|

Automobilių išperkamoji nuoma: ką reiktų žinoti ir įvertinti perkant automobilį

Žmonės jau įprato daugelį dalykų pirkti išsimokėtinai: nekilnojamojo turto, buitinės ar kompiuterinės technikos, tačiau vis dar vengia išsimokėtinai įsigyti automobilį. Greičiausiai tokią situaciją lemia informacijos apie išperkamąją nuomą, jos galimybes ir galimus pavojus, trūkumas. Autoreviu.lt pamėgino užpildyti minėtą informacinę spragą. Mums mielai pagelbėjo „Nordea Finance Lithuania” Lengvųjų automobilių skyriaus pardavimų vadybininkas Jonas Žydelis. Taigi, kas ta baisioji išperkamoji nuoma, liaudyje geriau žinoma lizingo pavadinimu? Lietuviškas šios operacijos pavadinimas tiksliai apibūdina jos esmę: nuoma, kuri baigiasi daikto, šiuo atveju – automobilio – išpirkimu. Kreiptis į bet kurią išperkamosios nuomos bendrovę gali pilnametis, reguliarias legalias pajamas Lietuvoje turintis Lietuvos Respublikos pilietis ar leidimą nuolat gyventi ir dirbti šalyje turintis užsienio valstybės pilietis. Gali būti vertinamos kelių šeimos narių ar papildomos pajamos (nuomos, autoriniai honorarai ir kt.). Jeigu gyvenate ir dirbate užsienyje, prašymas leisti įsigyti automobilį išperkamosios nuomos būdu greičiausiai bus atmestas. Jei esate užsienio valstybės pilietis ir Lietuvoje turite terminuotą darbo sutartį, automobilį išperkamosios nuomos būdu galėsite įsigyti tik pasirašęs tokią sutartį, pagal kurią automobilis bus išpirktas greičiau, negu baigsis terminuota darbo sutartis.

|

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės ir KASKO draudimas

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas apdraudžia ne pačią transporto priemonę, bet vairuotojo civilinę atsakomybę prieš kitus asmenis ir jų turtą. Tai reiškia, kad nesvarbu, kokią ir kam žalą padarytų važiuojanti transporto priemonė – apgadintų kitą automobilį ar statinius, netgi sužalotų žmogų, nuostolius nukentėjusiai pusei atlygins draudimo bendrovė. Kartais klaidingai manoma, kad atlyginami tik automobiliui padaryti nuostoliai, tačiau tai nėra tiesa – Privalomasis draudimas atlygina ir žmonių patirtus nuostolius, gydantis sužalojimus, taip pat – negautas pajamas. Privalomasis transporto priemonių draudimas Lietuvoje visose draudimo bendrovėse yra vienodas, nes visos bendrovės vadovaujasi tuo pačiu Lietuvos Respublikos Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymu. Pagal šiuo metu galiojantį įstatymą draudimo bendrovė nukentėjusiajam atlygina nuostolius, padarytus turtui iki 100 tūkst. eurų, asmeniui – iki 500 tūkst. eurų. Šis draudimas galioja ne tik Lietuvoje bet ir visoje Europos Sąjungoje. Vykstant į kitas užsienio šalis, pavyzdžiui, Rusiją ar Baltarusiją, su savimi reikia turėti dar ir vadinamąją Žaliąją kortą. „If draudime”, apsidraudusiems privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ji išduodama nemokamai. Nors Privalomasis draudimas ir yra vienodas, tačiau skirtingose draudimo bendrovėse gali skirtis jo kaina.

|

Moteris vis labiau domina automobiliai

Lietuvoje sparčiai daugėja pradėjusių vairuoti automobilius moterų. Tai parodė naujausi būsimus vairuotojus egzaminuojančios valstybės įmonės “Regitra” duomenys. Šie duomenys apibendrina pastarųjų trejų metų egzaminavimo rezultatus. VĮ “Regitra” duomenimis, vairavimo praktikos egzaminą šalyje pernai išlaikė 35,7 proc. daugiau moterų, nei prieš porą metų (2005 m. – 24,7 tūkst., 2003 m. – 15,9 tūkst.). Tendencija, rodanti augantį moterų susidomėjimą vairavimu ir automobiliais, nesikeičia ir šiemet. Per šių metų sausį vairavimo praktikos egzaminą Lietuvoje išlaikė 1649 moterys, tai yra, 22,7 proc. daugiau, nei atitinkamu laikotarpiu pernai. “Nuolat didėjantis žmonių mobilumas, palyginti maža naudotų automobilių kaina bei plati jų pasiūla šalies rinkoje, o taip pat didelis dėmesys lygioms lyčių galimybėms bei moterų emancipacija – visa tai skatina moteris įvertinti tuos patogumus, kuriuos joms gali suteikti automobilis”, – komentuodamas naujausius egzaminų rezultatus sakė VĮ “Regitra” Generalinis direktorius Ramutis Oleka.

