Mokykla be narkotikų: Žinios, įgūdžiai ir nuostatos
Mokyklos narkotikų vartojimo prevencijos ugdymo programa dėl minėtų priežasčių turi padėti moksleiviams:
- gauti žinių apie narkotikus;
- lavinti įgūdžius, susijusius su narkotikais;
- formuoti požiūrį į narkotikus.
Apie narkotikus 11-14 metų amžiaus moksleiviams yra reikalingos šios žinios, įgūdžiai ir nuostatos:
Žinios
Mokyklos taisyklės dėl medikamentų, alkoholinių gėrimų, tabako, tirpiklių, nelegalių narkotikų ir atsako į incidentus, susijusius su narkotikais.
Informacija apie legalius narkotikus (taip pat vaistus, parduodamus pagal receptus ir vaistus, esančius ant vaistinės lentynų) ir nelegalius narkotikus, jų poveikį ir grėsmę sveikatai.
Mokslinė terminologija, apimanti ir šiuos žodžius: vartojimas, vartojimas ne pagal paskirtį, piktnaudžiavimas, priklausomybė, pripratimas, perdozavimas, abstinencijos sindromas, narkotinių medžiagų maišymas.
Įvairios narkotikų rūšys: stimuliuojančios medžiagos, depresantai, analgetikai (skausmą malšinantys vaistai), haliucinogenai.
Įstatymai dėl narkotikų vartojimo, laikymo, platinimo ir kt.
Įvairių alkoholio dozių poveikis.
Konsultacijos ir pagalba gyvenamoje vietoje, šalies pagalbos linijos, organizacijos.
Įgūdžiai
Rūpinimasis savo sveikata.
Bendravimas ir bendradarbiavimas su bendraamžiais, tėvais ir kitais suaugusiais.
Problemų sprendimas ir sprendimų priėmimas bei atkaklus nuostatų laikymasis įvairiose situacijose, susijusiose su narkotikų piktnaudžiavimu.
Pagalbos suteikimas ir užtikrinimas, esant reikalui (pavyzdžiui, padėti kam nors likti blaiviam, “švariam” be narkotikų).
Nuostatos
Įsitikinimai ir požiūris į narkotikų vartojimą ir narkotikus vartojančius asmenis.
Požiūris į žiniasklaidos ir reklamos poveikį jaunų žmonių mąstysenai.
Požiūris į įstatymus, susijusius su narkotikais.
Atsakomybės prisiėmimas už savo veiksmus.
Atsakomybės prisiėmimas už savo ir kitų saugumą.