Archives for Dailė
Dailininkas grafikas Algirdas Pakeliūnas
Algirdas Pakeliūnas gimė 1938 m. lapkričio 18 d. Dovydų kaime, Pasvalio rajone. Mirė 2003 m. sausio 19 d. Palaidotas Dovydų kaimo kapinėse, Pasvalio rajone. Grafikas. Lietuvos dailininkų sąjungos narys nuo 1966 m. 1959 m. baigė Kauno taikomosios dailės mokyklos medžio…
Žemė ir dangus po Rotušės skliautais
Žemiškoji juodoji keramika ir dangiškasis kaulinis porcelianas. Žiedimo maestro ir kaulinio porceliano asė. Juodos ir baltos spalvų derinys po senoviniais Rotušės rūsių skliautais. Tai vakar Keramikos muziejuje atidarytos Vidmanto Valiušio ir Aldonos Keturakienės parodos “Kontrastai” intriguojantys deriniai. Utenos rajone, Leliūnuose…
Buvęs kaunietis pasuko į nepelningą verslą
Šių metų Kėdainių krašto kultūros premija ketvirtadienį savivaldybės Tarybos posėdyje įteikta kėdainiečiui tautodailininkui Juliui Urbanavičiui. Šio menininko rajono žmonėms pristatyti nereikia, jo skulptūrų rasime ir Šėtoje ir Josvainiuose, ir Tiskūnuose, ir Vokietijoje, Dangoje, Julius -ir tapytojais, ne kartą surengęs autorines…
Juzefos Čeičytės paroda Radvilų rūmuose
Nuo vasario 3 d. Radvilų rūmuose galima bus aplankyti retrospektyvinę tapybos klasikės Juzefos Čeičytės parodą „Juzefa Čeičytė – laiko ir erdvės metraštininkė“. Parodos atidarymas įvyks vasario 3 dieną, penktadienį, 16 val. Tapytoja, kino ir teatro dailininkė, eiles kurianti Juzefa Čeičytė…
Impresionizmas I dalis
Ištikimybės gamtai principą išpuoselėjo XIX aštuntojo dešimtmečio meno kryptis. Ši kryptis pavadinta impresionizmu. Pirmiausiai ji susiformavo prancūzų tapyboje kaip priešprieša soloniniam akademizmui; vėliau reiškėsi daugelio Europos šalių dailėje, literatūroje, muzikoje, teatre. Impresionizmo pagrindas - įsitikinimas, kad viskas pasaulyje nuolat kinta…
L.Gucevičius – lietuviškojo klasicizmo architektūros pradininkas
Visas čius kūrybinis palikimas – neįkainojimai vertingas indėlis į musų krašto architektūrą. Jo kūriniai tapo vertingais Vilniaus miesto ir jo apylinkių architektūros akcentais. Jie iki musų dienų nenustojo savo reikšmės. Į to meto Vilniaus barokinę architektūrą įjungdamas aiškų, laisvai perkurtą…
Lietuviškojo klasicizmo savitumai. Palyginimas su Lenkijos klasicizmu
Lietuvos klasicizmo architektūra buvo kuriama pagal tą pačią visos Europos idėjinę programą. Tačiau išsiskiria ir saviti regioniniai lietuviškojo klasicizmo bruožai. Aiškių meninių skirtumų pastebima net tarp Lietuvos ir Lenkijos architektūros. Lenkijos (ypač Varšuvos) klasicizmo kūriniams būdingas formų sudėtingumas, pabrėžtas dekoratyvumas,…
Ankstyvasis ir brandusis klasicizmas (1780 – 1795 metai)
Pirmuoju laikotarpiu Lietuvos klasicizmas palaipsniui peraugo iš ankstyvojo į brandųjį. Tarp jų nebuvo ryškių chronologinių ribų – tuo pačiu metu sukurta ir mažiau ir labiau brandžių kūrinių. Tai priklausė nuo užsakovų išsilavinimo bei arhitektų talento. Ankstyvojo klasicizmo pastatams (maždaug iki…
Klasicizmo ryšys su romatizmu
XIX amžiaus ketvirtajame – šeštajame dešimtmetyje šalia klasicizmo reiškėsi ir romantizmas. Jis neišstūmė klasicistinių bruožų, bet persipynė su jais ir egzistavo lygegrečiai tuo pačiu laiku. Romatizmo architektūros kūrėjai daugiausia buvo profesoriaus K. Podčašinskio auklėtiniai, įsijungę į kūrybinę veiklą jau po…
Europos ir Lietuvos klasicizmo raidos etapai
Daugumoje Europos šalių klasicizmas plito nuo XIII amžiaus vidurio iki 1830 metų. Stiliaus raida vyko dviem etapais: nuo XIII amžiaus vidurio iki XIX amžiaus pradžios ir nuo XIX amžiaus pradžios iki 1830 metų. Pirmąjam etapui būdingos plastiškesnės formos, dažnai ne…