| | |

2011 metų internetinių tinklapių dizaino tendencijos

Senai praėjo tos dienos, kai „Flash” tinklapiai valdė internetą ir buvo tinklapio dizaino pasididžiavimas. Bet taip Flash – tai lankstus įrankis, kuris gali suteikti jūsų tinklapiui tikrai gerų funkcijų. Tačiau nevertėtų pamiršti, kad jis taip pat padidina tinklapio užsikrovimo laiką, o šiandienos interneto vartotojas nebeturi tiek kantrybės, kiek turėjo anksčiau. Jūs turite maždaug dvi sekundes sužavėtį internautą, nes kitaip jis tiesiog keliaus toliau. Taip pat „flash” animacija nepasileidžia ant daugelio mobiliųjų telefonų, o žmonės nori, kad tinklapis be jokių sunkumų užsikrautų jų mobiliajame telefone ar tabletuose. Šiandiena, jeigu jūsų blogas neturi integracijos su socialiniais tinklapiais tokiais kaip „Facebook” ar „Twitter” – jūs tikrai prarandate didelę dalį internetinio srauto. Paprastas „Facebook” „patinka” mygtukas gali padaryti tikrai didelių pokyčių jūsų tinklapio lankomumui. Šiandieninis interneto vartotojas nori būti visuomenės dalimi. Jie nori žinoti, ką aplinkiniai mano apie tavo tinklapį / siūlomus produktus / straipsnius ir t.t. Ar jūsų tinklapis pasiekiamas per mobilųjį telefoną? Jeigu taip, ar tinklapis veikia optimaliai? 2010 metai – tai metai kai mobilieji telefonai tapo pigesniais bei paprastesniais naudotis. Mes tik galime įsivaizduoti kaip ši tendencija tęsis ir 2011 metais. Žmonės vis toliau daugiau ir daugiau norės naudotis internetu per įvairiausius prietaisus. Jeigu jūs dar negalvojate apie prisitaikymą prie mobiliojo interneto, vertėtų susimąstyti, nes jūsų konkurentai paprasčiausiai išsiverš į priekį vien dėl to, kad jų tinklapis yra prieinamas mobiliuoju internetu.

| | |

Web dizaino tendencijos 2011 m., apžvalga – I dalis

Žodis apibūdinantis web dizaina 2011 metais būtų lankstumas. Dabar žmonės naršydami internetą sėdi ne vien prie stalinio kompiuterio ekrano, o prieina prie jo per įvairius prietaisus: išmaniuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius, planšetinius kompiuterius. Modernūs web dizineriai kurdami internetinius puslapius 2011-aisiais turi į tai atsižvelgti. 2011 metų dizainas švarus, elegantiškas ir detaliai modernus su nedideliais naujovių prisilietimais kurie įneša organiškumo bei judesio net į paprasčiausius dizainus. Ir nors grožis bei kokybiškas dizainas yra svarbūs bet kuriam svetainės dizainui, 2011-ieji siejasi su funkcionalumu. Naršyklės nori tokiu internetinių svetainių, kurios lengvai valdomos ir atspindi realaus pasaulio potyrius. Jos nori prisijungti į mėgiamiausius puslapius per socialinius tinklus bei realius žmonių veiksmus. Jūsų web dizianas gali būti probloškiantis kitiems dizianeriams, tačiau jeigu jis nepatrauks auditorijos dėmesio, tai nebus efektyvus dizainas. Sumanūs dizainai su integruotomis harmoningomis spalvų schemomis, intuytiviais išdėstymais bei prieinamumu ir funcionalumu sukuria dizianus, kurie puikiai pritampa 2011. Jeigu jūsų žinut yra aiški, jums nereikia stengtis prisišaukti auditorijos dėmesio. Tačiau paprastas nereiškia nuobodūs: paprasta spalvų paletė gali turėti vienos ar dviejų kontrastuojančių splavų atspalvius, o ne tik html stiliaus juoda ant balto.

