Vadovai siekia geriau išnaudoti interneto erdvę
Nemažai Lietuvos įmonių interneto tinklapių neišnaudoja galimybių pritraukti, priimti lankytojus bei juos atvesti į įmonę. Įmonių tinklapiai kartais labiau primena dulkėtus pakelės skelbimus, o ne lankytojų laukiančius, svetingus biurus. Neišsami ir į potencialų klientą neorientuota informacija, nepatrauklus jos pateikimas ir nepatogi navigacija – dažniausiai pasitaikančios tinklapių “negalios”. Tai parodė UAB “Infosistema” sukaupti tyrimų duomenys.
Interneto projektų bendrovė “Infosistema” nuo 2001 m. gegužės mėn. 3 d. siūlo tinklapio įvertinimo paslaugą. Paslauga teikiama nemokamai, tikintis kad tai padės įmonėms įvertinti tinklapių trūkumus ir privalumus. Pirmąjį mėnesį paslauga jau pasinaudojo virš 150 įmonių. “Infosistema”, remdamasi sukauptais duomenimis, apibendrino įmonių interneto tinklapių įvertinimus.
Nustatyta, kad dažniausiai rūpinamasi tinklapių estetine išvaizda bei techniniu tvarkingumu (suderinamumas su skirtingomis naršyklėmis, programinės klaidos). 72 proc. peržiūrėtų tinklapių, techninių klaidų nėra arba jų yra nedaug. Tinklapio sukūrimu dažniausiai rūpinasi interneto dizaino bei projektų įmonės – jų profesionalumas ir yra svetainės realizavimo kokybės laidas.
Tinklapių estetinės išvaizdos, techninio tvarkingumo, navigacijos patogumo, informatyvumo bei randamumo įvertinimas
Pagal 2001 m. gegužės mėn. atliktos tinklapių įvertinimo paslaugos duomenis
Šaltinis: UAB “Infosistema”
Net 37 proc. tirtų tinklapių yra menkai pritaikyti interneto paieškai, nepasirūpinta jų įtraukimu net į populiariausius interneto katalogus. Dar mažiau rūpinamasi pateikti lankytojams išsamią, aktualią informaciją internete. Su šia problema susidurtia net 46 proc. peržiūrėtų tinklapių lankytojai.
“Šiandien vis dar nedaug įmonių skiria reikiamą dėmesį Internetui, tačiau įmonių vadovai jau pradeda suprasti, kad svarbu Interneto priemones pajungti į bendrą kompanijos rinkodaros politiką. Tinklapis yra svarbus informacijos įmonės klientams bei svetainės lankytojams šaltinis, kuris gali ir turi tarnauti kaip įmonės vadybos priemonė.” – sako Audrius Ramanauskas, UAB “Infosistema” vadovas. – “Iki šiol vyravo nuomonė, kad svetainė turėtų dirbti savaime, tačiau atsiritant 1997-1999 metais sukurtų svetainių perdarymo bangai aiškėja, jog tokių svetainių nebenorima, nes jos neduoda jokios apčiuopiamos naudos. Dabar formuojasi kiti efektyvumo kriterijai – naudojimosi paprastumas, informatyvumas, estetiškumas bei stipri sąsaja su vartotoju.”
Interneto tinklapio įvertinimą gali užsisakyti visos Lietuvoje veikiančios organizacijos. Tinklapio įvertinimo paslaugą galima nemokamai užsisakyti internete, tinklapiuose www.infosistema.lt bei www.seklys.lt