Kokybiškas vaikų ir tėvų bendravimas: senos tiesos ir naujos galimybės
Šiandien visus informavimo kanalus užplūdo smurto prieš vaikus, pedofilijos, asocialių šeimų vaizdeliai, vaikų namų auklėtinių ir į užsienį uždarbiauti išvykusių tėvų atžalų istorijos. Regis, vos tris milijonus (geriausiu atveju!) gyventojų turinčioje Lietuvoje, lieka vis mažiau paprastų, kasdieniais džiaugsmais ir rūpesčiais gyvenančių šeimų. Elementarūs vaiko auginimo klausimai tampa retenybe milžiniškame informacijos sraute. Tačiau atsakymai į šiuos ir kitus, iš pirmo žvilgsnio paprastus, klausimus kuria kokybišką tėvų ir vaikų bendravimą, padeda auginti sveiką žmogutį. Kas yra kokybiškas vaiko ir tėvų bendravimas? Įsivaizduokime situaciją: vaikas nori valgyti, tačiau tėvai pradeda žaisti su juo, arba priešingai – skirtingus vaiko poreikius (pavargęs, nori prisiglausti, nori žaisti ir pan.) „užkemša” maistu, nes mano, kad vaikas alkanas. Pastaroji situacija ypač dažna tuomet, kai vaikas dar per mažas žodžiais įvardinti savo norus. Pasak psichologės Aušros Kurienės, kokybiškas bendravimas – kai tėvai mato ir girdi vaiką bei atitinkamai reaguoja į jo poreikius. O poreikiai – juk ne vien fiziologiniai. Visi sutiks, kad svarbu ne tik šiltai aprengti ir sočiai pamaitinti vaiką, bet ir bendrauti su juo. Bet koks bendravimas su tėvais yra itin svarbus kiekvieno vaiko emocinei ir socialinei raidai.