Tobulumas – nuoseklios evoliucijos rezultatas

Naujasis trečiosios klasės BMW akcentuoja savo techninį pranašumą tarp kitų kompaktinių sportinių limuzinų. Pretenzinga technika papildyta iki šiol šiai klasei neįprastais elementais pagal kliento pageidavimus. Be to, nauji varikliai teikia automobiliams dar daugiau galios…

Ilgesnis atstumas tarp ratų ašių, trumpi variklio ir bagažinės dangčiai sukuria naujojo BMW siluetą, į kurį nepriekaištingai įsikomponuoja netgi durų rankenos. Vis dėlto trečiosios klasės atstovas lieka ištikimas BMW šeimos tradicijoms – tipiškas jo priekis su variklio dangtyje įtaisytomis grotelėmis. Tai yra nuoseklus pirmtako išvystymas pagal principą – nieko nauja, ta?čiau viskas nauja. Iš ankstesnio trečiosios klasės BMW neperimta nė vieno varžtelio.

Iš pirmo žvilgsnio trečiosios klasės atstovas seka savo pirmtakais, tačiau akivaizdūs ir penktosios klasės BMW stiliaus elementai. Atsakydami į oponentų priekaištus, kad visi BMW šeimos modeliai labai panašūs, gamintojai teigia, jog automobilio „veidas” suformuotas, ir sąmoningai naudoja visus tipiškus BMW stiliaus elementus savo produkcijai charakterizuoti.

Straipsniai 1 reklama

Trečiosios klasės BMW charakterį pabrėžia griežtos ir harmoningos linijos, teikiančios jam dinamiškumo. Sutrumpintas priekis, platus su užpakaline dalimi susiliejantis stogas daro ketverių durų automobilį panašų į kupė. Nors „trečiukas” pailgėjo 38 mm, paplatėjo 41 mm ir paaugo 22 mm, jis vis dėlto lieka malonių proporcijų, kompaktiškas sportinis limuzinas. Padidėję išorės matmenys ir 30 mm didesnis atstumas tarp ašių, teikia patogumo sėdintiems priekyje ir didesnio ūgio keleiviams. Daugiau vietos keliams, galvai ir kojoms teikia galimybes trečiosios klasės atstovui tapti patogiu šeimos automobiliu. Be to, šiek tiek didesnė ir krovinių skyriaus (bagažinės) talpa – 440 litrų. Skirtumus tarp mažų ir didelių BMW riboja tik matmenys: nesiekta jokio dirbtinio BMW modelių diferencijavimo.

Be centrinio užrakto, kondicionieriaus, sėdynių pozicijos keitimo įtaisų, serijinės gamybos modelyje yra ir šoninės oro pagalvės galvai nuo smūgių apsaugoti. Be to, trečiosios klasės automobilyje įmontuota palydovinė navigacijos įranga be ar su ekranu – ją galima naudoti ir kaip paprasčiausią televizorių.

Tačiau svarbiausias pažangos rodiklis yra tai, kas įmontuota į naujojo BMW važiuoklę. Labiau viena nuo kitos nutolusios ašys, 60 mm platesnė tarpvėžė. Stabdžiuose, išskyrus 318i, panaudoti dideli, oru ventiliuojami diskai. Savaime suprantama, dar įdomesnė elektroninė saugumo sistema, kuri klasikinei užpakalinių ratų pavarai teikia aukščiausią lygį. Patobulinta stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), papildyta CBC (Cornering Brake Control) funkcija, esant reikalui, gali užkirsti kelią nesimetriškai pasiskirstančiai stabdžių struktūros jėgai, kuri staigiai stabdant posūkiuose gali sukelti apsivertimo pavojų.

Kol kas, žinoma, tik geriausiame trečiosios klasės BMW modelyje 328i įmontuota DSC (dinaminė stabilumo kontrolė). Sistema, anksčiau žinota kaip ESP (elektroninė daviklių sistema), stabdant automobilį patikimai užkerta kelią jo slidinėjimui į šonus ir taip padeda išvengti kritinių situacijų.

DSC pirmiausia bus įmontuota pasirinktinai į 328i modelius, vėliau – į visus trečiosios klasės automobilius. Be to, trečiosios klasės modeliams nereikia specialių elektronikos įtaisų, nes šie automobiliai lengvai įveikia ir „briedžio” testą.

Naujiems „trečiukams” pateikti keturi pavaros mechanizmo variantai. 318i ir 320 d modeliuose montuojami visiškai nauji keturių cilindrų varikliai – 320i ir 320d. Naujas keturių cilindrų benzininis variklis dabar yra 1,9 litro darbinio tūrio. Dviejų vožtuvų variklis išvysto 118 AG ir pasiekia maksimalų 180 N/m sukimo momentą.

Svarbiausia, kad pirmą kartą BMW varikliuose montuojami du balansavimo velenai, pašalinantys tipišką keturių cilindrų gaudimą. Dėl to triukšmas salone sumažėjo iki 10 decibelų. 1,9 l 4 cilindrų variklis sunaudoja vidutiniškai tik 7,9 l/100 km (320i – 8,9 l/100 km).

Dar mažesnės sąnaudos reikalingos turbodyzeliui su tiesioginiu įpurškimu – bandymo cikle jam pakako 5,7 l/100 km. Galingumu jis lenkia benzininius variklius. 4 vožtuvų cilindrui dyzelis (du litrai darbinio tūrio!) išvysto 136 AG ir pasiekia 280 niutonmetrų maksimalų sukimo momentą – tokį pat, kaip 2,8 l darbinio tūrio 6 cilindrų benzininis variklis.

Tačiau ir patikimi šeši cilindrai buvo patobulinti. Tikslas – pagerinti ne tik vibracijos ir akustikos būklę, bet ir optimizuoti sukimo momento eigą, išmetamųjų dujų sudėtį bei sąnaudas, kad visi šeši cilindrai savo maksimali? galią pasiektų esant 3500 aps./min.

BMW gamintojai turi ir dar vieną labai ambicingą idėją – trečiosios klasės automobilyje įmontuoti aštuonis cilindrus. Tačiau šis siekis, išlaikant BMW modelių hierarchiją, kol kas neįeina į gamybos planus. Ir pagaliau tam reikalingas poreikis.

Views All Time
Views All Time
3001
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

35 − = 34