“Microsoft” pristatė bandomąją naršyklės “Internet Explorer 9” versiją
| | |

“Microsoft” pristatė bandomąją naršyklės “Internet Explorer 9” versiją

Interneto dizainerių ir kūrėjų konferencijoje MIX10 programinės įrangos gamintoja “Microsoft” tęsia naujienų pristatymą, kuris patvirtina kompanijos pasiryžimą tobulinti naršymą internete. “Microsoft” pristatė ankstyvą naršyklės “Internet Explorer 9” versiją, kuri leis programuotojams iš anksto įvertinti pasikeitimus susijusius su naršyklės galimybėmis, veikimu ir standartų palaikymu. Pasak Dean Hachamovitch, “Internet Explorer” naršyklės vadovo, pristačiusio bandomąją versiją programuotojams, naujovės leis kūrėjams naudoti tuos pačius programinius kodus ir sukurti labai funkcionalias programas internetui, kurios visiškai išnaudos šiuolaikinio asmeninio kompiuterio ir operacinės sistemos technines galimybes. Konferencijoje “Microsoft” pademonstravo naują “JavaScript” variklį, kuris žymiai efektyviau išnaudos šiandieninių vaizdo plokščių procesorių branduolius interneto puslapių atvaizdavimui. Dėl to vartotojai interneto puslapius galės naršyti greičiau ir nuosaikiau, o tinklalapių kūrėjai turės neribotas galimybes išnaudoti naujus naršyklių standartus. “Naršyklė “Internet Explorer 9” yra pirmoji, kuri leis programuotojams ir vartotojams visiškai išnaudoti šiandieninių kompiuterių techniką ir operacinės sistemos “Windows” galimybes”, – sakė Dean Hachamovitch. Pasibaigus MIX10 konferencijai programuotojai galės stebėti “Microsoft” naršyklės kūrimo procesą ir pateikti savo pastabas apie “Internet Explorer 9” tobulinimą.

| |

Seksualizuota neapykanta interneto komentaruose

Neapykanta internete nėra nei naujas, nei netikėtas dalykas. Iš įvairiausių lūpų buvau girdėjęs apie naikinančią komentarų jėgą, apie panieką ir patyčias, kurios užgriūva dažną straipsnį ar eilėraštį, ar recenziją. Piktų komentarų galima vengti – komentarų galima tiesiog neskaityti, tačiau šitaip nuošalyje lieka ir visi kiti. Apie tai nemažai kalbėta, netgi rašyta. Šiomis dienomis Delfi svetainėje apie tai rašė Valentinas Mitė o Bernardinuose – Ginas Dabašinskas. Diskutuojama apie vertybes, kartais leidžiamasi į teisinius svarstymus: leisti ar riboti, toleruoti ar bausti? Internetu skleidžiama neapykanta domisi vos viena kita organizacija (pavyzdžiui, Simono Wiesentalio centras). Šių organizacijų dėmesio dažniausiai sulaukia atskiri radikalūs dešinieji ar neofašistiniai tinklalapiai. Apie tris mėnesius tikslingai naršiau interneto lietuviškų dienraščių komentarus, skaitinėjau, rūšiavau kaip išmanydamas, atradau bendraminčių ir šiaip originalių įžvalgių žmonių, tegu ir prisidengusių kaukėmis. Visgi mane domino atvirai reiškiama neapykanta… Tad nori nenori, teko susipažinti ir su piktų komentarų autoriais. „Susipažinti” nėra tinkamiausias žodis, nes nesimatėm, nesikalbėjom, nesusirašinėjom. Skaitinėdamas užrašus, perpratau vieno kito simpatijas ar antipatijas, o kai kuriuose tinklalapiuose galėjau atpažinti ne tik braižą, tačiau interneto adresą (IP) bei publikavimo laiką.

Reklamos internete kaina ir nauda
| | |

Reklamos internete kaina ir nauda

Kalbant šia tema reikėtu pabandyti apibrėžti kas tai yra gerai išreklamuotas tinklapis. One.lt, Delfi.lt, lrytas.lt ? Bet čia reikėtu nepamiršti kokios sumos investuotos į šiuos projektus ir kiek laiko jie gyvuoja. Galiausiai kiek išleidžiama kiekvieną mėnesį jų išlaikymui. Neradau informacijos apie konkrečius skaičius, bet sumos tikrai siekia ne vieną dešimtį tūkstančių i mėnėsį. Galiu tik spėti, kad nuo šių projektų pražios jau investuotas ne vienas milijonas litų i jų nuolatinį palaikymą, reklamą, modernizavimą. Vargu ar dauguma pasiryžtu tokiom investicijom, kai nėra jokios garantijos kad projektas tikrai pavyks. Gerai paieškojus galima rasti ne vieną portalą kuris, nežiurint į investuojamas sumas, taip ir nesugebėjo isitvirtinti. Na o jei kalbėti apie vidutinius tinklapius tai reali suma būtu nuo 1000 iki 5000 litų i mėnesį. Vidutiniskai apie 3000 litų. Ką galima už tai gauti? Norint pasiekti maksimalių rezultatų reiketu sudaryti sutarti metams, tai būtu apie 36000 litų už metus. Už tokią sumą jus sulauktumėt daugybę potencialių klientų, kurie ne šiap lanko ivairius tinklapius, bet ieško konkrečios prekės ir yra didelė tikimybė , kad jie pasirinks būtent jūsų kompaniją. Priklausomai nuo jūsų verslo srities galite sulaukti nuo 1000 iki 10000 ir daugiau potencialių klientų apsilankymų i mėnesį. Per metus susidarytu vidutiniškai 50000 potencialių klientų.

