Lenkijos SVV – turi internetą, bet perka mažai
| |

Lenkijos SVV – turi internetą, bet perka mažai

Naujausia rugsėjį “Polish Market Review” atlikta 300 Lenkijos įmonių (iki 250 darbuotojų) apklausa parodė, kad tik penktadalis kompanijų versle nenaudoja interneto. Kita vertus, internete pirko tik apie 8% pietinių kaimynų SVV įmonių ir ši proporcija nebeauga. Šiuo metu prie interneto yra prisijungę 88,5% kompiuterius turinčių (80% visų) Lenkijos smulkaus ir vidutinio verslo imonių, o pusė iš neprisijungusių ketina prie pasaulinio tinklo prisijungti per artimiausius metus. Apžvelgdami tyrimą Lenkijos laikraščiai rašo, kad per pastaruosius metus Lenkijoje internetas jau tapo ne tik direktoriaus ir jo artimiausios aplinkos privilegija. Daugiau nei pusėje tirtų firmų prie tinklo prijungta daugiau nei pusė darbo vietų (vidutiniškai – apie 63% darbuotojų).

El. komercijos augimas pasaulio regionuose
| |

El. komercijos augimas pasaulio regionuose

Nors el. komercijos pasaulinės apimtys sėkmingai auga, besivystančios ekonomikos valstybėse jos tebėra nereikšmingos. Būtina el. komercijos plėtros šiose valstybėse prielaida – B2B sektoriaus augimas. Tokios išvados skelbiamos UNCTAD parengtoje “El. verslo ir plėtros 2002 metų ataskaitoje”. Šį pirmadienį paskelbtoje Jungtinių Tautų prekybos ir ekonominės plėtros konferencijos (UNCTAD) ataskaitoje apžvelgiama elektroninio verslo ir plėtros pasaulinė situacija ir prognozės. Taigi, kokios el. komercijos plėtros tendencijos pasaulio regionuose?

Vartotojus bandoma įtikinti el. pirkimų saugumu
| |

Vartotojus bandoma įtikinti el. pirkimų saugumu

Prasidėjus šventinės prekybos sezonui, Didžiosios Britanijos vyriausybė pradėjo specialią reklaminę kompaniją, propaguojančią elektroninį verslą, pirkimą internetu ir pan. Šalies žiniasklaidoje pastebima, kad valdžios veiksmai visuomenėje yra vertinami kaip konkretūs ir nuoseklūs žingsniai – išsklaidyti abejones dėl sandorių internete saugumo. Naujausi tyrimai rodo, kad šį Kalėdinį prekybos sezoną saugumo klausimais susirūpino ir patys parduotuvių savininkai.

Interneto reklama – geras papildas kitiems kanalams
| |

Interneto reklama – geras papildas kitiems kanalams

Naujausias tyrimas atskleidė, kad interneto reklama yra svarbi prekės ženklų reklamos kampanijos dalis ir gali reikšmingai padidinti tiek kampanijos pasiekiamumo(reach) tiek vardo žinomumo duomenis. Pirmosios tyrimo fazės metu buvo tirta interneto ir TV reklamos sąveika. Europos interaktyvios reklamos asociacija(www.eiaa.net) – Europinė interaktyviosios medijos pardavėjus vienijanti organizacija – pristatė pirmojo Europinio tyrimo pirmosios fazės rezultatus.

Reklaminio triukšmo poveikis interneto vartotojams
| |

Reklaminio triukšmo poveikis interneto vartotojams

Pagalvokite apie tinklapį… Apie bet kokį tinklapį… Ką matote? Apibūdinkite jį. Vargiai dauguma iš Jūsų pateiks skirtingus apibūdinimus. Galbūt pasakysite: spalvotas, pilnas veiksmo, daug kas vyksta, gal apibūdinsite kaip nuobodų ar painų. Bet kokiu atveju čia rasite milijoną dalykų, sukištų į 14 colių keturkampį. Pikselių jūroje internetinės reklamos galimybės atrodo ribotos. Kada gi galima pasakyti, kad tikrai tinklapyje visko pakanka? Ar interneto vartotojai gana dažnai reaguoja į internetinę reklamą, nepaisant triukšmo (reklaminių pranešimų, grafinių vaizdų, tekstinių blokų ir kitokių dėmesį nukreipiančių objektų visuma) faktoriaus?

