Satanizmas ir media
Tarptautinis egzorcistų suvažiavimas, Collevalenza, 2006 07 17–21 d.
Antikristinis kultūros nuosmukis?
Pavyzdys: Eurovizijos 2006 m. finalinis balsavimas: 180 milijonų teležiūrovų Europoje. Daugiausiai balsų gavo suomių grupė „LORDI“. Tai metalo roko grupė, kurios dainos šlovina Antikristo atėjimą.
1. Šio reiškinio pradžia – Romano Polianskio filmo „Rosemary‘s baby“ („Rozmari kūdikis“) filmavimas. Šiame filme veikėjai atlieka juodąsias mišias ir košmariškus lytinius santykius, kurie apvainikuojami Antikristo gimimu. Viena iš mirtinų šio filmo pasekmių – režisieriaus žmonos Sharon Tate mirties ritualas, kurį atliko satanistas Charles Manson, už tai nuteistas kalėti iki gyvos galvos.
Roko muzikos grupė „Cannibal Corpse“, nors ir tiesiogiai to nemini, aiškiai sieja su juo savo albumą.
2. Pradedant devintuoju dešimtmečiu, pasirodo vis daugiau ir daugiau meno kūrinių: literatūrinių, muzikinių, žaidimų pobūdžio apie Antikristo egzistavimą ir veikimą, maitinamų plačiosios kultūros:
Vaidmenų žaidimų atsiradimas („natūralaus dydžio vaidmenų žaidimai“).
Metalo ir Gotikinio roko muzika.
Masiniai (gigantiški) koncertai.
Videožaidimai.
Filmai. Pvz., „La malediction 3-666. Antikristo monologas“
3. Pirmosios Antikristo garbinimo pasekmės tarp jaunimo – vis atviresni reiškiniai:
Stiprios antikrikščioniškos nuostatos.
Šventų dalykų niekinimas, piktžodžiavimai, tikėjimo išsižadėjimas, neapykanta popiežiui.
Panieka religiniams simboliams, paveikslams, kapinių ir tabernakulių išniekinimai.
Savižudybės ir desperacijos „kultūra“.
Naujų apeigų, tokių kaip juodosios mišios, atsiradimas.
4. Marilyn Manson – viena ryškiausių šiandienos roko žvaigždžių. Turi 500 milijonų gerbėjų visame pasaulyje. Jis labai akivaizdžiai garbina Antikristą. Kelios detalės iš 2005 m. klipo: Apreiškimo knygos 13 skyriaus parodija – Antikristo išaukštinimas – žvėries garbinimas – popiežiaus mirtis – Paskutinės vakarienės ir Dievo Avinėlio išjuokimas…
Jam būdinga:
Neapykanta katalikų dvasininkams.
Bjaurus tyčiojimasis iš Kristaus atlikto Atpirkimo darbo.
Antikristinė kultūra.
5. Antikristo kultas šiandien tarp jaunimo pasireiškia:
Tam tikros estetikos ieškojimu: kraujo ir tamsos kultas, „juodosios idėjos“, juodos žvakės, galiausiai… juodosios mišios.
Vaikščiojimu į kapines: eina vaikai ir paaugliai, dieną arba naktį, ten fotografuojasi. Brovimusi į mirties slėpinį, noru kaip nors patirti mirtį.
Vis didėjančiu potraukiu kraujui, savižudybei ir suvaidintoms savižudybėms.
Interneto pokalbių svetainėse siuntinėjamomis kruvinų žudynių nuotraukomis ir jų komentarais.
Savo odos susipjaustymu, savęs žalojimu, kūno susibadymu…
6. Tai nėra tik mazochistinės tendencijos ir prisitaikymas prie mirties kultūra alsuojančios aplinkos.
Kiti paaiškinimai:
Satanizmo poveikis: „kraujas šaukiasi kraujo“.
Gausybės ultra-žiaurių filmų įtaka.
Savižudybės kultūra.
Paroksistinės visų rūšių patirtys.
Visiškas realaus ir virtualaus pasaulio supainiojimas.
Paranormalių reiškinių išplitimas.
Aplinka, kurioje dominuoja magija ir šamanizmas.
Trumpai tariant – Antikristo tironija!
7. Video ir kibernetinė priklausomybė:
Strateginiai žaidimai, karai. Kova ne už gyvybę, bet priešingai, už jos sunaikinimą.
Vaidmenų žaidimai, komiksai.
Svaiginantys žaidimai – „grynų pojūčių“ ieškojimas.
Kortų ir kiti azartiniai žaidimai.
