Naujoji „Apple“ kompiuteriams skirtos įrangos paroda „MacWorld“ atnešė iškart visą krūvą sensacijų. Beje, „Apple“ visada „pataupo“ didžiausias sensacijas šiai parodai. Štai 2002-ieji „Apple“ pasauliui prasidėjo nuo naujo unikalaus dizaino „iMac“ kompiuterio su skystųjų kristalų ekranu, iškeltu virš pusrutulio formos korpuso…

Kaip tik dėl šio kompiuterio ir kitų naujovių praeiti metai kompanijai buvo itin sėkmingi, tačiau ir 2003-ieji prasideda ne menkesnėmis „Apple“ sensacijomis.

Kompanijos vadovas Steve Jobs parodos dalyviams pristatė išties nemenką sąrašą naujovių. Pirmiausia – du nauji nešiojamieji kompiuteriai „PowerBook“. Lietuvoje „PowerBook“ mažai žinomi, tačiau nauji modeliai verti visų kompiuterininkų dėmesio.

Vienas jų – su rekordinio dydžio 17 colių skystųjų kristalų ekranu, iki „Apple“ tokio nešiojamo kompiuterio dar niekas nebuvo pagaminęs.

Antrasis „PowerBook“ – visiška pirmojo priešingybė: tai pats mažiausias „Notebook“ tipo kompiuteris, kokį tik „Apple“ yra gaminusi.

„Apple“ vadovas gana kategoriškai pareiškė, kad išleisdama „PowerBook G4“ su 17 colių ekranu kompanija vienu gigantišku žingsniu aplenkė visus ir paliko IBM platformos nešiojamuosius kompiuterius toli užnugaryje. Beje, ne tik nešiojamus kompiuterius – vadovo nuomone, reikalai sukasi taip, kad dabar populiarių IBM tipo asmeninių kompiuterių poreikis ateity visiškai išnyks.

Šiek tiek nusivylę liko MP3 grotuvo „Apple iPod“ gerbėjai: naujas modelis, kurio taip laukiama, parodoje pristatytas nebuvo. Gandai apie naują „iPod“ su „WiFi“ jungčių palaikymu, o galbūt net vaizdo siužetų peržiūros galimybe, sklinda internete jau keli mėnesiai, deja, iki šiolei jie dar nepasitvirtino.

„Firminė“ interneto naršyklė

Tolesnės „MacWorld“ parodoje pristatytos naujovės – iš programinės įrangos srities.

Ko gero, svarbiausia parodoje pristatyta naujovė – „Apple“ interneto naršyklė „Safari“. Tai visiškai originali „Apple“ programa, joje nenaudojamas nei „Internet Explorer“, nei „Mozilla“, nei „Opera“ naršyklių kodas. Naršyklė unikali neįtikėtinu interneto tinklapių įkrovimo greičiu. Pagal „Apple“ svetainėje pateikiamus skaičiavimus, „Safari“ kone trigubai greitesnė už „Internet Explorer“.

Draugystė su Microsoft silpsta…

Susidaro įspūdis, kad „Apple“ draugystė su „Microsoft“ greitai gali baigtis. Naujuose „Mac“ kompiuteriuose vietoj „Internet Explorer“ dabar bus diegiama „Safari“ naršyklė, o tai vargu ar pradžiugins „Microsoft“.

Dar viena „Apple“ „kiaulystė“ – pristatymų kūrimo programa „Keynote“, visavertis „MS PowerPoint“ analogas. Vartotojams perėjimas nuo „PowerPoint“ prie „Keynote“ supraprastintas iki tiek, kad pastaroji programa net atidaro „PowerPoint“ failus.

„Microsoft“ vadovas Bill Gates pareiškė dar neturėjęs galimybės palyginti savo ir „Apple“ programų veikimo ir nematęs nei „Safari“, nei „Keynote“. Tačiau, anot jo, „Apple“ bandymai jo negąsdina.

„Apple“ nepamiršo ir senesnės savo programinės įrangos: ir toliau tobulinama serija programų, skirtų vaizdui ir garsui apdoroti. Dabar programas „iPhoto“, „iMovie“, „iTunes“ ir „iDVD“ vienys ne tik raidelė „i“, naujos programų versijos integruotos į programų paketą ir gali būti naudojamos kartu.

Šis programų paketas pavadintas „iLife“, jį rengiamasi pardavinėti už 50 USD. Atskiros „iPhoto“, „iMovie“ ir „iTunes“ ir toliau liks nemokamos. Be to, „Apple“ išleido sumažintų galimybių, tačiau nemokamą garsiosios vaizdo montažo programos „Final Cut Pro“ versiją – „Final Cut Express“.

Kompanijai sekasi

S. Jobs ne tik pristatė šias ir daugybę kitų smulkesnių naujienų, bet nepamiršo ir pasigirti kompanijos sėkme. Neblogais rezultatais baigėsi „Apple“ reklaminė kampanija „Swith!“, skirta persivilioti „Windows“ vartotojus: maždaug pusę pirkinių „Apple“ prekybos vietose dabar įsigyja buvę „Windows“ vartotojai. O grotuvo „iPod“ populiarumas viršijo visas prognozes: Japonijoje, kur tokie įrenginiai itin populiarūs, „iPod“ užsikariavo jau 42 proc. MP3 grotuvų rinkos.

Rinkos analitikai kelia klausimą, ar „Apple“ ir šiemet sugebės išlaikyti tokius augimo tempus, kokie buvo pasiekti pernai, ir čia nuomonės gerokai skiriasi. Pavyzdžiui, „Merrill Lynch“ specialistai siūlo atsikratyti „Apple“ akcijų, kol dar ne vėlu. Tiesa, šios analitinės kompanijos prognozės paskelbtos dar prieš prasidedant „MacWorld“.

Views All Time
Views All Time
2058
Views Today
Views Today
1
0 0