Geriausią filmą apie saugesnį internetą sukūrė Alytaus moksleiviai
| | |

Geriausią filmą apie saugesnį internetą sukūrė Alytaus moksleiviai

Šiandien paskelbtas geriausias moksleivių sukurtas video filmas saugesnio interneto tema. Po daugiau nei pusantro mėnesio trukusio konkurso nugalėtoju pripažintas Alytaus Dzūkijos vidurinės mokyklos mokinių filmas “Skaudi pamoka”. Antroji vieta atiteko dviejų sostinės mokyklų mokinių video darbui “Pasaulio virusas”, o publikos simpatijų prizą pelnė Vilkaviškio Aušros vidurinės mokyklos mokinių komanda, pristačiusi filmą “Akimirka”. Iš viso konkurse varžėsi beveik 30 darbų – daugiausia jų sulaukta iš Kauno miesto ir rajono, Šiaulių bei Alytaus mokyklų. Saugesnio interneto dienai skirtą konkursą inicijavo “Saugesnio interneto” programą įgyvendinanti telekomunikacijų bendrovė “Bitė Lietuva” kartu su Švietimo ir mokslo ministerija bei Socialinių ir psichologinių paslaugų centru. “Džiaugiamės, kad konkursas sulaukė aktyvaus mokinių dalyvavimo. Tikime, kad kurdami filmus jie sužinojo ne tik apie opiausias interneto saugumo problemas, bet ir apie galimybes saugiai gyventi virtualioje erdvėje”, – sakė Švietimo ir mokslo ministerijos sekretorius Alvydas Puodžiukas. “Bitės” grupės Klientų aptarnavimo direktorės Virginijos Žiūkienės teigimu, stebint konkursui sukurtus darbus, buvo įdomu išvysti internetą vaikų akimis. “Dažnai suaugę ir vaikai internete domisi skirtingomis temomis ir tarsi gyvena atskiruose pasauliuose. Konkursas leido iš arčiau pažinti tai, kas aktualiausia jaunimui, o svarbiausia – sužinoti, koks internetas patiems moksleiviams atrodo saugus”, – sakė V. Žiūkienė.

Duomenų apsauga elektroninėje komercijoje
| | |

Duomenų apsauga elektroninėje komercijoje

Atsiradus pasauliniam interneto tinklui žmonija rado būdų, kaip jį išnaudoti verslo tikslams. Dabartiniu metu beveik kiekviena kompanija turi savo interneto tinklapį. Daugelis jų savo tinklapiuose siūlo prekes ir paslaugas. Buvo sukurta daug atskirų interneto prekyviečių, kur siūlomos įvairių kompanijų parduodamos prekės ar paslaugos. Žinoma, pačiame internete apstu ir kitų elektroninių paslaugų, tokių kaip faksas, elektroninis paštas ir pan. Tačiau kartu su elektroninės komercijos atsiradimu gimė ir visa eilė poreikių. Tai ir elektroninio parašo problema, ir telekomunikaciniais kanalais perduodamų duomenų apsaugos problemos. Žinant, nemažą elektroninės komercijos paslaugų ratą išskirkime taip vadinamą interneto prekybą. Deja nėra vieningos elektroninės prekybos apibrėžimo. Elektroninė prekyba yra daugiau nei vien tik prekių ir paslaugų pirkimas bei pardavimas internetu. Iš esmės ji apima bet kokią transakciją atliktą elektroniniu būdu, elektroninėmis priemonėmis, elektroninėje aplinkoje. Dabartinis elektroninės prekybos įstatymo projektas elektroninę prekybą apibrėžia taip: “Elektroninė prekyba – tai prekybinės veiklos būdas, kai sutartys sudaromos, o esant reikalui – ir vykdomos, naudojant informacines technologijas bei priemones kompiuterių tinklais keičiantis elektroniniais duomenų pranešimais.”

