„Tele2“ skelbia informacinę kampaniją už skaidrius viešuosius pirkimus

„Tele2“ skelbia informacinę kampaniją už skaidrius viešuosius pirkimus

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda informacinę kampaniją, taip siekdama atkreipti valdžios atstovų ir visuomenės dėmesį į valstybės lėšų švaistymą, vykdant neskaidrius viešuosius pirkimus. Pradėjusi dalyvauti biudžetinių organizacijų skelbiamuose viešuosiuose mobiliojo ryšio paslaugų pirkimuose, „Tele2“ pastebėjo nusistovėjusią subjektyvumo tendenciją, nepagrįstai nepalankią daliai telekomunikacijų rinkos dalyvių. Valstybinėms organizacijoms nesilaikant viešųjų pirkimų ir konkurencijos įstatymų, neoptimalaus paslaugų pasirinkimo pasekmės gula ant mokesčių mokėtojų pečių.

Beveik visos valstybinės organizacijos jau seniai naudojasi mobiliuoju ryšiu, pirkdamos šią paslaugą iš seniau į rinką atėjusių kompanijų. Informacijos slaptumas, asmeniniai ryšiai ir kitos priežastys gali paversti viešąjį pirkimą iš anksto suplanuotu susitarimu, palankiu tik vienam kandidatui.

Privačios įmonės rūpinasi išlaidų taupymu ir ieško jų poreikius labiausiai atitinkančių pasiūlymų. Tuo tarpu valdininkai dažniausiai nėra tiesiogiai suinteresuoti valstybės išlaidų taupymu, ypač jei tai reikalauja papildomų pastangų, tokių kaip objektyvus visų viešajame pirkime dalyvaujančių kandidatų pasiūlymų analizavimas.

Straipsniai 1 reklama

Nenorėdami taikytis su įstatymams prieštaraujančiu konkurentų eliminavimu, „Tele2“ apskundė teismui kelis abejones keliančius viešųjų pirkimų konkursus.

Tokių neskaidrių pirkimų sąlygose nepagrįstai reikalaujama, kad, pavyzdžiui, paslaugų tiekėjo metinė apyvarta būtų ne mažesnė nei 100 milijonų litų, o įstatinis kapitalas ne mažesnis nei 50 milijonų litų. Tuo tarpu viešųjų pirkimų tarnyba rekomenduoja, kad teikėjo apyvarta gali būti iki pusantro karto didesnė, nei pirkimo objektas. Šiuo atveju vienintelis tokios sąlygos tikslas yra eliminuoti nepagrįstų reikalavimų neatitinkančius paslaugų tiekėjus,“ – komentuoja Tadas Bukauskas, „Tele2” teisinių reikalų vadovas.

Įtartinai skamba ir viename iš konkursų iškeltas reikalavimas teikti pozicionavimo paslaugas, leidžiančios nustatyti SIM kortelės ir ja besinaudojančio darbuotojo vietą. „Vienintelis argumentas – neva tai padėtų kontroliuoti konkursą skelbusios įstaigos vairuotojus. Neskaitant to, ta pati institucija viešojo pirkimo konkursui dar nepasibaigus užsisakė telefono numerių perkėlimą iš esamo operatoriaus į tariamo laimėtojo tinklą,“ – sako T. Bukauskas. Neleistiniems susitarimams ir valstybės lėšų švaistymui kelią užkirsti gali aiškūs ir griežti įstatymai bei valdininkų pagarba tarnybinei etikai. Šios problemos sprendimui reikalingas valstybinių organizacijų vadovų ir visuomenės dėmesys bei palaikymas. Tokią žinią ir siekia perteikti bendrovės „Tele2“ informacinė kampanija.

„Savo veiksmais siekiame informuoti visuomenę, kad viešieji pirkimai ne visada vykdomi skaidriai, ir tokia situacija pažeidžia ne tik mūsų, bet ir visų Lietuvos piliečių teises. Bet svarbiausia, kad nesirinkdami pigiausių visus poreikius atitinkančių paslaugų, valdininkai švaisto mokesčių mokėtojų pinigus,“ – vertina Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.

Views All Time
Views All Time
2920
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

6 + 1 =