Per penkiolika metų dažasvydis tapo vienu įdomiausių lauko žaidimų. Dabar jis yra žaidžiamas daugiau kaip keturiasdešimtyje pasaulio šalių. Tai yra sportas visiems, ir nesvarbu, kas tu esi – mokinys ar namų šeimininkė. Visi, žaidžiantys dažasvydį, apibūdina žaidimą kaip azartišką ir pilną netikėtumų.

Sportuojant svarbiausia ne jėga ir greitis, o tiksli nuovoka ir taktika. Tai žaidimas, leidžiantis nors trumpam pamiršti kasdienybę ir pasinerti į pilną veiksmo, judesio ir azarto pasaulį.

Dažasvydis yra sudėtingas strateginis žaidimas. Yra daugybė šio žaidimo formų, tačiau dažniausiai grupė pasidalina į dvi komandas ir žaidžia žaidimą “užgrobk vėliavą”. Žmonių skaičius kiekvienoje komandoje gali būti skirtingas: nuo vieno, dviejų iki dešimties ar šimtų. Tai priklauso nuo sąlygų ir aikštės, kurioje vyksta veiksmas.

Žaidimo tikslas yra užgrobti priešininko vėliavą ir išsaugoti savąją. Dėl to reikia, kad priešininko komandoje liktų kuo mažiau žaidėjų, galinčių saugoti vėliavą. Kai žaidėjas “pašaunamas” iš specialiai tam pritaikyto ginklo, vadinamo “markeriu”, jis privalo palikti aikštę. Žaidimo dalyvis “pašautu” laikomas tada, kai ant bet kurios kūno vietos atsiranda dažų dėmė (penkių centų monetos dydžio).

Žaidimas paprastai trunka nuo 10 minučių iki valandos, priklausomai nuo taisyklių, žaidėjų skaičiaus ir aikštės dydžio. Pertraukose tarp žaidimų kiekvienas dalyvis pasitikrina įrangą, pasipildo “šovinių”, pasidalina pergalės džiaugsmu ar pralaimėjimo kartėliu.

DAŽŲ KAMUOLIUKAI (PAINTBALLS)

“Šovinys” – tai plona želatinos kapsulė, pripildyta spalvotų (žalių, mėlynų, raudonų, oranžinių, baltų ir kt.) dažų. Šie dažai yra nekensmingi ir lengvai nuplaunami vandeniu su muilu. Iššovus “šovinį” ir jam pataikius į taikinį, trūksta želatinos kapsulė ir ištyškę dažai palieka ryškią žymę. Minėjome, kad taip “pažymėtas” žaidėjas palieka žaidimo aikštę.

GINKLAI (MARKERS)

Dažasvydžio ginklų asortimentas yra labai didelis. Ginklai yra įvairių stilių ir formų, skirtingų galimybių. Juos galima suskirstyti į tris, skirtingas pagal veikimo principą, grupes.

Rankiniai ginklai (pumpguns) yra patys paprasčiausi. Prieš kiekvieną šūvį rankinį ginklą reikia užtaisyti. Tai primena šaudymą “winchester” tipo šautuvu. Šie ginklai puikiausiai tinka pradedantiesiems, nes yra taupūs “šovinių” atžvilgiu.

Pusiau automatiniai (semi automatic) ginklai yra patys populiariausi. Jie šaudo taip efektyviai, kaip greitai žaidėjas sugeba spaudyti gaiduką.

Automatiniai (automatic) ginklai yra patys brangiausi ir sudėtingiausi. Jiems reikia daugiau priežiūros. Be to, norint jais naudotis būtina patirtis. Pagrindinė jų ypatybė yra ta, kad ginklas šaudo tol, kol žaidėjas yra nuspaudęs gaiduką.

Pagrindinės ginklo sudėtinės dalys yra “markeris”, dažų kamuoliukų rezervuaras (loader) ir balionas, pripildytas angliarūgšte, suspaustu oru arba azotu. Rezervuaruose telpa nuo 50 iki 200 dažų kamuoliukų, o vieno baliono pakanka maždaug 500 šūvių. Šūvių skaičius labai priklauso nuo aplinkos temperatūros.

Kiekvienas ginklas turi galios reguliatorių, kuriuo reguliuojamas “šovinio” greitis šūvio metu. Pagal tarptautinį susitarimą saugus greitis yra iki 300 fps (feet per second).

SAUGUMAS

Kiekvienas žaidėjas privalo laikytis saugumo taisyklių: jis turi nešioti specialią dažasvydžio kaukę, saugančią žaidėjo akis ir veidą. Kaukę žaidėjas privalo užsidėti ne tik žaidžiant, bet ir stebint žaidimą, jeigu nėra apsauginio tinklo.

Kaukių taip pat yra įvairiausių rūšių ir formų. Pigesnėse įdėti viengubi, o brangesnėse – dvigubi stiklai. Dvigubų (thermo) stiklų privalumas yra tas, kad jie mažiau aprasoja.

Griežtai laikantis saugumo taisyklių dažasvydis yra saugus sportas. Žaidimo eigą visada stebi vienas ar keli teisėjai. Žaidėjas, pažeidęs saugumo reikalavimus, yra pašalinamas iš žaidimo.

Views All Time
Views All Time
6089
Views Today
Views Today
1
0 0