|

Avarija – ir dėl lytinio nepasitenkinimo

Neseniai pasigirdo nuomonė, kad neretai avariją padaro savo lytiniu gyvenimu nepatenkinti vairuotojai. Pasirodo, iš pirmo žvilgsnio absurdiškas ir juokingas pasiteisinimas turi rimtą pagrindą. „Stresas, greitas gyvenimo tempas, pervargimas, persidirbimas, nemokėjimas atsipalaiduoti ne tik išsekina nervų sistemą, mažina dėmesio koncentraciją, skatina išsiblaškymą, bet ir sumažina lytinį potraukį, sukelia erekcijos sutrikimų. Tai vadinamasis verslininko sindromas. Ilgą laiką nesureguliuotas darbo ir poilsio režimas padaro žmogų nedarbingą tiek profesinėje, tiek seksualinėje srityje. Nesėkmės lytiniame gyvenime sukelia frustraciją, neurozę, dar didesnį stresą. Užburtas ratas, galintis nulemti avariją“, – aiškino medicinos centro „Lorna“ gydytoja seksopatologė Irena Jonkuvienė. Tačiau, pasirodo, ir per didelis seksualumas gali tapti nelaimingo įvykio kelyje priežastimi. Kasdien į eismo įvykių vietas skubantis „Balticum“ televizijos laidos „Reidas“ redaktorius ir vedėjas Gintaras Vaičekauskas prisiminė kuriozinę situaciją, kai vairuotojas nesuvaldė mašinos ir nuvažiavo į krūmus, įsirėžė į stulpą, galinio vaizdo veidrodėlyje pamatęs, kaip keleivių porelė užsiima oraliniu seksu.

„Mazda” populiarumas vis auga
|

„Mazda” populiarumas vis auga

Pirmasis 2004 m. ketvirtis kompanijai „Mazda” buvo ypač sėkmingas. Kovo mėn. pardavimas Europoje pasiekė rekordiškai aukštą lygį. Lietuvoje naujieji „Mazda” modeliai taip pat sparčiai populiarėja. Mazda automobilių pardavimo augimas pasiekė rekordinį lygį. Europoje pirmąjį ketvirtį buvo įregistruota 33000 naujų automobilių Mazda ir pasiektas 39 % augimas, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai yra geriausias šio gamintojo rezultatas per visą savo gyvavimą. Suomijos rinkoje augimo tempas buvo dar didesnis: 2004 m. sausio – balandžio mėn. pasiektas po 4 % augimas, parduota 2282 vnt. automobilių, o tai netgi 57 % daugiau negu 2003 metais. Mazda modelių pardavimo augimas ypač įspūdingas Pietų Europoje: Italijoje – 157 %, Portugalijoje – 113 % ir Ispanijoje – 88 %. Mažų automobilių klasėje puikiai sekasi modeliui Mazda2 – pasiekta aukščiausia nei bet kada rinkos dalis. Prie Mazda sėkmės prisidėjo ir neseniai pristatytas naujasis kompaktinės klasės modelis Mazda3 – per 3 šių metų mėnesius parduota daugiau kaip 18 000 vnt. Kaip teigia gamintojai, tai net 25 % daugiau negu tikėtasi.

|

Greičio mėgėjų svajonė – sportinis modelis už prieinamą kainą

Vienas tokių modelių – Norviče (Anglija) gaminamas dvivietis “Lotus Elise” sportinis automobilis, kainuojantis 28 tūkst. JAV dolerių ir toks pat galingas kaip “Porsche Boxster” modelis. Šis “Lotus” inžinierių sukurtas gražuolis sveria vos 770 kilogramų. Keturių vožtuvų 1,8 litro talpos variklis leidžia automobiliui pasiekti 100 km/h greitį per 6,5 sekundės. Ko gali pasigesti “Lotus Elise” vairuotojai – tai elektroninių vairo stiprintuvo bei stabdžių sistemos ir automatinio langų valdymo. Inžinierių teigimu, ši įranga padidintų automobilio svorį ir sumažintų jo pajėgumą kelyje. “Renault Spider” – dar spartietiškenis modelis, tačiau atrodo iš tiesų įspūdingai, lyg dviem spalvom nulakuotas kokonas. Keturių cilindrų 147 AJ galingumo variklis leidžia pasiekti 100 km/h greitį per beveik 7 sekundes ir išvystyti jį iki 215 km/h.

