|

Brangus, bet tikras malonumas prie vairo

Kalbant apie šios markės automobilius negalima nepaminėti žvejų. Ne tik todėl, kad Subaru automobiliais galima pasiekti bet kurį vandens telkinį, bet ir todėl, kad žvejybą mėgstantys TV žiūrovai minėtą Legacy Outback TV ekranuose pamatė vieni pirmųjų – šiuo automobiliu į filmavimus važinėja laidos “Vienam gale kablys” komanda. Naujausių Subaru Legacy modelių Lietuvoje kol kas nėra daug – parduotas vienas Outback ir du sedanai. Ir nors rugpjūtis – ne pats dėkingiausias metas įvertinti keturių ratų pavarą, savaitgalis prie Outback vairo buvo tikrai malonus. Galbūt pajusti tikruosius automobilio privalumus reikėjo kitokių sąlygų, prastesnių kelių, nes sausą šių metų vasarą rasti klampių vietų buvo sudėtinga. Tačiau važiuodami papuolėme ir į liūtį, todėl galima teigti, kad buvo išmėgintos įvairios vairavimo sąlygos.

|

SAAB

Lietuvaičiams, ypač buvusiems “Lietuvos avialinijų” klientais, SAAB vardas nėra naujiena – mūsų nacionalinė oro kompanija turi keletą šio švedų koncerno lėktuvų, kurie, tiesa, nėra paskutinis technikos žodis. Ir jei, sakysime, SAAB lėktuvai yra lyginami su amerikietiškaisias “Boeingais”, tai “švedai” tegali pretenduoti ne į komfortabilaus oro lainerio, bet į vangiai arimais puškojančio traktoriuko vardą. Dar prieš dešimtmetį panaši situacija buvo ir su kitu šio švedų koncerno iš nedidelio Trollchetteno miestelio produktu – lengvaisiais automobiliais. Ne vienas mūsų automėgėjas, matyt, ne kartą yra pasišaipęs, pavyzdžiui, iš neįprasto dizaino ir kampuotų formų aštuntajame-devintajame dešimtmetyje gaminto “SAAB 900” automobilio.

|

Atnaujinta “Mazda 626” versija

Nuo šiol “626” bus tiekiama su trijų lygių įranga – “Basic”, “Comfort” ir “Exlusive”. Kas pasikeitė atnaujintame modelyje? Visų pirma, priekinė automobilio dalis yra kitokio nei buvo dizaino. Atnaujintas palyginus patogus ir funkcionalus automobilio salonas bei prietaisų skydelis, sėdynės aptrauktos geros kokybės veliūru. Automobilis gavo ir aldehidinį salono oro valymo filtrą, sumažintas šio modelio triukšmingumas. Į “Comfort” bei “Exlusive” modelius nuo šiol įeina traukos kontrolės sistema TCS. Modelis, be ABS, dar gavo ir elektroninę stabdžių slėgio išlyginimo sistemą EBD. Buvusiojo 1,8 darbinio tūrio variklio galingumas nuo 90 AG padidintas iki 100 AG. Keturiolikos colių padangas pakeitė “penkiolikinės”, norimų kėbulo spalvų paletėje atsirado visiškai naujų spalvų. Tai, regis, ir viskas, ką šiame automobilyje patobulino japonų inžinieriai.

|

“Honda” pristato naują liuksusinį universalą

Lygiai prieš mėnesį kompanija “Honda Motor Co Ltd” pristatė naują modelį “Avancier”. Naujasis automobilis išsiskiria įspūdingu interjeru, stiliumi ir galingais varikliais. Automobilije bus montuojami du VTEC varikliai. Galingesnis bus 3,0 l darbo tūrio V-6 tipo, kitas – 4 eile išdėstytų cilindrų 2,3 l darbo tūrio. Abu varikliai bus montuojami su 5 pavarų automatine transmisija. Standartinėje “Avancier” versijoje sumontuotos dvi oro saugos pagalvės, ABS su elektronine stabdžių jėgos paskirstymo sistema, ventiliuojamos sėdynės.

|

Vasarą “Opel” pristatys taupų “Astra” modelį

Šią vasarą Vokietijos automobilių kompanija “Opel”, priklausanti JAV koncernui “General Motors”, žada pristatyti kompaktišką vidutinės klasės modelį “Astra Eco 4”. Šis taupus automobilis šimtui kilometrų naudoja tik 4,4 litro degalų 1,7 litro talpos 75 AJ galingumo turbodyzelinio variklio su tiesioginiu kuro įpurškimu dėka. “Opel” inžinierių teigimu, degalų sąnaudas pavyko sumažinti ne tik dėl patobulinto variklio, bet ir pakeitus kai kurias automobilio dalis lengvesnėmis.

