Kauniečiai kratosi karšto vandens skaitiklio mokesčio
|

Kauniečiai kratosi karšto vandens skaitiklio mokesčio

“Kauno energijos” susitikimas su daugiabučių namų atstovais dėl karšto vandens skaitiklio mokesčio baigėsi chaosu – energetikams nepavyko įtikinti miestiečių, kad mokesčio dydis pagrįstas. Prieš “Kauno energijoje” vykusį susirinkimą prie energetikų pastato pastatyti automobilį buvo keblu. Tolėliau vietą radusiems kauniečiams teko geroką atkarpą paėjėti. Tuo metu prie pastato būriavęsi žmonės svarstė, ko tikėtis iš centralizuotos šilumos tiekimo bendrovės suorganizuoto susirinkimo su daugiabučių namų gyventojais. Prieš “Kauno energijoje” vykusį susirinkimą prie energetikų pastato pastatyti automobilį buvo keblu. Tolėliau vietą radusiems kauniečiams teko geroką atkarpą paėjėti. Tuo metu prie pastato būriavęsi žmonės svarstė, ko tikėtis iš centralizuotos šilumos tiekimo bendrovės suorganizuoto susirinkimo su daugiabučių namų gyventojais. “Nežinau, ar ką nors pasieksime”, – pesimistiškai prieš susirinkimą kalbėjo Šančių gyventojas Raimundas. Jauna moteris solidaus amžiaus vyriškiui atkirto, jeigu žmonės patys nekovos, kasmet už komunalines paslaugas teks mokėti daugiau. Kieme diskutavusių gyventojų nuomonės dėl skaitiklio mokesčio išsiskyrė: vieni svarstė, koks mokesčio dydis būtų teisingiausias, kiti abejojo, ar iš viso toks mokestis yra teisėtas. Susirikimas prasidėjo laiku, o laisvų vietų didžiojoje “Kauno energijos” aktų salėje nebuvo likę. Iš pradžių jame dalyvavo ir bendrovės generalinis direktorius Rimantas Bakas. Tiesa, jis po dvidešimties minučių iš salės išėjo.

|

Kaunui – didžiausias karšto vandens skaitiklio mokestis

“Kauno energija” apskaičiavo, kad naujasis karšto vandens skaitiklio mokestis galėtų būti 8,96 lito su PVM per mėnesį. Šis mokestis būtų bene didžiausias visoje šalyje. Paklaustas, kodėl kauniečiams naujasis skaitiklio mokestis būtų didžiausias, centralizuotos šilumos tiekimo bendrovės “Kauno energija” generalinis direktorius Rimantas Bakas aiškino, kad esą tai lėmė sprendimas teikti gyventojams aukštesnės kokybės paslaugas. “Galima pasirinkti skirtingus variantus, – aiškino jis. – Pavyzdžiui, statyti kinų gamybos skaitiklį, kuris kainuoja 20-30 litų, bet kiek jis tarnaus? Vartotojams nebūtų patogu, jeigu skaitiklį reikėtų keisti kas pusę metų.” Todėl nuspręsta kauniečių butuose statyti esą geresnius skaitiklius su nuotoliniu duomenų nuskaitymu, kurių kaina siekia 100 litų. Įrengus tokius vandens suvartojimo apskaitos prietaisus, nereikėtų kiekvieną mėnesį į vartotojų butus siųsti “Kauno energijos” darbuotojo, kuris nurašytų rodmenis – duomenys automatiškai būtų perduodami į bendrovės apskaitos sistemas. “Kauno energijos” specialistai suskaičiavo, kad priešingu atveju reikėtų priimti papildomai 400 darbuotojų, kurie eitų į butus tikrinti skaitiklių rodmenų. “Kauno energijos” specialistai suskaičiavo, kad priešingu atveju reikėtų priimti papildomai 400 darbuotojų, kurie eitų į butus tikrinti skaitiklių rodmenų.

