| |

Socialiai atsakingi sukčiai?

Kolega šiandien atnešė vieno A.Smetonos namo gyventojo gautą laišką, kuriame “Nacionalinis nuomonių centras” buto savininkus ragina “nedelsiant pareikšti savo nuomonę dėl daugiabučio namo renovacijos ir modernizavimo dalyvaujant būsto atnaujinimo programoje”. Klausimas labai paprastas: Ar sutinkate, kad Jūsų daugiabutis artimiausiu metu būtų modernizuojamas ir atnaujinamas? Atsakymų variantai: sutinkunesutinkuneturiu nuomonėsreikia daugiau informacijos (kainų ir kitų sąlygų)galbūt sutikčiau ateityje (pagerėjus ekonominei situacijai po 2-5 metų). Atsakymus reikia siųsti SMS žinute trumpuoju numeriu 1671. Laiško pabagoje rašoma: Jūsų dalyvavimas apklausoje ypatingai svarbus, jeigu norite atkreipti atsakingų institucijų dėmesį į savo nuomonę dėl renovacijos darbų būtinybės šiuo sunkmečio periodu. Esate namo bendruomenės dalis, todėl nebūkite abejingi. Neleiskite spręsti už Jus. Nuomones prašome pareikšti nedelsiant. O apačioje mažomis raidelėmis štai toks užrašas (kalba netaisyta – A.R.): Apklausa yra informacinio pobūdžio, visuomenės nuomonės tyrimas, skirtas atstovauti Jūsų namo interesus. Rezultatai bus skelbiami žiniasklaidos priemonėse ir internete: www.nuomoniucentras.lt. Trumposios žinutės kainapenki litai 88 centai be PVM. Atskaičius operatorių ir kitus mokesčius gautos lėšos bus panaudojamos šios apklausos organizavimo ir administravimo išlaidoms padengti.

| |

Nuomonė apie daugiabučių renovavimą – brangia SMS žinute

Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipiasi vartotojai, kurie pirmadienį savo pašto dėžutėse rado “Nacionalinis nuomonių centras” raginimą, vizualiai primenantį oficialų valstybės institucijos, viešosios įstaigos ar asociacijos raštą, kuriame gyventojai kviečiami nedelsiant pareikšti savo nuomonę dėl daugiabučio namo renovacijos ir modernizavimo, dalyvaujant būsto atnaujinimo programoje. Gyventojai savo nuomonę raginami pateikti SMS žinute trumpuoju numeriu. Apklausos organizatoriai daugiabučių namų gyventojus nuomones dėl namų renovavimo ragina pareikšti nedelsiant. Tačiau tikriausiai ne visi ketinantys dalyvauti apklausoje vartotojai perskaitė rašto apačioje, kur kartais pateikiama siuntėjo kontaktiniai duomenys, pateikiamą informaciją. Pačioje paskutinėje raginimo eilutėje labai smulkiu šriftu rašoma: “Trumposios žinutė kaina penki litai 88 centai be PVM. Atskaičius operatorių ir kitus mokesčius gautos lėšos bus panaudojamos šios apklausos organizavimo ir administravimo išlaidoms padengti”. Todėl, prieš pareikšdami savo nuomonę dėl daugiabučio namo renovavimo ir modernizavimo, vartotojai turėtų įvertinti apklausos organizatoriaus nurodytą skambučio trumpuoju numeriu 1671 kainą – 5,88 Lt ir 1,23 Lt PVM. Tokiu atveju dalyvavimas “Nacionalinio nuomonių centro” apklausoje siunčiant SMS žinutę kiekvienam vartotojui kainuos 7,11 Lt.”, – teigia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

| |

Nuomonė „nedelsiant“ už septynis litus

Vakar šiauliečiai nešė ir siuntė redakcijai „raginimus”, kuriuos rado pašto dėžutėse. “Manau, būtina žmones perspėti apie naują legalų mulkinimą”, — elektorininiame laiške redakcijai rašė šiaulietis. Gautame “raginime” kviečiama “nedelsiant” pareikšti savo nuomones dėl namo renovacijos. Savo nuomones žmonės “turi” pranešti SMS žinute. Ir tik lapo apačioje smulkiomis raidėmis parašyta trumposios žinutės kaina: penki litai 88 centai be PVM. „Raginimas dėl renovacijos darbų”, viršuje papuoštas gražiu herbu su užrašu “Nacionalinis Nuomonių Centras”, o apačioje užtvirtintas antspaudu su didelėmis raidėmis “Lietuvos Respublika. Dokumentams”. Jis šiomis dienomis turi pasiekti 600 tūkstančių pašto dėžučių. Šiame rašte įskaitomomis raidėmis butų savininkai yra informuojami apie vykdomą daugiabučių namų butų savininkų ir gyventojų apklausą dėl namo atnaujinimo darbų ir yra prašoma „nedelsiant” pareikšti savo nuomonę. Toliau nurodyta, kaip teisingai atsakyti į klausimą „Ar sutinkate, kad Jūsų daugiabutis artimiausiu metu būtų modernizuojamas ir atnaujinamas?” galima įrašius raktažodį REN ir raidelę A (sutinku), B (nesutinku), C (neturiu nuomonės), D (reikia daugiau informacijos), E (galbūt sutikčiau ateityje (pagerėjus ekonominei situacijai po 2— 5 metų). „Nuomones turite pareikšti SMS žinute”, — nepalieka kito pasirinkimo “Nacionalinis Nuomonių Centras”.

