Jauni F-1 pilotai – problema?
Paskutiniais metais į “Formulę-1” patenka vis daugiau pilotų, kurie negali pasigirti rimtais pasiekimais F-3 ar F-3000 lenktynėse. Jie patenka į F-1 stambių remėjų pagalba, bet ar taip turi būti?
Ne paslaptis, jog šiais laikas F-1 lenktynininko superlicencija yra kone formalumas, nes ją gauna kiekvienas pretendentas į F-1 piloto vietą.
Bet juk “Formulė-1” yra aukščiausios klasės lenktynės, juose visuomet dalyvauja lenktynininkai-asmenybės, tikros žvaigždės, tokios, kaip: A.Ascari, J.M.Fangio, E.Fittipaldi, G.Hillas, N.Lauda, N.Mansellas, N.Piquet, A.Prostas, A.Senna, J.Stewartas, G.Villeneuve'as ir dar daugybė kitų.
O pažvelgus į dabartinę F-1 rikiuotę pamatysim vos keletą ryškių ir įdomių asmenybių. D.Coulthardas, E.Irvine'as, J.P.Montoya, M.Schumacheris ir J.Villeneuve'as… O kas bus už kelių metų, kai “Formulėje-1” liks būrys “geltonsnapių”, tokių, kaip F.Alonso, E.Bernoldi, A.Davidsonas, F.Massa ar A.Yoongas?
Ir nepamirškime, jog jau šiame sezone į “Jordan” duris beldžiasi “įžymūs” Japonijoje vykstančių “Formulės Nippon” pirmenybių atstovai R.Firmanas ir R.Lyonsas, tad nesunku prognozuoti, kokie vėjai vyraus “Formulėje-1” po dabartinių žvaigždžių pasitraukimo ir tai tikrai įvyks, nes nepaslaptis, kad M.Schumacheris nelenktyniaus iki pensijinio amžiaus.
“Kas jie tokie?” – paklausite jūs, išgirdę nežinomo lenktynininko pavardę, bet argi tai svarbu, jei šių vaikinų užnugaris, tai milijonai JAV dolerių?..
Vienintelis jaunas ir nepatyręs lenktynininkas, kuris yra vertas vietos “Formulėje-1” yra K.Raikkonenas, nes jis savo sugebėjimus įrodė trasoje, bet didesnė dalis kitų jaunuolių tesugeba patikrinti F-1 bolidų kokybę ir atsparumą smūgiams incidentų metu.
Kiti gi lenktynininkai, kurie savo darbu ir sugebėjimais užtarnauja teisę dalyvauti “Formulės-1” pirmenybėse susiduria su, lyg ir smulkia kliūtimi – remėjų stoka. Paradoksalu, bet labai geras lenktynininkas be pinigų yra blogiau, nei nevisai geras lenktynininkas su pinigais… Tarkim, T.Enge, tik formaliai pralaimėjęs 2002-ųjų metų F-3000 čempionatą, net nebuvo svarstomas, tarp galimų kandidatų į kokią nors F-1 komandą, o juk šis čekų vaikinas tikrai parodytų, ką sugeba, jei tik gautų realią galimybę ilgesnį laiką bent jau bandyti F-1 bolidus.
Labai įdomiai apie FIA tendencija suteikti superlicencijas neseniai leidynyje “Autosport” atsiliepė J.Villeneuve'as: “Prieš dešimt metų tu turėjai nugalėti F-3 ir F-3000, ir tik po to ateidavai į F-1. Dabar tera tik pinigingi vaikai su dar turtingesniais remėjais. Tai ar lenktyninės patirties stoka yra rizikos faktorius, gresiantis kitiems F-1 lenktynininkams? Manau, kad taip. Tik pažvelkite į Massą. Jis net tiesiojoje nesugeba važiuoti tiesiai…”