Atviras laiškas pasiutpolkės “Pasirink karšto vandens tiekėją” sumanytojams ir vykdytojams
|

Atviras laiškas pasiutpolkės “Pasirink karšto vandens tiekėją” sumanytojams ir vykdytojams

Jau greitai bus trys mėnesiai, kai daugelį Lietuvos miestų, tame tarpe ir Kauną krečia pasiutpolkė “Pasirink karšto vandens tiekėją”. Ir po serijos susirinkimų, ir po užsakomųjų straipsnių spaudoje,energetikos ministerijos bei savivaldybės tinklalapyje, ir po išleistų šimtus tūkstančių litų paaiškinimams, agitacijai, vis tiek daugumai gyventojų taip ir lieka neaišku, ką gyventojai turi pasirinkti, jeigu jokio pasirinkimo nėra, jokių papildomų techninių priemonių neįdiegta, pasirinkimo kaip nebuvo, taip jo ir nėra, o po “menamo” pasirinkimo viskas lieka taip pat kaip buvo iki šiol, tai kam tas nereikalingas žodžių žaismas? Jei panagrinėti šilumos ūkio įstatymą atidžiau, tai reikia tikėtis, kad neužilgo turėsime tokią pat pasiutpolkę ir su šilumos tiekėjo pasirinkimu, nes tokios pat nuostatos jame įrašytos ir apie šilumos tiekėjo pasirinkimą. Žiūrėkite šilumos ūkio įstatymo 3 str. 1 dalį, o pagal šio straipsnio 3 dalį mes jau šokame pasiutpolkę dėl karšto vandens. Kam ši isterija su karšto vandens pasirinkimu reikalinga bei naudinga? Kad atsakyti į šį klausimą, pabandysiu pateikti šiek tiek istorijos: 1992 metais LR Vyriausybė, atsižvelgdama į sunkią padėtį, susidariusią energetikos sistemoje, nutarimu Nr.642 d. nustatė, kad vartotojams, savo lėšomis įsirengusiems apskaitos prietaisus, bus kompensuojama dalis lėšų.

Kauniečiai skundais dėl skaitiklio mokesčio užvertė net Prezidentę
|

Kauniečiai skundais dėl skaitiklio mokesčio užvertė net Prezidentę

Kaunietis Vytautas Matlašaitis įsitikinęs, kad vandens skaitiklio mokestis yra nepagrįstas, todėl skundais užvertė Prezidentę ir Seimo Žmogaus teisių komitetą. “Kauno vandenys” mokesčio atsisakyti neketina. Vandens pardavimo kaina vadinamas mokestis, kurį sudaro vandens skaitiklių priežiūros ir keitimo bei klientų aptarnavimo išlaidos, kauniečiui pensininkui Vytautui Matlašaičiui atrodo nepagrįstas. Radvilų dvaro gatvės gyventojas keleri metai susirašinėja su valdžios institucijomis, bandydamas, kaip pats sako, apsiginti nuo neteisėto mokesčio. “Avansu renka pinigus už vandens skaitiklio priežiūrą, remontą, patikrą iš visų vartotojų ir taip nieko nenuveikdami per mėnesį surenka apie 0,5 mln. litų”, – skaičiuoja V.Matlašaitis. Jam nesuprantama, kodėl kauniečiai turi mokėti avansu už paslaugą, kuri bus suteikta tik po ketverių metų. Į vandens pardavimo kainą, pastebi V.Matlašaitis, įtrauktos skaitiklio priežiūros ir keitimo išlaidos, nors iš tiesų kai kuriuose butuose skaitikliai neseniai pakeisti už pačių vartotojų pinigus. Mokestis priklauso ir nuo vamzdžio diametro: jeigu šis didesnis, mokėti reikia daugiau. Pavyzdžiui, Radvilų dvaro gatvės gyventojų butuose vamzdžių diametras buvo padidintas nuo 15 mm iki 20 mm.
“Niekas mūsų neklausė, ar mes sutinkame. O kai parašiau prašymą pakeisti diametrą į 15 mm, “Kauno vandenys” jo nepatenkino”, – skundėsi V.Matlašaitis.

