Kontekstinė reklama
| | |

Kontekstinė reklama

Kontekstinė reklama ilga laika buvo vienas iš efektyviausiu būdų pritraukti tikslinę auditoriją i tinklapį. Kontekstinės reklamos gigantai, tokie kaip Google, Yahoo, iš to uždirbo ir toliau sėkminingai uždirba šimtus milijonų dolerių. Deja paskutiniu metu kontekstinėje reklamoje ir kitose tekstinės reklamos rūšyse itin padaugėjo melagingų paspaudimų kurie atneša nemažus finansinius nuostolius tiek reklamos agentūroms tiek jų klientams. Pagrindinė tokio melagingu paspaudimų didėjimo priežastis nuolat augantis smulkių tinklapių, kuriouse reklaminius plotus perka reklamos agentūros, kiekis. Stambūs tinklapiai paprastai neužsiima melagingais paspaudimais, o smulkių tinklapių savininkai itin dažnai bando tokiu būdu užsidirbti papildomų pinigų. Pačios reklamos agentūros nepatiria dėl to itin didelių nuostolių, o visą nuostolių naštą perkelia ant savo klientų pečių. Tačiau jos negali toleruoti melagingu paspaudimų, nes ilgalaikėje perspektyvoje tai atneš vien tik didelius nuostuolius. Dėl augančių išlaidų ir mažėjančios investuotų lėšų gražos reklaminių agentūrų klientai pradės mažinti lėšas išleidžiamas šiai reklamos rūšiai, o tai galiausiai sumažins reklamos agentūrų pelną. Deja beveik neimanoma pilnai atsekti visus melagingus paspaudimus ir nori nenori visiems tenka su tuo taikstytis.

Pati įkyriausia – reklama internete
| | |

Pati įkyriausia – reklama internete

Reklama – neatsiejamas svetainės elementas. Ji nuolatos Jus sekioja internete, naršytumėte po didelį portalą ar mažą namų puslapį. Dauguma rinkos analitikų nagrinėjo reklamos internete efektyvumą. Kiek sėkmingai ji pritraukia naujus klientus, padeda reklamos pirkėjui. Tam naudojami elementariausi tyrimo metodai. Pavyzdžiui, reklaminės antraštės (banner) paspaudimų skaičiavimas. Tačiau retai pasitaiko tyrimų, kaip reklama internete įtakoja vartotoją. Rezultate svetainės, kurios pas save dedą reklamą nežino kaip į ją reaguos svetainės lankytojas. Ir netgi, kiek viena ar kita reklama gali pakenkti svetainės įvaizdžiui. Reklamos pirkėjai taip pat iki šiol nežino kokią įtaką reklama internete turi tiems lankytojams, kurie ant jos niekada nespaudžia. Ar ji juos erzina? Tačiau mes turime duomenis, kurie padės atsakyti į šiuos klausimus. Organizuotoje konferencijoje “User Experience 2004″ John Boyd iš Yahoo! ir Christian Rohrer iš eBay pristatė tyrimo duomenis „Kaip žmonės reaguoja į reklamą internete“. Čia mes pristatysime kelis faktus iš šio pranešimo. Reikia pastebėti, kad vartotojai ypač neigiamai reagavo į tas reklamines antraštes, kuriose buvo naudojami aukščiau paminėti elementai. Vienas lankytojas reaguodamas į „banerį“, kuris pats pradėjo groti parašė, kad jei yra kas nors baisiau už iššokančius langus (pop-up) tai būtent šis „baneris“.