|

Brangus, bet tikras malonumas prie vairo

Kalbant apie šios markės automobilius negalima nepaminėti žvejų. Ne tik todėl, kad Subaru automobiliais galima pasiekti bet kurį vandens telkinį, bet ir todėl, kad žvejybą mėgstantys TV žiūrovai minėtą Legacy Outback TV ekranuose pamatė vieni pirmųjų – šiuo automobiliu į filmavimus važinėja laidos “Vienam gale kablys” komanda. Naujausių Subaru Legacy modelių Lietuvoje kol kas nėra daug – parduotas vienas Outback ir du sedanai. Ir nors rugpjūtis – ne pats dėkingiausias metas įvertinti keturių ratų pavarą, savaitgalis prie Outback vairo buvo tikrai malonus. Galbūt pajusti tikruosius automobilio privalumus reikėjo kitokių sąlygų, prastesnių kelių, nes sausą šių metų vasarą rasti klampių vietų buvo sudėtinga. Tačiau važiuodami papuolėme ir į liūtį, todėl galima teigti, kad buvo išmėgintos įvairios vairavimo sąlygos.

|

SAAB

Lietuvaičiams, ypač buvusiems “Lietuvos avialinijų” klientais, SAAB vardas nėra naujiena – mūsų nacionalinė oro kompanija turi keletą šio švedų koncerno lėktuvų, kurie, tiesa, nėra paskutinis technikos žodis. Ir jei, sakysime, SAAB lėktuvai yra lyginami su amerikietiškaisias “Boeingais”, tai “švedai” tegali pretenduoti ne į komfortabilaus oro lainerio, bet į vangiai arimais puškojančio traktoriuko vardą. Dar prieš dešimtmetį panaši situacija buvo ir su kitu šio švedų koncerno iš nedidelio Trollchetteno miestelio produktu – lengvaisiais automobiliais. Ne vienas mūsų automėgėjas, matyt, ne kartą yra pasišaipęs, pavyzdžiui, iš neįprasto dizaino ir kampuotų formų aštuntajame-devintajame dešimtmetyje gaminto “SAAB 900” automobilio.

|

Atnaujinta “Mazda 626” versija

Nuo šiol “626” bus tiekiama su trijų lygių įranga – “Basic”, “Comfort” ir “Exlusive”. Kas pasikeitė atnaujintame modelyje? Visų pirma, priekinė automobilio dalis yra kitokio nei buvo dizaino. Atnaujintas palyginus patogus ir funkcionalus automobilio salonas bei prietaisų skydelis, sėdynės aptrauktos geros kokybės veliūru. Automobilis gavo ir aldehidinį salono oro valymo filtrą, sumažintas šio modelio triukšmingumas. Į “Comfort” bei “Exlusive” modelius nuo šiol įeina traukos kontrolės sistema TCS. Modelis, be ABS, dar gavo ir elektroninę stabdžių slėgio išlyginimo sistemą EBD. Buvusiojo 1,8 darbinio tūrio variklio galingumas nuo 90 AG padidintas iki 100 AG. Keturiolikos colių padangas pakeitė “penkiolikinės”, norimų kėbulo spalvų paletėje atsirado visiškai naujų spalvų. Tai, regis, ir viskas, ką šiame automobilyje patobulino japonų inžinieriai.

|

“Honda” pristato naują liuksusinį universalą

Lygiai prieš mėnesį kompanija “Honda Motor Co Ltd” pristatė naują modelį “Avancier”. Naujasis automobilis išsiskiria įspūdingu interjeru, stiliumi ir galingais varikliais. Automobilije bus montuojami du VTEC varikliai. Galingesnis bus 3,0 l darbo tūrio V-6 tipo, kitas – 4 eile išdėstytų cilindrų 2,3 l darbo tūrio. Abu varikliai bus montuojami su 5 pavarų automatine transmisija. Standartinėje “Avancier” versijoje sumontuotos dvi oro saugos pagalvės, ABS su elektronine stabdžių jėgos paskirstymo sistema, ventiliuojamos sėdynės.