Informacija ir patarimai keliaujantiems
|

Informacija ir patarimai keliaujantiems

Į užsienį galima vykti tik turint galiojantį pasą. Pasas,kurio galiojimo terminas baigiasi kelionės metu, laikomas negaliojančiu. Daugelis valstybių reikalauja, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos (gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso). Patariama tai išsiaiškinti prieš išvykstant ir, esant reikalui, pasikeisti pasą ir prasitęsti jo galiojimo laiką. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti migracijos tarnybos. Lietuvos Respublikai prisijungus prie Šengeno erdvės, nuo 2008 m. kovo 30 d. buvo panaikinta oro sienų pasų kontrolė, todėl kertant Šengeno valstybių narių vidaus sienas Lietuvos piliečiams nebereikia pateikti kontrolei paso. Prie Šengeno erdvės prisijungusių valstybių sąrašą bei daugiau informacijos apie Šengeno erdvėje galiojančią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete. Pažymėtina, kad pasų kontrolės panaikinimas jokiu būdu nereiškia, jog judėjimas Šengeno erdvėje yra prilyginamas judėjimui vienoje valstybėje narėje be kelionės ar tapatybės dokumento. Šengeno šalių teisėsaugos institucijų atstovai, vadovaudamiesi nacionalinių teisės aktų pagrindu, turi teisę savo šalies teritorijoje patikrinti asmens tapatybę, todėl keliaujantis asmuo privalo asmens dokumentą turėti su savimi. Be to, valstybės narės pasiliko sau teisę tam tikram laikui sugrąžinti kontrolės pasienyje procedūras, jeigu kiltų grėsmė jų saugumui ar viešajai tvarkai.

7 patarimai, kaip keliauti pigiau
|

7 patarimai, kaip keliauti pigiau

Artėja atostogų sezonas, tad laikas pagalvoti, kaip pailsėti taip, kad prie darbų grįžtumėte gausiai pasisėmę įspūdžių, tačiau ne pernelyg palengvėjusia pinigine. Štai keletas patarimų. Planuokite ir reaguokite lanksčiai – keliones rinkitės ne sezono metu. Pavyzdžiui, balandį–gegužę ir rugsėjį–spalį keliones galima užsisakyti gerokai pigiau nei vasaros atostogų sezoną. Pasidomėkite, kokios oro sąlygos ir kainos ne sezono metu aplankyti egzotiškus kraštus. Išvykai rinkitės ne piko metą, išvykite antradienį arba trečiadienį, o grįžkite šeštadienį. Apsistokite trumpam nuomojamose vilose ar butuose. Taip pigiau nei viešbučiuose, ypač jei keliaujate ne vienas. Jei užsakote viešbutį, vietoj prabangių rinkitės 3–4 žvaigždučių naujesnius viešbučius. Neseniai atsidarę viešbučiai yra pigesni, bet aukšto aptarnavimo lygio. Vietoje „viskas įskaičiuota“ tipo maitinimo viešbutyje rinktis tik pusryčius ir vakarienę. Pasidomėkite nuolaidomis – kartais tam, kad gautumėte papildomų nuolaidų, pakanka skambučio viešbučio administratoriui ar nuomojamo būsto savininkui. Rezervuokite kambarius tiesiogiai per viešbučio puslapį internetu – kai kurie iš jų taiko specialias kainas užsakantiems tokiu būdu ir mokantiems iš anksto. Atostogaukite netoli namų. Taip sutaupysite lėktuvo bilietams skirtus pinigus, nereikės rūpintis, kur apsistoti, o taupiausieji kas vakarą galės išsimiegoti savo lovoje.

Dizainerės patarimai: kaip moteriai rengtis į darbą?
|

Dizainerės patarimai: kaip moteriai rengtis į darbą?

