|

Automobilių išperkamoji nuoma: ką reiktų žinoti ir įvertinti perkant automobilį

Žmonės jau įprato daugelį dalykų pirkti išsimokėtinai: nekilnojamojo turto, buitinės ar kompiuterinės technikos, tačiau vis dar vengia išsimokėtinai įsigyti automobilį. Greičiausiai tokią situaciją lemia informacijos apie išperkamąją nuomą, jos galimybes ir galimus pavojus, trūkumas. Autoreviu.lt pamėgino užpildyti minėtą informacinę spragą. Mums mielai pagelbėjo „Nordea Finance Lithuania” Lengvųjų automobilių skyriaus pardavimų vadybininkas Jonas Žydelis. Taigi, kas ta baisioji išperkamoji nuoma, liaudyje geriau žinoma lizingo pavadinimu? Lietuviškas šios operacijos pavadinimas tiksliai apibūdina jos esmę: nuoma, kuri baigiasi daikto, šiuo atveju – automobilio – išpirkimu. Kreiptis į bet kurią išperkamosios nuomos bendrovę gali pilnametis, reguliarias legalias pajamas Lietuvoje turintis Lietuvos Respublikos pilietis ar leidimą nuolat gyventi ir dirbti šalyje turintis užsienio valstybės pilietis. Gali būti vertinamos kelių šeimos narių ar papildomos pajamos (nuomos, autoriniai honorarai ir kt.). Jeigu gyvenate ir dirbate užsienyje, prašymas leisti įsigyti automobilį išperkamosios nuomos būdu greičiausiai bus atmestas. Jei esate užsienio valstybės pilietis ir Lietuvoje turite terminuotą darbo sutartį, automobilį išperkamosios nuomos būdu galėsite įsigyti tik pasirašęs tokią sutartį, pagal kurią automobilis bus išpirktas greičiau, negu baigsis terminuota darbo sutartis.

|

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės ir KASKO draudimas

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas apdraudžia ne pačią transporto priemonę, bet vairuotojo civilinę atsakomybę prieš kitus asmenis ir jų turtą. Tai reiškia, kad nesvarbu, kokią ir kam žalą padarytų važiuojanti transporto priemonė – apgadintų kitą automobilį ar statinius, netgi sužalotų žmogų, nuostolius nukentėjusiai pusei atlygins draudimo bendrovė. Kartais klaidingai manoma, kad atlyginami tik automobiliui padaryti nuostoliai, tačiau tai nėra tiesa – Privalomasis draudimas atlygina ir žmonių patirtus nuostolius, gydantis sužalojimus, taip pat – negautas pajamas. Privalomasis transporto priemonių draudimas Lietuvoje visose draudimo bendrovėse yra vienodas, nes visos bendrovės vadovaujasi tuo pačiu Lietuvos Respublikos Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymu. Pagal šiuo metu galiojantį įstatymą draudimo bendrovė nukentėjusiajam atlygina nuostolius, padarytus turtui iki 100 tūkst. eurų, asmeniui – iki 500 tūkst. eurų. Šis draudimas galioja ne tik Lietuvoje bet ir visoje Europos Sąjungoje. Vykstant į kitas užsienio šalis, pavyzdžiui, Rusiją ar Baltarusiją, su savimi reikia turėti dar ir vadinamąją Žaliąją kortą. „If draudime”, apsidraudusiems privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ji išduodama nemokamai. Nors Privalomasis draudimas ir yra vienodas, tačiau skirtingose draudimo bendrovėse gali skirtis jo kaina.

|

Moteris vis labiau domina automobiliai

Lietuvoje sparčiai daugėja pradėjusių vairuoti automobilius moterų. Tai parodė naujausi būsimus vairuotojus egzaminuojančios valstybės įmonės “Regitra” duomenys. Šie duomenys apibendrina pastarųjų trejų metų egzaminavimo rezultatus. VĮ “Regitra” duomenimis, vairavimo praktikos egzaminą šalyje pernai išlaikė 35,7 proc. daugiau moterų, nei prieš porą metų (2005 m. – 24,7 tūkst., 2003 m. – 15,9 tūkst.). Tendencija, rodanti augantį moterų susidomėjimą vairavimu ir automobiliais, nesikeičia ir šiemet. Per šių metų sausį vairavimo praktikos egzaminą Lietuvoje išlaikė 1649 moterys, tai yra, 22,7 proc. daugiau, nei atitinkamu laikotarpiu pernai. “Nuolat didėjantis žmonių mobilumas, palyginti maža naudotų automobilių kaina bei plati jų pasiūla šalies rinkoje, o taip pat didelis dėmesys lygioms lyčių galimybėms bei moterų emancipacija – visa tai skatina moteris įvertinti tuos patogumus, kuriuos joms gali suteikti automobilis”, – komentuodamas naujausius egzaminų rezultatus sakė VĮ “Regitra” Generalinis direktorius Ramutis Oleka.

