Halo 2: MS bandymas susidoroti su hakeriais?
Atrodo, kad savo triumfo sulaukusį Halo 2 žaidimą Microsoft panaudojo kaip ginklą prieš X-BOX čipų moderius ir kitus įsilaužimo į šią videožaidimų konsolę būdų mėgėjus.
Šimtai X-BOX žaidėjų on-line forumuose staiga pradėjo skųstis, kad, Halo2 bandant žaisti Internete, modifikuotos konsolės nebegali naudotis Microsoft Xbox Live on-line žaidimų tarnyba.
Microsoft atstovas smulkiau neaiškino, kokių naujų apsaugos priemonių imtasi, ir ar išvis tai buvo daryta. “Microsoft įdėmiai įsiklauso į Xbox Live žaidėjų bendruomenės poreikius ir daro viską, kas reikalinga, kad vartotojams niekas netrukdytų, – pareiškė kompanija. – Mūsų tikslas – užtikrinti jiems (vartotojams) saugų, sklandų žaidimą, leidžiant jį žaisti sąžiningai. Niekas neturi teisės savo sistemos manipuliacijomis daryti žalą kitiems žaidėjams”.
Juodojoje rinkoje siūlomi “mod-čipai”, X-BOX žaidybinėms konsolėms leidžiantys paleisti oficialiai sistemos nepalaikomais diskus, piratinius žaidimais ir savadarbę PĮ, pasirodė dar prieš keturis metus, vos išleidus X-BOX. Savo sistemas mod-čipais ir kitais priedais aprūpinę hakeriai į konsoles įdiegė didesnius kietuosius diskus, Linux ir jam skirtą programinę įrangą. Naujieji priedai su žaidybinėmis konsolėmis leido atlikti įvairiausius nesankcionuotus triukus, perdirbtos sistemos naudojamos ir kaip skaitmeniniai muzikiniai centrai.
Microsoft ir kiti kompiuterinės įrangos gamintojai jau seniai kovoja su mod-čipais, daugiausia dėl to, kad šie čipai padeda piratinių žaidimų plitimui. MS kovos kulminacija buvo pasiekta prieš du metus, kai kompanija kreipėsi į JAV Justicijos ministeriją ir federalinė valdžią uždarė stambią mod-čipus pardavinėjančią ir nelegaliomis žaidimų kopijomis keistis leidžiančią internetinę svetainę.
Pasak Zelos Group analitiko Bilio Pidžono, konsolių gamintojai nuo seno naudoja visus jiems prieinamus kovos su mod-čipais ir nelegaliu žaidimų kopijavimu metodus. Išaugus on-line žaidimų sektoriaus svarbai, konsolių vertė išaugo dar labiau. “Juos jaudina ne tik stichiškas piratavimas, bet ir sukčiavimas. Modifikuotas X-BOX’as on-line leidžia daryti visokiausias machinacijas ir sukelia bėdų už žaidimus mokantiems klientams. Aš sakyčiau, kad Xbox Live tarnyba galutiniam vartotojui patogi būtent tuo, kad tai – uždara, kontroliuojama aplinka, ir visos jai iškilusios grėsmės greitai sulaukia deramo Microsoft dėmesio”.
Kovai su mod-čipais ir kitomis hakerių gudrybėmis Microsoft Xbox Live tarnyba buvo naudojama nuo pat pradžių. Licenzijinis Xbox Live susitarimas skelbia, kad “Xbox Live galima naudotis, tik turint nemodifikuotą X-BOX videožaidimų konsolę, išskyrus tuos atvejus, kai tai autorizuota Microsoft ir skirta sistemos taisymui ar tobulinimui. Bet kokie bandymai disasembliuoti, dekompiliuoti, sukurti iš to išeinančius gaminius, atkurti, modifikuoti, sublicenzijuoti, platinti arba panaudoti ją kitiems tikslams – tiek aparatūrą, tiek ir programinę sistemos įrangą – kategoriškai draudžiama ir gali baigtis jūsų paskyros atjungimu ir/arba priėjimo prie Xbox Live uždraudimu”.