| |

Nori pareikšti nuomonę? Duok 7 litus!

Pramogų verslo principą: balsuok ir mokėk – pabandė taikyti viešosios nuomonės tyrėjai. Pirmadienį ir antradienį daugelis mažeikiškių savo pašto dėžutėse rado lapelius, užvardytus kaip „Raginimas dėl namo renovacijos darbų”, kuriuos išplatino sostinėje registruotos bendrovės UAB „Facility services” Nacionalinis nuomonių centras. Apklausos anketa nebūtų taip sudominusi mažeikiškių ir kitų šalies gyventojų, jei ne viena „smulkmena” – už nuomonės pareiškimą reikia… susimokėti. Vizualiai šis raginimas primena oficialų valstybės institucijos, viešosios įstaigos ar asociacijos raštą, kuriame gyventojai kviečiami nedelsiant pareikšti savo nuomonę dėl daugiabučio namo renovacijos ir modernizavimo dalyvaujant būsto atnaujinimo programoje. Apklausos organizatoriai pateikia klausimą „Ar sutinkate, kad Jūsų daugiabutis artimiausiu metu būtų modernizuojamas ir atnaujinamas?” ir penkis atsakymo variantus. Pasirinkęs tinkamą atsakymą apklausos dalyvis turi jį pateikti SMS žinute trumpuoju numeriu 1671. Daugiabučių namų gyventojai nuomonę dėl namų renovavimo raginami pareikšti nedelsiant. Kodėl? „Jūsų dalyvavimas apklausoje ypatingai svarbus, jeigu norite atkreipti atsakingų institucijų dėmesį į savo nuomonę dėl renovacijos darbų būtinybės šiuo sunkiu sunkmečio periodu. Esate namo bendruomenės dalis, todėl nebūkite abejingi. Neleiskite spręsti už jus”, – skubina apklausos rengėjai ir projekto vadovas G. Zakarevičius, pasirašęs šį raštą (čia ir toliau rašto tekstas netaisytas).

| |

Pinigai iš žmonių viliojami karštomis temomis

Išradingieji idėjas naujiems verslams gaudo sekdami aktualiausias šalies gyvenimo temas: šiuo metu Nacionaliniu nuomonių centru prisistatanti bendrovė primygtinai ragina gyventojų trumpąja žinute išsakyti savo nuomonę dėl būsto renovacijos. Kam reikalinga nuomonė – neaišku, kol perskaitai smulkiu šriftu laiške įrašyta žinutės kaina – bemaž 6 litai be PVM. Laiškai su bendrovės “Facility Services” antspaudu ir projekto vadovo G. Zakarevičiaus parašu šiomis dienomis pasiekia įvairių šalies miestų gyventojus. “Raginimu dėl namo renovacijos darbų” pavadintuose raštuose oficialiu tonu dėstoma, kad apklausą vykdantis Nacionalinis nuomonių centras prašo nedelsiant pareikšti savo nuomonę dėl daugiaubučio namo renovacijos ir modernizavimo. Vieną iš kelių atsakymo variantų šablonų reikia nusiųsti trumpąja žinute, kurios kaina, laiško gale įrašyta smulkiomis raidėmis, yra 5,88 Lt be PVM. Su šiuo mokesčiu – 7,11 Lt. “Jūsų dalyvavimas apklausoje ypatingai svarbus, jeigu norite atkreipti atsakingų institucijų dėmesį į savo nuomonę dėl renovacijos darbų būtinybės šiuo sunkmečio periodu. Esate namo bendruomenės dalis, todėl nebūkite abejingi. Neleiskite spręsti už jus. Nuomones prašome pareikšti nedelsiant”, – raginama laiškuose, pažymėtuose “unikaliais šeimos ūkio kodais”. Nurodoma, kad pareikštos nuomonės registruojamos “centrinėje duomenų bazėje”, o rezultatai bus skelbiami žiniasklaidos priemonėse ir internete.

| |

Masinė afera?

