Krikštytojas Gotta

Kaip automobiliai įgyja vardus? Kam ateina į galvą tokie pavadinimai kaip Vento arba Twingo? Atsakymas dažniausiai tas pat-Manfredui Gottai.

Jeigu jūs nuspręstumėte, kad Jūsų naujam gaminiui reikalingas visomis kalbomis skambus, skoningas ir gražus vardas, kuris būtų vienintelis ir nepakartojamas ir kurį išgirdus kiekvienas suprastų apie ką eina kalba, jums tektų kreiptis į poną Manfredą Gotta ir pakloti nei daug nei mažai- apie 400 000 litų . Įskaitant patentavimą visose Europos šalyse.

Penkiasdešimt dviejų metų amžiaus vokietis užsidirba duoną, ir matyt dar lieka, kurdamas vardus. Jo klientai: Audi, Opel, SAAB, Mazda, Mercedes, Porsche, Renault, Volkswagen, Volvo , Goodyear.

Straipsniai 1 reklama

Naujadarai Twingo, Xedos, Corrado, Avantime, Megane, Omega, Tigra arba Smart gimė p. Gottos galvoje. Žodžiai, kurie nieko nereiškia, bet kurie turi su kažkuo asocijuotis.” Mes kuriame tokį pavadinimą, kuris įvairių tautų žmonėms reikštų tą patį”- sako ponas Gotta. ” Kol nebuvo automobilio, twingo nieko nereiškė. dabar visi žino kas tai yra. „Naujas vardas pas daugumą automobilių gamintojų gimsta vienodai. Nesvarbu ar jį kuria patys firmos darbuotojai ar samdoma agentūra. Pirmiausia turi būti originalaus dydžio automobilio modelis, kurį reikia pamatyti. Ponas Gotta: „aš turiu matyti automobilį , nes jis žmonėms toks artimas. Jis turi savo pečius, veidą, kojas, ausis. Taigi beveik viską ką turi žmogus. Jis patrauklus arba atstumiantis. Jei aš įsivaizduoju Ford Scorpio, man jis atrodo negrabus ir gremėzdiškas. Taigi aš negaliu apie jį gerai galvoti”.

Kol kuriamas naujas modelis, paprastai jis turi tik gamintojo kodinį pavadinimą, pavyzdžiui P4 – būsimas VW Passatas, CDW 162- Ford Mondeo. Tuo laiku naujo automobilio krikštynoms būna parengta šimtai vardų, kurie palaipsniui atsijojami.

Neretai vertinant ekspertų kūrinius pasitelkiama ir darbuotojų fantazija, o kartais samdomi ir visai pašaliniai žmonės iš gatvės.

Po pirminės atrankos nauji pavadinimai laiko kalbos egzaminą.Čia svarbiausias kriterijus – ar žodis bus naudojamas nacionaliniu ar kontinentiniu, ar – kas labai retai pasitaiko (pavyzdžiui Corolla)- pasauliniu mąstu. Nuo to labai stipriai priklauso ir projekto kaina.

Vardas , kuris bus naudojamas daugelyje šalių, visomis kalbomis turi būti lengvai tariamas. „Ispanas gali uždusti kol išlemens „Xsara”- sako ponas Gotta. Bet Citroenas vis vien ties juo apsistojo, kadangi kitoms šalims jis gerai tiko. ” Apklaustiems žmonėms Xsara asocijavosi su kelionėmis į egzotinius kraštus arba su žodžiu caras. Bet kokiu atveju gundantys dalykai” -sako Citroeno atstovas Vokietijoje, p. Albrechtas.

Be to nuo CX modelio laikų kiekvienam Citroenui pavadinime privalu turėti raidę X. Anot pono Albrechto: „X gamtos moksluose reiškia matematinį kintamąjį ir tokiu būdu automobilio pavadinime simbolizuja techninę kompetenciją”.

Koks svarbus kalbos egzaminas parodė apmaudi klaida su Mitsubishi Pajero. Ispanų kalba tai reiškia vyrišką savęs patenkinimo būdą. Nissan su Serena taip pat buvo nepakankamai atidūs. Tiesioginė prasmė-moteriška higieninė priemonė.

Išlaikę kalbų egzaminą vardai toliau keliauja į patentų tarnybas. Tikrinama ar jie jau nėra apsaugoti . Jei pasirodo kad pavadinimas patentuotas kokiame nors pasaulio užkampyje, tenka rinktis: arba jo ten neplatinti arba vardą tam regionui perpirkti.

Tokia kova kaip pernai tarp Fordo ir Burda -Moden leidyklos dėl pavadinimo Focus kyla retai. Konfliktas tarp Mercedeso ir dizainerio Ulricho Šele , kuris pavadinimą E -Klasė užpatentavo pirmasis, vis labiau plečiasi, kadangi ponas Šele nesutinka su 200 000 DM kompensacija. Šis pavyzdys rodo, kad pavadinimo teisėtumo problema kyla net ir suteikus daiktui paprastą skaičių ir raidžių kombinaciją. Tačiau tai gali sau leisti tik turintys gilias tradicijas gamintojai. „Paklauskite Mercedeso vairuotojo , kokia mašina jis važinėja ir jis Jums niekuomet nesakys E200, o sakys „Mercedesu”-dėsto ponas Gotta.

Be kita ko, po keletą metų trukusio modelių kodavimo skaičių ir raidžių seka, pavyzdžiui „190E 1,8” , Mercedesas grįžo prie trumpų ir lakoniškų modelio apibūdinimų pagal automobilio klasę: A,C, E ir po to sekančiaias skaičiais nurodant variklio darbinį tūrį, pavyzdžiui C180.

Views All Time
Views All Time
2058
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

+ 33 = 43