|

”Opel” mikrovenas ”Agila” debiutavo Ženevos automobilių mugėje

Vokietijos automobilių gamintoja “Adam Opel AG”, priklausanti JAV “General Motors” grupei, Ženevos automobilių mugėje, kuri įvyks kovo 2-12 dienomis, pristatė savo debiutantą – naująjį mikroveną “Agila”. “Opel” inžinierių teigimu, vientūris “Agila” yra artimas “Suzuki Wagon R” giminaitis ir pirmoji Europos duoklė sparčiai augančiai mikrovenų rinkai. Penkių durų “Opel Agila” modelis yra 3,5 metro ilgio. Jame yra keturios sėdimos vietos ir 248 litrų tūrio bagažinė, kurios tūris “protingo mechanizmo”, kaip jį apibūdina kūrėjai, dėka sulanksčius dvi užpakalines sėdynes gali padidėti iki 538 litrų.

|

Kodėl nekinta išvaizda?

Kaip DPA praneša iš Štutgarto, kol vieni automobilių gamintojai eksperimentuoja su modelių išvaizda, kasmet pateikdami vis labiau pribloškiančią įvairovę, kiti ignoruoja šią tendenciją, nekeisdami savo produktų išvaizdos ištisus dešimtmečius. Iš tokių “stagnacinių” modelių galima paminėti “Suzuki Samurai” arba “Lada Niva” modelius, kurie beveik nepasikeitė nuo 1976 metų. Klasikiniais laikomi ir “Audi Cinvertible”, “Mini” bei “Mercedes” G klasės modeliai. “Senuku” pravardžiuojamas “Mercedes” G klasės modelis jau atšventė savo 20-ąjį gimtadienį. Šis kampuotas, tvirtas automobilis keturiais varomais ratais gaminamas Austrijos “Steyr-Daimler-Punch” kompanijoje nuo 1979 metų. Iki šiol parduota daugiau nei 140 tūkstančių šio modelio automobilių, o ekspertai tvirtina, kad G modelis bus gaminamas bent iki 2005 metų, o gal ir ilgiau.

|

“Opel” ketina pristatyti rinkai naująjį visureigį “Zafira”

Kelno automobilių žurnalas “Auto Zeitung” informavo, jog automobilių gamintoja “Opel” ketina šių metų rugsėjį įvyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje pristatyti naująjį visureigį “Zafira”. Naujajame visureigyje bus įrengtas 2,2 litro 147 arklio jėgų variklis. Naujasis visureigis bus 30 milimetrų aukštesnis nei jo pirmtakas, be to, bus kiek pakeistas naujojo modelio korpusas, o užpakalinėje išorinėje pusėje bus pritvirtintas atsarginis ratas.

|

“Žalieji” atvažiuoja

Bet viena stoks panašus atvejis buvo, kuomet 1997 metų pabaigoje Tokijuje įvyko naujo “Toyota Motor Corp. ” kūrinio prezentacija. Idiliškai skambant varpeliams milžiniško dydžio ekrane pasirodo gilaus mėlyno dangaus vaizdas ir po dangų skaridantys vieniši paukšteliai. Šiame fone scenoje priešais ekraną pradeda suktis didžiulis Žemės rutulio maketas. Žemės rutulys nustoja suktis ir iš jo atvertų gelmių pasimato nedidelis sportinio tipo lengvasis automobilis. Tuoj per milžiniškus garsiakalbius pasigirsta garsas, šaukiantis “Toyota Motor” kompanijos prezidentą Hirošą Okudą apžiūrėti naująjį kūrinį – “Toyota Prius” – pirmąjį ekologiškai nekenksmingą masiniu būdu gaminamą pasaulyje automobilį, kuris turi kombinuotą jėgos agregatą – čia yra tiek įprastinis benzininis variklis, tiek ir elektrovariklis. Aukštas, per metrą 80 cm. Ūgio H. Okuda sėdasi ant užpakalinės naujojo modelio sėdynės, o prie vairo atsisėda “Toyotos” vyriausiasis konstruktorius Takešis Učijamada. Automobilis nuo scenos nuvažiuoja į milžinišką Tokijo viešbučio “ANA Hotel” banketinę salę.

|

Netrukus keliuose pasirodys “Audi RS4” – sportinis universalas iš Ingolštato

Galingas universalas (didelis automobilis su bagažine ir atlenkiamomis sėdynėmis) pasižymi plačia priekine dalimi, žema važiuokle ir plačiomis padangomis. Manona, jog naujasis universalas kainuos beveik 70 tūkstančių JAV dolerių. “RS4” modelyje įrengtas 2,7 litro variklis. Dviejų turbokompresorių dėka automobilio galingumas siekia 380 arklio jėgų, taigi tai šiuo metu yra greičiausias “Audi” modelis. Anot automobilių gamintojos, automobilis gali išvystyti 100 kilometrų per valandą greitį per 4,9 sekundės, o 200 kilometrų per valandą greitį – per 17 sekundžių. Didžiausias automobilio greitis buvo apribotas iki 250 kilometrų per valandą, 100 kilometrų automobilis suvartoja vidutiniškai 12 litrų.