Svarbu žinoti kiekvienam
| | |

Svarbu žinoti kiekvienam

Duomenų valdytojas, gavęs mūsų paklausimą apie asmens duomenų tvarkymą, privalo per 30 kalendorinių dienų atsakyti, ar su mumis susiję asmens duomenys yra tvarkomi. Jeigu jis atsisako tai padaryti, turi motyvuotai ir raštu pagrįsti savo atsisakymą vykdyti mūsų raštiškus paklausimus dėl mūsų asmens duomenų tvarkymo. Mes galime skųsti duomenų valdytojo veiksmus (neveikimą) Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai per 3 mėnesius nuo atsakymo iš duomenų valdytojo gavimo dienos arba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kada baigiasi aukščiau minėtas terminas pateikti atsakymą. Nustatę, kad mūsų asmens duomenys yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs, visų pirma, turėtume kreiptis į duomenų valdytoją, kuris nedelsdamas privalo mūsų asmens duomenis patikrinti ir mūsų prašymu (išreikštu rašytine, žodine ar kita forma) nedelsdamas ištaisyti ir (ar) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą. Nustatę, kad mūsų asmens duomenys yra tvarkomi neteisėtai, nesąžiningai, turėtume kreiptis į duomenų valdytoją, kuris nedelsdamas privalo neatlygintinai patikrinti mūsų asmens duomenų tvarkymo teisėtumą, sąžiningumą ir mūsų prašymu (išreikštu rašytine forma) nedelsdamas sunaikinti neteisėtai ir nesąžiningai sukauptus mūsų asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą.

Svarbu žinoti vadovui
| | |

Svarbu žinoti vadovui

Jei Jūsų įstaigoje (įmonėje) automatiniu būdu tvarkomi asmens duomenys arba neautomatiniu būdu tvarkomos asmens duomenų susistemintos rinkmenos (sąrašai, kartotekos, bylos, sąvadai), Jūs turite užtikrinti, kad būtų laikomasi Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1924; 2003, Nr. 15-597). Asmens duomenys teikiami pagal Jūsų, duomenų valdytojo, ir duomenų gavėjo sudarytą asmens duomenų teikimo sutartį (daugkartinio teikimo atveju), kurioje turi būti nurodyta asmens duomenų naudojimo tikslas, sąlygos ir tvarka (Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 6 straipsnis). Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 214 (14) str. yra numatyta atsakomybė už neteisėtą asmens duomenų tvarkymą, 214 (17) str. – už kliudymą asmeniui susipažinti su savo duomenimis ar informacija apie tokius duomenis.

| | |

“Monton” interneto svetainė pelnė du auksinius apdovanojimus

“Monton” mados naujienas pristatanti interneto svetainė www.montonfashion.com tarptautiniame interneto svetainių konkurse “W3 apdovanojimai” pelnė net du auksinius apdovanojimus – įvertinimai svetainei atiteko mados ir vizualinio patrauklumo kategorijose. “W3 apdovanojimai” yra didžiausias metinis interneto svetainių kūrybingumo konkursas, kurį organizuoja Tarptautinė vaizduojamojo meno akademija Los Andžele (JAV). Darbus šiam konkursui gali pristatyti tiek didžiausios pasaulio kompanijos, tiek ir pavieniai kūrėjai iš viso pasaulio. Juos vertina 200 profesionalų komisija iš žymiausių pasaulyje žiniasklaidos, reklamos ir rinkodaros kompanijų, tokių kaip “Alloy”, “Brandweek”, “Estee Lauder”, “Monster.com”, MTV, “Omnicom”, “Polo Ralph Lauren”, “Wired”, “Yahoo!” ir daugelio kitų. Šiais metais konkursas sulaukė daugiau nei 2300 darbų. Konkursui pateiktos pačių įvairiausių verslo sričių interneto svetainės: nekilnojamojo turto, vartojimo prekių, pramogų, sporto, mados, telekomunikacijų, renginių organizavimo, IT, farmacijos, maisto ir gėrimų, švietimo, turizmo ir kitų. Vertinant svetaines, didžiausias dėmesys skirtas techniniam idėjos įgyvendinimui ir rinkodaros aspektui. Vertintas svetainių kūrybiškumas, patogumas naudoti, navigacijos galimybės, funkcionalumas, bendras dizainas, originalumas, įtaiga bei turinio atitikimas.

