CeBIT 2005 naujienos: Sulenkiamas Siemens CF75 EDGE telefonas
| |

CeBIT 2005 naujienos: Sulenkiamas Siemens CF75 EDGE telefonas

CF75 – naujas stilingas sulenkiamas mobilusis telefonas, pasižymintis šiaip jau Siemens nebūdingu sulenkiamu korpusu. Aparatas turi kokybišką mikrofoną ir patogų valdymą – tam naudojamas navigacijos klavišas ir du dažnai naudojamų funkcijų „karštieji klavišai“. Paslaugoms – tokioms, Push-to-Talk (PTT), įdiegtas papildomas mygtukas. Ir išorinis (128 х 160 pikselių), ir vidinis (96 х 48) displėjai – spalvoti, tačiau pagal nuostatos pagal nutylėjimą numato, kad išoriniame ekrane bus rodomas pilkas paveikslėlis su strėlikes turinčio laikrodžio paveikslėliu. Telefonas veikia GSM 900/1800/1900 MHz dažniuose, palaiko GPRS ir EDGE duomenų perdavimo technologijas. 640 х 480 pikselių skiriamosios gebos kamera vaizdą skaitmeniniu būdu gali padidinti 5 kartus, o nuotraukos kokybę galima padidinti iš išorės prijungiamos Flash IFL-600 blykstės dėka. Telefonas pateikiamas su WAP 2.0 naršykle ir palaiko Java 2.0.

|

Lietuvoje pabaigta diegti numerio perkeliamumo paslauga

Nuo 2006 m. vasario 1 dienos visi telefono ryšio naudotojai, pasinaudoję numerio perkeliamumo paslauga, gali gauti visas telefono ryšio operatorių teikiamas paslaugas. Išsaugodamas savo numerį, vartotojas gali rinktis bet kurį paslaugų teikėją pagal jam svarbius kriterijus: paslaugų kokybę, kainas, teikiamų paslaugų įvairovę, klientų aptarnavimo kokybę, taikomas nuolaidų sistemas. Naudodamasis kito judriojo telefono ryšio teikėjo paslaugomis, vartotojas gali naudotis ne tik balso perdavimo paslauga, bet ir trumpųjų žinučių (SMS), vaizdo žinučių (MMS) bei visomis kitomis judriojo telefono ryšio teikiamomis paslaugomis. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, iki 2006 m. vasario 1 d. numerio perkeliamumo paslauga pasinaudojo 61 367 vartotojai. “Numerio perkeliamumo paslauga vartotojams suteikia laisvę ir galimybes rinktis geriausiai jo poreikius atitinkančio operatoriaus paslaugas ir kartu išsaugoti savo turimą telefono numerį”, – sakė RRT direktorius Tomas Barakauskas. – “Veikiant numerio perkeliamumo paslaugai, didėja ir konkurencija tarp tokias telefono ryšio paslaugas teikiančių operatorių, kadangi jiems tampa svarbu ne tik pritraukti į savo tinklą kuo daugiau naujų abonentų, bet ir išsaugoti jau esančius”, – pažymėjo T. Barakauskas.

| |

“Tele2” kviečia išsivaduoti iš didelių sąskaitų

Telekomunikacijų bendrovė “Tele2” nuo pat savo atėjimo į rinką įtakojo mobiliojo ryšio kainų kritimą ir toliau laikosi savo kovingos pozicijos, kviesdama vartotojus rinktis pigesnes mobiliojo ryšio paslaugas teikiantį operatorių ir taip neriboti savo bendravimo. Ryšių reguliavimo tarnybos įsakymu visi, keičiantys telefono ryšio paslaugų teikėją, turi teisę išlaikyti senąjį abonentinį numerį. Nuo vasario 1d. viešųjų telefono ryšio tinklų operatoriai ir paslaugų teikėjai užtikrina, kad abonentams numerio perkeliamumas būtų pradėtas vykdyti naudojant centrinę duomenų bazę. Tai reiškia, kad mobiliojo ryšio vartotojai nuo šiol galės be jokių sunkumų rinktis kitą operatorių, siūlantį pigiausias jų poreikius atitinkančias paslaugas. Ekonomistų vertinimu, galima tikėtis nemažos mobiliojo ryšio vartotojų “migravimo” bangos. “Tele2” generalinis direktorius Petras Masiulis mano, kad mobiliojo ryšio kainos Lietuvoje yra per aukštos. “Mes visada siūlėme mažiausias kainas rinkoje ir savo pažadą tęsime, o taip pat daug investavome į paslaugų ir ryšio kokybę, kuri nebenusileidžia konkurentams”, – komentuoja P. Masiulis. Todėl “Tele2” kviečia pasinaudoti per centrinę duomenų bazę pagaliau veikiančia numerio perkėlimo paslauga ir išbandyti bendrovės pasiūlymus.