Išvirkščioji reklamos internete pusė
| | |

Išvirkščioji reklamos internete pusė

Kodėl neveikia reklama internete? O! Aš žinau, kad yra aibė statistikos, rodančios, kad ji veikia. Ir kaip gali neveikti, jei kasmet reklamos internete biudžetas vis didėja ir didėja, ima lenkti pinigus skirtus radijo reklamai ir varžytis su reklama kitoje tradicinėje žiniasklaidoje? Bet ji neveikia taip, kaip reikėtų. Neveikia manęs ir 80% žmonių, kurie yra aktyvūs prekių ir paslaugų vartotojai su padoriomis pajamomis, tikrai dominančiomis reklamos davėjus. O kokia galėtų veikti? Pabandysiu atsakyti į klausimą ir tuo pačiu pakišti (niekam nereikalingą) idėją, kokie reklamos skydeliai būtų daug efektyvesni už dabar naudojamus. Bet pirmiausia – kodėl manęs nedomina dabartinė reklama: Joje labiausiai varžomasi dėl dėmesio, tarsi jis savaime būtų produktas, kurį reikia parduoti. Na tai, kas kad aš atkreipiau dėmesį į raudonai mirksinti skydelį? Jis mane suerzino – aš net teksto neskaičiau. Ji visiškai neinformatyvi. Dažniausiai net nesuprantu, kas reklamuojama tol, kol nepamatau firmos vardo ir logotipo (jei tik juos esu matęs anksčiau ir žinau, ką firma veikia). Ji žada pernelyg abstrakčius dalykus. Dėl vietos skydelyje stokos (vienas-du sakiniai) dauguma raginimų būna itin bendro pobūdžio: „Praturtėk šiandien!“, „Pramogauk linksmai!“, „Nepritrūk dovanų!“. Kas turi pinigų pirkti katę maiše? Ji „meta lauk“ iš skaitomos svetainės, net jei reklamuojama svetainė atsidaro naujame lange.

Reklama internete. Užknisa
| | |

Reklama internete. Užknisa

Kartas nuo karto kolega žudantis reklamą pareiškia, kad laikas baigti su TV reklamomis ir pereiti į internetą. Ar tikrai reklamos internete efektyvios? Ar iš viso reklamos internete ko nors vertos? Aš tuo drįsčiau abejoti. Jūs greičiausiai reklamas skirstote į geras ir blogas, tuo tarpu aš: į tas kurias ignoruoju ir tas kurias užblokuoju. Pradėkime nuo kategorijos blogos reklamos, arba tas kurias aš užblokuoju. Prieš pradedant aš norėčiau pasakyti, jog naršymui internete naudoju Opera, kuri turi labai gerą savybę/mygtuką „Block Concent“ t.y. kiekvienas naršytojas gali užblokuoti bet kurią nepatikusią jam reklamą, o patikusią tiesiog ignoruoti. Tikiuosi, kad kitos naršyklės irgi turi kažką panašaus. Taigi, blogos reklamos, arba blogų reklamų sudedamosios dalys: Garsas. Kažkas sakė, jog interneto reklamų ateitis priklauso video reklamoms, aš siūlyčiau tam žmogui eiti nusišauti. Kodėl? Ką gi, leiskit pasigirti, nes šita diena tikrai ypatinga: aš užblokavau pirmą video reklamą! Garsas iš tiesų žudo, ne tik reklamą, bet dažniausiai ir puslapius, kurie įsileidžia tokias reklamas. Įsivaizduokite jog jūs sėdite savo ofise, dėl neaiškių priežasčių jūsų kolonėlės užsuktos ant viso garso, vietoj to kad dirbtumėte, jūs kažkodėl naršote internete ir staiga iš jūsų kolonėlių kas nors užbaubia „buy at…“. Nemaloni situacija? Arba kita situacija. Jūs sėdite su ausinėmis klausote savo mėgstamos muzikos ir per priedainį kažkoks senis reperis įsiterpia su žodžiais „buy at…“.