Pirmadienio rytą miesto daugiabučių namų gyventojai pašto dėžutėse aptiko balto popieriaus lapus – raginimus pareikšti nuomonę dėl namo renovacijos darbų. Į „Šiaulių naujienų” redakciją pasipylė skambučiai – žmonės baiminasi, kad tai – tik dar viena apgaulė. Ne tik dėl to, kad apklausos organizatoriai – „Nacionalinis nuomonių centras” galimai naudojasi kitos organizacijos – UAB „Facility services” rekvizitais, bet ir dėl to, kad nuomonę gyventojai raginami pateikti trumpąja SMS žinute, kurios kaina 5.88 lito be PVM. Taigi reali žinutės kaina artėja prie aštuonių litų. „Juk tai – pasipinigavimas vidury baltos dienos!” – piktinosi Architektų gatvės gyventoja Ramunė N. Pastabūs šiauliečiai nesuskubo vykdyti pašto dėžutėje rasto raginimo pareikšti nuomonę dėl namo renovacijos darbų. Tačiau niekas nežino, kiek buvo tokių, kurie vakar suskubo ir siuntė SMS žinutę raginime nurodytu trumpuoju numeriu. Šis raginimas, pasak skambinusiųjų, atrodo, kaip ir visi oficialūs raštai – ir titulinis „Nacionalinio nuomonių centro” užrašas, ir unikalus šeimos ūkio kodas, ir spaudas, su rimtumo suteikiančiu Lietuvos respublikos užrašu, tačiau priklausančiu ne Nacionaliniam nuomonių centrui, o kitai uždarajai akcinei bendrovei – „Facility services”. Vieniems gyventojams šie oficialūs rašto spaudai sukėlė įtarimų ir jie skambino į redakciją, norėdami išsiaiškinti, kas siuntinėja šį raštą.

| |

Nacionalinė apklausa – su aferizmo prieskoniu

Iš populiariausių temų sąrašo pastaruoju metu nesitraukiančios kalbos apie daugiabučių renovaciją atsidūrė pasipinigautojų taikiklyje. Keli šimtai tūkstančių šalies gyventojų šią savaitę savo pašto dėžutėse rado primygtinį raginimą dalyvauti apklausoje dėl namo renovacijos darbų. Kone reikliu tonu apklausos dalyvių prašoma išsakyti nuomonę trumpąja žinute, kainuojančia daugiau nei 7 litus. Už daugiabučių namų renovaciją atsakinga Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra tvirtina su mokama apklausa neturinti nieko bendro ir perspėja gyventojus, kad joje dalyvauti neprivaloma. Tyrimą dėl privačios bendrovės vykdomos mokamos apklausos pradėjo ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. „Nacionalinis aferizmas”, – apklausą įvertino panevėžietė, dviejų Kniaudiškių g. daugiabučių namų bendrijų pirmininkė Dina Dirsienė. Moteris neabejoja, kad ant pasipinigautojų pamauto kabliuko užkibo ne vienas paštu raginimą gavęs gyventojas. Nuo prašymo „nedelsiant pareikšti savo nuomonę dėl daugiabučio namo renovacijos ir modernizavimo, dalyvaujant būsto atnaujinimo programoje” vos susilaikė ir D.Dirsienės pažįstamas pensininkas. Žmogų sunerimti privertė oficialų valstybės institucijos, viešosios įstaigos ar asociacijos raštą primenantis raginimas.

| |

„Omnitel“ nutraukė paslaugų teikimą Nacionaliniam nuomonių centrui, „Bitė“ ir „Tele2“ apribojo kainą

Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel”, siekdama apsaugoti savo vartotojų interesus, lapkričio 9 dieną nutraukė paslaugų teikimą UAB „Facility services” (Nacionaliniam nuomonių centrui), siuntinėjančiai žmonėms raštus dėl namo renovacijos darbų su raginimu pareikšti nuomonę, siunčiant 7,11 Lt kainuojančią SMS žinutę. „Mūsų nuomone, UAB „Facility services” siunčiami raštai su raginimu išsakyti savo nuomonę turi klaidinančios reklamos požymių, dėl to gali nukentėti „Omnitel” vartotojai, išsiuntę užklausą ir brangiai sumokėję už SMS žinutę, – sakė „Omnitel” viceprezidentas rinkodarai ir paslaugoms Darius Maikštėnas. – Būdami atsakingi ir siekdami apsaugoti savo vartotojų interesus, paslaugų teikimą minėtai bendrovei nutraukėme iš karto.” UAB „Facility services” siunčiamuose imperatyvaus pobūdžio raštuose su du kartus pakartotu raginimu pareikšti savo nuomonę sudaromas įspūdis, kad nuo balsavimo betarpiškai gali priklausyti konkretaus namo renovavimas, pateikiamas neegzistuojantis šeimos ūkio kodas ir t. t. Tokių pačių veiksmų ėmėsi ir „Bitė Lietuva”, kuri dėl galimo vartotojų klaidinimo sustabdė padidinto tarifo paslaugos teikimą. Gyventojai laišku buvo kviečiami balsuoti trumpąja SMS žinute numeriu 1671 ir išreikšti savo nuomonę būsto renovacijos klausimu.