Virtuali tikrovė neužima realios tikrovės vietos, bet pastarosios suvokimą nukreipia į naujas formas:
Sinestezija – „simultaniniai pojūčiai“, penkių pojūčių susipynimas.
Skirtingai nuo kino filmų, videožaidimai leidžia subjektui visiškai susitapatinti su objektu. Aktorius ir žaidėjas tampa vienu. Interaktyvus žiaurumas remiantis realiais faktais.
8. Keletas psichologinių duomenų:
Be saiko žaidžiant virtualius žaidimus arba dalyvaujant gigantiškuose koncertuose tampama vergu: prarandama laisvė, patiriama hipnozė. Iš to kyla anestezinė priklausomybė.
Koncertuose ir videožaidimuose vienas kitą sustiprindami kartu veikia keletas stimulų: garsinis, ritminis, šviesos, gestų, cheminis arba toksinis (alkoholis, narkotikai). Tikslas – įvesti į transą.
9. Keletas antropologinių duomenų:
Epikūrizmas (naudojimasis šia akimirka).
Kūno išaukštinimas.
Mirties psichologija: sielos mirtis po biologinės mirties.
„Mistinė fiziologija“ (Upa-nishad), sulyginimas soma-sema (kūnas-kapas).
Susidvejinimas, OBE (Out-of-Body-Experience), išėjimas iš savo kūno.
Penkių pojūčių „persotinimas“, jie užvaldo protą ir valią.
10. Keletas teologijos ir dvasingumo duomenų apie transą ir ekstazę
Manicheizmas teigia, kad egzistuoja du vienas kitam priešingi aukščiausi pradai, dvi amžinai viena su kita kovojančios jėgos: Tamsos jėga ir Šviesos jėga → Žvaigždžių karai.
Šaukimasis šventųjų (invocatio) ir dvasių iššaukimas (evocatio) – visiškai skirtingi dalykai.
Transo rūšys:
a) Transas Biblijoje – vienpusis ryšys.
Tai psichofiziologinis ir mistinis reiškinys. Biblijoje tokių patirčių sutinkame jau nuo žmogaus sukūrimo. Adomo miegas (Pr 2, 21) hebr. Tardemah, gr. Extasis. Panašus reiškinys Abraomui per pirmosios sandoros aukojimą (Pr 15, 12). Matome, kad šiame Dievo ir žmogaus santykyje yra vienpusiškumas.
b) Spontaniškas arba natūralus „eilinės sąmonės“ transas, spontaniški sąmonės būsenos pakitimai: neoteninis, ekssomatinis, onirinis, orgazminis (erotinis) ir estetinis transas.
c) Pakitusios sąmonės būsenos –ASC- Altered States of Consciousness.
Tai dirbtinu būdu sukeltas, išprovokuotas transas, vedantis iki apsėdimo. Šiandien turime daugybę metodų ir priemonių, kurie leidžia įeiti į transo būseną. Satanistai dažnai naudoja šias priemones savo ritualuose: narkotikai, mantros kartojimas, vaudou arba šamaniški šokiai, hipnotinė regresija, metalo ir gotikinio roko koncertų lankymas, kai kurie videožaidimai…
11. Pastaraisiais metais satanizmo apeigų praktikuotojai racionalizavo ir susistemino įvairiausius „įvedimo į apsėdimo transą“ metodus. Šis transas, skirtingai nuo mistinio, visada yra Dvipusis: žmogus pats atlieka kažkokius veiksmus, o šalutiniai faktoriai (šokis, būgnelių mušimas) padeda įeiti į kitą sąmonės būseną.
Kai kurios jų naudojamos technikos:
Kosmograma – simbolinis Visatos vaizdas.
Psicho-kosmograma. Jos sudarymo ritualas turi psichagoginį (dvasių iškvietimo) pobūdį.
Mandala – antikinio artefactum supaprastinimas, turi tą patį psichagoginį pobūdį.
Mantra – garsinė mandalos versija.
Anamorfiniai (iškreipiantys vaizdą) piešiniai ir fotografijos.
Magija visada remiasi girdėjimo, regėjimo, lietimo mechanizmais…
Tačiau… Dievas yra meilė!!!
Žmogaus protas ir valia yra laisvi. Šėtonas negali jų užvaldyti. Visa, ką jis gali – tai per garsus, vaizdus, skonį ir kitus pojūčius „užmigdyti“, surakinti protą bei valią. Net ir paties didžiausio satanisto, nužudžiusio, išniekinusio Švč. Sakramentą ar pan., protas ir valia nepriklauso šėtonui!