| |

“Nokia N86” telefone – profesionali 8 megapikselių kamera

Mobiliųjų prietaisų gamintoja “Nokia” sukūrė fotografijai pritaikytą telefoną, turintį 8 megapikselių raiškos plačiakampę “Carl Zeiss” optiką, prilygstančią skaitmeniniam fotoaparatui. Šis didžiausią raišką iš visų “Nokia” telefonų turintis prietaisas užtikrins fotografijų kokybę ir esant geram apšvietimui, ir prieblandoje. “Vartotojai šiandien nori telefonų su fotokameromis, kurios puikiai fiksuotų kadrus nepriklausomai nuo apšvietimo”, – sakė “Nokia Nseries” vadovas Juha-Pekka Sipponen. – “”Nokia N86 8 MP” modelyje esanti optika prilygsta diegiamoms į aukštos kokybės skaitmeninius fotoaparatus. Nesvarbu, ar dalyvaujate bulių lenktynėse Pamplonoje, ar fotografuojate Sidnėjaus panoramos grožį, su “Nokia N86 8 MP” padarytos nuotraukos bus ypatingai aiškios ir ryškios. Be to, telefonas visas nuotraukas sužymi geografiškai ir paruošia jas patalpinimui į portalus “Ovi Share” ar “Flickr”. Valdymo paprastumu “Nokia N86 8 MP” patiks pradedančiam fotografui, o nuotraukų kokybė padarys įspūdį net patyrusiam. Telefonas turi plačiakampį “Carl Zeiss Tessar” objektyvą, skirtą panoraminėms nuotraukoms, greitai sureaguoja į fotografavimo mygtuko paspaudimą ir leidžia reguliuoti diafragmą. Spartus mechaninis užraktas užtikrina, kad nuotraukose vaizdas neišsilietų, o dviguba LED kameros blykstė yra pakankamai stipri aukštos kokybės fotografijai ar vaizdo įrašui užfiksuoti. “Skaitmeninių nuotraukų kokybė priklauso ne tik nuo megapikselių kiekio, bet ir nuo kitų optikos kokybinių savybių.

| |

Naujasis centras pagreitins 3D “Blu-ray” formato įdiegimą ir plėtrą

“Panasonic” korporacija, HDTV televizorių rinkos ir technologijos lyderė, Kalifornijoje “Panasonic Hollywood Laboratory” (PHL) studijoje įkūrė centrą (“Panasonic Hollywood Laboratory Advanced Authoring Center”), kuris paspartins 3D “Full HD” (3D FHD) “Blu-ray” formato įvedimą bei plėtrą ir veiks glaudžiai bendradarbiaudamas su Holivudo studijomis – teiks 3D formato plėtros paslaugas 3D FHD “Blu-ray” formato leidiniams. Tikimasi, kad 3D formato komercinė realizacija bus įvykdyta 2010 m. Naujasis “Panasonic” centras išsiskirs “Plasma 3D Full HD” namų kino sistema, “3D-ready” skaitmeniniais kino projektoriais (“Theatrical Dolby 3-D” sistema) su 380 colių ekranu, skirtu 3D HD vaizdo kokybei įvertinti, ir “3-D Ready MPEG-4 AVC High Profile” koderiais. Įsteigta 2001 m. “Panasonic Hollywood Laboratory” kuria vaizdo glaudinimo technologiją, skirtą filmų turiniui, “Blu-ray” standartizavimui ir “Blu-ray” kūrimo technologijai kartu su svarbiausiomis Holivudo studijomis. PHL darbas siekiant pagerinti garso ir vaizdo įrangos kokybę suteikė jai visuotinį pripažinimą. PHL gamina didelės raiškos ir aukštos kokybės “Blu-ray” diskus naudodama “MPEG-4 AVC High Profile” koderį, kurį sukūrė ji pati, arba “Panasonic” R&D sukurtą “BD-Java” sankcionavimo sistemą. PHL iki šiol išleido daugiau kaip 100 novatoriškų “Blu-ray” diskų, kai kurie jų buvo įvertinti svarbiausiomis Holivudo technikų premijomis.