|

Dėl karšto vandens tiekimo organizavimo

Vadovaudamiesi pasitarimo energetikos ministerijoje išdavomis, teikiame pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 2, 15, 22, 32 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo (Žin., 2009, Nr. 61-2402) nuostatų įgyvendinimo bei Įstatymo įgyvendinimą lydinčių teisės aktų tobulinimo. Teikiami pasiūlymai susiję su Įstatymo nuostatų įgyvendinimu kai šilumos tiekėjas yra ir karšto vandens tiekėjas arba juo tampa vartotojams pasirinkus ar laikinai pastariesiems nepriėmus jokio sprendimo (pradedama karšto vandens tiekimo ir apskaitos prietaisų įrengimo veikla). Siūlome Įstatymą įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti realų (iki 5 metų) pereinamąjį laikotarpį karšto vandens apskaitos prietaisų įrengimui pagal su Kainų komisija suderintą įmones įpareigojantį tokių prietaisų įrengimo planą/grafiką, priklausomai nuo konkretaus miesto situacijos – nustatant objektyviai realius terminus viešiesiems pirkimams, projektavimui bei įrengimui. Siūlome Įstatymą įgyvendinančiuose teisės aktuose sutvarkyti karšto vandens tiekimo veiklos kainodaros principus, sudarant realią galimybę pasiskolinti lėšas pradedamai karšto vandens tiekimo veiklai vykdyti bei įrengti gyventojų butuose KV apskaitos prietaisus su nuotoline duomenų nuskaitymo sistema, tame tarpe šilumos/karšto vandens kainose įvertinant realias karšto vandens netektis (tarp namo įvado ir gyventojų deklaruojamo vandens kiekio) bei taikomo „gyvatuko“ pastovaus mokesčio mechanizmo įtaką (sąnaudas).

Lietuvos Respublikos Šilumos ūkio įstatymo pakeitimai ir papildymai
|

Lietuvos Respublikos Šilumos ūkio įstatymo pakeitimai ir papildymai

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: Nepritarti Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 15 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-1744, nes: priėmus siūlomą Įstatymo pakeitimą vėl būtų sudarytos sąlygos sąžiningų daugiabučių namų gyventojų (vartotojų) diskriminavimui; pagal šiuo metu galiojančio Įstatymo nuostatas, daugiabučių namų gyventojai visada gali pasirinkti jiems labiausiai tinkamą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą, ar kitą karšto vandens tiekėją. Pažymėtina, kad vartotojams Įstatymas nustato teisę, o ne pareigą ir daugiabučių namų gyventojai gali šia teise naudotis neterminuotai. Be to, pažymėtina, jog dabar galiojančiame Šilumos ūkio įstatyme yra nustatyta imperatyvi sąlyga, kuri įpareigoja esamą šilumos tiekėją vykdyti karšto vandens tiekėjo funkcijas, kol vartotojai nepasirinks kitaip. Atkreiptinas dėmesys, kad siūloma Įstatymo pataisa numato panaikinti minėtą pareigą ir vėl sugražinti į buvusią padėtį, kuri eilę metų kėlė didelį sąžiningų daugiabučių namų gyventojų (vartotojų) nepasitenkinimą; siūlomas Įstatymo pakeitimas yra itin nepalankus sąžiningai deklaruojantiems ir laiku už sunaudotą vandenį ir šilumą atsiskaitantiems vartotojams. Tokios nuostatos įteisinimas vėl leistų atskiriems vartotojams piktnaudžiauti savo teisėmis, kitų sąžiningų vartotojų atžvilgiu, o šilumos tiekėjams vėl sudarytų sąlygas neprisiimti atsakomybės už kokybišką produkto (karšto vandens) ir su karšto vandens tiekimo veikla susijusių paslaugų tiekimą.

