|

Elektrinis “Ford Ka”

Naujojo modelio energijos šaltinis – ličio-jono baterijos, kuriuos pasižymi pakankamai didele energijos talpa – 126 kW/h vienam kilogramui svorio. Šios baterijos yra maždaug 70 proc. lengvesnės už paprastas švinines. Tiesa, bendroji jų masė (280 kg) vis vien yra palyginus didelė tokiam mažam automobiliui. Todėl kuriant “e-Ka” modelį buvo naudojamas aliuminis ir kitos lengvesnės medžiagos, kurios leido modelio masę sumažinti 45 kg, neskaitant to, kad buvo atsisakyta benzininio varikliobei pavarų dėžės. Pilna naujojo “e-Ka” masė yra 1140 kg, kai tuo tarpu serijinis “Ka” modelis sveria 890 kg.

|

Automobilis tiems, kurių nebedomina kainos

Už mašiną – 7 milijonai litų. Sportinių automobilių padangėje pasirodė nauja aukščiausios klasės mašina “Mercedes CLK-GTR”, rašo Vokietijos žurnalas “Auto und Moto Sport”. Už tris milijonus Vokietijos markių (daugiau kaip 7 milijonus litų) galima nusipirkti 175 automobilius “Smart”, 150 tonų puikiausios rūkytos mėsos gaminių bei dešrų, keturis centnerius aukščiausios prabos aukso arba angliško stiliaus namelį priemiestyje su nedideliu žemės plotu šalia. Tik nė viena šių vertybių neturi po kapotu 612 AG ir nepajėgia per 9,9 sekundės pasiekti 200 kilometrų per valandą greičio. Taigi investicijas mėgstantis milijonierius, kuriam prie širdies mašinos ir didžiulis greitis bei prabanga, turi paskubėti susirasti firmos AMG atstovybę. Mat ši “Mercedes-Benz” dukterinė firma jau kelias savaites parduoda nepaprastai plokščius, vos 116 centimetrų aukščio į ietį panašius CLK-GTR automobilius.

|

“Toyota Yaris” išrinkta 2000-ųjų metų automobiliu

Metų automobilis išrinktas jau 37-tąjį kartą. Pirmą kartą šitokie rinkimai vyko 1964 m. Už garbingą titulą balsuoja 56 automobilių žinovai, atstovaujantys 21 Europos valstybę. Rungiasi automobiliai, kurių pardavimas prasidėjo iki tų metų lapkričio pabaigos. 2000 metais garbingo titulo siekė 27 automobiliai. Finišo tiesiąją pasiekė tik penki iš jų. Paskutiniame etape žiuri nariai gali skirti 25 taškus, kuriuos pretendentams galima skirstyti tokiu būdu, kad vienam automobiliui tektų ne daugiau kaip 10 taškų. Žiuri privalo išrinkti neginčytiną lyderį, du automobiliai negali pretenduoti į vieną vietą. Žiuri pirmininkavo anglas p. Rėjus Yatonas. 2000-ųjų automobilis ,,Toyota Yaris” Europos rinkai pateikiamas su trimis skirtingais kėbulo ir dviem variklio variantais.

|

Greičio mėgėjų svajonė – sportinis modelis už prieinamą kainą

Vienas tokių modelių – Norviče (Anglija) gaminamas dvivietis “Lotus Elise” sportinis automobilis, kainuojantis 28 tūkst. JAV dolerių ir toks pat galingas kaip “Porsche Boxster” modelis. Šis “Lotus” inžinierių sukurtas gražuolis sveria vos 770 kilogramų. Keturių vožtuvų 1,8 litro talpos variklis leidžia automobiliui pasiekti 100 km/h greitį per 6,5 sekundės. Ko gali pasigesti “Lotus Elise” vairuotojai – tai elektroninių vairo stiprintuvo bei stabdžių sistemos ir automatinio langų valdymo. Inžinierių teigimu, ši įranga padidintų automobilio svorį ir sumažintų jo pajėgumą kelyje. “Renault Spider” – dar spartietiškenis modelis, tačiau atrodo iš tiesų įspūdingai, lyg dviem spalvom nulakuotas kokonas. Keturių cilindrų 147 AJ galingumo variklis leidžia pasiekti 100 km/h greitį per beveik 7 sekundes ir išvystyti jį iki 215 km/h.

|

Brangus, bet tikras malonumas prie vairo

Kalbant apie šios markės automobilius negalima nepaminėti žvejų. Ne tik todėl, kad Subaru automobiliais galima pasiekti bet kurį vandens telkinį, bet ir todėl, kad žvejybą mėgstantys TV žiūrovai minėtą Legacy Outback TV ekranuose pamatė vieni pirmųjų – šiuo automobiliu į filmavimus važinėja laidos “Vienam gale kablys” komanda. Naujausių Subaru Legacy modelių Lietuvoje kol kas nėra daug – parduotas vienas Outback ir du sedanai. Ir nors rugpjūtis – ne pats dėkingiausias metas įvertinti keturių ratų pavarą, savaitgalis prie Outback vairo buvo tikrai malonus. Galbūt pajusti tikruosius automobilio privalumus reikėjo kitokių sąlygų, prastesnių kelių, nes sausą šių metų vasarą rasti klampių vietų buvo sudėtinga. Tačiau važiuodami papuolėme ir į liūtį, todėl galima teigti, kad buvo išmėgintos įvairios vairavimo sąlygos.