|

Avarija – ir dėl lytinio nepasitenkinimo

Neseniai pasigirdo nuomonė, kad neretai avariją padaro savo lytiniu gyvenimu nepatenkinti vairuotojai. Pasirodo, iš pirmo žvilgsnio absurdiškas ir juokingas pasiteisinimas turi rimtą pagrindą. „Stresas, greitas gyvenimo tempas, pervargimas, persidirbimas, nemokėjimas atsipalaiduoti ne tik išsekina nervų sistemą, mažina dėmesio koncentraciją, skatina išsiblaškymą, bet ir sumažina lytinį potraukį, sukelia erekcijos sutrikimų. Tai vadinamasis verslininko sindromas. Ilgą laiką nesureguliuotas darbo ir poilsio režimas padaro žmogų nedarbingą tiek profesinėje, tiek seksualinėje srityje. Nesėkmės lytiniame gyvenime sukelia frustraciją, neurozę, dar didesnį stresą. Užburtas ratas, galintis nulemti avariją“, – aiškino medicinos centro „Lorna“ gydytoja seksopatologė Irena Jonkuvienė. Tačiau, pasirodo, ir per didelis seksualumas gali tapti nelaimingo įvykio kelyje priežastimi. Kasdien į eismo įvykių vietas skubantis „Balticum“ televizijos laidos „Reidas“ redaktorius ir vedėjas Gintaras Vaičekauskas prisiminė kuriozinę situaciją, kai vairuotojas nesuvaldė mašinos ir nuvažiavo į krūmus, įsirėžė į stulpą, galinio vaizdo veidrodėlyje pamatęs, kaip keleivių porelė užsiima oraliniu seksu.

„Mazda” populiarumas vis auga
|

„Mazda” populiarumas vis auga

Pirmasis 2004 m. ketvirtis kompanijai „Mazda” buvo ypač sėkmingas. Kovo mėn. pardavimas Europoje pasiekė rekordiškai aukštą lygį. Lietuvoje naujieji „Mazda” modeliai taip pat sparčiai populiarėja. Mazda automobilių pardavimo augimas pasiekė rekordinį lygį. Europoje pirmąjį ketvirtį buvo įregistruota 33000 naujų automobilių Mazda ir pasiektas 39 % augimas, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai yra geriausias šio gamintojo rezultatas per visą savo gyvavimą. Suomijos rinkoje augimo tempas buvo dar didesnis: 2004 m. sausio – balandžio mėn. pasiektas po 4 % augimas, parduota 2282 vnt. automobilių, o tai netgi 57 % daugiau negu 2003 metais. Mazda modelių pardavimo augimas ypač įspūdingas Pietų Europoje: Italijoje – 157 %, Portugalijoje – 113 % ir Ispanijoje – 88 %. Mažų automobilių klasėje puikiai sekasi modeliui Mazda2 – pasiekta aukščiausia nei bet kada rinkos dalis. Prie Mazda sėkmės prisidėjo ir neseniai pristatytas naujasis kompaktinės klasės modelis Mazda3 – per 3 šių metų mėnesius parduota daugiau kaip 18 000 vnt. Kaip teigia gamintojai, tai net 25 % daugiau negu tikėtasi.

|

Kodėl nekinta išvaizda?

Kaip DPA praneša iš Štutgarto, kol vieni automobilių gamintojai eksperimentuoja su modelių išvaizda, kasmet pateikdami vis labiau pribloškiančią įvairovę, kiti ignoruoja šią tendenciją, nekeisdami savo produktų išvaizdos ištisus dešimtmečius. Iš tokių “stagnacinių” modelių galima paminėti “Suzuki Samurai” arba “Lada Niva” modelius, kurie beveik nepasikeitė nuo 1976 metų. Klasikiniais laikomi ir “Audi Cinvertible”, “Mini” bei “Mercedes” G klasės modeliai. “Senuku” pravardžiuojamas “Mercedes” G klasės modelis jau atšventė savo 20-ąjį gimtadienį. Šis kampuotas, tvirtas automobilis keturiais varomais ratais gaminamas Austrijos “Steyr-Daimler-Punch” kompanijoje nuo 1979 metų. Iki šiol parduota daugiau nei 140 tūkstančių šio modelio automobilių, o ekspertai tvirtina, kad G modelis bus gaminamas bent iki 2005 metų, o gal ir ilgiau.