Be to, susitarimas Microsoft suteikia teisę “naudotis X-BOX esančia Xbox Live registracijai naudojama informacija, nes tai būtina Xbox Live veikimui ir apsaugai, o taip pat šio susitarimo sąlygų vykdymui”.
Iš pradžių, kovodama su hakeriais, Xbox Live apsiribodavo konsolės BIOS tikrinimu – būdavo žiūrima, ar ji veikia su originalia Microsoft PĮ. Šį apribojimą hakeriai apėjo, panaudodami perjungiklius ir taip modifikavę programą, kad registracijos Xbox Live tarnyboje metu mod-čipas būdavo laikinai atjungiamas.
Paskutinės, prieš pat Halo 2 išleidimą Xbox Live tarnybos įdiegtos naujovės skirtos tam, kad sureguliuotų gigantišką už žaidimus mokančių žaidėjų (“prenumeratorių”) antplūdį. Jos nuėjo kur kas toliau. Yra įtarimų, kad dabar tarnyba tikrina konsolės kietąjį diską ir perkrauna tas sistemas, kuriose HDD dydis skiriasi nuo originalaus 8 ar 10 GB HDD. Kietojo disko pakeitimas- viena iš labiausiai paplitusių X-BOX modifikacijų, su papildoma PĮ konsolę leidžianti naudoti kaip muzikinį centrą.
Xbox Scene ir Team Xecuter tipo svetainių on-line forumuose mirga šimtų X-BOX savininkų, savo modifikuotomis konsolėmis iki šiol negalinčių prisijungti prie Xbox Live, pranešimai. Dauguma iš jų turi mod-čipus ir didesnius kietuosius diskus, tačiau Halo 2 žaisti on-line nebegali.
Datapusher, Kalifornijoje gyvenantis sistemų administratorius, paprašęs neskelbti jo tikrojo vardo, pasakoja, kad savo X-BOX’ą jis aprūpino Xecuter gamybos mod-čipu, 200 GB talpos HDD ir kai kuria papildoma PĮ, konsolę paversdamas skaitmeniniu muzikiniu centru. Iki Halo 2 išleidimo jokių problemų žaisdamas Xbox Live jis neturėjo.
“Aš irgi manau, kad pirmąjį kartą registruojantis Xbox Live tarnyboje Microsoft duomenis apie jūsų kietąjį diską įrašo į savo duomenų bazę, – savo el.laiške rašo Datapusher’is. – Vieno iš paskutiniųjų atnaujinimų metu jie tikrino, ar eilės vartotojų konsolių serijinis disko numeris sutampa su esančiu duomenų bazėje, ir tie, kurie buvo įtraukti į juodąjį sąrašą, vieno iš pačių, kiek pamenu, grandioziškiausių žaidimų išėjimo dieną tarnyba naudotis jau nebegalėjo”.
Trečiadienio vakare Datapusher’iui po kai kurių manipuliacijų trumpam laikui pavyko atkurti priėjimą prie Xbox Live, bet greitai jis ir vėl buvo atjungtas. Hakeris, kaip ir daugelis Halo 2 on-line norinčių sužaisti kolegų, prisiekė nepasiduoti ir nepirkti naujo X-BOX. “Taip lengvai aš nenusileisiu, – patikino jis. – Kas nors vis tiek sugalvos išeitį. Microsoft protinga, bet atvirojo kodo judėjimas gudresnis… visada rasis būdas, kaip apeiti Microsoft apsaugos protokolus”.
Panašiai on-line forumuose pasisako ir kiti hakeriai. Dauguma jų neigiamą tarnybos atsaką aiškina X-BOX kietojo disko pakeitimu. “Atvirai kalbant, aš nelabai nustebęs, – rašoma vienoje Team Xecuter – mod-čipų entuziastų svetainėje paliktų žinučių. – Kai aš savo konsolėje įdiegiau mod-čipą, iškart pagalvojau, kad anksčiau ar vėliau mane atjungs”.