| | | |

Zimbabwe

Grupe sudaro keturios merginos – Juliana Lozovskaja (vokalas), Eliza Lozovska (gitara ir vokalas), Raminta Jonušaitė (bosinė gitara ir vokalas) ir Eglė Bagdonaitė (būgnai), bandančios išvengti bet kokių įmanomų socialinių bei muzikinių rėmų. Dažnai jų muzika yra apibūdinama, kaip socialinė kritika ska/punk ritmu, tačiau, atidžiau žvelgiant, ji apima žymiai platesne erdve: pradedant ska ritmais, punk elementais ir baigiant emocionaliomis melodijomis. Žaisminga, ironiška, kartais net sarkastiška kūryba paskutiniu metu liko nuspalvinta emocijų proveržiu. Dainų emocinis valentingumas glaudžiai siejasi su metų laiku ritmu, o tekstų turinys paliečia įvairią socialine problematiką, nors kartais ir netiesiogiai, per subjektyvią, asmenine patirtį. Merginos aktyviai dalyvauja feministiniuose judėjimuose Lietuvoje ir Europoje, pristatė savo kūrybą Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje bei Italijoje, šitaip skatindamos publiką aktyviau įsitraukti į socialinį gyvenimą ir lyčių problemas. Tarp įdomiausių festivalių, kuriose dalyvavo merginos, galima paminėti “Girls in rock”, vykusį 2004 metais Lietuvoje, “Ladyfest”, vykusius Vienoje ir Varšuvoje, “Venelettrica’2006” merginų roko festivalis, vykes Perugia, Italijoje. Neseniai merginos išleido savo naują albumą “Social dump”.

| | | |

Bad Disposition

Bad Disposition – punk grupė iš Vilniaus. Dar 2005m. rudenį aš (Ežys) su Plūgu turėjom minčių apie grupę. Buvom padarę “projektą” pavadinimu “Oi! Griausmai Oi!”, su kuriuo pagrojom vieną koncertą. “Projektas” tuo vienu koncertu užsibaigė, tačiau noras grot nedingo. Suradom naują vokalistą (Artūrą) bei būgnininką (Fodą) ir 2006m. žiemos pabaigoje pradėjome repetuoti.

Tai turėjo būti oi!/punk projektas, tačiau galutinis rezultatas – Vilniaus punk grupė “Bad Disposition”.

Ateik ir išgirsk.

Vokalas – Warchief (Artūras)
Gitara – Audrius
Bosas – Ežys (Marčius)
Būgnai – Vacant

| |

Mada kaip liga arba Madinga – nuodinga

Jaučiuosi smagiai rašydamas naujam muzikiniam leidiniui, tegul jis būna reikalingas ir teisingas. Tikiuosi jam pavyks įsitvirtinti rinkoje ir bus laukiamas kiekvienas “Stroboskopo“ numeris. Tiesa sakant jokios rinkos nėra, ji dar tik formuojama, nes laisvai šokame ir klausomės vakarietiškos muzikos ne taip jau senai. Populiarūs šalies dienraščiai vengia temų apie naktinius klubus ar privačius šokių vakarus, tarsi to nebūtų arba, tai neštų nelaimes. Nelaimių populiarioji spauda ir teieško, tuom įrodydama, kad patiems reikia rūpintis savišvieta. O jaunimas su savo menka perkamąja galia yra ne tik, kad žemiausios kategorijos tikslo grupė, bet dar ir visapusiški niekadėjai, narkomanai ir alkoholikai. Ką daryti brangūs tautiečiai, kur tiesos ieškoti? Internetas, kaip dievo žodis tikinčiajam, gelbsti sunkią akimirką, čia ir draugų galybė ir vaizdų ir muzikos, žodžiu visas pasaulis po kojomis, rodosi nertum ir gyventum ten. Beje tu jaunimas ar ne? Tiek to. Sakykime vakar atšventei ketvirtį amžiaus. Jautiesi mažumėlę nepilnavertis su mažokai litų, dar padangos nekeistos, gal net žmona ar draugė namuose, o ji tai tikrai neklauso bumčiko. Ką daryti, ką daryti, jeigu buvai reiveris prieš dešimt metų, o dabar jaunimas dėde vadina, net nepatogu, ar ne? Savigrauža žudantis lietuvių bruožas, bet tu ne toks. Tu žinai, kad esi tikras elektroninės muzikos mylėtojas, nes atskirtum techno nuo house, drum and bass nuo ambient, tu dar prisimintum iškiliausius kūrėjus ir didžėjus. Tada tave galėjo vadinti snobu, nes buvai išskirtinis – ne popsovikas, didžiavaisi savimi, keiteisi įrašais su draugais, lankei retus vakarėlius, tada buvai ant bangos, o dabar dėdė ar teta. Kartais tai malonu ausiai, pagauni? Ir tai gali užliūliuoti. Nekvailiok, bent iš padorumo apsilankyk naujausiame naktiniame klube. Nebūk namisėda varyk į naktį…