|

Telefoniniai sukčiai apgaudinėja vaikus ir imasi smurto

Sukčiams ir toliau pavyksta rasti patiklių žmonių ir išvilioti iš jų dideles pinigų sumas neva į bėdą patekusiems giminaičiams ar artimiesiems gelbėti. Dažniausiai į įžūlių plėšikų suregztas pinkles patenka pagyvenę žmonės ir vaikai. Penktadienį tokia sukčių auka tapo 78-erių šiaulietis V.F. Į Šiaulių apskrities VPK kreipęsis V.F. pasakojo, kad apie 14 val. jam į namus, esančius Vytauto gatvėje, telefonu paskambino moteris. Ji prisistatė kaip anūkė ir paprašė pinigų už padarytą eismo įvykį. Po kiek laiko į V.F. į butą įsileido vyriškį, kuris, prisistatęs policijos pareigūnu, paprašė pinigų. V.F. norėjo paskambinti anūkei, tačiau tuo metu vyriškis V.F. parvertė ant grindų, iš kišenės ištraukė 4 500 litų ir pabėgo. Kaune pinigus ir daiktus sukčiai išviliojo iš 10-metės mergaitės. Į Kauno Žaliakalnio policijos komisariatą penktadienį kreipėsi mergaitės motina. Ji pasakojo, kad į Žemuogių gatvėje esančius namus telefonu buvo paskambinta apie 14 val. Paskambinęs vyriškis moters dešimtmetei dukrai prisistatė policijos pareigūnu ir pasakė, kad jos tėtis padarė eismo įvykį ir sužalojo žmogų. Po kiek laiko mergaitė išnešė į lauką ir merginai atidavė įvairius daiktus: nešiojamąjį kompiuterį, fotoaparatą, laikrodį ir juvelyrinius dirbinius. Materialinis nuostolis – 34 750 litų.

|

Kaune sulaikyti telefoniniai sukčiai

Gavę operatyvinės informacijos, Kauno kriminalistai ketvirtadienį sulaikė 30 metų septynis kartus teistą E.S ir 36 metų anksčiau jau devynis kartus teistą S.M., kurie prieš pusvalandį apgaulės būdu iš 70 metų vyro buvo pasisavinę 1000 litų. Pinigai buvo skirti „atlyginti“ nuostolius už tariamo sūnėno sukeltą eismo įvykį. Įtariamieji sulaikyti „Swedbanko“ banko padalinyje, jau bandantys pervesti apgaule užvaldytus pinigus nusikalstamos veiklos bendrininkams. Pareigūnų duomenimis, šie sukčiai Kauno gyventojus apgaudinėjo apie tris savaites. Nustatyta, kad lapkričio 8-ąją iš 84 metų senutės sukčiai išviliojo 11 tūkst. litų. Įtariama, kad jų aukomis galėjo tapti dar apie 20 kauniečių, kurie iki šiol nesikreipė į policiją. Kauno apskrities VPK 2009 metais pradėti ir atliekami 59 ikiteisminiai tyrimai dėl tokio pobūdžio sukčiavimų, kai buvo apgauti Kauno miesto gyventojai, telefonu pranešant jiems apie nebūtą nelaimingą atsitikimą, ir iš jų, neva nuostoliams padengti, išvilioti pinigai („telefoniniai sukčiavimai“). Išaiškintos 36 tokio pobūdžio ikiteisminio tyrimo medžiagos, kuriose buvo nustatyta 11 įtariamųjų. Didžioji dalis (24) šių medžiagų jau perduota į teismą. Dėl šių nusikalstamų veikų Kauno miesto gyventojai patyrė žalos daugiau kaip už 160 tūkst. Lt. Apie pasikėsinimus padaryti tokias veikas duomenys gaunami nuolat, vien 2009 metais Kauno apskrities VPK užregistruota per 600 bandymų apgauti Kauno miesto gyventojus.