Jūsų tikriausiai jau nestebina socialinio portalo Facebook populiarumas Lietuvoje. Pats irgi buvau pakankamai atsargus socialinių tinklų prasme, bet mane kaip ir daugelį Facebook’as įtraukė iki ausų. Tiesa, lietuviškas vertimas berods yra „Vaizdaknygė“. Bet čia jau Lietuvos kalbininkų menas originalą tvarkingai sugadinti. Taip pat būtų galima ilgai diskutuoti apie portalo populiarumo priežastis. Profilių atvirumas, naudojimosi lengvumas. Galimybė keistis fotografijomis. Talpinti video ir panašiai. Privalumų sąrašas ilgas, bet šiandien ne apie tai. Šiandien norėčiau pakalbėti apie bendravimo etiketą socialiniuose tinkluose.

Idėją straipsniui pakišo vieno pažįstamo pranešimas socialiniame tinkle Facebook. Skambėjo maždaug šitaip: „Buvau fantastiškame tokios ir tokios organizacijos susitikime. Buvo jėga!“. Po to pasidarė dar linksmiau. Pranešimo autorius pažymėjo, kad jam „patinka“ šitas pranešimas. Taip, kad jam pačiam patinka. Prieš tęsdamas noriu informuoti, kad patalpinus pranešimą „Sienoje“ tai mato visi Jūsų  kontaktai. Ir žinoma savo ruožtu komentuoja jeigu jiems tai įdomu. Taip pat – jeigu neturite noro ar laiko komentuoti galite pasinaudoti dar keliomis galimybėmis. Paspausti „patinka“ arba „pasidalinti“ sąsajas.

Kaip ir minėjau anksčiau, mano kontaktas pasižymėjo, kad jam pačiam patinka savo paties citata. Iki šios vietos dar galėjau suprasti. Bet štai pasirodė pirmas komentaras. Skambėjo šitaip: – „Na ir kaip ten buvo?“. Spėkit kas autorius? Taip. Klausimas buvo užduotas to paties žmogaus – kuris paskelbė patį pranešimą. Tai sukėlė plačią šypseną. Po to pasirodė antras komentaras. „Reikėjo pačiam nueiti ir būtum pamatęs“. Taip. Teisingai atspėjote – autorius tas pats. Tada jau juokiausi garsiai. Ir pagalvojau. Arba šizofrenija arba alkoholis.

Žinau, kad tai kraštutinis pavyzdys, ir tuo pačiu Facebook portale dažnokai pastebiu  „čiulbėjimo“. Sąvoka „čiulbėjimas“ kilusi iš kito populiaraus mikrodienoraščių portalo Twitter. Ten Jūs esate apriboti iki šimto keturiasdešimties simbolių. Lygiai tiek kiek užima viena SMS žinutė. Ir prieš ką nors parašant reikia palaužyti galvą. Bet galima atrasti tikrai unikalių pranešimų. Kai tuo metu Facebook portale simbolių skaičius irgi ribotas berods iki šešių šimtų, bet yra kitų sklaidos galimybių. Taigi tęsiant apie čiulbėjimą. Norime ar ne bet visiems mūsų draugams nėra įdomios kasdienybės smulkmenos. Štai matau vieną pranešimą: „Laikas vakarienei“. Gal tai tikrai įdomu paskelbusio žmogaus šeimos nariams, gal vaikams, bet ne visiems šimtas šešiasdešimčiai kontaktų. Arba kitas „Sunkus pirmadienis…“. Aštuoni žmonės pažymėjo, kad „Patinka“. Sukau galvą – ar dėl to patinka, kad patiems sunkus, ar dėl to, kad lietuviui gerai kai jo draugui negerai.

Prieš baigiant – apie dėmesį. Žinoma, kad bendraudami socialiniuose tinkluose tikimės ir dėmesio sau. Tai yra neatskiriama socialumo dalis. Gyvenime dėmesį parodome klausydamiesi pašnekovo. Internete tai vyksta truputėlį kitaip. Dėmesys parodomas per komentarus. Va čia ir prasideda matematika – kuri manau geriausiai įrodo čiulbėjimo neveiksmingumą. Tokie pranešimai kaip „Šiuo metu valgau“, „Sunki diena“, „Vėluoju į autobusą“, „Miegu nes naktis“ dažniausiai arba visai nesulaukia komentarų arba sulaukia tik vieno kito. Kyla klausimas – jeigu kalbiesi su savimi tai kam apie tai pranešti kitiems? Tuo atveju kai pranešate kažką tikrai įdomaus komentarų būna daugybė. Lietuvių patarlė sako: „Pasakyk man kas tau įdomu aš pasakysiu kur dirba tavo draugai“. Taigi mūsų asmeniniai ir profesiniai gyvenimai vienaip ar kitaip persipynę.  Žinoma, kad draugas domėsis tavo veikla, pasiekimais ir šeimos padidėjimu. Bet tikrai niekam neįdomu, kad tu dabar valgai.

Ir pabaigai – viena paprasta formulė. Prieš talpindami pranešimą Sienoje įsivaizduokite, kad esate giminės suvažiavime. Kalbėdamiesi su giminaičiu, atvažiavusiu iš kito miesto,  nesakysite jam „šiuo metu valgau“. Sakysite „Sveikas, ar žinai…“

Sėkmės Jūsų siekiuose!
Lietuvos partizaninio marketingo sąjūdis

Views All Time
Views All Time
2789
Views Today
Views Today
1
0 0