Google su „blogeriais“ dalinsis reklaminėmis pajamomis
Kas yra „blog“?
Tai – svetainė, kurioje galite vesti savo dienoraštį, tačiau, skirtingai nuo savo popierinio „brolio“, čia galima skelbti ne tik slapčiausias mintis, bet ir išreikšti save. Įvairiausiais būdais. Taip, kaip jums patinka. Savo kūrybą galite papildyti mėgstamomis nuorodomis, pranešimais draugams ir pamatyti, ką apie tai mano kiti žmonės arba net gauti atsakymus į savo mintis el. paštu. Tokį dienoraštį jūs galite paversti tuo, kuo tik norite – niekas neprimes jokių taisyklių, niekas neribos jūsų fantazijos. Dienoraščio spalva, forma, turinys – visa tai – tik jūsų sprendimas.
Blogger svetainės istorija prasidėjo prieš penkis metus; ji tapo nežmoniškai populiari. Šie dienoraščiai pakeitė patį internetinio bendravimo supratimą, įtakojo politiką, sukrėtė žurnalistiką ir milijonams žmonių leido skelbti savo nuomonę ir bendrauti vieniems su kitais. Kokia šio projekto ateitis? Atrodo, kad ji dar tik prasideda…
Kompanija Google nutarė dalintis savo įplaukomis už reklamą su Blogger svetainės publikacijų sistemos vartotojais. Greitai jos vartotojai į savo puslapius galės įdėti reklamines AdSense sistemos nuorodas. Ši buvo paleista praėjusių metų vasarą ir leidžia svetainėse talpinti kontekstinę reklamą tekstinių nuorodų pavidalu. Apmokamas kiekvienas tokios nuorodos spustelėjimas, o pelną dalijosi Google ir svetainės savininkai.
Iki šiol sistema veikė tik paprastose Interneto svetainėse, bet dabar kontekstinę reklamą bus galima įterpti ir į Blogger sukurtus dienoraščius, o dalį pelno gaus patys dienoraščių savininkai. Reklamą bus galima dėti į Google priklausančios Blogspot kompanijos prižiūrimus puslapius. Jei anksčiau Blogspot sistemoje būdavo naudojami paprasti reklaminiai skydeliai (banners), už juos tenkantį pelną dalydavosi tik dienoraščių puslapius prižiūrinčios svetainės savininkai. Dabar kompanija nutarė atsigręžti tiesiai į jų autorius ir suteikti galimybę jiems užsidirbti už savo kūrybą.
Norintiems savo dienoraštyje patalpinti reklamą, reikia išsiųsti prašymą užregistruoti AdSense sistemoje ir, jį patenkinus, pasirinkti nuorodų spalvą. Gautą reklaminio „bloko“ kodą reikės įstatyti į dienoraščio šablono puslapį. Kol kas Google nepraneša, kokią savo reklamos pelno dalį skirs dienoraščių autoriams. Kompanija ragina nekurti puslapių, norint iš to gauti komercinės naudos, o taip pat draus skatinti draugus ir šiaip lankytojus spaudinėti reklamines nuorodas – už tokį piktnaudžiavimą bus baudžiama. Kad užtikrintų didžiausią reklamos efektyvumą, Google pataria kurti kokiai nors konkrečiai temai skirtus puslapius ir daugiau rašyti apie realius dalykus – taip žymiai padidės galimybė patalpinti jų temą atitinkančią reklamą.