| |

Naujuose “Nokia” telefonuose ir sprendimuose – suasmenintas internetas

Pasauliniame mobiliųjų technologijų kongrese “GSM World” mobiliųjų telefonų rinkos lyderė “Nokia” pristatė “Ovi Store” – pirmąją internetinę mobiliojo turinio ir programų parduotuvę, siūlančią suasmenintą turinį pagal vartotojo socialinius ryšius ir buvimo vietą. Kongrese kompanija taip pat pristatė keturis naujus telefonus – verslui skirtus “Nokia E75” ir “Nokia E55”, kuriuose įdiegti pažangiausi el. pašto telefone sprendimai, taip pat – navigacinės telefonų serijos naujoką “Nokia 6710 Navigator” bei klasikinį “Nokia 6720 classic”. “Šiandien pristatomi nauji telefonai ir sprendimai leis žmonėms suasmeninti savo prietaisus per funkcionalias mobiliąsias programas, patobulintas navigacijos galimybes ir vienu klavišo paspaudimu pasiekiamu el. paštu”, – sakė “Nokia” kompanijos prezidentas ir vykdantysis direktorius Olli-Pekka Kallasvuo. “Mes tikime, kad siūlydami suasmenintą interneto turinį kuriame inovacijų ir interneto paslaugų etaloną”. Elektroninė mobiliųjų programų parduotuvė “Ovi Store” vartotojams bus pasiekiama jau gegužės mėnesį. Iš jos bus galima parsisiųsti ir įsidiegti į telefonus įvairias programas, su kuriomis jų funkcionalumas atitiktų unikalius asmeninius poreikius. “Ovi Store” parduotuvėje mobilusis turinys ir programos vartotojams bus siūlomos atsižvelgiant į jų socialinę vietą, nustatomą ir pagal fizinę buvimo vietą, ir pagal socialinius ryšius, į kuriuos asmuo yra įsitraukęs.

| |

Naujas “Sony Ericsson” W995 “Walkman” siūlo plačias vaizdo galimybes

“Sony Ericsson” pristatė naujausią “Walkman” serijos narį –”Walkman” W995 telefoną, kuris greta muzikos siūlo ir turtingas fotografijos bei vaizdo pramogų galimybes. Ryškus 2,6 colio (6,6 cm) įstrižainės W995 “Walkman” ekranas ir integruotos technologijos pritaikytos šiuo telefonu žiūrėti įvairią filmuotą medžiagą – nuo “YouTube” filmukų, kuriais mėgautis leidžia spartus “Wi-Fi”, HSPA ryšys, iki TV serialų, naujienų ar populiariausių filmų. Šiame telefone pirmą kartą pateikiama “Media Go” programa, kuri supaprastina pramoginio turinio perkėlimą, tvarkymą bei atkūrimą. Ši unikali “Sony” programa padeda perkelti visas nuotraukas, filmukus bei muzikos įrašus tarp kompiuterio ir telefono. “Turint “Media Go” programą galima daugiau nesirūpinti dėl įrašų formatų, vaizdo raiškos ir kadrų per sekundę skaičiaus, – sakė Alexandre Cardon, “Sony Ericsson” pasaulinės produktų rinkodaros vadybininkas. – Ši programa užtikrina, kad filmo kokybė, perkelus jį iš kompiuterio, telefone nesuprastės. Su “Media Go” vaizdas telefono ekrane bus toks pat puikus kaip ir kompiuterio”. Telefone taip pat integruotas 8,1 mln. taškų raiškos fotoaparatas, funkcionalus “Walkman” muzikos grotuvas su visomis jo funkcijomis. “W995 “Walkman” telefonas sugretina pačias geriausias muzikinių telefonų savybes, papildydamas jas geriausiomis savo klasėje vaizdo bei dalijimosi pramoginiu turiniu galimybėmis ir siūlo pilniausią komunikacijos pramogų paketą”, – pridūrė A.Cardon.

| |

“Nokia” plečia muzikinių telefonų seriją pristatydama “Nokia 5630 XpressMusic”