|

LŠTA išvados ir pasiūlymai dėl Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo pakeitimo ir papildymo

Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija raštais kreipėsi į valstybės institucijas su prašymu pateikti nuomonę ir išaiškinimus dėl Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 2, 15, 22, 32 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo taikymo praktikos. Asociacija, pagal gautus iš valstybės institucijų atsakymus, suformulavo ir teikia tokias APIBENDRINTAS IŠVADAS IR PASIŪLYMUS: Atvejais, kuomet buitiniai šilumos vartotojai daugiabučiuose namuose iki Įstatymo įsigaliojimo šilumą karštam vandeniui ruošti pirko (ir šiuo metu perka) iš šilumos tiekėjo pagal šilumos pirkimo-pardavimo sutartis su buitiniais vartotojais, o geriamąjį vandenį karštam vandeniui ruošti pirko (ir šiuo metu perka) iš geriamojo vandens tiekėjo pagal geriamojo vandens pirkimo-pardavimo sutartis su buitiniais vartotojais (galioja atskiros geriamojo vandens tiekėjo viešosios sutartys su kiekvienu daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininku), šie vartotojai de jure ir de facto karštu vandeniu apsirūpina Įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje reglamentuotu apsirūpinimo karštu vandeniu būdu – šilumą karštam vandeniui ruošti pirkdami iš šilumos tiekėjo, o geriamąjį vandenį karštam vandeniui ruošti pirkdami iš geriamojo vandens tiekėjo, ir iki Įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka pasirenka kitą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą (individualus karšto vandens ruošimas jo vartojimo vietoje) arba karšto vandens tiekėją.

|

Šilumos tiekėjai: po Naujųjų metų laukia chaosas

Permainos teisės aktuose sostinės šilumos tiekėjus varo iš proto. Šilumininkai skundžiasi, kad reguliavimas po Naujųjų metų taps absurdiškas, o įgyvendinus Energetikos ministerijos keliamus reikalavimus vilniečiams tektų mokėti daug daugiau. Nuo kitų metų pradžios įsigalios pakeistos Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės. Pasak “Vilniaus energijos” komercijos direktoriaus Rimanto Germano, jei šilumininkai laikysis šių taisyklių, vilniečiams išaugs sąskaitos už karštą vandenį. “Pagrindinės karšto vandens tiekėjo funkcijos yra dvi – palaikyti karšto vandens parametrus ir įrengti bei prižiūrėti apskaitos prietaisus. Tai reiškia, kad skaitikliai turi būti prižiūrimi ir tikrinami. Fonetiškai skamba labai teisingai. Bet pasižiūrėkime fiziškai”, – pradėjo R.Germanas. Pasak jo, jeigu “Vilniaus energija” laikysis šios taisyklės, reikėtų papildomai pasamdyti mažiausiai 1,5 tūkst. žmonių, kurie nedarytų nieko kita, tik kartą per mėnesį tikrintų karšto vandens skaitiklius butuose. Dėl papildomo personalo kiekvieno buto aptarnavimas pabrangtų ne mažiau kaip 20 litų per mėnesį. Šios išlaidos esą neišvengiamai gultų ant vartotojų pečių. Be to, R.Germano teigimu, toli gražu ne visi gyventojai galėtų numatytu laiku įsileisti skaitiklių tikrintojus: vieni išvyksta, kiti tiesiog nenori įsileisti nepažįstamų žmonių. Taigi mums prireiktų šitų vyrukų, – sakė R.Germanas, rodydamas į ekrane sužibusią apsišarvavusių policijos pareigūnų nuotrauką.

Kaunas: Kada nurims aistros dėl karšto vandens skaitiklio?
|

Kaunas: Kada nurims aistros dėl karšto vandens skaitiklio?