Interneto cenzūra: asmens laisvės suvaržymas ar neišvengiama būtinybė?
| |

Interneto cenzūra: asmens laisvės suvaržymas ar neišvengiama būtinybė?

Viena svarbiausių propaguojamų interneto savybių – laisvė pasisakyti. Pasak filosofo Arūno Sverdiolo, internetas buvo nauja laisvės proga, kuri galėjo tapti svarbia viešumo sfera – nebrangia, visiems prieinama, nekontroliuojama. “Kai pasitaiko tokia laisvės proga, tai visada yra iššūkis. Tačiau diskusijų svetainės Šiandien tapo virtualia išvietės siena. Taip pavadinčiau mūsų internetinius komentarus, kurie, mano manymu, parodo visuomenės psichinę būklę. O ji yra labai bloga”, – sako filosofas. Pasak A.Sverdiolo, mūsų internetinių komentarų turinys labai skurdus, mat jų esmė – ne žinių pateikti, o visiems garsiai paskelbti tai, kas draudžiama, nors šiaip kiekvienam mūsų žinoma: “Pastebėjau, kad rusiškame internete komentarai kur kas analitiškesni, nors jie ir kandūs, ir ironiški, tačiau nėra tokio veršiško garsaus bliovimo. Mane stebina, kad net lietuviškose specializuotose filosofijos ir kultūros svetainėse paplitęs “išvietinis” rašymas”. Advokatų kontoros “Norcous & partners” advokatas Mindaugas Civilka sutinka, kad internete vienas šalia kito veši pagrįsti faktai, autoritetingos nuomonės ir nežabotas šmeižtas. Internetas tampa vienintele beveik nekontroliuojama viešąja erdve, kurioje dažnai pasitaiko žmogaus garbės ir orumo pažeidimų. Jų itin padaugėjo suteikus galimybę vartotojams portaluose skelbti necenzūruojamus komentarus. Remiantis teisiniais aktais, tokių portalų redakcijos tampa atsakingos už komentarų turinį, jei imasi jį redaguoti.

| | |

Tinklapyje jaunimui – interaktyvus žurnalas, žaidimai, animacija

Šiandien visose Europos Sąjungos šalyse pradedama kampanija Europos darbuotojų saugos ir sveikatos savaitė “Saugi pradžia”, kuria siekiama, kad jaunuoliai dirbtų saugiai, nekenkdami savo sveikatai. Eurostato duomenimis, galimas nelaimingų atsitikimų darbe pavojus jauniems darbuotojams, palyginti su kitais darbuotojais, 50 proc. didesnis. Tik pradėjęs pirmąją darbo dieną 16-metis darbuotojas nukrito nuo atliekų sunkvežimio stovėjimo platformos ir susilaužė abi kojas. Savo mokslo atostogų metu įsidarbinusiai kepykloje 17-metei merginai pirštus sutraiškė įrenginys jau pirmąją darbo valandą. Panašūs nelaimingi atsitikimai darbe vyksta kasdien ir kelia didelę grėsmę 58 milijonams dirbančio ES jaunimo iki 25 metų amžiaus. Jaunų darbuotojų patiriami nelaimingi atsitikimai ir žala sveikatai ypač didelė nelaimė, jei jų padariniai lieka visam likusiam gyvenimui. Dar skaudesnė yra pirmalaikė jaunuolio mirtis dėl nelaimingo atsitikimo darbe, kurio paprastai galima išvengti.

