paties dydžio Sabre, nes tai yra taip pat didelių galimybių parašiutas, kurį daugelis patyrusių sportininkų jau išbandė. Abu priklauso pirmos klasės didelių galimybių parašiutams, tačiau turi skirtingas valdymo charakteristikas. Kai kurie sportininkai rinktųsi PD-Stiletto valdymo tipą, kai kiti, nors ir patyrę, mieliau ir toliau šuoliams naudotų PD-Sabre. Pradžioje mes siūlytume atlikti kelis šuolius skleidžiant parašiutą 3 kilometrų aukštyje tam, kad geriau pažintumėte Stiletto. Tai yra gerai net ir tada, kai jūs jau turite tūkstančius šuolių didelių...

Šuolis apvaliu parašiutu

Jūs išklausysite kelių valandų teorinį parašiutizmo kursą ir valandą galėsite pasitreniruoti praktiškai. Šių mokymų metu patyręs instruktorius jums išaiškins šuolio teoriją: kaip elgtis ypatingų situacijų metu, kaip iššokti iš lėktuvo ir svarbiausia - kaip tinkamai nusileisti. Praktinės treniruotės metu turėsite galimybę įgytas teorines žinias patikrinti parašiuto sistemos treniruoklyje. Po šio teorinio ir praktinio pasiruošimo Jūs jau būsite pasirengęs savo pirmąjam šuoliui. Šoksite labai patikimu karišku desantiniu parašiutu D-5. Šio tipo parašiutai ilgą laiką naudojami įvairių šalių karinėse pajėgose ir yra daugybę kartų patikrinti...

Šuolis tandemu „Kengūra”

Kartu su instruktoriumi šoksite "sparno" tipo parašiutu, specialiai pritaikytu tandeminiams šuoliams " BT 80 ". Tokie parašiutai yra papildomai sustiprinti ir yra pakankamai dideli, kad išlaikytų du žmones. Parašiuto kuprinėje yra įmontuotas parašiuto automatinio išskleidimo prietaisas, kuris ypatingu atveju saugiame aukštyje išskleis atsarginį parašiutą. Į 3100 metrų aukštį klubo lėktuvas AN-2 jus ir kitus parašiutininkus pakels per 20 minučių. Iššokę iš lėktuvo, kartu su instruktoriumi 200 kilometrų per valandą greičiu krisite apie 40 sekundžių. (Paprastai norėdamas atlikti šuolį su tokiu ilgu...