|

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – skleidimosi metu

Kas tą žiedą belaikytų – visiems atvejams galioja viena taisyklė. Jei pirmuoju bandymu skleisti parašiutą nepavyko surasti žiedo, jo ieškoti tegalima VIENĄ kartą. Dešine ranka siekiame pagal kojos diržą link vietos, kurioje turi būti žiedas. Jei žiedo neradai – iš karto skleidi atsarginį parašiutą. Labai tikėtina, kad žiedas išsprūdo iš savo vietos ir srautas jį tempia iš paskos. Prie žiedo pritvirtintas lankstus kaištis vis dar laiko parašiuto kuprinę tvirtai uždarytą, ir surasti besivelkantį žiedą nelengva. Žiedą surasti bandoma tik vieną kartą todėl, kad nepatyręs parašiutininkas, užsiėmęs žiedo paieškomis, gali prarasti aukščio kontrolę. Būtina ant žemės periodiškai treniruotis judesius skleidžiant parašiutą žiedu, ar medūza, ir judesius ieškant žiedo, jei pirmu bandymu nepavyko jo surasti vietoje.

|

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – laisvame kritime

Besiruošdamas išeiti iš lėktuvo kaip AFF grupės studentas, privalai įsitikinti, kad tavo instruktoriai taip pat jau pasirengę išėjimui. Tai atliekama pažvelgiant į kiekvieną instruktorių, esančius šonuose, šie turi linktelėti galva, jeigu pasirengę. Po to atliekamas skaičiavimas “viens-du-trys” . Stovint lėktuvo tarpduryje, švilpiant oro srautui ir variklio gausmui nustelbiant bet kokį kita garsą, gali pamiršti skaičiavimą balsu – niekas to negirdės. Skaičiavimas atliekamas judesiais. Iš pradžių linktelėk į lauką (“vienas”), po to vidun (“du”) ir tada atsispiri nuo lėktuvo (“trys”). Visa tai keletą kartų pakartosi su instruktoriais lėktuvui dar esant ant žemės. Tai labai svarbi instruktažo dalis.

|

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – išėjimas iš lėktuvo

Išėjimą priverstiniam skleidimui prižiūri instruktorius. Įsodindamas į lėktuvą, instruktorius privalo prisegti specialų diržą, jungiantį tavo parašiutą su lėktuvu (falas). Kiekvienam tavo veiksmui bus duodama atskira komanda. Viską daryk taip, kaip buvai mokintas instruktažo metu, atsistosi ir prie durų prieisi tik gavęs instruktoriaus signalą. Teisinga kūno poza tarpduryje, gerai žinai kuria koja ir kaip atsispirsi, iš karto po atsiskyrimo nuo lėktuvo kuo daugiau išsilenki (arka), rankos/kojos plačiai ir sulenktos, smakrą verti aukštyn, ir akimis dar spėsi pamatyti tolstantį lėktuvą. Prieš atsistodamas lėktuvo tarpduryje, privalai atkreipti dėmesį į falą – jis turi būti nesusipainiojęs, niekur nekliūvantis. Beje, tuo pasirūpins ir tavo instruktorius.

|

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – lėktuve

Priklausomai nuo situacijos ir aukščio, šuoliui vadovaujantis instruktorius nuspręs, kokią komandą jums duoti: “Avarinis nusileidimas”, arba ” Išeinam”. Skirtumas tarp šių dviejų komandų – aukštis. Jei esate pakilę daugiau, nei 300 m ir lėktuvas nesminga žemyn – parašiutininkai gali palikti lėktuvą. Static Line parengti parašiutininkai su apvaliais kupolais tikrai išsiskleis saugiai. Jei esate su sparno tipo kupolu, instruktorius gali liepti išėjimo metu iš karto skleisti atsarginį kupolą – jie išsiskleidžia greičiau. Jei instruktorius abejoja studento sugebėjimu iš karto skleisti atsarginį – jis tokį studentą gali išstumti iš lėktuvo, pats laikydamas jo atsarginio parašiuto žiedą. Tam jie ir yra instruktoriai, kad žinotų, kokių veiksmų imtis pavojaus akivaizdoje, priklausomai nuo situacijos ir aukščio.

|

Pavojingos situacijos parašiutų sporte – žemėje

Nuodugniais tyrimais nustatyta, kad šuoliai yra nesuderinami su svaigalais ir kvaišalais. Gyvuojanti tradicija “taisyti orą” yra veiksminga priemonė ginantis nuo darganos, bet jei esi padauginęs iš vakaro – rytinių šuolių geriau atsisakyk. Šokinėdamas blaivia galva, patirsi žymiai daugiau malonumo ir sumažinsi rizikos laipsnį. Atmink, kad nors kiek jaučiamų pagirių poveikis labai sustiprėja, kai sumažėja slėgis, t.y. pakyli lėktuve į aukštį. Bent kiek sulėtėję mąstymas, reakcija ir fiziniai refleksai bus tavo priešai, kurie gali užmušti tave. Taigi – prieš šuolius laikykis toliau nuo pagerti mėgstančių kompanijų, ir pasistenk gerai išsimiegoti.

