Šio tipo prietaisas yra labiausiai paplitęs, žinomas. Veikimo principas toks pat kaip žiūronų: vaizdo fiksavimas kiekvienai akiai. Gamyba virtualiųjų šalmų prasidėjo seniai, pirmaisiais modeliais buvo Vfx1 ir CyberFX. Pirmasis daugiau žinomas turi skleistinę 789×230 (181,470) pikselių, seka galvos pasukimą 45 laipsniais vertikaliai ir 360 horizontaliai. Jo kaina apie 600$, o СyberFX 100$. Vėliau atsirado pagerinti Vfx3D. Jie aprūpinti 0.7 aktyviu-skleistinės displėjumi 75 Hz –640х480, 70 Hz- 800х600 ir 62.5 Hz- 1024х768. Galvos padėties sistema (position tracker) turi jautrumą 0.5° leidžiamam 70-laipsnių pasukimui į viršų/apačią ir 0.1-laipsnių jautrumą visai horizontaliai plokštumai (360°). Fokusas randasi nuotolyje 3.35 metrai, kas ne taip vargina akis. Interfeisas šalmo numatytas platformai Silicon Graphics, Macintosh ir PC (USB-jungtis). Gamyba HMD užsiima daugelis firmų. n-Vision, bendradarbiaudamos su SGI, siūlo specifinio dizaino šalmus VR, bet jie skiriasi technologinėmis charakteristikomis. Pvz. Datdvisor 80-lengvas VR-šalmas iš plastiko, išsiskiriantis 120-laipsnių laisvu vertikaliu pasisukimu. Štai šalmai High-end modifikacijos Datavisor HiRes. Šis šalmas ViewPort, pritaikytas žaidimams: Jau paminėta Virtual Research irgi gamina HMD. Jų paskutinis darbas – V8 Head Mounted Display (svoris- 1kg). Pagal charakteristikas primena Vfx3D arba žiūronus V8 jų pačių gamybos. Nuo paskutinio jis skiriasi tik tuo, kad turi ausines. Visi tie šalmai pagaminti pagal vieną technologiją: vaizdas perduodamas skystųjų kristalų skleistinei priklausomai nuo to kur žmogus randasi virtualioje erdvėje. Bet jie neįvertina vieną žmogaus ypatybę: kad žmogaus akis gali nukrypti nuo tiesios linijos kažkur apie 140°. Kaip mes nesukiotume akių paprastuose šalmuose, vaizdas nesikeis. Specialistai iš Cybernet Systems Corporation išsprendė šią problemą, sukurdami Eye Tracker. Šalme yra įranga kuri seka akies obuolio judėjimą. Naudodami šią tehnologiją nukreipdami žvilgsnį mes galime pasukti ir kamerą virtualiajeme pasaulyje. Todėl vaizdas keisis jei Jūs nors truputį žvilgtersite į šoną. Prietaisas parsiduoda kaip priedelis akiniams ar šalmui. Vistiek vaizdas plokščiame skystujų kristalų tinklelyje bus pseudo trimatis. Kad maksimaliai priartinti vaizdą prie realybės, Microvision sukūrė tehnologiją Virtual Retinal Display. Ji leidžia išvesti vaizdą ne prieš akis ant LCD, o tiesiog į akies tinklainę. Kad nesužeisti akies naudojama mažo intensyvumo šviesa, kadangi spinduliai perduodami konuso forma, vaizdas akin patenka neprarasdamas kažkokių tai detalių. Ši technologija nudoja akies sekimą. Bet tai ne tas pats apie ką jus skaitėte aukščiau, ji seka akį tam, kad pakeisti padėtį perduodamosios linzės, kitaip spinduliai bus perduodami kreivai ir nepapuls į tinklainę. Idealiam vaizdui sukurti naudojant šią tehnologiją tereikia prietaiso su skiriamąją geba 1700х1700. Be šios tehnologijos pasiekti tokį rezultatą galima būtų su skiriamąją geba 11200х11200 bet tai sunkiai pasiekiama.

Views All Time
Views All Time
2390
Views Today
Views Today
1
0 0