|

“Opel” ketina pristatyti rinkai naująjį visureigį “Zafira”

Kelno automobilių žurnalas “Auto Zeitung” informavo, jog automobilių gamintoja “Opel” ketina šių metų rugsėjį įvyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje pristatyti naująjį visureigį “Zafira”. Naujajame visureigyje bus įrengtas 2,2 litro 147 arklio jėgų variklis. Naujasis visureigis bus 30 milimetrų aukštesnis nei jo pirmtakas, be to, bus kiek pakeistas naujojo modelio korpusas, o užpakalinėje išorinėje pusėje bus pritvirtintas atsarginis ratas.

|

“Žalieji” atvažiuoja

Bet viena stoks panašus atvejis buvo, kuomet 1997 metų pabaigoje Tokijuje įvyko naujo “Toyota Motor Corp. ” kūrinio prezentacija. Idiliškai skambant varpeliams milžiniško dydžio ekrane pasirodo gilaus mėlyno dangaus vaizdas ir po dangų skaridantys vieniši paukšteliai. Šiame fone scenoje priešais ekraną pradeda suktis didžiulis Žemės rutulio maketas. Žemės rutulys nustoja suktis ir iš jo atvertų gelmių pasimato nedidelis sportinio tipo lengvasis automobilis. Tuoj per milžiniškus garsiakalbius pasigirsta garsas, šaukiantis “Toyota Motor” kompanijos prezidentą Hirošą Okudą apžiūrėti naująjį kūrinį – “Toyota Prius” – pirmąjį ekologiškai nekenksmingą masiniu būdu gaminamą pasaulyje automobilį, kuris turi kombinuotą jėgos agregatą – čia yra tiek įprastinis benzininis variklis, tiek ir elektrovariklis. Aukštas, per metrą 80 cm. Ūgio H. Okuda sėdasi ant užpakalinės naujojo modelio sėdynės, o prie vairo atsisėda “Toyotos” vyriausiasis konstruktorius Takešis Učijamada. Automobilis nuo scenos nuvažiuoja į milžinišką Tokijo viešbučio “ANA Hotel” banketinę salę.

|

Netrukus keliuose pasirodys “Audi RS4” – sportinis universalas iš Ingolštato

Galingas universalas (didelis automobilis su bagažine ir atlenkiamomis sėdynėmis) pasižymi plačia priekine dalimi, žema važiuokle ir plačiomis padangomis. Manona, jog naujasis universalas kainuos beveik 70 tūkstančių JAV dolerių. “RS4” modelyje įrengtas 2,7 litro variklis. Dviejų turbokompresorių dėka automobilio galingumas siekia 380 arklio jėgų, taigi tai šiuo metu yra greičiausias “Audi” modelis. Anot automobilių gamintojos, automobilis gali išvystyti 100 kilometrų per valandą greitį per 4,9 sekundės, o 200 kilometrų per valandą greitį – per 17 sekundžių. Didžiausias automobilio greitis buvo apribotas iki 250 kilometrų per valandą, 100 kilometrų automobilis suvartoja vidutiniškai 12 litrų.

|

Naujasis “Vabalas” vertas bitlomanijos aukų

Jei prieš akis “Volkswagen New Beetle” – jos papuošia beveik kiekvieno žvelgiančiojo į jį veidą. Akimirksniu įvyksta atpažinimas, tuoj pat lydimas plataus šypsnio. Apie tai, kad bitlomanija užkrečiama, visai pamirštama: pažiūrėkite į užpakalinio vaizdo veidrodėlį, ir išvysite savo paties šypseną. Svarbiausia, kad “Beetle”, kuriam panaudota daug “VW Golf IV” mechanizmų, sugeba pradžiuginti kiekvieną, -tvirtina “Volkswagen” firmos vadovas Ferdinandas Piechas, norėjęs sukurti galbūt netgi geriau už “Golfą” važiuojantį automobilį. Iš to, kas tiesiogiai susiję su šeštojo dešimtmečio originalu, naujajame “vabale” liko nedaug. Silueto linijos slepia perdėm šiuolaikinį automobilį. Nors priekiniai sparnai ir panelis atrodo kaip vientisa dalis, iš tiesų prie plieninio rėmo jie priveržti atskirai.