|

Klaipėdos parašiutininkų klubas

Klaipėdos Parašiutininkų Klubas yra jauna organizacija. 1997 metais klubą įkūrė keletas parašiutizmo naujokų, kurių karštą norą būti ore suprato Klaipėdos Aviaeskadrilės vadovai bei labiau patyrę parašiutininkai iš kitų Lietuvos klubų. Nuo pat klubo įkūrimo, prezidentu kasmet yra išrenkamas Viktoras Šišniauskas – lakūnas, bei parašiutų sporto instruktorius. Klubas turi mokomiesiems šuoliams reikalingą įrangą, visi klubo nariai įsigiję šiuolaikines sparno tipo parašiutų sistemas, pas mus nuolatos lankosi kolegos iš kitų Lietuvos bei užsienio klubų, o ir mūsų atstovai dažnai keliauja bei šokinėja kituose klubuose Lietuvoje bei svetur. Mūsų požiūris į parašiutizmą neapsiriboja vien sportinių rezultatų siekiu – klubas mums yra draugų ir bendraminčių ratas, poilsio bei pramogų su šeima arba draugais vieta. Apsilankykit pas mus, ir patys įsitikinsit, kaip puikiai parašiutizmas jungia adrenaliną, sportinį azartą ir pramogą.

|

Parašiutizmas Lietuvoje

1937 m. gegužės 16 dieną Kaune vyko aviacijos šventė Lietuvos Aeroklubo dešimtmečiui paminėti. Kaip tik šiame renginyje į vieną būrį susirinko aktyviausi parašiutizmo entuziastai pademonstruoti žiūrovams savo sugebėjimų. Kaip rašo to meto spauda, Kauno aerodrome susirinko apie 50000 žiūrovų. Į šventę atvyko ir pats prezidentas A.Smetona. Įspūdingiausia šventės dalis buvo parašiutininkų pasirodymas. J.Steikūnas, išskleidęs parašiutą, staiga jį atkabino. Šiek tiek pakritęs, jis išskleidė antrąjį ir paskutinį parašiutą. Tai sulaukė audringos minios reakcijos. Tokie parodomieji šuoliai atliekami ir dabar, tačiau su trimis ir daugiau parašiutų. Paskutinis programos numeris buvo dešimties parašiutininkų šuolis iš 800 m. aukščio. Į padangę juos iškėlė šeši lėktuvai. Pirmame skrido šuolio vadovas ir dalyvis V.Ašmenskas. Lėktuvams artėjant prie iššokimo vietos, jis išlipo ant sparno. Tai buvo ženklas kitiems pasiruošti. Netrukus padangė pasipuošė dešimčia baltų šilko kupolų. Šis šuolis parodė, kad Lietuvoje tuo metu jau buvo nemažai sportininkų, kurie savo sugebėjimais neatsiliko nuo kitų šalių atstovų.

|

Didelių galimybių parašiutai ir jų valdymas

Jei jums prireikia papildomų veiksmų valdymo stropomis norint išvesti parašiutą į skriejimą pažeme, vadinasi jūs pasirinkote neteisingą posūkio aukštį. (Nepaisant to, bet kokie veiksmai valdymo stropomis šioje situacijoje yra tikrai geriau, nei nemalonus smūgis į žemę). Blogiausia yra tai, kad daugelis net nesupranta, kad tai rodo tik prastą parašiutininko pasirengimą ir sukelia pavojų ne tik jam, bet ir aplinkiniams. Taigi, nusileidimo saugumo laipsnis priklauso nuo to, kaip mažai jums reikia atlikti judesių valdymo stopomis, norint išvesti parašiutą iš staigaus posūkio mažame aukštyje. Jei jūs pasirinkote per žemą aukštį posūkiui atlikti, tai tikrai neturėtumėte daryti šios klaidos antrąkart – atlikite visa tai didesniame aukštyje. Arba galite atlikti tiesiog ne tokį staigų posūkį – galėsite leistis ne tokiu stačiu žemėjimo kampu.

|

Stiletto pilotavimo ypatumai

Stiletto bus aprašytas lyginant jį su to paties dydžio Sabre, nes tai yra taip pat didelių galimybių parašiutas, kurį daugelis patyrusių sportininkų jau išbandė. Abu priklauso pirmos klasės didelių galimybių parašiutams, tačiau turi skirtingas valdymo charakteristikas. Kai kurie sportininkai rinktųsi PD-Stiletto valdymo tipą, kai kiti, nors ir patyrę, mieliau ir toliau šuoliams naudotų PD-Sabre. Pradžioje mes siūlytume atlikti kelis šuolius skleidžiant parašiutą 3 kilometrų aukštyje tam, kad geriau pažintumėte Stiletto. Tai yra gerai net ir tada, kai jūs jau turite tūkstančius šuolių didelių galimybių greitais parašiutais. Šiuo aprašymu tikrai nebus siekiama išmokyti jus šio ar kurio nors kito parašiuto valdymo. Tiesiog čia sužinosite parašiuto savybes įvairiais atvejais.

|

Šuolis apvaliu parašiutu

Jūs išklausysite kelių valandų teorinį parašiutizmo kursą ir valandą galėsite pasitreniruoti praktiškai. Šių mokymų metu patyręs instruktorius jums išaiškins šuolio teoriją: kaip elgtis ypatingų situacijų metu, kaip iššokti iš lėktuvo ir svarbiausia – kaip tinkamai nusileisti. Praktinės treniruotės metu turėsite galimybę įgytas teorines žinias patikrinti parašiuto sistemos treniruoklyje. Po šio teorinio ir praktinio pasiruošimo Jūs jau būsite pasirengęs savo pirmąjam šuoliui. Šoksite labai patikimu karišku desantiniu parašiutu D-5. Šio tipo parašiutai ilgą laiką naudojami įvairių šalių karinėse pajėgose ir yra daugybę kartų patikrinti praktiškai. Į 800 metrų aukštį jūs per 10 minučių pakilsite klubo lėktuvu AN-2. Šokant iš lėktuvo, specialus įrenginys iš parašiuto kuprinės ištrauks mažą stabilizuojantį parašiutėlį ir įjungs laikmatį, o jūs, suskaičiavę 121,122,123, turėsite patraukti parašiuto skleidimo rankenėlę.