Kaip pasamdyti gerą interneto reklamos specialistą ?
| | |

Kaip pasamdyti gerą interneto reklamos specialistą ?

Daugelis pradedančiu internetinį verslą mano, kad tereikia sukurti tinklapį, užpildyti jį informaciją, užpildant atitinkamą forma paieškos sistemos tinklapyje pranešti apie tinklapio egzistavimą ir netrukus pasipils lankytojai. Deja realybė visai kita. Jau senai praėjo tie auksiniai laikai kai užtekdavo priversti paieškos sistemą indeksuoti tinklapį ir masiškai pasipildavo lankytojai. Dabartinės realijos tokios, kad jei nevykdyti aktyvios reklaminės kompanijos lankytojų iš paieškos sistemų galite ir nesulaukti. Jei yra pakankamai laisvo laiko ir noro galima pabandyti nusipirkti protingų knygų apie reklamą internete ir pačiam imtis tinklapio reklamos. Deja paieškos sistemų algoritmai nuolat kinta, tai kas puikiai veikė prieš kelis mėnesius gali būti visiškai neefektyvu šiandien, todėl be nuolatinio algoritmų analizavimo beveik neimanoma pasiekti gerų rezultatų. Taigi atlikti šiam darbui lieka vienitelė išeitis – pasamdyti profesionalą. Deja šiou metu neegzistuoja jokių objektyvių kriterijų pagal kuriuos būtu galima užtikrintai spresti apie internetinės reklamos specialisto kvalifikaciją. iš kitos pusės tokių kriterijų ir negali būti, nes kiekvienas rimtas specialistas naudoja daug savų metodų apie kuriuos nelabai noriai pasakoja. Jei jums žada rezultatus jau po kelių dienų. Šioje sferoje nebūna greitų rezultatų. Galima pasiekti apčiuopiamų rezultatų per kelias dienas, bet tai bus pasiekta visiškai juodais metodais.

Kontekstinė reklama
| | |

Kontekstinė reklama

Kontekstinė reklama ilga laika buvo vienas iš efektyviausiu būdų pritraukti tikslinę auditoriją i tinklapį. Kontekstinės reklamos gigantai, tokie kaip Google, Yahoo, iš to uždirbo ir toliau sėkminingai uždirba šimtus milijonų dolerių. Deja paskutiniu metu kontekstinėje reklamoje ir kitose tekstinės reklamos rūšyse itin padaugėjo melagingų paspaudimų kurie atneša nemažus finansinius nuostolius tiek reklamos agentūroms tiek jų klientams. Pagrindinė tokio melagingu paspaudimų didėjimo priežastis nuolat augantis smulkių tinklapių, kuriouse reklaminius plotus perka reklamos agentūros, kiekis. Stambūs tinklapiai paprastai neužsiima melagingais paspaudimais, o smulkių tinklapių savininkai itin dažnai bando tokiu būdu užsidirbti papildomų pinigų. Pačios reklamos agentūros nepatiria dėl to itin didelių nuostolių, o visą nuostolių naštą perkelia ant savo klientų pečių. Tačiau jos negali toleruoti melagingu paspaudimų, nes ilgalaikėje perspektyvoje tai atneš vien tik didelius nuostuolius. Dėl augančių išlaidų ir mažėjančios investuotų lėšų gražos reklaminių agentūrų klientai pradės mažinti lėšas išleidžiamas šiai reklamos rūšiai, o tai galiausiai sumažins reklamos agentūrų pelną. Deja beveik neimanoma pilnai atsekti visus melagingus paspaudimus ir nori nenori visiems tenka su tuo taikstytis.

Pati įkyriausia – reklama internete
| | |

Pati įkyriausia – reklama internete

Reklama – neatsiejamas svetainės elementas. Ji nuolatos Jus sekioja internete, naršytumėte po didelį portalą ar mažą namų puslapį. Dauguma rinkos analitikų nagrinėjo reklamos internete efektyvumą. Kiek sėkmingai ji pritraukia naujus klientus, padeda reklamos pirkėjui. Tam naudojami elementariausi tyrimo metodai. Pavyzdžiui, reklaminės antraštės (banner) paspaudimų skaičiavimas. Tačiau retai pasitaiko tyrimų, kaip reklama internete įtakoja vartotoją. Rezultate svetainės, kurios pas save dedą reklamą nežino kaip į ją reaguos svetainės lankytojas. Ir netgi, kiek viena ar kita reklama gali pakenkti svetainės įvaizdžiui. Reklamos pirkėjai taip pat iki šiol nežino kokią įtaką reklama internete turi tiems lankytojams, kurie ant jos niekada nespaudžia. Ar ji juos erzina? Tačiau mes turime duomenis, kurie padės atsakyti į šiuos klausimus. Organizuotoje konferencijoje “User Experience 2004″ John Boyd iš Yahoo! ir Christian Rohrer iš eBay pristatė tyrimo duomenis „Kaip žmonės reaguoja į reklamą internete“. Čia mes pristatysime kelis faktus iš šio pranešimo. Reikia pastebėti, kad vartotojai ypač neigiamai reagavo į tas reklamines antraštes, kuriose buvo naudojami aukščiau paminėti elementai. Vienas lankytojas reaguodamas į „banerį“, kuris pats pradėjo groti parašė, kad jei yra kas nors baisiau už iššokančius langus (pop-up) tai būtent šis „baneris“.