Nesvarbu, ar moters spinta lūžta nuo drabužių ir batų, ar yra pustuštė, kasdien visos dailiosios lyties atstovės susiduria su klausimu „ką apsirengti?“. Į pagalbą joms atėjo stilistė ir dizainerė Rachel Zoe, pasiūliusi paprastus patarimus, kaip rengtis einant į darbą. Style.com svetainėje ir savo tinklalapyje Rachelzoe.com konsultacijas dalijanti R.Zoe prisipažino, kad pati dievina klasikinį „išauklėtos sekretorės“ stilių, tačiau pasidžiaugė, kad šiomis dienomis moterys rengdamosis turi daug laisvės. „Smagu, kai gali rinktis. Žinoma, aprangos laisvė priklauso nuo darbo, kurį dirbate“, – priminė dizainerė. Anot R.Zoe, moterys, dirbančios biure ar didelėje kompanijoje, visą dėmesį turėtų sukoncentruoti į puikų kostiumą. „Suraskite tokį, kuris jums puikiai tiktų ar pasisiūkite. Negailėkite pinigų. Jis gali būti juodas, pilkas ar kitos neutralios spalvos. Įsigykite jį ir dėvėkite tūkstančiu skirtingų būdu – išskirkite kostiumą dalimis, dėvėkite švarką, liemenę, kelnes, pieštuko formos sijoną su kitais spintoje jau turimais drabužiais. Pamėginkite kad ir tokį derinį – vilkėkite kostiumo švarką ant baltų marškinių kartu su džinsais, papuoškite aksesuarais“, – siūlė R.Zoe.

Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (1 dalis)
|

Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (1 dalis)

Tavo darbinėje elektroninio pašto dėžutėje prie „Inbox“ šviečia 50 neskaitytų laiškų, o išmušus 6 valandai tu supranti, kad taip net ir nepradėjai savo darbų? Deja, tas jausmas pažįstamas ne vienam. Tačiau neperskaityti laiškai ne baisiausia problema. Baisiausia yra tai, kad bosas jau grūmoja pirštuku dėl darbo, kurį turėjai pabaigti prieš tris dienas. Jei tai, ką parašiau aukščiau, puikiai apibūdina tave, galima daryti išvadą, kad neesi puikiai savo laiką mokanti planuoti asmenybė. Tačiau visiškai nereikia savęs priskirti išsiblaškiusių žmonių kategorijai visam likusiam gyvenimui, nereikia dirbti viršvalandžių, kad sugebėtum ir suspėtum padaryti visus darbus. Tam, kad sugebėtum organizuoti savo darbą nereikia būti tobulybe. Tereikia žinoti keletą naudingų patarimų ir jais vadovautis 🙂 Taigi, pirmiausia išmok optimizuoti savo laiką. Kiekvienas iš mūsų darbui kiekvieną dieną turi tą patį kiekį valandų – 8 valandas. Svarbu išmokti išnaudoti kiekvieną darbo sekundę, o ne lakstyti kaip begalvei vištelei :). Įsivaizduok situaciją – dirbi su labai svarbiu projektu, kurį reikia nedeslsiant pabaigti, tačiau tavo vadovas, klientai ir bendradarbiai vis tave atitraukia nuo darbų ir tu jiems negali pasakyti, kad tave paliktų ramybėje. Sprendimas yra toks – vadovautis 2 minučių taisykle.

Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (2 dalis)
|

Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (2 dalis)

Prieš pradėdama skaityti šią dalį, paskaityk ir pirmąją – joje rasi dar daugiau naudingos informacijos ir patarimų, kaip planuoti ir organizuoti savo darbą. Numatyk ir planuok. Kad ir koks tavo darbas būtų, jame tu susidursi su planuotomis (biudžetai, skambučiai, susitikimai, ataskaitos ir kt.) ir neplanuotomis (tavo vadui į galvą šovė netikėta mintis ir jis nori dėl to padiskutuoti su tavimi) užduotimis. Problema čia yra viena – labai svarbu atsirinkti, nuo ko pradėti, kai užduotys yra suskirstytos kaip neatidėliotinos, prioritetinės ir kurias reikia skubiai atlikti… Svarbiausia pasistengti kiekvienai užduočiai nustatyti atlikimo terminus, o tuomet susidėlioti prioritetus, pavyzdžiui, ryte reikia atlikti užduotį A, po pietų užsiimti kliento B reikalais. Taip pat labai naudinga susirašyti visus įprastinius dažnai atliekamus darbus. Žinojimas, ką kokiu dienos metu atlieki, padės tau darbus pasiplanuoti tiksliau. Tačiau nesusidėliok tokio darbų grafiko, kuris būtų nepajuudinamas kaip Puntuko akmuo. Juk tai nereikia sakyti, kad kiekvieną dieną visvien atsiranda skubių darbų, kurių negalėjai susiplanuoti. Ir jei tavo darbo grafikas bus visiškai nekoreguojamas, dienos planai tiesiog sugrius. Kuomet atsiranda neatidėliotinas darbas, arba savo darbus pavesk kolegai ir imkis skubaus, arba savo bendradarbius (su kuriais tavo atliekamas darbas tiesiogiai susijęs) ir vadovą įspėk, kad dabar daromą darbą pabaigsi tada, kai atliksi skubųjį. Išnaudok neproduktyvias dienas. Juk ir tau būna dienų kaip tyčia, ar ne? Kai atrodo, kad smegenėlės visiškai nedirba ir jokie darbai nesiseka.

Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (3 dalis)
|

Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (3 dalis)

Prieš pradėdama skaityti šią dalį, paskaityk ir pirmą bei antrąja. Jose rasi dar daugiau naudingos informacijos. Rūšiuok savo dienotvarkės įrašus. Ar tavo darbotvarkė atrodo kaip nesibaigiantis susitikimų, priminimų ir darbų darbelių sąrašas? Ar iš to sąrašo atlieki nors ketvirtį darbų? Dienotvarkė yra skirta tau priminti, ką turi atlikti ir tik darbai su aiškiu atlikimo terminu toje dienotvarkėjė turėtų būti. Visi kiti priminimai ar tiesiog geros idėjos turėtų atsirasti užrašų knygelėje ar bent jau kitoje dienotvarkės pastraipoje. Atsikratyk netvarkos. Kai kuriose profesijose ant stalo sukrautos krūvos popierių ir ant sienų prisegioti lapukai yra neatsiejama darbo dalis, tačiau dauguma atveju tokia netvarka tik gadina tavo įvaizdį. Išsivalydama savo stalą tu išsivalai ir savo mintis. Tokią generalinę tvarką atlik kartą per savaitę. Pamatysi, kad dalis iš ant stalo esančių popierių jau nebereikalingi. Dirbk tuomet, kai esi geriausios formos. Galbūt darbingiausia jautiesi iš ryto, na o į pavakarį norisi tiesiog papletkinti… Kiekvienas iš mūsų yra skirtingas, tad atrast tą laiką, kai esi darbingiausia ir jau tuomet atlik tiek darbų, kiek tik gali. Tik žiūrėk, kad tas darbingiausias laikas neateitų tada, kai jau visi skirstosi namo, nes tikėtina, kad po 9 valandų darbe tikrai pridarysi klaidų. O ir šiaip – už viršvalandžius tau gi nemoka. Pasiruošk susitikimams. Kad ir kaip nenorėtum ar neturėtum laiko, susitikimuose sudalyvauti tenka kiekvienam. Didžioji dauguma susitikimų išsitęsia pernelyg ilgai, tad stenkis juos patrumpinti.

Naujame darbe: dešimt patarimų naujokui
|

Naujame darbe: dešimt patarimų naujokui

Kol jūs ieškote darbo, manote, jog svarbiausia – jį susirasti. Tačiau to maža. Reikia sugebėti jį išlaikyti. Ne veltui sugalvotas bandomasis laikotarpis – laikas, kai abi pusės viena kitą atidžiai tyrinėja: susidirbsime ar ne. Todėl pirmaisiais mėnesiais ypatingai svarbu paisyti naujoko elgesio kodo. Tikriausiai jums teks susitaikyti su kai kuriais įpročiais ir pageidavimais, tačiau rezultatas – pageidaujama darbo vieta – tikrai to vertas. Nerodykite charakterio. Maža tokių žmonių, kurie naujame darbe iš karto jaučiasi kaip žuvis vandenyje, todėl pradžioje nepasitenkinimas savaime suprantamas. Daug kas nepatinka, bet jūsų užduotis – neparodyti veido. Jeigu vis dėlto prie ko nors negalėsite priprasti, visada turėsite teisę bet kada išeiti. Tačiau dabar, kol dar nepriėmėte galutinio sprendimo, susitaikykite ir pabūkite gerutė. Nediskutuokite su vadovybe. Net jeigu ir norite pademonstruoti turtingą savo vidinį pasaulį ir neišsemiamą kūrybinį potencialą, veltis į diskusijas su vadovybe ir įrodinėti kas teisingiau, pradžioje neverta. Geriau pasistenkite parodyti savo galimybes nepriekaištingai vykdydama jums duotas užduotis.

Trukdžiai darbe – kaip juos įveikti?
|

Trukdžiai darbe – kaip juos įveikti?