| |

XXI amžiaus popkultūros pionieriai

Eidamas trisdešimt trečiuosius metus, imuosi žurnalistikos. Esu rašęs Klaipėdos dienraščiams, teko darbuotis keliose televizijose, radijo stotyse, pristatyti spaudai organizuojamus renginius, o dabar rašau “Muzikos barams” – rimtam, nuosekliam muzikos ir kultūros leidiniui. Žmonės mane labiau pažįsta kaip DJ Saga – elektroninės muzikos švenčių organizatorių ir didžėjų, iš tos varpinės ir paskalambysiu apie naująją kultūros industriją Lietuvoje ir pasaulyje. Muzika mane lydėjo ir teikė džiaugsmo nuo pat vaikystės, laikui bėgant, jos išgirsdavau vis įvairesnės. Emocijos keitėsi, kol nusprendžiau išmokti jas suvaldyti. Verta nušviesti, ką patiria entuziastai, pasiryžę “sutramdyti” muziką , kadangi sparčiai populiarėja įvairių stilių šokių muzika, kuriama skaitmeninėse studijose, kadangi atidaroma vis daugiau naujų naktinių pasilinksminimo vietų, kuriose pirmuoju smuiku griežia didžėjus. Šis žmogus gali visam laikui pakeisti populiariosios muzikos sampratą. Todėl kviečiu tave, mielasis skaitytojau, į kelionę po neįprastos profesijos žmonių pasaulį.

| | | |

Energija – iš Afrikos saulės

Anksčiau šią pynimo egzekuciją jis yra kentęs ir 14 valandų – tada kasyčių buvo kur kas daugiau ir, savaime suprantama, jos buvo gerokai plonesnės. Lietuvoje jam tokią šukuoseną yra padariusi “Skamp” vokalistė Erika Jennings su seserimi. “Erika gyveno Afrikoje, todėl žino, kaip tai reikia daryti”, – pasakojo jis. Pirmą naktį po kasų pynimo labai sunku miegoti – tempia galvos odą. Po to įpranti ir pamiršti visus nepatogumus. Nors, pavyzdžiui, Viktoro seseriai Gabijai pristigo kantrybės ir ji po dienos kasas išsipynė. Šįsyk jis kasytes išsipynė po pusantro mėnesio. “Maždaug po tiek laiko ir patartina išsipinti, nes plaukai gali susivelti į veltinį”, –
aiškino jis.

| | | |

Grupės “SKAMP” muzikantai ieško to, ko dar nėra išbandę

Vargu ar grupė “Skamp”, pristatydama savo naująjį albumą “Green” Operos ir baleto teatre, tikėjosi užsidirbti, tačiau jie priklauso tiems atlikėjams, kurie gerbia save tiek, kad realizuotų savo sumanymus. Operos ir baleto teatras po savo stogu dar niekada nematė panašios muzikos. Šiuo “Skamp” pasirodymu jam buvo nuplėšta nekaltybė. Tai buvo padaryta be smurto ar šiurkščių judesių. Viskas vyko labai švelniai ir mandagiai. Gal susirinkusi publika kur nors ne vietoje ir numetė nuorūką, tačiau žiūrovai nekėlė problemų rūmų darbuotojams, kurie galėjo tikėtis gaujos galvažudžių prie scenos, kaip paprastai būna jaunimo muzikos koncertuose. “Skamp” žiūrovai nebuvo ypač triukšmingi. Viena vertus, dėl šiek tiek įpareigojančios aplinkos – ten tokios gražios aksomu aptrauktos kėdės. Kita vertus, tarp publikos buvo reta audringų paauglių, šį kartą vietą užleidusių prakutusiems studentams, jauniems tarnautojams ir pramogų pasaulio klanui, atėjusiems su kvietimais.