Verda aistros dėl karšto vandens apskaitos, bet tik puse lūpų kalbama apie to pasekmes. Peršama pirkti šilumą karštam vandeniui ruošti iš “Kauno energijos” ir geriamąjį vandenį jam ruošti iš “Kauno vandenys”. Tai nėra priimtina. Jeigu su apskaita nesusitvarko rimtos organizacijos, negi manoma, kad su tuo susidoros daugiabučio namo bendrijos pirmininkas? Negi jis eis pjautis su kaimynais dėl skaitiklių rodmenų? Tad tektų karštą vandenį, kaip ir šiukšles, skaičiuoti pagal buto kvadratus. Juk, pasak Savivaldybės klerkų, skaičiuoti pagal gyventojus yra neskaidru, netikslu – nepriimtina. Taigi belieka karšto vandens tiekėju rinktis “Kauno energija”. Viena iš vieno. Tik ir čia nutylima, kad, pasirinkus šį variantą, nebebus skaičiuojamas gyvatuko mokestis, nes tas gyvatukas niekuo nesiskiria nuo kitų vamzdžių, kuriais teka karštas vanduo. Neaišku, per kiek laiko esamus skaitiklius pakeistų, ir kaip skaičiuotų mokesčius keitimo laikotarpiu, kuris gali tęstis 2-3 metus. Neįtikina aiškinimas, kad 30 proc. sudaro nuostoliai dėl gyventoju nedeklaruoto ar pavogto vandens. Veikiau tie nuostoliai atsiranda tiekėjų tinkluose. Pasidomėjau savo namu. Štai 55 butų blokinis daugiabutis vasario mėnesį deklaravo 130 kub. m karšto vandens. Išeitų, vidutiniškai vienam butui 2,4 kub. m karšto vandens. Labai normalus dydis. Matyt, tie įvardijami 30 proc. karšto vandens dingsta kitur. Gal net pačių šilumos tinklų eksploatuojamuose įrenginiuose.

Kaunas. Karštas vanduo: tiekėją pasirinko 22 daugiabučiai
|

Kaunas. Karštas vanduo: tiekėją pasirinko 22 daugiabučiai

Karšto vandens tiekėjo galvosūkį iki šiol išsprendė 22 daugiabučių gyventojai – daugelis iš jų nusprendė palikti dabartinį apsirūpinimo karštu vandeniu būdą. Bendrovės atstovas spaudai Ūdrys Staselka pasakojo, kad iki kovo 8 d. „Kauno energija“ yra gavusi 22 daugiabučių namų pranešimus apie tai, kad jie pasirinko apsirūpinimo karštu vandeniu būdą. Aštuoniolikos daugiabučių gyventojai nusprendė palikti dabar esantį apsirūpinimo karštu vandeniu būdą, t. y., būdą „be karšto vandens tiekėjo“. Tai būdas, kai patys gyventojai perka geriamąjį vandenį karštam vandeniui ruošti ir šilumą karštam vandeniui ruošti. Geriamąjį vandenį perka iš „Kauno vandenų“, šilumą – iš „Kauno energijos“. „Šių namų gyventojams dabar galiojanti tvarka nesikeis, karštas vanduo nepabrangs. Jie ir toliau pigiausiu būdu apsirūpins karštu vandeniu“, – garantuoja Ū.Staselka. Anot jo, vieno daugiabučio gyventojai nusprendė pasirinkti būdą „su karšto vandens tiekėju“, t. y. keisti dabar galiojančią tvarką į tokią, kai šaltą vandenį pirks iš geriamo vandens tiekėjo, o karštą vandenį – iš karšto vandens tiekėjo. Pasirinkę būdą „su karšto vandens tiekėju“, šio namo gyventojai turėjo pasirinkti ir patį karšto vandens tiekėją. Kadangi daugiau nebuvo iš ko rinktis, juo gyventojai pasirinko „Kauno energiją“.