Kategorija: Žiniasklaida

Viešieji ryšiai ir kūrybinės industrijos

Šiandien labai madinga ir patrauklu būti viešųjų ryšių specialistu, iš esmės – propagandistu, arba bent jau turėti piarinių (public relations) gebėjimų. Sovietinis propagandisto baubas seniai ištirpo politinių intrigų sūkuryje, o reklaminė ir propagandinė veikla tapo pelninga ir šlovinama. Tačiau tokios šlovės nesusilaukia menininkai, kurie taip pat remiasi vaizduote, tik nemeluoja, kad tai yra tikrovė. Kuo skiriasi propagandinė arba viešųjų ryšių, piarinė veikla nuo įprastinės meninės kūrybos – esė, satyrų rašymo, paveikslų tapymo ar vaidybos teatre? Visų šių meno sričių paslaugomis viešųjų ryšių specialistai...

Lietuvos įvaizdis nedžiugina užsienyje dirbančių žurnalistų

Sakoma, kad kiekvienas žmogus turi tris asmenybes: kaip save mato jis pats, kokį jį regi kiti ir koks jis yra iš tiesų. Tris įvaizdžius turi ir valstybė. Vienaip ją įsivaizduoja jos gyventojai, visai kitaip – užsieniečiai ir kokia ji yra iš tiesų. Susiformavus tvirtai stereotipiškai nuomonei apie šalį, tikrasis jos veidas gali niekam ir neberūpėti. Žiniasklaida turi nemenkos įtakos visuomenės nuomonės formavimui. Todėl nė vienai šaliai nėra tas pats, kaip apie ją atsiliepia kitų šalių žiniasklaidos priemonės. Lietuvos įvaizdis užsienio žiniasklaidoje – dažna...

Dalyvauk idėjų konkurse ir pakeisk Lietuvą

Lietuvoje gyvenantys bendrapiliečiai, o taip pat ir emigrantai iš Lietuvos yra kviečiami galvoti apie Lietuvos ateitį ir siūlyti Lietuvos plėtros vizijas. Politikos savaitraštis "Atgimimas" kartu su partneriais rengia idėjų konkursą "Padovanok Lietuvai viziją". Geriausių idėjų autoriai bus apdovanoti piniginiais prizais. Pirmosios vietos autoriui bus įteikta 15 tūkstančių litų, o antrosios ir trečiosios vietų laimėtojams atitinkamai bus skiriamos 10 tūkstančių ir 5 tūkstančių litų premijos. Konkurso rengėjai idėjų laukia iki spalio 10 d. Prizus įsteigė bendrovė "Eika". Konkurso informaciniai partneriai yra interneto portalas "Delfi"...

Spaudos atgavimo diena – žurnalistų profesinė šventė

Kasmet gegužės 7-ąją Lietuvoje minima Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. Ji kiekvienam sąmoningam ir pilietiškam lietuviui primena baisias rusų carinės valdžios represijas, kuriomis buvo varžomi kiekvienos tautos brandumą liudijantys ženklai – kalba, knygų leidyba, spauda, laisvas žodis. 1864 metais Lietuvoje uždraudus spaudą lotyniškais rašmenimis, lietuvių visuomenė buvo atribota nuo visų atvirų ryšių su Europos kultūra, su jos pažinimu. Spaudos draudimas 1864-1904 metais buvo lietuvių pasipriešinimo kovos laikotarpis, pažymėtas giliu konfliktu dėl raidės, spausdinto lietuviško žodžio. Caro valdžia visomis priemonėmis mėgino įvesti rusiškuosius...

Per BTV – dokumentinių filmų ciklas „Aistros dėl Gorbačiovo“

Kodėl viskas įvyko taip, kaip įvyko? Kodėl niekam nežinomas ir niekuo neišsiskiriantis Stavropolio krašto partijos komiteto pirmasis sekretorius netikėtai ėmė kalbėti apie demokratiją ir reformas? Kodėl jį taip myli Vokietijoje ir skeptiškai vertina buvusioje Sovietų Sąjungos teritorijoje? Kodėl iš letargo miego pažadinta šalis išsprūdo iš jo rankų? Dokumentinių filmų ciklas mėgina atsakyti į šiuos ir dar daugelį kitų intriguojančių klausimų ir atskleisti dar nematytą vieno garsiausio XX amžiaus politiko gyvenimo ir karjeros pusę. 2005 metais rusų režisieriaus Vasilijaus Pičiulo sukurtą filmų ciklą sudaro...