|

Naujasis “Vabalas” vertas bitlomanijos aukų

Jei prieš akis “Volkswagen New Beetle” – jos papuošia beveik kiekvieno žvelgiančiojo į jį veidą. Akimirksniu įvyksta atpažinimas, tuoj pat lydimas plataus šypsnio. Apie tai, kad bitlomanija užkrečiama, visai pamirštama: pažiūrėkite į užpakalinio vaizdo veidrodėlį, ir išvysite savo paties šypseną. Svarbiausia, kad “Beetle”, kuriam panaudota daug “VW Golf IV” mechanizmų, sugeba pradžiuginti kiekvieną, -tvirtina “Volkswagen” firmos vadovas Ferdinandas Piechas, norėjęs sukurti galbūt netgi geriau už “Golfą” važiuojantį automobilį. Iš to, kas tiesiogiai susiję su šeštojo dešimtmečio originalu, naujajame “vabale” liko nedaug. Silueto linijos slepia perdėm šiuolaikinį automobilį. Nors priekiniai sparnai ir panelis atrodo kaip vientisa dalis, iš tiesų prie plieninio rėmo jie priveržti atskirai.

|

Pagerintas aukščiausios klasės kadilakas “Seville”

Naujaisiais metais pasirodys atnaujinta aukščiausios klasės automobilio “Cadillac Seville” versija, kurioje bus patobulintas nuo 1992 metų “General Motors” dukterinėje įmonėje gaminamas “Seville V8” variklis. Naujasis variklis, kuriame įdiegta nauja įpurškimo sistema, bus tylesnis, be to, jis patenkins griežtus Europoje dujų išmetimo reikalavimus. Po “Seville” kapotu gaus vienas iš dviejų pasirinktinų variklių – 275 arba 300 AJ. Perdirbta ir važiuoklės elektroninė sistema, kuri užtikrins vairavimo patogumą, jei vairuotojui staiga tektų pasukti siekiant išvengti susidūrimo su kliūtimi.

|

Turine bus pristatytas naujasis “Alfa 147”

Naujasis “Alfa 147” modelis kiek primena senuosius “Alfa Romeo” modelius. Pavyzdžiui, naujojo modelio kapotas primena senesnių automobilių V-profilio kapotą, o tarpas tarp priekinių žibintų panašus į 1949-ųjų modelį “6C 2500 Villa d’Este”. Platforma buvo pasiskolinta iš “Alfa 156”. Kliento pageidavimu “Alfa 147” markės modeliuose gali būti įrengti trys skirtingi benzininiai varikliai, kurių galia svyruos nuo 105 iki 150 arklio jėgų. Bus galima pasirinkti ir 1,9 litro 110 arklio jėgų turbo dyzelinį variklį. Automobilyje taip pat įrengtos šešios apsauginės oro pagalvės ir ABS sistema. Naujojo modelio kaina kol kas nenustatyta.

|

Tobulumas – nuoseklios evoliucijos rezultatas

Naujasis trečiosios klasės BMW akcentuoja savo techninį pranašumą tarp kitų kompaktinių sportinių limuzinų. Pretenzinga technika papildyta iki šiol šiai klasei neįprastais elementais pagal kliento pageidavimus. Be to, nauji varikliai teikia automobiliams dar daugiau galios… Ilgesnis atstumas tarp ratų ašių, trumpi variklio ir bagažinės dangčiai sukuria naujojo BMW siluetą, į kurį nepriekaištingai įsikomponuoja netgi durų rankenos. Vis dėlto trečiosios klasės atstovas lieka ištikimas BMW šeimos tradicijoms – tipiškas jo priekis su variklio dangtyje įtaisytomis grotelėmis. Tai yra nuoseklus pirmtako išvystymas pagal principą – nieko nauja, ta?čiau viskas nauja. Iš ankstesnio trečiosios klasės BMW neperimta nė vieno varžtelio.

|

Geriausias automobilis pasaulyje?

Nuo daugybės futuristinių formų dvidešimt pirmojo amžiaus prototipų, kurių demonstravimas parodose yra kiekvieno autokoncerno garbės reikalas, gali apsisukti galva. Bet šiuokart kalba eina apie realų, gyvą šiandienos automobilį, į kurį investuoti visi dvidešimtojo amžiaus pabaigos inžinierinės minties pasiekimai. Šį straipsnį verta perskaityti vien todėl, kad susipažinti kokių aukštumų žmonija pasiekė automobilizmo srityje tūkstantmečių sandūroje.