„Tele2“ skelbia informacinę kampaniją už skaidrius viešuosius pirkimus
| |

„Tele2“ skelbia informacinę kampaniją už skaidrius viešuosius pirkimus

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda informacinę kampaniją, taip siekdama atkreipti valdžios atstovų ir visuomenės dėmesį į valstybės lėšų švaistymą, vykdant neskaidrius viešuosius pirkimus. Pradėjusi dalyvauti biudžetinių organizacijų skelbiamuose viešuosiuose mobiliojo ryšio paslaugų pirkimuose, „Tele2“ pastebėjo nusistovėjusią subjektyvumo tendenciją, nepagrįstai nepalankią daliai telekomunikacijų rinkos dalyvių. Valstybinėms organizacijoms nesilaikant viešųjų pirkimų ir konkurencijos įstatymų, neoptimalaus paslaugų pasirinkimo pasekmės gula ant mokesčių mokėtojų pečių. Beveik visos valstybinės organizacijos jau seniai naudojasi mobiliuoju ryšiu, pirkdamos šią paslaugą iš seniau į rinką atėjusių kompanijų. Informacijos slaptumas, asmeniniai ryšiai ir kitos priežastys gali paversti viešąjį pirkimą iš anksto suplanuotu susitarimu, palankiu tik vienam kandidatui.

„Tele2“ toliau plečia tinklą ir gerina ryšio kokybę
| |

„Tele2“ toliau plečia tinklą ir gerina ryšio kokybę

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ investuoja į tinklo plėtrą ir ryšio kokybę, kad ir toliau galėtų teikti aukštos kokybės, konkurentams nenusileidžiančias paslaugas, tačiau daug patrauklesne kaina.
Bendrovė pradėjo savo veiklą Lietuvoje penkiais metais vėliau nei pagrindiniai konkurentai. Šiandien, greito ir efektyvaus darbo dėka, „Tele2“ gali pasigirti jau daugiau nei 96% Lietuvos teritorijos dengiančiu mobiliojo ryšio tinklu, kurį nuolat plečia ir tobulina. „Tele2“ sėkmingos veiklos priežastys pirmiausia yra tarptautinė patirtis 23 šalyse, centralizuotas sistemų valdymas, patikimų tiekėjų pasirinkimas. Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, įmonė sėkmingai bendradarbiauja su „Siemens“ kompanija. Beje, „Siemens“ organizacinė struktūra panaši į bendrovės „Tele2“. Abiejų įmonių techniniai darbuotojai dirba pasiskirstę pagal veiklos sritis, o ne pagal valstybes ir teritorijas. Taip per ilgą laiką sukaupta patirtis leidžia nekartoti tų pačių klaidų plečiant veiklą kitose šalyse ir operatyviai diegti naujas technologijas.

| |

“Siemens” parduoda daugiau mobiliųjų telefonų

Vokietijos elektronikos prietaisų gamintojos “Siemens” mobiliojo ryšio padalinio vadovas pareiškė, kad per rugsėjį pasibaigsiančius šiuos finansinius metus, palyginti su praėjusiais, bendrovė tikisi mobiliųjų telefonų pardavimus padidinti 15-20 proc. Iki pirmos rugpjūčio savaitės “Siemens” pardavė 33 mln. mobiliųjų telefonų – tiek pat, kiek per visus 2001-2002 finansinius metus. Iki šių finansinių metų pabaigos rugsėjo 30 dieną “Siemens” turėtų parduoti 38-39 mln. mobiliųjų telefonų. Dėl sąnaudų mažinimo, kuriuo tikimasi sutaupyti papildomą 1 mlrd. eurų ir sustabdyti pajamų nuosmukį, per kitus dvylika mėnesių “Siemens” mobiliojo ryšio padalinys panaikins apie 2,3 tūkst. darbo vietų.