Išvirkščioji reklamos internete pusė
| | |

Išvirkščioji reklamos internete pusė

Kodėl neveikia reklama internete? O! Aš žinau, kad yra aibė statistikos, rodančios, kad ji veikia. Ir kaip gali neveikti, jei kasmet reklamos internete biudžetas vis didėja ir didėja, ima lenkti pinigus skirtus radijo reklamai ir varžytis su reklama kitoje tradicinėje žiniasklaidoje? Bet ji neveikia taip, kaip reikėtų. Neveikia manęs ir 80% žmonių, kurie yra aktyvūs prekių ir paslaugų vartotojai su padoriomis pajamomis, tikrai dominančiomis reklamos davėjus. O kokia galėtų veikti? Pabandysiu atsakyti į klausimą ir tuo pačiu pakišti (niekam nereikalingą) idėją, kokie reklamos skydeliai būtų daug efektyvesni už dabar naudojamus. Bet pirmiausia – kodėl manęs nedomina dabartinė reklama: Joje labiausiai varžomasi dėl dėmesio, tarsi jis savaime būtų produktas, kurį reikia parduoti. Na tai, kas kad aš atkreipiau dėmesį į raudonai mirksinti skydelį? Jis mane suerzino – aš net teksto neskaičiau. Ji visiškai neinformatyvi. Dažniausiai net nesuprantu, kas reklamuojama tol, kol nepamatau firmos vardo ir logotipo (jei tik juos esu matęs anksčiau ir žinau, ką firma veikia). Ji žada pernelyg abstrakčius dalykus. Dėl vietos skydelyje stokos (vienas-du sakiniai) dauguma raginimų būna itin bendro pobūdžio: „Praturtėk šiandien!“, „Pramogauk linksmai!“, „Nepritrūk dovanų!“. Kas turi pinigų pirkti katę maiše? Ji „meta lauk“ iš skaitomos svetainės, net jei reklamuojama svetainė atsidaro naujame lange.

Reklama internete. Užknisa
| | |

Reklama internete. Užknisa

Kartas nuo karto kolega žudantis reklamą pareiškia, kad laikas baigti su TV reklamomis ir pereiti į internetą. Ar tikrai reklamos internete efektyvios? Ar iš viso reklamos internete ko nors vertos? Aš tuo drįsčiau abejoti. Jūs greičiausiai reklamas skirstote į geras ir blogas, tuo tarpu aš: į tas kurias ignoruoju ir tas kurias užblokuoju. Pradėkime nuo kategorijos blogos reklamos, arba tas kurias aš užblokuoju. Prieš pradedant aš norėčiau pasakyti, jog naršymui internete naudoju Opera, kuri turi labai gerą savybę/mygtuką „Block Concent“ t.y. kiekvienas naršytojas gali užblokuoti bet kurią nepatikusią jam reklamą, o patikusią tiesiog ignoruoti. Tikiuosi, kad kitos naršyklės irgi turi kažką panašaus. Taigi, blogos reklamos, arba blogų reklamų sudedamosios dalys: Garsas. Kažkas sakė, jog interneto reklamų ateitis priklauso video reklamoms, aš siūlyčiau tam žmogui eiti nusišauti. Kodėl? Ką gi, leiskit pasigirti, nes šita diena tikrai ypatinga: aš užblokavau pirmą video reklamą! Garsas iš tiesų žudo, ne tik reklamą, bet dažniausiai ir puslapius, kurie įsileidžia tokias reklamas. Įsivaizduokite jog jūs sėdite savo ofise, dėl neaiškių priežasčių jūsų kolonėlės užsuktos ant viso garso, vietoj to kad dirbtumėte, jūs kažkodėl naršote internete ir staiga iš jūsų kolonėlių kas nors užbaubia „buy at…“. Nemaloni situacija? Arba kita situacija. Jūs sėdite su ausinėmis klausote savo mėgstamos muzikos ir per priedainį kažkoks senis reperis įsiterpia su žodžiais „buy at…“.