Naujausia rugsėjį “Polish Market Review” atlikta 300 Lenkijos įmonių (iki 250 darbuotojų) apklausa parodė, kad tik penktadalis kompanijų versle nenaudoja interneto. Kita vertus, internete pirko tik apie 8% pietinių kaimynų SVV įmonių ir ši proporcija nebeauga.

Šiuo metu prie interneto yra prisijungę 88,5% kompiuterius turinčių (80% visų) Lenkijos smulkaus ir vidutinio verslo imonių, o pusė iš neprisijungusių ketina prie pasaulinio tinklo prisijungti per artimiausius metus.

Internetas – ne tik privilegija vadovui

Apžvelgdami tyrimą Lenkijos laikraščiai rašo, kad per pastaruosius metus Lenkijoje internetas jau tapo ne tik direktoriaus ir jo artimiausios aplinkos privilegija. Daugiau nei pusėje tirtų firmų prie tinklo prijungta daugiau nei pusė darbo vietų (vidutiniškai – apie 63% darbuotojų).

Tačiau “Polish Market Review” tyrinėtojai į apklausą neįtraukė mažiau nei 10 darbuotojų turinčių Lenkijos įmonių. Sociologai pastebėjo tendenciją – kuo mažesnė įmonė, tuo mažesnė tikimybė, kad joje bus paplitęs internetas.

Tuo tarpu visos tirtos daugiau nei 50 darbuotojų turinčios kompanijos Lenkijoje buvo įtinklintos.

El. prekyba nedomina

Tyrimo metu nustatyta, kad elektronine prekyba (apsipirkimas interneto parduotuvėse, čia neįtraukiamas prekių užsakydamas el. paštu) naudojosi 7,7% nedidelių Lenkijos įmonių. Analitikai netruko apskaičiuoti, kad šis rinkos segmentas visoje šalyje sudaro apie 7% verslo subjektų ir, kas blogiausia, neauga jau antri metai.

Tiesa, dar apie 10% SVV įmonių pranešė, kad ketina pradėti naudotis el. prekybos sistemomis per artimiausius metus. Tai reiškia, kad rinka galėtų išaugti bent dvigubai, tačiau “Polish Market Review” analitikai paskubėjo “nuraminti” – geriausiu atveju bus pasiektas keliolikos priocentų augimas. Jų manymu, el. verslo stagnaciją lemia maža patirtis perkant prekes internetu ir panašiais nuotolinio pirkimo būdais.

Sociologai nustatė, kad pirkti internete pradėjusios firmos paprastai (apie 80% atvejų) planuoja ir ateityje apsipirkti el. prekybos centruose.

Internete daugiausia įsigijamos IT ir biuro prekės

Lenkijos SVV tyrimas nustatė, kad šios šalies firmos internete daugiausiai perka biuro ir kanceliarijos prekes (apie 50% firmų el. pirkėjų) ir programas (taip pat apie pusė internete perkančių firmų).

Trečdalis apklaustųjų teigė internete pirksią kompiuterius ir kitą IT įrangą, apie 25% – kelialapius bei viešbučių paslaugas, o 19% – statybines medžiagas bei remonto paslaugas.

Jonas Oškinis

Views All Time
Views All Time
3914
Views Today
Views Today
1
0 0