| |

„Skype“ ir „Comverse“ pristato naują paslaugą – „Klonies“

Pasaulinė bendravimo internetu kompanija „Skype“ kartu su programinės įrangos ir komunikacijos sistemų tiekimo lydere „Comverse“ pristatė naują „Skype“ paslaugą „Klonies“, kuri leis „Skype“ vartotojams susikurti asmeninį paveikslėlį, atspindintį jų charakterį, asmenines savybes, nuotaikas ar pomėgius. Apsilankius „Skype“ interneto svetainėje esančioje studijoje „Klonies“, bus galima sukurti ir atnaujinti savo personažo išvaizdą – pakeisti šukuoseną, rūbus ar aksesuarus, išraiškas, buvimo vietą, veiklą ir kt. „Klonies“ personažas pasirodys kompiuterio ekrane kaip skambinančiojo atvaizdas ir leis „Skype“ vartotojams žaismingai parodyti savo išvaizdą ir jausmus. Atsižvelgus į šiuo metu verdančias aistras dėl futbolo, buvo sukurtas specialus katalogas „Futbolo manija“, kuriame savo personažams galima parinkti futbolo gerbėjų rūbų bei atributikos, o taip pat sukelti „bangą“ futbolo stadione bei padaryti daug kitų smagių dalykų. „Naujausi mūsų atlikti tyrimai rodo, jog personalizacijos galimybės “Skype„ vartotojams yra labai svarbios“, – teigia „Skype“ rinkodaros vadovas Solas Kleinas (Saul Klein). Pasak jo, „Klonies“ personažai – tai pagrindinė „Skype“ suasmeninimo strategijos dalis.

Reklaminės SMS žinutės ir nepageidaujami el. laiškai siutina lietuvius
| | |

Reklaminės SMS žinutės ir nepageidaujami el. laiškai siutina lietuvius

2006 m. birželio 5 d. –„IBM Lietuva“ užsakymu atliktas „Vilmorus“ tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojus erzina reklaminės SMS žinutės bei elektroninės šiukšlės (vadinamasis „spam‘as“). Beveik pusė apklaustųjų atsakė, kad jie nekenčia reklaminių žinučių ir el. laiškų. Kita vertus, beveik 40 proc. respondentų teigė, kad reklaminiai pranešimai neerzina, nors jų kartais ir gauna. Moteris šios žinutės erzina mažiau nei vyrus – atitinkamai 30 proc. moterų ir 40 proc. vyrų atsakė, kad kartais gaunamos reklaminės žinutės erzina. Labiausiai tokia reklama yra nepatenkinti moksleiviai ir studentai bei daugiau uždirbantys sostinės gyventojai. Tolerantiškiausi vadinamajam „spam‘ui“ yra kaimų gyventojai – net 43 proc. jų atsakė, kad kartais gaunami reklaminiai pranešimai į elektroninio pašto dėžutę ar mobilųjį telefoną visai neerzina. „Nepageidaujami elektroninio pašto pranešimai sudaro 40-70 proc. elektroninių pašto laiškų. Elektroninio pašto grėsmės kelia pavojų verslui, kenkia jo saugumui, darbo našumui ir reputacijai. Ši problema auga kasdien, tačiau IBM gali pasiūlyti pirmaujančius rinkoje saugumo įrankius, padedančius visiškai išvengti nepageidaujamų laiškų“, – sako „IBM Lietuva“ integruotų technologinių paslaugų vadovas Antanas Uršulis.

| | |

Pradėjo Veikti Portalas “Verslo Vartai”

Sėkmingai įgyvendinus antrą projekto etapą, pradėjo veikti LEPA portalas “Verslo vartai”. Pagrindinis projekto tikslas – sukurti portalą, leidžiantį verslui ir verslą skatinančioms organizacijoms vienoje vietoje rasti reikalingą verslo informaciją, elektroninio verslo įrankius, skatinti verslo visuomenės tarpusavio bei tarptautinį bendradarbiavimą elektroninėje terpėje. Pirmojo etapo, paremto PHARE 2002 programos lėšomis, metu buvo įsigytos portalo technologijos, leidžiančios realizuoti “vieno langelio” principą, taip pat sukurta atvira santykių su klientais valdymo sistema, paruošta elektroninio verslo metodinė medžiaga. Antrojo etapo metu sistema buvo vystoma keliomis kryptimis: turinio valdymo, informacinių duomenų bazių ir portalo technologijų teigiamų galimybių išnaudojimo kryptimi. Viena iš naudingiausių verslininkams programų – Verslo informacijos duomenų bazės. Sukurta informacinė duomenų bazių struktūra leidžia tiek Lietuvos, tiek užsienio įmonėms patalpinti informaciją apie savo įmonę, verslo ir investicinius pasiūlymus, gaminamus produktus ar teikiamas paslaugas.