|

Baltarusijoje sukurtas “aliarmo mygtukas” mobiliajam telefonui

Baltarusijoje sukonstruotas specialus įrenginys, leidžiantis išsikviesti skubią pagalbą paspaudus į mobilųjį telefoną įmontuotą ypatingą mygtuką. Įtaisas, kaip pranešė susivienijimo “Apsauga” prie Baltarusijos vidaus reikalų ministerijos techninių priemonių valdybos viršininkas Michailas Kovaliovas, montuojamas į specialų mobilųjį telefoną. Paspaudus mygtuką, signalas apie žmogaus buvimo vietą palydoviniu ryšiu perduodamas į “Apsaugos” susivienijimo operatoriaus pultą ir į vietą iškart išvyksta milicijos darbuotojai.

| |

“Nokia” Azijoje pristatė mobilųjį telefoną su karaokės funkcija

Pasak vertybinių popierių rinkos leidinio “Nikkei Electronics News”, Suomijos mobiliųjų telefonų milžinė “Nokia” mano, kad dėl karaokės iš proto besikraustantys Azijos šalių gyventojai dainuoti užsinori bet kur ir bet kada. Toks požiūris paskatino Suomijos įmonę kartu su Japonijos žaidimų gamintoja “Taito Corp” sukurti mobiliuosius telefonus su karaokės funkcija. “Taito” techninis sprendimas leidžia mobiliaisiais telefonais išklausyti karaokės melodijas. Tuo tarpu “dainininkams” padeda telefono ekrane įvairiomis spalvomis rodomas ir muzikos kūrinio eigą atkartojantis tekstas. Dainų tekstą rodančią įrangą minėta Japonijos gamintoja padėjo įdiegti ir naujausiame “Nokia 3300” – mobiliajame telefone su MP3 grotuvu. Šiuo modeliu “Nokia” jau pradėjo prekiauti Azijoje, o visu pajėgumu “Taito” sukurtos karaokės technologijos platinimas prasidės spalio mėnesį.

| |

“Nokia” tebeprognozuoja pasaulinės mobiliųjų telefonų rinkos spartų augimą

Verslo dienraščio “Financial Times” teigimu, didžiausia pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintoja – Suomijos bendrovė “Nokia” dar kartą pakartojo savo optimistišką prognozę, jog šiais metais pasauliniai mobiliojo ryšio priemonių pardavimai turėtų padidėti 10 proc. Be to, suomiai nuramino investuotojus, teigdami, kad sunkumų patiriantis jų ryšio tinklų padalinys turėtų įvykdyti šiemet iškeltus užimamos rinkos dalies didinimo tikslus. Pranešimas, kurį “Nokia” išplatino kartu su atnaujinta pusmečio strategija, buvo optimistiškas, nors dar antradienį bendrovė įspėjo apie mažesnius nei tikėtasi antrojo ketvirčio pardavimus. Šią savaitę niūrias prognozes skelbė ir antra didžiausia pasaulyje sektoriaus gamintoja – Jungtinių Valstijų “Motorola”.

|

Mobiliojo ryšio rinką sustiprino pigūs telefonai

Tyrimų bendrovės “Gartner Dataquest” atlikta apklausa parodė, kad antrąjį šių metų ketvirtį viso pasaulio vartotojai įsigijo net 115 mln. mobiliųjų telefonų, todėl per visus 2003-iuosius gali būti parduotas rekordinis skaičius – 450-460 mln. telefonų. Tyrimų bendrovė nurodė, jog pagrindinė 11,9 proc. prieaugio, palyginti su 2002-ųjų antruoju ketvirčiu, priežastis buvo sėkmingi pardavimai besikuriančiose rinkose. Palyginti su šių metų pirmuoju ketvirčiu, balandžio-birželio mėnesiais mobiliųjų telefonų pasaulyje parduota 2 proc. daugiau, nepaisant SŪRS (SARS) neigiamo poveikio. Besikuriančiose rinkose ypač paklausūs buvo pigesni mobiliųjų telefonų modeliai. Daugiau parduota ir Japonijoje, kurios vartotojai galėjo sau leisti įsigyti telefonus su labai kokybiškais fotoaparatais. “Per ketvirtį pardavimai gerokai viršijo prognozes Japonijoje, Pietų ir Centrinėje Amerikoje bei Vidurio ir Rytų Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos besikuriančiose rinkose”, – teigiama “Gartner” pranešime.