| | | |

Airių dainininkės neišlepino pripažinimas

Erikos Jennings balsą Lietuva išgirdo 1998-ųjų pavasarį – radijo stotys sutartinai suko “Summertime”. Kol melomanai traukė pečiais, iš kur atsirado šis įdomus, stiprus vokalas, airė Erika toliau plušėjo kartu su kitais dabar vienos populiariausių Lietuvos grupių “Skamp” nariais – Viktoru Diawara ir Viliumi Alesiumi. Šio darbo rezultatas – būriai “Nieko panašaus”, “U Say”, “Kingz n’Queenz” ir kitus tarp Lietuvos populiariausių dainų atsidūrusius “Skamp” kūrinius niūniuojančių gerbėjų. Praėjusiais metais “Skamp” pelnytai buvo pavadinti laimės kūdikiais: iš “Radiocentro” muzikinių apdovanojimų ’98” jie išėjo nešini dviem skulptūrėlėmis (už Metų debiutą ir Geriausią metų dainą “Summertime”), iš “Bravo ’98” ceremonijos – su viena (už Geriausią metų debiutą).

| | | |

SKAMP “Angata” (Koja Records Group)

“Angata” – debiutinis internacionalinės trijulės SKAMP albumas, tačiau grupė jau praėjusią vasarą tapo viena mėgstamiausių lietuvaičių grupių. Tokios greitos sėkmės priežastis – puikios dainos “Summertime” bei “Nieko panašaus”, kurią įrašyti padėjo A.Mamontovas. Šias dvi dainas galima rasti ir “Angatoje”. Beje, jos ir yra geriausios albumo dainos. SKAMP “Angatos”įrašams pasikvietė visą būrį garsių atlikėjų – AIRIJĄ, REBELHEART, saksofonistą P.Vyšniauską, gitaristą M.Kuliavą, tačiau ir su jų pagalba briliantinių dainų sukurti nepavyko. ‘U say”, “Kingz N’ Queenz”, “Mary Had A Little Lamb” – geri, originalumu pasižymintis kūriniai, tačiau toli gražu neprilygsta pirmiesiems SKAMP hitams.

| | | |

EXEM

Mindaugas “Kryžius” Kazakevičius gimė 1973 vasario 8 dieną Panevėžyje. 1976 su tėvais persikėlė į Klaipėdą. Įtakotas Depeche Mode Kryžius pradėjo kurti elektroninę muziką. Pravardę gavo dėl to, kad ant kaklo paslapčia nešiojo didelį metalinį kryžių. Kryžius yra pagrindinis Exem melodijų ir ritmų generatorius. Taip pat jis yra atsakingas už radijo stoties Laluna garso dizainą. Kryžių kartais galima pamatyti prie Kuršių marių su meškere rankose, taipogi Kryžius nevengia savaitgaliais pasirodyti Vilniaus naktiniuose klubuose, o darbo dienomis-naktimis jį galima sutikti kibernetinėje erdvėje ir IRC.

| | | |

SKAMP – “Angata”

Dabar nesiaiškinsim, kas yra angata, nes ne tai esmė. Klausydamas šio albumo, užsimaniau stiklo viskio ir suktinuko kvapnaus tabako. Kaip jums atrodo—ar man paliko albumas gerą įspūdį ar ne?.. Žinoma, taip. Taip visa savo esybe dėl nepaprasto, o labiau neįprasto lietuviams vokalistės balso. Jau banalu kalbėti apie perfect dainininkės balsą, kalbėkime apie muzikos aranžavimą. Kam turėčiau būri dėkingas už pagundą išgerti taurių gėrimų ir užtraukti kvapnaus dūmo? Ginkdie, neagituoju skaitytojų, mano ir amžius – ne jų… Ar dėl to “kalti” muzikos aranžuotojai, ar minėta vokalistė, ar bendras leidybinės muzikos kompanijos ir visų jau minėtų institucijų darnus darbas ir noras atlikti viską taip puikiai, kaip dabar leidžia Lietuvos ekonominė situacija ir tautinis mentalitetas? “Blatnas” dainų stilius neskamba banaliai, tikrai dvelkia ir stipriai vakarietiška kultūra.