Pasaulinė mobiliųjų telefonų lyderė “Nokia” pristatė naują muzikinį telefoną “Nokia 5630 XpressMusic”. Itin plono korpuso modelis išsiskiria muzikos valdymo ir garso kokybe, taip pat turi specialias mobiliųjų pramogų ir dalinimosi turiniu – nuotraukomis, vaizdo įrašais ir kt. – funkcijas. Kaip ir daugumoje ankstesnių “XpressMusic” telefonų serijos modelių, “Nokia 5630 XpressMusic” korpuso šone įdiegti muzikos valdymo klavišai. Surasti ir paleisti dainą galima ne tik šiais klavišais, bet ir balso komandomis – ištarus atlikėjo ar dainos pavadinimą, telefonas suranda įrašą atmintinėje ir įjungia grotuvą (“Say and Play” funkcija). “Nokia 5630 XpressMusic” komplektuojamas su 4 GB talpos atminties kortele (išplečiama iki 16 GB), kurioje telpa iki 3 tūkst. įrašų. Telefonas taip pat atpažįsta visus pagrindinius skaitmeninius muzikos formatus, prie jo galima prijungti ausines per standartinę 3,5 mm AV jungtį. Naujajame modelyje įdiegta keletas esminių savybių, kuriomis išsiskyrė lietimu valdomas “Nokia 5800 XpressMusic” muzikinis telefonas, ką tik pasirodęs prekyboje Lietuvoje. Naujojo modelio darbalaukyje įdiegta “kontaktų juosta”, kuri leidžia įtraukti net 20 asmenų, su kuriais dažniausiai tenka bendrauti, ir matyti visą bendravimo istoriją – nuo skambučių laikų ir SMS žinučių iki persiųstų nuotraukų ir el. laiškų. Darbalaukio apačioje yra tiesioginių nuorodų juosta, kurioje sudėtos pagrindinės pramoginės programos – pasirinkus ikoną galima greitai paleisti muzikos įrašų grotuvą.

Geert Lovink: “blogai” – internetinis cinizmas
| | |

Geert Lovink: “blogai” – internetinis cinizmas

Visas pasaulis kalba apie tai kaip blogai ir web 2.0 pakeis ar jau pakeitė internetą iš pagrindų, tuo pačiu prisidėdami prie žiniasklaidos nykimo ir futurologinių naujųjų medijų svajonių idėjų propagavimo. Tuo tarpu Geertas Lovinkas savo naujojoje knygoje „Zero Comments“ („Nulis komentarų“), kurią Routledge leidykla planuoja išleisti 2007 rugsėjo mėnesį, bando kurti blogų teoriją bei juos sukritikuoti iš esmės. Knygoje vienas po kito griaunami blogosferos mitai: pavyzdžiui, blogų kaip naujųjų žiniasklaidos pakaitalų. Publikuojame vieno knygos skyriaus ištrauką, kurią maloniai sutiko paskolinti autorius. Ši esė pateikia bendrą bloginimo (nuo angl. blogging – weblog’ų arba tiesiog blogų, el. dienoraščių rašymas – vert. pastaba) teoriją, apjungiančią vartotojų kultūrų analizę ir šiuolaikinių tinklo programų kultūrinę kritiką. Pirma ketinu apžvelgti blogų kultūros nuopelnus, vėliau apsvarstyti “internetinio cinizmo” klausimą ir, galiausiai, bloginimo nihilistinę būklę. Sąmoningai nepasitelkiu nei techno-determinizmo, nei Žižeko stiliaus kultūrinės analizės perspektyvų. Nesiekiu nei populiarinti, nei dekonstruoti “pilietinio žurnalizmo” sąvoką, arba sumenkinti “dalyvavimą skatinančių medijų” svarbą. Išgirtų “Web 2.0” (“antros kartos interneto”) įrankių įgalinantys aspektai yra akivaizdūs. Blogai pakeitė pasaulį įvairiais būdais; tačiau labai svarbu teisingai juos interpretuoti. Man įdomi nihilistinė blogų kaip kultūros ir programinės įrangos struktūra.