Išvirkščioji reklamos internete pusė
Kodėl neveikia reklama internete? O! Aš žinau, kad yra aibė statistikos, rodančios, kad ji veikia. Ir kaip gali neveikti, jei kasmet reklamos internete biudžetas vis didėja ir didėja, ima lenkti pinigus skirtus radijo reklamai ir varžytis su reklama kitoje tradicinėje žiniasklaidoje? Bet ji neveikia taip, kaip reikėtų. Neveikia manęs ir 80% žmonių, kurie yra aktyvūs prekių ir paslaugų vartotojai su padoriomis pajamomis, tikrai dominančiomis reklamos davėjus. O kokia galėtų veikti?
Pabandysiu atsakyti į klausimą ir tuo pačiu pakišti (niekam nereikalingą) idėją, kokie reklamos skydeliai būtų daug efektyvesni už dabar naudojamus. Bet pirmiausia – kodėl manęs nedomina dabartinė reklama:
Joje labiausiai varžomasi dėl dėmesio, tarsi jis savaime būtų produktas, kurį reikia parduoti. Na tai, kas kad aš atkreipiau dėmesį į raudonai mirksinti skydelį? Jis mane suerzino – aš net teksto neskaičiau.
Ji visiškai neinformatyvi. Dažniausiai net nesuprantu, kas reklamuojama tol, kol nepamatau firmos vardo ir logotipo (jei tik juos esu matęs anksčiau ir žinau, ką firma veikia).
Ji žada pernelyg abstrakčius dalykus. Dėl vietos skydelyje stokos (vienas-du sakiniai) dauguma raginimų būna itin bendro pobūdžio: „Praturtėk šiandien!“, „Pramogauk linksmai!“, „Nepritrūk dovanų!“. Kas turi pinigų pirkti katę maiše?
Ji „meta lauk“ iš skaitomos svetainės, net jei reklamuojama svetainė atsidaro naujame lange. Noras vartyti reklamas spaudoje gerokai sumažėtų, jei netyčia pirštu palietęs reklamą puslapyje, akimirksniu atsidurtum kokioje nors parduotuvėje ar banke…
Pakaks kritikos. Turiu tokį posakį „kritikuoti lengva, sprendimus sugalvoti – dar lengviau“. 🙂 Tai štai jums pasvarstymui sprendimas, kuris visiškai neišspręstų minėtų problemų, bet labai smarkiai padidintų reklamos skydelių internete efektyvumą:
„Dvipusiai“ skydeliai su išvirkščiaja puse. Šiaip matomas įprastinis skydelis, kuris nuo dabar randamų skiriasi tik mažyte ausele „info“ skydelio kampe.
Paspaudus „info“ auselę skydelis „apsiverčia“ – kitoje jo pusėje aiškiai ir trumpai tekstu parašytas reklaminės akcijos pasiūlymas ir svetainės, į kurią nukreipia skydelis, adresas. Gali būti kita informacija, pavyzdžiui, telefonas užsakymams.
Kodėl tai gerai? Pagal analogiją su spaudos reklama, toks skydelis leidžia sužinoti visą reklamos žinutės esmę, neatsitraukiant nuo skaitymo / lankymosi svetainėje.
Pastebėjau, kad labiau dėmesį atkreipiu į tas reklamas, kurias lydi PR informacija ar straipsnis (pvz., Travian skydelis Karolio tinklaraštyje). Vienas susidomės, kitas – ne, bet visi turės lygias galimybes sužinoti, kas tai, po galais, yra.
Informacija „išvirkščiajai“ pusei gali būti kraunama iš kliento ar reklamos agentūros serverio. Taip užsakovas sužinotų, kiek žmonių domėjosi produktu/paslauga ir perskaitė visą esminę informaciją.
Pagerėtų statistika. Be parodymų ir paspaudimų dar būtų ir pasidomėjimai. Beje, norint tikrinti pasidomėjimų statistiką, galima dinamiškai generuoti nuolaidos kodus ir žiūrėti, kaip sekasi tokiai reklamai.
Štai kiek darbo padariau už reklamos vadybininkus. O ką jie darbe veikia?… Tikiuosi, kad skaito nežinau.lt 🙂