Į parodą ne megabaitų ir bitų, bet paslaugų
Technologijos šiandieną tėra darbo ir paslaugų įrankis. Be sąveikos su paslaugomis, naudingumu ir patogumu, jos jau nieko nebereiškia. Į parodą reikia vykti ieškoti paslaugų sprendimų.
Technologijos šiandieną tėra darbo ir paslaugų įrankis. Be sąveikos su paslaugomis, naudingumu ir patogumu, jos jau nieko nebereiškia. Į parodą reikia vykti ieškoti paslaugų sprendimų. Jei ten ieškosite tik technologijų, geriau likite namuose.
Daugeliui, dar ir šiandieną atrodo, kad technologijos skirtos maniakams, kurie dienomis ir naktimis neatsitraukia nuo kompiuterio. Taip, tai buvo prieš keletą metų, kuomet kompiuteriai kainavo brangiai, o internetu naudotis buvo galima tik universitetuose arba darbovietėse. Šiandieną technologijos ir internetas įsibrovė ne tik į namus, bet ir į parduotuves, poliklinikas, valstybės institucijas.
Šių metų birželio mėnesį buvo priimta Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pataisa, pagal kurią gyventojai gali susigrąžinti iki 33 proc. Už 2004-2006 m. įsigytą kompiuterį su programine įranga. Telekomunikacijų bendrovės gyventojams siūlo įvairių sprendimų, leidžiančių turėti interneto prieigą ne tik namuose, bet ir bet kurioje vietoje. Tai tėra įrankiai, galintys pagreitinti darbą, supaprastinti kasdienę buitį, tačiau ar visada juos tinkamai naudojame?
Kam tie įrankiai?
Džiugas Juknys, asociacijos “Infobalt” direktorius, sako, kad informacinių technologijų įrankių yra daug, tiktai klausimas – kaip juos gyventojai naudoja.
“Tiesa, dar prieš keleta metų, ko gero, viena iš labiausiai naudojamų paslaugų buvo el. paštas, tačiau šiandieną – tai jau primityvi, tapusi kasdiene el. bendravimo forma. Lietuvoje jau pradėjo veikti realios paslaugos, taupančios laiką ir nervus”, – aiškina Dž. Juknys. Anot jo, atsiranda naudingų el. paslaugų, tačiau piliečiai jomis mažai domisi ir nedaug ką težino. El. paslaugas teikia savivaldybės, poliklinikos, “Sodra”, Valstybinė mokesčių inspekcija, poliklinikos ir t.t.
Dž. Juknys sako, kad šiais metais net ir parodoje “Infobalt 2005” bus gausu tokių paslaugų. Šiais metais parodoje kiekvienas parodos lankytojas, nepriklausomai nuo jo amžiaus, visuomeninio statuso bei interesų galės ne teoriškai, o praktiškai išbandyti ar išmokti kaip naudotis jau veikiančiomis,nemokamomis el. valdžios paslaugomis.
Įrankių daug
Kompiuterius galima pirkti ne tik prekybos vietose, bendrovės yra atidariusios interneto parduotuves, kuriose netgi pigiau galite įsigyti reikiamos technikos. Pavyzdžiui, www.gerakaina.lt, www.bms.lt ir kt.
Telekomunikacijų bendrovės taip pat aktyviai galvoja, kaip parduoti savo duomenų perdavimo paslaugas, todėl neseniai, “Omnitel” pasiūlė vartotojams už 1 Lt įsigyti interneto paslaugą ir nešiojamąjį kompiuterį trejiems metams.
Daiva Vitkutė-Adžgauskienė, “Omnitel” paslaugų plėtros grupės vadovė, sako, kad ši paslauga susilaukė didžiulio susidomėjimo iš namų vartotojų, todėl buvo nuspręsta jiems pasiūlyti pilną paslaugų rinkinį – nešiojamąjį kompiuterį, interneto paslaugą ir prisijungimui prie interneto būtiną įrangą.
Kai kurių technologijų vartotojai iš viso beveik nepastebi ir priima jas kaip natūralų reiškinį, tačiau vartotojai mato tik pačia ledkalnio viršūnę. Tarkime maisto prekės ir IT. Ar susimąstėte kada nors kaip tai susiję?
Technologijos ir lentynose
Kalbantis su „New Vision“ generaliniu direktoriumi Evaldu Budvilaičiu atrodo, kad jis yra įsitikinęs tuo ką sako. Ateities parduotuvėse pirkėjai galės naudotis savitarnos kasomis, internetu sudarinėti pirkinių sąrašus, skaityti patiekalų receptus ant kvitų, o kasose, vietoje šiuo metu naudojamu popierinių, suksis elektroninės kontrolinės kasų juostos.
„Mes nesvajojame tuščiai ir suprantame, kad pirmiausiai klientams reikia siūlyti tai, kas jiems įdomu, naudinga ir pelninga. Kai kurios parduotuvės jau atsisako popierinių kontrolinių juostų ir nuo paprastų kasų pereina prie daugiafunkcinių terminalų. Tai pirmieji žingsniai ateities parduotuvės link. Esu įsitikinęs, kad greitai svarstyklės pačios atpažins vaisius, lentynos užsakinės produktus, o parduotuvės administracija, vienu mygtuko paspaudimu galės sumažinti ar padidinti prekių kainas lentynose ne tik vienoje parduotuvėje, bet ir visame parduotuvių tinkle. Savitarnos kasos – taip pat jau nebe tokia tolima perspektyva“,- teigia Evaldas Budvilaitis.
Visos naujosios technologijos meta iššūkį ir saugumui. Nuostolių prevencijos sistemas diegiančios įmonės „Meto Baltic“ direktorė Audronė Sagaitytė mano, kad visos vartotojams patogesnės technologijos parduotuvėse ne tik didina pardavimus, bet ir yra didelis galvos skausmas parduotuvių administracijai. Tokie sprendimai, kaip savitarnos kasos, pareikalaus ir intelektualių saugumo sistemų parduotuvėse.
„Parduotuvių patiriami nuostoliai mažėja įdiegus modernias nuostolių prevencijos sistemas. Tai rodo ne tik Lietuvos, bet ir viso pasaulio patirtis. Šiandien plinta tendencija prekes ženklinti gamybos metu ir taip užtikrinti jų saugumą visame kelyje iki vartotojo“- tvirtina Audronė Sagaitytė.
„Meto Baltic“ direktorė teigia, kad visai nebe už kalnų ir naujos technologijos RFID saulėtekis Lietuvoje.Nors technologijos pavadinimas sudėtingas, tačiau viskas veikia paprastai: kiekviena prekė turi mažytę mikroschemą, o joje saugoma visa informacija apie prekę.
„Šiandien didžiausi pasaulio prekybininkai jau pradėjo diegti RFID. Jau spėjome beveik pamiršti, kad galima pardavinėti be brūkšninių kodų, o į duris beldžiasi nauja revoliucinė technologija. Ši technologija leis prie kasos sugaišti ne ilgiau kaip 10 sekundžių, vienu mygtuko paspaudimu atlikti didžiulio prekybos centro inventorizaciją arba sužinoti kiek tiksliai prekių yra autotraukinyje. Kita vertus prekės bus pažymėtos jau gamyboje, o tai reikš, kad jas pavogti iš parduotuvės ar pakeliui į ją bus nepalyginamai sunkiau“,- pabrėžia Audronė Sagaitytė.