Didelė tikimybė, kad įpusėjote projekto užbaigimą ir nusprendėte padaryti kelių minučių pertraukėlę, kurios metu žvilgtelėjote į “Facebook’ą” ar kitą socialinį puslapį. Jūsų žvilgsnis užkliuvo už šio straipsnio nuorodos ir nusprendėte, kad Jums būtų ne pro šalį sužinoti, kaip galima įveikti trukdžius, esančius darbe. Pora minučių – ir Jūs visai pamiršote darbą! Tai yra normalu. Mes visi retkarčiais nukreipiame dėmesį nuo darbo. Bet yra esminis dalykas, kuo Jūs skiriatės nuo kitų žmonių, kurie lengvai atitrūksta mintimis nuo savo darbo, yra tas, kad Jūs siekiate atsikratyti šio žalingo įpročio. Minutės, kurias sugaišote tam kas atkreipia Jūsų dėmesį nuo darbo, yra Jūsų gyvenimo dalis kaip ir atliekamas darbas. Todėl „Jas“ taip pat turite gerbti. Išvengti nesėkmių ir sėkmingai atlikti savo darbą Jums padės pertraukų planavimas. Nelaukite momento, kai visai neturėsite Jėgų. Planuokite pertraukas, net jeigu jos bus itin trumpos. Tokiu būdu mažesniais kiekiais papildysite savo energijos atsargas ir nesijausite išsekęs. Būtinai laikykitės grafiko. Jei planavote penkių minučių pertrauką lygiai 12:00 val., atsistokite 12:01h. Ta pati sistema taikoma ir pertraukėlių pabaigai. Jei laikysitės nustatyto grafiko, suprasite, kad galite laikytis darbo rėžimo, neprarasdamas tempo.

Pokalbo dėl darbo klaidos
|

Pokalbo dėl darbo klaidos

Nors gavote daug patarimų, kaip elgtis susitikimo dėl darbo metu, imate ir paslystate. Kad taip nutiktų kuo rečiau, pasistenkite nekartoti absurdiškų, kitų padarytų klaidų. Pokalbis dėl darbo – nėra pats didžiausias gyvenimo iššūkis, bet kojos tokioje situacijoje gali sudrebėti. Kad baimės būtų mažiau, kandidatams siūloma labai daug informacijos ir patarimų, kaip reikėtų elgtis darbo pokalbio metu. Visi norime, kad susitikimo pabaigoje būtų iššautas šventinis šampano butelis, skirtas naujam kolektyvo nariui. Bet ne visada teoriją pavyksta pritaikyti realiame gyvenime. Tą galima patvirtinti, analizuojant nesėkmingų darbo pokalbių pavyzdžius, kurie yra pateikti amerikiečių portale www.forbes.com. Atminkite: jei darbdavys pasikvietė Jus į pokalbį dėl darbo neformalioje aplinkoje, svaigalų privalote atsisakyti. Arba bent jau jauskite ribą. Kitu atveju ir Jus gali ištikti vieno amerikiečio likimas. Vyriškis įveikęs didžiąją dalį atrankos etapų, buvo pakviestas į kavinę, kurioje vyko pokalbis neįpareigojančioje aplinkoje. Deja, šis tiek padaugino svaigalų, kad darbdaviui teko iškviesti greitąją medicinos pagalbą. Tikriausiai nuspėjate, kad vyriškio karjeros perspektyvos šioje įmonėje baigėsi.

Kas svarbu darbdaviams?
|

Kas svarbu darbdaviams?

Kartais sprendimo priėmimas, pakviesti kandidatą į pokalbį, ar atmesti jo kandidatūrą, užtrunka mažiau nei minutę. Todėl labai svarbu mokėti pabrėžti tam tikrus sugebėjimus, patirtį, kurie kristų į akį, skaitant gyvenimo aprašymą. Vokietijoje buvo apklausti beveik 250 personalo vadovų ar žmogiškųjų išteklių specialistų, iš kurių net ketvirtadalis patvirtino, kad į vieną darbo vietą gauna apie 40 kandidatūrų. Dažniausiai gyvenimo aprašymus peržiūri žmogiškųjų išteklių specialistai, kurie sugeba pamatyti, ar verta susitikti su kandidatu ir leistis į tolimesnes kalbas, ar ieškoti labiau tinkančių žmonių, užimti siūlomas pareigas. Beveik puse apklaustų specialistų teigia, kad apsispręsti, ar kandidatas jiems yra priimtinas, užtrunka vos 60 sekundžių arba dar mažiau. Tai priklauso nuo to, ar gyvenimo aprašyme kandidatas akcentavo tam tikrus „kodinius“ žodžius, t.y. savybes, kurių dažniausiai reikia darbe.