Mitų gaubiamam verslui prognozuojama gera ateitis

Sąvoka "viešieji ryšiai" per paskutiniuosius kelerius metus tapo itin madinga, tačiau ryšių su visuomene specialistai pastebi, kad anaiptol ne visi, net ir tokiomis paslaugomis pasinaudojusieji, žino, kas tai yra. Šiai verslo sričiai prognozuojamas spartus augimas, tačiau kai kurių agentūrų vadovai teigia, jog nepaisant gerų perspektyvų niša dar nėra užpildyta, ir pasigenda konkurencijos. Ryšių su visuomene veikla pasaulyje skaičiuoja antrą šimtmetį. Pasak Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos tarybos pirmininkės Laimos Kasparavičienės, pirmoji agentūra buvo įkurta 1901-aisiais JAV. Lietuvoje pirmoji buvo įregistruota 1994-aisiais, tačiau...

Lietuvos įvaizdžio formavimo ašis

Apie tai, kad Lietuva privalo turėti keletą kertinių idėjų, į kurias galėtų atsiremti formuodama savo įvaizdį užsienyje, kalbama jau ne pirmi metai. Skirtingai nuo geriau apskaičiuojamų disciplinų – tokių kaip reklama, viešieji ryšiai, tai iš esmės parazitavimas viešojoje erdvėje pasinaudojant jau egzistuojančiais komunikacijos kanalais ir tikrais bei sukurtais įvykiais, kad būtų išplatintos teigiamos žinios apie save. Kitaip tariant, ten, kur reklama siekia patraukti dėmesį įdomia žinute, viešieji ryšiai naudojasi trečiųjų šalių patvirtinimu ir realiais įvykiais, kad patrauktų žmonių dėmesį. Įdomu tai, kad viena...

IPRA prezidentė: Viešųjų ryšių vaidmuo, kuriant įmonės įvaizdį, stiprės

Pastarąjį dešimtmetį viešieji ryšiai vystėsi iš reaktyvaus nacionalinio lygmens į globalinį proaktyvųjį. Komunikacijų ir kompiuterinių technologijų raida, žiniasklaidos plėtra, tarptautinio verslo ir ekonomikos augimas – visa tai didina viešųjų ryšių svarbą. Verslo pasaulyje viešųjų ryšių strategijų kūrimas ir įgyvendinimas neišvengiamai taps pagrindine korporatyvinių viešųjų ryšių departamentų užduotimi. Aukščiausio lygio vadovai vis daugiau reikalaus iš savo darbuotojų. Tik ar šie departamentai yra pajėgūs susidoroti su sudėtingomis situacijomis, su kuriomis susiduria šiuolaikinis verslas? Be to, iš viešųjų ryšių departamentų bus tikimasi įgyvendinti sudėtingas reaktyvias pasaulines...

Labas, turiu gerą naujieną!

"Tai žodžiai, kuriais vertėtų pradėti bet kurį pokalbį su žurnalistais", – sako Andrius Baranauskas, ryšių su visuomene agentūros "Komunikacijos tiltai" projektų vadovas. Tačiau čia pat priduria, kad vien naujienos neužtenka, kad bendrovės pranešimas atsidurtų laikraščių puslapiuose ar televizijų bei radijo stočių eteryje. Kas lemia sėkmę bendradarbiaujant su žiniasklaidos atstovais? Svarbiausia – naujiena turi būti įdomi tiems, kam žurnalistas skiria savo darbą. Juk žurnalistai dirba ne sau, o savo auditorijai – skaitytojams, klausytojams ar žiūrovams. Rašydami straipsnius, kurdami TV ar radijo reportažus, jie galvoja...

Ką reikėtų žinoti norint reklamuotis spaudoje

Reklaminės publikacijos spaudoje gana populiari ir dažnai naudojama reklamos forma. Daugelis klientų, reklamos užsakovų pastebi, jog kokybiškos ir originalios reklamos vis mažėja. Reklaminiai straipsniai kepami lyg tortai. Paviršutiniškai pristatomos organizacijos, įkyriai liaupsinami parduodami produktai. Kokį veiksmų planą reikia naudoti, kad pasiektumėte reikalingas auditorijas ir originaliai bei efektyviai prisistatytumėte visuomenei? Kaip pasiekti, jog išleidę nemažai lėšų savo organizacijai reklamuoti, sulauktumėte skaitytojo, galbūt būsimo jūsų kliento dėmesio? Ką reikia daryti, jog organizaciją reklamuojanti žiniasklaidos priemonė suteiktų efektyvią informaciją. Keletas patarimų, palengvinančių jūsų bendradarbiavimą su spauda....