|

Pagerintas aukščiausios klasės kadilakas “Seville”

Naujaisiais metais pasirodys atnaujinta aukščiausios klasės automobilio “Cadillac Seville” versija, kurioje bus patobulintas nuo 1992 metų “General Motors” dukterinėje įmonėje gaminamas “Seville V8” variklis. Naujasis variklis, kuriame įdiegta nauja įpurškimo sistema, bus tylesnis, be to, jis patenkins griežtus Europoje dujų išmetimo reikalavimus. Po “Seville” kapotu gaus vienas iš dviejų pasirinktinų variklių – 275 arba 300 AJ. Perdirbta ir važiuoklės elektroninė sistema, kuri užtikrins vairavimo patogumą, jei vairuotojui staiga tektų pasukti siekiant išvengti susidūrimo su kliūtimi.

|

Turine bus pristatytas naujasis “Alfa 147”

Naujasis “Alfa 147” modelis kiek primena senuosius “Alfa Romeo” modelius. Pavyzdžiui, naujojo modelio kapotas primena senesnių automobilių V-profilio kapotą, o tarpas tarp priekinių žibintų panašus į 1949-ųjų modelį “6C 2500 Villa d’Este”. Platforma buvo pasiskolinta iš “Alfa 156”. Kliento pageidavimu “Alfa 147” markės modeliuose gali būti įrengti trys skirtingi benzininiai varikliai, kurių galia svyruos nuo 105 iki 150 arklio jėgų. Bus galima pasirinkti ir 1,9 litro 110 arklio jėgų turbo dyzelinį variklį. Automobilyje taip pat įrengtos šešios apsauginės oro pagalvės ir ABS sistema. Naujojo modelio kaina kol kas nenustatyta.

|

Tobulumas – nuoseklios evoliucijos rezultatas

Naujasis trečiosios klasės BMW akcentuoja savo techninį pranašumą tarp kitų kompaktinių sportinių limuzinų. Pretenzinga technika papildyta iki šiol šiai klasei neįprastais elementais pagal kliento pageidavimus. Be to, nauji varikliai teikia automobiliams dar daugiau galios… Ilgesnis atstumas tarp ratų ašių, trumpi variklio ir bagažinės dangčiai sukuria naujojo BMW siluetą, į kurį nepriekaištingai įsikomponuoja netgi durų rankenos. Vis dėlto trečiosios klasės atstovas lieka ištikimas BMW šeimos tradicijoms – tipiškas jo priekis su variklio dangtyje įtaisytomis grotelėmis. Tai yra nuoseklus pirmtako išvystymas pagal principą – nieko nauja, ta?čiau viskas nauja. Iš ankstesnio trečiosios klasės BMW neperimta nė vieno varžtelio.

|

Geriausias automobilis pasaulyje?

Nuo daugybės futuristinių formų dvidešimt pirmojo amžiaus prototipų, kurių demonstravimas parodose yra kiekvieno autokoncerno garbės reikalas, gali apsisukti galva. Bet šiuokart kalba eina apie realų, gyvą šiandienos automobilį, į kurį investuoti visi dvidešimtojo amžiaus pabaigos inžinierinės minties pasiekimai. Šį straipsnį verta perskaityti vien todėl, kad susipažinti kokių aukštumų žmonija pasiekė automobilizmo srityje tūkstantmečių sandūroje.

|

Paprasčiausiai – “mažyliai”

Retsykiais disuktuojant su europinio lygio atomobilių pramonės specialistais, ne kartą teko pastebėti, jog, tarkime, nemaža šių specialistų dalis kur maloniau ir nuoširdžiau kalba apie tokius automobilių modelius kaip “Toyota Yaris” bei “Peugeot 206” ir labai abejingai atsiliepia apie daugelio lietuvių automobilininkų svajones – “Porsche” arba “Ferarri”. Priežasačių keletas: brangių “superautomobilių” parduodamos tik kelios dešimtys tūkstančių. Gamintojui, žinoma, svarbu rūpintis šių modelių gamybos technologijomis, bet ne tiek, kiek dėmesio reikia skirti mažųjų gamybos technologijoms, kadangi pastarųjų tiražai – milijoniniai. Antra vertus, kaip sako tie patys specialistai, iš inžinerinės pusės sukurti gerą mažą masinio naudojimo automobilį yra kur kas sunkiau negu pagaminti “supermašiną”.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: klausimai pardavėjui

Kai prieinate pardavimo momentą, pardavėjas stengsis parodyti savo kaip prekybininko sugebėjimus, tačiau iš to galima nustatyti jo požiūrį į motociklo būklę. Pagal tai galima spręsti iš atsakymų į jam užduodamus klausimus:

Pateikite jam tokius klausimus:

Ar motociklas buvo kada nors nugriuvęs?
Jei pasakys “ne”, bet matote akivaizdžius to įrodymus, paprašykite jo paaiškinti.
Kada paskutinį kartą buvo keistas tepalas?
Tepalas turi būti keičiamas kas 10000 km arba 6 mėnesius, kas pirmiau ateina.
Krosinio motociklo tepalai turi būti keičiami po keletos pasivažinėjimų arba kas 500 km.
Kokia serviso/ aptarnavimo istorija?
Pažiūrėkite kokie įrašai serviso knygelėje

|

Prieš perkant naudotą motociklą: variklis, skysčiai, karbiuratorius

Kai kuriuose motocikluose yra kuro padavimo pompa, todėl, prieš užvedant variklį, reikia sudaryti slėgį. Jei, įjungus degimą, iš dujų bako pasigirsta švilpimas, palaukite, kol jis baigsis ir tada paspauskite starterį. Centrinės kojelės pagalba apvertę motociklą ir pakėlę į viršų užpakalinį ratą, patikrinkite, ar gerai įsijungia pavaros. Pakeltojo rato nesukite per greitai. Laikykite nuspaudę priekinį stabdį. Turite matyti tepalo lygį – pro stikliuką arba lazdelės pagalba. Jis turėtų būti tarp viršutinės ir apatinės padalos, kai variklis jau pora minučių, kaip išjungtas, o motociklas stovi lygioje vietoje. Paklauskite, kada paskutinį kartą buvo keisti tepalai. Reikėtų – kas 5k mylias ar kas 6 mėn. Krosiniams motociklams – daug dažniau.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: išmetimo sistema

Jei motociklas turi daugiau nei vieną išmetimo kanistrą, užveskite variklį ir prieš išmetimo vamzdžio galą laikykite popieriaus lapą (ne ranka, kad nenusidegintumėte). Taip suprasite, iš kanistro einantis slėgis yra tolygus. Turėtų būti. Priešingu atveju, tikriausiai vienas iš cilindrų neturi kibirkšties. Būkite labai atsargūs ir įsitikinkite, jog tikrai neapsideginsite! Apsivyniokite pirštus drėgnu popieriniu rankšluosčiu ir pirštais apčiuopkite išmetamąjį vamzdį, apie 7-9″ nuo variklio. Tai atlikite, vos užvedus variklį. Šaltas vamzdis (švilpiantis) reiškia,jog cilindre nėra kibirkšties. Galimos priežastys: užsikimšęs karbiuratorius, protėkis vakuume ir kt. Kaina: nuo $5 iki $200.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: grandinė, žvaigždutės ir diržai

Suimkite grandinę pačiame užpakaliniame užpakalinės žvaigždutės kampe ir patraukite atgal. Jei grandinė nusiima nuo pusės žvaigždutės ar daugiau, laikas ją keisti. $100 + valanda darbo. Ant šoninių plokštelių gali būti šiek tiek rūdžių, bet skrituliukas (apvali vidurinė dalis) turi būti švari bei blizgėti. Žvaigždutės danteliai turi būti absoliučiai simetriški – dėvėdamiesi nulinksta. Jei matosi, patikrinkite ir priekinę žvaigždutę. Už dvi naujas žvaigždutes – $60 plius apie 1 val. darbo. Jei motociklas turi centrinę kojelę, įjunkite laisvą pavarą, užpakalinį ratą pakelkite į orą, ir tada galėsite patikrinti grandinę. Lėtai sukdami užpakalinį ratą (tik ranka, ne variklio pagalba), lengviau pastebėsite problemines vietas.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: ratai

Ratus pakelkite į orą ir stebėkite, ar jie lengvai sukasi. Jei ne, galima priežastis – subyrėję ratų guoliai arba stringantys stabdžiai. Užpakaliniai ratai sukasi trumpiau,nes energija atiduodama grandinės, diržo, ašies trinčiai įveikti. Jei motociklas neturi centrinės kojelės, motociklo šoninę atramą nuleiskite žemyn, šonuose atremkite į rankenas ar užpakalinį porėmį, o ratai atsidurs ore. Praverstų draugo pagalba. Jei ratai su stipinais, patikrinkite, ar yra visi stipinai, ar jie neatsilaisvinę. Jei ratus galite iškelti į viršų, juos pasukite, o tarp besisukančių stipinų laikykite atsuktuvo rankeną. Visų stipinų garsas turi būti vienodas (nes turi būti vienodas įtempimas.) Itin atidžiai apžiūrėkite magnio ar anglies pluošto ratus (Tai gali būti ženklas, jog motociklu lenktyniauta.). Jie itin lengvi, bet linkę ne įlinkti, o įtrūkti, todėl apžiūrėti reikia labai atidžiai. “Technomagnesio” or “Marchesini” ratai gali būti magnio. Anglies pluošto ratlankiai paprastai nedažomi.