| |

Vilniuje diskutavo apie interneto reklamą

Vilniuje įvyko pirmasis Lietuvoje interneto reklamos seminaras-konferencija, kurį suorganizavo interneto reklamos tinklas AD.NET. Buvo nagrinėjama, kokiu keliu vystosi interneto reklamos rinka, kaip el. reklama atrodys rytoj ir pan. Marek Rusiecki: 2003-ieji – antrieji metai iš eiles, kai pagrindinis dėmesys kreipiamas i interneto ATL savybes (Above-the-line – marketingo terminas reiškiantis netiesioginius reklamos veiksmus). Dauguma publikacijų ir tyrimų rodo, kad interneto reklama tai ne tik “direct response” (tiesioginė reakcija) arba “klikas”, tačiau ir jos pačios demonstravimas daro teigiamą įtaką interneto vartotojo poelgiams. Jei kalbėtume apie interneto vertinimą kaip pilnavertį reklamos kanalą užsakovų tarpe, tai čia kur kas blogiau. Visą laiką esame “rinkos mokymo” stadijoje, aiškiname, kas yra internetas ir kaip jį išnaudoti marketinge. Panaši situacija ir su interneto reklamos išlaidomis – apie 0,5 % biudžetų skirtų reklamai internete rodo, kad dabar tai yra žiniasklaidos kanalas su labai siaura niša ir dar daug darbo laukia, kad jis taptu vienu iš pagrindinių media mix elementų.

| |

Naujųjų technologijų kompanijos tebėra interneto reklamos rinkos lyderiai

Gal būt “senosios ekonomikos” bendrovės šiuo metu jau įvertino interneto reklamos reikšmę, tačiau jų išlaidos šios rūšies reklamai dar ilga neprilygs naujųjų technologijų kompanijų išlaidoms. Pasak “Adrelevance” bendrovės paruoštos apžvalgos, pastarųjų išlaidos interneto reklamai yra dvigubai didesnės, o jų skaičius didžiausių reklamuotojų Top-200 sąraše didėja. Tačiau, pažvelgus į atskiras ekonomikos šakas, pasak apžvalgos, akivaizdu, jog yra sričių, kur dominuoja tradicinės kompanijos. Tarp tokių sričių yra kelionių organizavimas, kompiuterių įrangos ir elektronikos, taip pat buitinių prekių gamyba.

| |

“Eniro” suves pardavėjus su pirkėjais

AB “Eniro” žada naujovių informacijos ieškantiems klientams.
Kitais metais bendrovė planuoja įgyvendinti API projektą. Internete pardavėjai už tam tikrą mokestį galės siūlyti įvairiausias prekes, paslaugas, o pirkėjai iš daugelio Europos bei buvusių NVS šalių lengvai gaus patikimą informaciją. Kiekviena prekė visose šalyse turės tą patį kodą, todėl ieškant partnerių nekils kalbos barjero. Pirkėjas, surinkęs norimos prekės kodą, netruks sužinoti visus į duomenų bazę įtrauktus pasiūlymus su gaminių kainomis. Atsiras galimybė įmonėms operatyviai vykdyti viešuosius pirkimo-pardavimo konkursus.

| |

Naujas “Napster” bus mokamas

“Napster” sistemos administratorius Hank Barry sako, kad tai vis dar bus failų dalinimasis, bet už jį reikės mokėti. Antradienį Hank Barry pareiškė, kad 38 milijonai “Napster” svetainės vartotojų turės mokėti “mėnesinius mokesčius” – 4.95 JAV dolerio už teisę pasiekti vienas kito kietąjį diską. “Napster” sudarė taikos sutartį su viena iš penkių muzikos įrašų kompanijų, kurios padavė “Napster” į teismą už autorinių teisių pažeidimą – “Bartelsmann” įrašų studija. H. Barry pridūrė, kad bus siūloma ir nemokamų įrašų, bet tai bus daroma tik reklamos ir paskatinimo tikslais.

| |

“Netscape” pristato paslaugą smulkiam verslui

“Netscape” ketina pristatyti naują paslaugą, skirtą padėti smulkiam verslui įsisavinti interneto panaudojimo galimybes.
Naujoji paslauga, pavadinta “Netbusiness” siūlo personalizuotą ir pritaikytą veiklai bendruomenėje pagalbą smulkiam verslui – pradedant nuo svetainės sukūrimo ir baigiant užsakymų įvykdymo organizavimu. “Netbusiness” paslaugomis galima bus naudotis svetainėse Aol.com ir Compuserve.com. be to, joms bus specialiai pritaikyta naujoji Netscape versija, pasirodysianti šį rudenį.