10 pagrindinių web dizaino klaidų 2005 metais

Nustatyti 2005 metų grubiausias svetainių dizaino klaidas autorius nusprendė užduodamas klausimus internete. Čia jis paprašė lankytojų išvardinti, jų nuomone pagrindines vartotojo sąsajos klaidas.

Šis metodas leidžia pastebėti tas klaidas, kurios nebuvo pastebėtos profesionalų atliekamų testų metu. Tačiau taip jau atsitiko, kad skirtingi metodai davė tuos pačius rezultatus. Taigi ne vienas skaitytojas sau pasakys, kad šias klaidas aš jau seniai žinau, jos jau ilga laiką nagrinėjamos. Ir tai tiesa, bet kartojimas mokslų motina, todėl dar kartą kalbam apie nuolat svarstomus dalykus. Taigi pristatome „karštąjį dešimtuką“:

1. Problema su skaitomumu

Straipsniai 1 reklama

Šrifto parinkimo klaida įsiveržė toli į priekį. Ji gavo dvigubai daugiau balsų nei klaida numeris 2. Beveik du trečdaliai apklaustųjų skundėsi dėl mažo šrifto dydžio arba dydžio fiksavimo, o vienas trečdalis skundėsi per mažu kontrastu tarp šrifto ir fono spalvų.

2. Nestandartinės nuorodos

Štai pagrindinės nuorodų taisyklės:

Svetainėje aiškiai parodykite kur yra nuorodos: jei tai yra tekstas, tegul jis bus kitos spalvos ir pabrauktas (nenaudokite pabraukimų tekste).

Neslėpkite skirtumo tarp lankytų ir dar nelankytų nuorodų.

Informuokite vartotoją kas slypi po nuoroda. Parašykite bent kelias užuominas apie nuorodos turinį, kad jas suprastų tiek vartotojas, tiek paieškos robotas. Aprašydami nuorodą stenkitės vengti nieko nesakančių frazių kaip „spauskite čia“.

Stenkitės vengti JavaScript ir kitų nuorodą „apsunkinančių“ priemonių, kurios keičia nuorodos naudojimo įpročius.

Stenkitės neatidarinėti nuorodų naujuose languose (išskyrus PDF ir kitas bylas).

3. Flash

Nors flash vis daugiau populiarėja pasaulyje, tačiau nemaža dalis flash darbų yra skaitomi nenusisekusiomis klastotėmis ir erzina vartotojus. Džiugina tik tai, kad flash intro jau beveik „išmirė“. Puslapių intro buvo tiek kenksmingi, kad net patys daugiausia neišprusę dizaineriai nesiima jų daryti, ir dar mažiau neišprusę užsakovai jų neužsako.

Flash yra programinė aplinka. Todėl ji turi suteikti papildomas galimybes vartotojui, kurių nesuteikia tradicinė statinė svetainių aplinka. Nereikia naudoti flash vien tam, kad svetainėje kas nors šokinėtų ar bėgiotų. Jei jūsų svetainės turinys nuobodus, perrašykite tekstus, kad jie būtų įdomesni, pasamdykite profesionalų fotografą, kad padarytų spalvingesnes nuotraukas. Neverskite jūsų svetainės šokti čia-čia-čia ritmu. Tai tik atbaidys lankytoją. Dauguma žmonių animaciją sulygina su netinkamu turiniu.

Flash naudojimas navigacijoje beveik visada klaidingas. Žmonės visada mieliau naudos nuspėjamą navigaciją ir statinį meniu.

4. Turinys parašytas ne interneto svetainei

Rašyti internetui reiškia:

Rašyti trumpai
Rašyti taip, kad lengva būtų apžvelgti
Rašyti tik „į temą“ (o nepildyti erdvės tuščia reklama)
Web tekstas turi:

Atsakyti į vartotojų užklausimus.
Tam naudoti paprastą kalbą be sudėtingų terminų (paprastais žodžiais išreikštas turinys palengvins ir „paieškos sistemų darbą“, todėl, kad vartotojai ieško informacijos naudodami savo kalbą).

