| |

Žinių srautas

Įdarbinimo internetu paslaugas teikianti bendrovė “CV-Online” pristatė portalą “www.cveurope.com”, kuriame pateikiama informacija žmonėms, norintiems pakeisti gyvenamąją vietą ir susirasti naują darbą Europoje. “CV-Europe” interneto puslapis jungs visus “CV-Online” interneto puslapius, esančius Vidurio ir Rytų Europoje, pasieks ir tas geografines sritis, kuriose dar nėra teikiamos “CV-Online” paslaugos.

| |

TNT siuntas seka mobiliuoju telefonu

Skubių siuntų pervežimo UAB TNT įdiegė bevielio ryšio taikomųjų programų protokolą WAP, kuris klientams leis savo siuntas sekti mobiliojo telefono pagalba. “Iki šiol TNT klientai galėjo sekti siuntas internete, o nuo šiol tai daryti gali ir naudodamiesi mobiliuoju telefonu”, – sako TNT rinkodaros direktorius Tomas Gailius. Anot jo, WAP paslauga gali naudotis visi klientai (TNT jų turi apie 600), WAP technologiją turinčių mobiliųjų telefonų meniu surinkę adresą :http://wap.tnt.com. TNT vadovai tikisi, kad naujoji paslauga taps svarbiausia priemone informacijai apie krovinius gauti, nes mobiliosios komercijos specialistai prognozuoja, jog 2010 m. interneto paslaugomis naudosis 50% mobiliųjų telefonų savininkų.

| |

Naujųjų technologijų kompanijos tebėra interneto reklamos rinkos lyderiai

Gal būt “senosios ekonomikos” bendrovės šiuo metu jau įvertino interneto reklamos reikšmę, tačiau jų išlaidos šios rūšies reklamai dar ilga neprilygs naujųjų technologijų kompanijų išlaidoms. Pasak “Adrelevance” bendrovės paruoštos apžvalgos, pastarųjų išlaidos interneto reklamai yra dvigubai didesnės, o jų skaičius didžiausių reklamuotojų Top-200 sąraše didėja. Tačiau, pažvelgus į atskiras ekonomikos šakas, pasak apžvalgos, akivaizdu, jog yra sričių, kur dominuoja tradicinės kompanijos. Tarp tokių sričių yra kelionių organizavimas, kompiuterių įrangos ir elektronikos, taip pat buitinių prekių gamyba.

| |

“Eniro” suves pardavėjus su pirkėjais

AB “Eniro” žada naujovių informacijos ieškantiems klientams.
Kitais metais bendrovė planuoja įgyvendinti API projektą. Internete pardavėjai už tam tikrą mokestį galės siūlyti įvairiausias prekes, paslaugas, o pirkėjai iš daugelio Europos bei buvusių NVS šalių lengvai gaus patikimą informaciją. Kiekviena prekė visose šalyse turės tą patį kodą, todėl ieškant partnerių nekils kalbos barjero. Pirkėjas, surinkęs norimos prekės kodą, netruks sužinoti visus į duomenų bazę įtrauktus pasiūlymus su gaminių kainomis. Atsiras galimybė įmonėms operatyviai vykdyti viešuosius pirkimo-pardavimo konkursus.

| |

Naujas “Napster” bus mokamas

“Napster” sistemos administratorius Hank Barry sako, kad tai vis dar bus failų dalinimasis, bet už jį reikės mokėti. Antradienį Hank Barry pareiškė, kad 38 milijonai “Napster” svetainės vartotojų turės mokėti “mėnesinius mokesčius” – 4.95 JAV dolerio už teisę pasiekti vienas kito kietąjį diską. “Napster” sudarė taikos sutartį su viena iš penkių muzikos įrašų kompanijų, kurios padavė “Napster” į teismą už autorinių teisių pažeidimą – “Bartelsmann” įrašų studija. H. Barry pridūrė, kad bus siūloma ir nemokamų įrašų, bet tai bus daroma tik reklamos ir paskatinimo tikslais.

| |

“Netscape” pristato paslaugą smulkiam verslui

“Netscape” ketina pristatyti naują paslaugą, skirtą padėti smulkiam verslui įsisavinti interneto panaudojimo galimybes.
Naujoji paslauga, pavadinta “Netbusiness” siūlo personalizuotą ir pritaikytą veiklai bendruomenėje pagalbą smulkiam verslui – pradedant nuo svetainės sukūrimo ir baigiant užsakymų įvykdymo organizavimu. “Netbusiness” paslaugomis galima bus naudotis svetainėse Aol.com ir Compuserve.com. be to, joms bus specialiai pritaikyta naujoji Netscape versija, pasirodysianti šį rudenį.

| |

“Audėjas” klientams siūlo elektroninį katalogą

Audinių bendrovė “Audėjas” pirmoji Lietuvos lengvosios pramonės įmonė, pradėjusi naudoti elektroninės komercijos projektą, skirtą įmonės verslo partneriams. “Audėjas” pradėjo naudoti internetinį katalogą-parduotuvę, skirtą verslo klientams. “Naujasis elektroninis katalogas padės ne tik taupyti lėšas, skirtas pavyzdžių siuntimui ir bendravimui su klientu, bet tai bus ir veiksminga rinkodaros priemonė, kurios pagalba galima bus operatyviai aptarnauti net ir nedidelius užsienio klientus”, pažymėjo Rytis Ponomariovas, AB “Audėjas” komercijos direktorius.

| |

Reklama internete populiarėja

Didžiosios šalies bendrovės vis dažniau savo produktų reklamai pasitelkia internetą. Reklamos agentūros prognozuoja, kad reklamos internete daugės, šis procesas stiprės, ir skaičiuoja būsimą uždarbį. Specialistai teigia, kad kol kas Lietuvoje vyravo nuostata, kad interneto puslapio reikia tik įmonės įvaizdžiui palaikyti. Beje, patirtis rodo kad daugumą potencialių reklamos užsakovų stabdė ir informacijos apie reklamos internete efektyvumą stoka, nes iki šio dar neatliekami tikslūs tyrimai. Tačiau šiemet reklamoje įvyko lūžis – vis daugiau Lietuvos bendrovių reklamą renkasi ne tik televizijoje ar spaudoje, bet ir internete.

| |

Nemokami interneto vertėjai

Kur galima surasti nemokamus interneto vertėjus?
http://babelfish.altavista.com – didžiausia ir labiausiai apkrauta Voratinklio vertimų realiuoju laiku sistema, naudojanti “Systran” mašininio vertimo technologiją. Atlieka maždaug milijoną vertimų per dieną. www.e-lingo.com – naudoja kompanijos “Transparent Language“ sukurtą “TranscendRT” mašininio vertimo sistemą.
www.tranexp.com – įvairias vertimo paslaugas siūlančios kompanijos interneto vertėjo “InterTran” tinklalapyje teigiama, kad galima išversti įkeltą tekstą ir nurodytus tinklalapius net į 767 kalbų poras, tarp jų suomių, švedų, danų, graikų, bulgarų, čekų, kroatų ir kt.