|

“Ataman II” iš Rusijos

Rusijos automobilių gamintojai sukūrė naują koncepcinį visureigį GAZ-3106, kurį kol kas pavadino “Ataman II”. Šis automobilis buvo pristatytas kaip liukso klasės visureigis ir pagal savo išmatavimus lygiuojasi su tokiais visureigiais, kaip “Toyota Land Cruiser 100” bei “Land Rover Discovery”. Automobilio dizaineriai teigia, kad kol kas pilnai suformuota yra tik mašinos išorė ir automobiliui pasirodžius serijinėje gamyboje išvaizda nesikeis. Tuo tarpu interjero detalės dar bus tobulinamos. Manoma, kad pradžioje į šį modelį bus montuojami benzininiai 2,3 litro, 2,5 litro ir 2,7 litro darbo tūrio varikliai. Tačiau variklio skyrius sukompuonuotas taip, kad jame galima sutalpinti ir V-6 bei V-8 tipo variklius. Gali būti, kad vėliau į naująjį “Ataman II” bus montuojamas 3,4 litro V-6 variklis, sukurtas automobiliui GAZ-3105 “Volga”.

|

Naujasis ”Fordo” darbinis arkliukas

Prieš pusantrų metų “Ford Motor Co.” Europos padalinio prezidentas Džimas Donalldsonas Hanoverio sunkvežimių ir komercinių automobilių parodoje perkirpo juostelę ir minia žurnalistų sugužėjo įvertinti naujojo “Ford Transit” konceptinio varianto. Po metų su trupučiu ketvirtosios kartos “Transit” modelis stoja ant konvejerio – iš pradžių Belgijos Genko ir Didžiosios Britanijos Southemptono gamyklose, o šių metų pabaigoje Turkijoje bus pradėti surinkinėti pailgintos bazės ir padidinto kraulumo (iki 3,5 t) “Ford Transit”. Labai greitai naujieji modeliai pasieks ir Lietuvą. Kompanija tiek krovininius furgonus, tiek ir keleivinius “Transit” taip pat žada leisti Baltarusijoje, Kinijoje, Vietname bei Lenkijoje.

|

Naujasis “Volkswagen Polo”

DPA pranešimu, Vokietijos automobilių grupė “Volkswagen AG” spalio viduryje ketina pristatyti naują “Polo” modelių kartą. Bazinis naujojo “Polo” variantas kainuos 20 tūkst. 800 Vokietijos markių. “Volkswagen” teigimu, skirtumas tarp ankstesniojo “Polo” bei naujosios kartos modelio yra daugiau vizualus nei esminis. Naujasis “Polo” aprūpintas vieno litro talpos 50 AJ galingumo varikliu bei visiškai padengtas antikorozine danga. “Volkswagen” duoda naujajam “Polo” modeliui 12 metų garantiją prieš rūdis.

|

Septintoji ”Toyota Celica” karta

“Toyota Celica” pirmą kartą pasaulio visuomenei buvo pristatyta 1970 metais Tokijo automobilių salone – Tokyo Motor Show. Naujasis ,,Toyotos” dvivietis sportinis automobilis buvo pagamintas Japonijos rinkai. Kompanijos tikslas tuomet buvo adaptuotis prie vakarietiškų tendencijų. Pagrindinis “Toyota Motor Corp.” Taikinys tuomet buvo patenkinti labai reiklius Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius. Europoje pirmą kartą automobilis ,,Toyota Celica” su 1,6 litro darbo tūrio keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 metų viduryje. Truputį vėliau Truputį vėliau atsirado versija su 2 litrų varikliais. Serijinė gamyba Japonijoje prasidėjo nuo 1973 metų balandžio. Tam tikrą laiką šis modelis buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 metų, po to, kai jis tapo Japonijos “Metų modeliu”). Tačiau jau pirmosios kartos europinei ,,Celicai” buvo atlikti keli pakeitimai, ir pasiekta puikių rezultatų tiek vietos, tiek užjūrio rinkose.

|

Škoda Fabia” kelios akimirkos po premjeros

“Škoda Fabia” pirmuoju automobiliu, sukurtu ant vadinamosios naujosios “Volkswagen” koncerno platformos, kuri naudojama “VW Polo” klasės automobilius gaminti. Panašaus likimo susilaukė ir kitas čekų gamybos modelis – “Octavia”. Šiuos automobilius vienija tai, jog “Škoda Octavia” ir “Škoda Fabia” – vienas į kitą “peraugantys” automobiliai. Tik “Škoda Octavia” galima būtų pavadinti labiau “Passatu”, negu labiau “Golfu”. O štai “Škoda Fabia”, galima sakyti, yra “beveik Golfas” negu beveik “Polo”. Tai dar vienas žingsnis link koncerno koncepcijos unifikuoti kuo daugiau modelių – 60 proc. “Fabia” detalių bus panaudota kuriant kitus susivienijimo automobilius – “Seat”, “Audi” ir “Volkswagen”. Tokiu būdu VW stengėsi užimti visas nišas įvairių lengvųjų automobilių rinkos segmentuose, nepalikdamas nė mažo tarpelio konkurentams įsisprausti.