5. Bloga paieška

Visų kitų klaidų taisymas yra lengvas lyginant kiek resursų sunaudos geros paieškos sukūrimas. Nepaisant išlaidų tai apsimoka todėl, kad paieška yra esminis darbo įrankis vartotojui, ir kiekvienais metais šis įrankis tampa vis svarbesnis ir svarbesnis.

6. Naršyklių nesuderinamumas

Dar šį pavasarį absoliuti vartotojų dauguma naudojosi Internet Explorer naršykle. Šiandien vis daugiau vartotojų „pereina“ į Firefox, Opera, Safari „stovyklas“. Taigi negąsdinkite savo lankytojų vien dėl to, kad jie dirba su kita platforma.

7. Milžiniškos formos

Vis daugiau žmonių skundžiasi svetainių formomis. Formos labai dažnai naudojamos internete, jos būna didelės, su daugeliu klausimų ir variantų. Visiškai išvengti formų neįmanoma. Tačiau padarykite, kad tas susitikimas su forma lankytojui būtų kuo trumpesnis. Štai penkios šio reikalo taisyklės:

Išimkite visus nereikalingus klausimus. Pavyzdžiui, ar tikrai jums reikia žinoti kaip kreiptis į vartotoją (ar tai vyras ar moteris, ar ištekėjusi ar ne)?

Privalomais padarykite tik tuos laukelius kurie jums tikrai reikalingi.

Naudokite automatinio pildymo funkciją naršyklėje. Tam naudokite HTML kode tradicinius laukelių pavadinimus (name, address ir t.t.).

Nustatykite automatinį kursorių pirmame laukelyje. Taip sutaupysite vieną pelės paspaudimą.

Lanksčiai palaikykite įvairius formatus. Pavyzdžiui, telefonų numerių, kreditinių kortelių numerių ir t.t. Juk nesunku suprogramuoti, kad sistema „išimtų“ nereikalingus tarpus ir brūkšnius. Tai ypatingai aktualu pagyvenusiems žmonėms, kuriems sunku suvokti kitus formatus, ko reikalauja užsakymo forma. Kam prarasti užsakovą, jei jis tik nori gražiai užrašyti savo telefono numerį naudodamas brūkšnelius tarp skaičių.

Formos, kurios laužo tarptautines taisykles dažnai tampa nesuprantamos užsieniečiams. Jei pas jus Kanados pašto indeksas priimamas kaip klaida nenustebkite, kad pas jus Kanados gyventojai nesiregistruoja.

8. Firmos kontaktų ar kitos informacijos nebūvimas

Nežiūrint į tai, kad daugeliui vartotojų kur kas svarbiau rasti telefono numerį ar el. pašto adresą, paprasto adreso nebūvimas gali Jums pakenkti. Tai gali sukelti nepasitikėjimą jumis. Kas patikės pinigus tai firmai, kuri slapia savo biuro adresą?

9. Fiksuoto pločio svetainių maketai

Čia nuomonės dalijosi pusiau:

Dideliame monitoriuje nebuvo patogu dirbti su svetaine, kadangi ji netapdavo platesnė. Ir atvirkščiai, jei monitorius buvo mažesnis, o svetainė „nesitampė“, ji ne visa tilpdavo ekrane.
Dešinė, fiksuotos svetainės dalis, būdavo „nukirpta“ jį spausdinant. Tai ypač erzino europiečius, nes jie naudoja siauresnį popieriaus formatą A4 nei amerikiečiai.
Čia mes priminsime pirmąją taisyklę. Sakykime, kad jūsų svetainėje nėra pirmos klaidos ir jūs neužfiksavote šrifto dydžio. Vartotojai dirbantys dideliais monitoriais būtinai padidins šriftą. Tada jie padidins ir naršyklės langą, kad būtų lengviau skaityti tekstą. Tačiau jei jūsų svetainės plotis fiksuotas svetainės lankytojas tikrai neliks patenkintas.

Blogiausia ką galite padaryti tai fiksuoti iššokančio lango plotį ir aukštį. Iššokantys langai iš esmės yra „gamtos klaida“, tačiau jei jūs priversti jais naudotis, neverskite lankytojų informaciją skaityti lange dydžiu prilygstančiame spynos rakto skylutei. Leiskite vartotojui keisti kiekvieno naujo lango dydį.