|

SAAB

Lietuvaičiams, ypač buvusiems “Lietuvos avialinijų” klientais, SAAB vardas nėra naujiena – mūsų nacionalinė oro kompanija turi keletą šio švedų koncerno lėktuvų, kurie, tiesa, nėra paskutinis technikos žodis. Ir jei, sakysime, SAAB lėktuvai yra lyginami su amerikietiškaisias “Boeingais”, tai “švedai” tegali pretenduoti ne į komfortabilaus oro lainerio, bet į vangiai arimais puškojančio traktoriuko vardą. Dar prieš dešimtmetį panaši situacija buvo ir su kitu šio švedų koncerno iš nedidelio Trollchetteno miestelio produktu – lengvaisiais automobiliais. Ne vienas mūsų automėgėjas, matyt, ne kartą yra pasišaipęs, pavyzdžiui, iš neįprasto dizaino ir kampuotų formų aštuntajame-devintajame dešimtmetyje gaminto “SAAB 900” automobilio.

|

Atnaujinta “Mazda 626” versija

Nuo šiol “626” bus tiekiama su trijų lygių įranga – “Basic”, “Comfort” ir “Exlusive”. Kas pasikeitė atnaujintame modelyje? Visų pirma, priekinė automobilio dalis yra kitokio nei buvo dizaino. Atnaujintas palyginus patogus ir funkcionalus automobilio salonas bei prietaisų skydelis, sėdynės aptrauktos geros kokybės veliūru. Automobilis gavo ir aldehidinį salono oro valymo filtrą, sumažintas šio modelio triukšmingumas. Į “Comfort” bei “Exlusive” modelius nuo šiol įeina traukos kontrolės sistema TCS. Modelis, be ABS, dar gavo ir elektroninę stabdžių slėgio išlyginimo sistemą EBD. Buvusiojo 1,8 darbinio tūrio variklio galingumas nuo 90 AG padidintas iki 100 AG. Keturiolikos colių padangas pakeitė “penkiolikinės”, norimų kėbulo spalvų paletėje atsirado visiškai naujų spalvų. Tai, regis, ir viskas, ką šiame automobilyje patobulino japonų inžinieriai.

|

“Honda” pristato naują liuksusinį universalą

Lygiai prieš mėnesį kompanija “Honda Motor Co Ltd” pristatė naują modelį “Avancier”. Naujasis automobilis išsiskiria įspūdingu interjeru, stiliumi ir galingais varikliais. Automobilije bus montuojami du VTEC varikliai. Galingesnis bus 3,0 l darbo tūrio V-6 tipo, kitas – 4 eile išdėstytų cilindrų 2,3 l darbo tūrio. Abu varikliai bus montuojami su 5 pavarų automatine transmisija. Standartinėje “Avancier” versijoje sumontuotos dvi oro saugos pagalvės, ABS su elektronine stabdžių jėgos paskirstymo sistema, ventiliuojamos sėdynės.

|

Vasarą “Opel” pristatys taupų “Astra” modelį

Šią vasarą Vokietijos automobilių kompanija “Opel”, priklausanti JAV koncernui “General Motors”, žada pristatyti kompaktišką vidutinės klasės modelį “Astra Eco 4”. Šis taupus automobilis šimtui kilometrų naudoja tik 4,4 litro degalų 1,7 litro talpos 75 AJ galingumo turbodyzelinio variklio su tiesioginiu kuro įpurškimu dėka. “Opel” inžinierių teigimu, degalų sąnaudas pavyko sumažinti ne tik dėl patobulinto variklio, bet ir pakeitus kai kurias automobilio dalis lengvesnėmis.

|

“Ataman II” iš Rusijos

Rusijos automobilių gamintojai sukūrė naują koncepcinį visureigį GAZ-3106, kurį kol kas pavadino “Ataman II”. Šis automobilis buvo pristatytas kaip liukso klasės visureigis ir pagal savo išmatavimus lygiuojasi su tokiais visureigiais, kaip “Toyota Land Cruiser 100” bei “Land Rover Discovery”. Automobilio dizaineriai teigia, kad kol kas pilnai suformuota yra tik mašinos išorė ir automobiliui pasirodžius serijinėje gamyboje išvaizda nesikeis. Tuo tarpu interjero detalės dar bus tobulinamos. Manoma, kad pradžioje į šį modelį bus montuojami benzininiai 2,3 litro, 2,5 litro ir 2,7 litro darbo tūrio varikliai. Tačiau variklio skyrius sukompuonuotas taip, kad jame galima sutalpinti ir V-6 bei V-8 tipo variklius. Gali būti, kad vėliau į naująjį “Ataman II” bus montuojamas 3,4 litro V-6 variklis, sukurtas automobiliui GAZ-3105 “Volga”.