10. Neteisingas nuotraukų didinimas

Pagal vartotojų balsavimo rezultatus dešimtoje vietoje turėtų būti iššokantys langai, tačiau apie jos ir taip daug rašoma. Todėl geriau atkreipiam dėmesį į kitą nemažiau svarbią klaidą.

Viena iš kertinių komercinių puslapių savybių yra nuotraukos didinimas, kad pirkėjas geriau apžiūrėtų prekę. Šaunu matyti, kad dauguma svetainių tai supranta ir šią galimybę siūlo savo lankytojui, kuri dažnai slepiasi po lupos ikona. Tačiau daugelis svetainių šia galimybę diegia neteisingai.

Pats blogiausias atvejis, kai vartotojas spausdamas vaizdo padidinimo mygtuką kaip rezultatą gauną tą pačią nuotrauką. Elementai, kurie nieko naujo nepateikia visada yra klaida. Tokios nuorodos ir mygtukai be reikalo naudoja vietą svetainėje ir klaidina vartotoją (blogesnis pavyzdys galėtų būti tiktai nuoroda į pirmą svetainės puslapį pirmame svetainės puslapyje).

Kitą, tokia pat grubią klaidą, daro svetainės kurios nuotrauką didina tik keletą procentų. Jei jau lankytojas paprašė didelės iliustracijos tai jam ir duokite didelę fotografiją. Geriausia, kad iliustracijos dydis sutaptų su dažniausiai jūsų lankytojų naudojamu monitoriaus dydžiu (šiuo metu populiariausias 1024×768 taškų dydis). Kartais ir to nepakanka ir tenka pasiūlyti kelias mažesnes nuotraukas su išdidintomis atskiromis detalėmis, kad vartotojui nereikėtų dirbti su naršyklės lango šliaužtėmis.

Taip, pradiniuose puslapiuose turi būti mažos fotografijos, kad svetainės dizainas būtų optimalus. Taip, visada reikia nepamiršti apie svetainės greitį ir „svorį“. Netgi šį greito interneto amžių svetainės krovimosi greitis yra klaida numeris 15. Tačiau jei vartotojas prašo parodyti jam didesnę nuotrauką, ko gero jis sutinka palaukti. Žinoma išskyrus tuos atvejus kai vartotojas gauna nekokybišką nuotrauką, kurioje nieko naujo negalima įžiūrėti.

Atgal prie web dizaino ištakų

Šių metų klaidų sąrašas sako, kad reiktų grįžti prie web dizaino ištakų. Dabar forumuose vyksta karštos diskusijos apie „Web 2.0“ galimybes. Tačiau vartotojų nedomina naujos technologijos bei funkcijos. Jie tiesiog nori paprastų svetainės elementų tobulinimo:

Kad tekstą būtų patogu skaityti.
Kad svetainės turinys atsakytų į užduotą klausimą.
Kad navigacija ir paieška padėtu greitai surasti tai ko jiems reikia.
Kad formos būtų kuo trumpesnės (paprasta registracija, nesudėtingas pirkimo procesas).
Kad nebūtų grubių klaidų, neteisingų duomenų, neveikiančių nuorodų, pasenusio turinio.
Kiekvieną kartą pagalvokite ar verta naudoti naujas, dar neįsisavintas technologijas, jei dar iki galo neištobulinote senųjų. Dauguma verslo įmonių puslapių, valstybinių ir nevyriausybinių organizacijų svetainių būtų naudingesnės jei ten būtų pateikiama įdomi informaciją, straipsnių antraštės būtų intriguojančios ir parodančios naudą vartotojui. Ir tai kur kas efektyviau, nei naujos technologijos jūsų svetainėje (na išskyrus paieškos tobulinimą).

Kritinis balsas

Žinoma tai tik tam tikro rato žmonių nuomonė. Nereikia jos absoliutinti. Kiekviena svetainė turi savo tikslus. Jei jūs į svetainę žiūrite kaip į meno kūrinį ar norite ja šokiruoti, apverskite visas šias taisykles aukštyn kojomis. Na bet tada susitaikykite, kad dalis lankytojų iksiuką (X) dešiniame viršutiniame kampe paspaus jau pamatę pirmo svetainės puslapio vaizdą. Svarbu, kad kiekvienas turi teisę rinktis.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *