Atviras laiškas pasiutpolkės “Pasirink karšto vandens tiekėją” sumanytojams ir vykdytojams
|

Atviras laiškas pasiutpolkės “Pasirink karšto vandens tiekėją” sumanytojams ir vykdytojams

Jau greitai bus trys mėnesiai, kai daugelį Lietuvos miestų, tame tarpe ir Kauną krečia pasiutpolkė “Pasirink karšto vandens tiekėją”. Ir po serijos susirinkimų, ir po užsakomųjų straipsnių spaudoje,energetikos ministerijos bei savivaldybės tinklalapyje, ir po išleistų šimtus tūkstančių litų paaiškinimams, agitacijai, vis tiek daugumai gyventojų taip ir lieka neaišku, ką gyventojai turi pasirinkti, jeigu jokio pasirinkimo nėra, jokių papildomų techninių priemonių neįdiegta, pasirinkimo kaip nebuvo, taip jo ir nėra, o po “menamo” pasirinkimo viskas lieka taip pat kaip buvo iki šiol, tai kam tas nereikalingas žodžių žaismas? Jei panagrinėti šilumos ūkio įstatymą atidžiau, tai reikia tikėtis, kad neužilgo turėsime tokią pat pasiutpolkę ir su šilumos tiekėjo pasirinkimu, nes tokios pat nuostatos jame įrašytos ir apie šilumos tiekėjo pasirinkimą. Žiūrėkite šilumos ūkio įstatymo 3 str. 1 dalį, o pagal šio straipsnio 3 dalį mes jau šokame pasiutpolkę dėl karšto vandens. Kam ši isterija su karšto vandens pasirinkimu reikalinga bei naudinga? Kad atsakyti į šį klausimą, pabandysiu pateikti šiek tiek istorijos: 1992 metais LR Vyriausybė, atsižvelgdama į sunkią padėtį, susidariusią energetikos sistemoje, nutarimu Nr.642 d. nustatė, kad vartotojams, savo lėšomis įsirengusiems apskaitos prietaisus, bus kompensuojama dalis lėšų.

Kauniečiai reikalauja, kad LR Seimas skubos tvarka atšauktų Šilumos ūkio įstatymo 15 str. 2 p. 2009-05-12 pakeitimą
|

Kauniečiai reikalauja, kad LR Seimas skubos tvarka atšauktų Šilumos ūkio įstatymo 15 str. 2 p. 2009-05-12 pakeitimą

Gerai žinoma, kad įsigyti paslaugą be tarpininkų yra pigiau ir skaidriau. Tuo labiau kai nėra konkurencijos ir paslauga perkama iš tokių monopolistų, kaip centralizuotos šilumos ir geriamojo vandens (GV) tiekėjų. Karštą vandenį (KV) ruošiant daugiabučio šilumos punkte, nėra ir nereikia KV tiekėjo, nes šiluma, reikalinga KV ruošti, perkama tiesiogiai iš Šilumos tiekėjo, o GV – iš GV tiekėjo (TKVA būdas). Juo naudojasi beveik trečdalis Lietuvos KV vartotojų. TKVA būdas yra „pats pigiausias, nes nėra tarpininko“, ką pripažino ir Energetikos ministras Arvydas Sekmokas (2009-03-12 raštu Nr.01EM-3-42, pridedame). Tačiau Lietuvoje perpardavinėjimo tradicijos yra gilios ir jos skatinamos pačiame aukščiausiame lygyje – „tobulinant“ įstatymus. Tai akivaizdžiai patvirtina prieš TKVA būdą vykdoma aktyvi kova, kuriai naudojami Šilumos ūkio įstatyme palikti neapibrėžtumai, sąmoningas vartotojų klaidinimas (populistiniai pažadai: „nutraukti nepagrįstai didelių KV kainų pasiutpolkę“, KV „protingą“ kainą, mažesnį „gyvatuko“ mokestį ir t.t.) ir iki šiol neišspręstas su GV tiekėju tiesioginio atsiskaitymo klausimas. LR Seime 2009-05-12 priimtas Šilumos ūkio įstatymo 15 str. 2 p. pakeitimas (Įstatymo pakeitimas) atvėrė kelius tarpininkams – fiktyviems „KV tiekėjams“ ten kur KV netiekiamas (ruošiamas daugiabučio šilumos punkte), ir sukūrė prielaidas pigiausio be tarpininkų TKVA būdo panaikinimui. Todėl šis Įstatymo pakeitimas – neabejotinai korupcinis.

Dėl Aplinkos ministerijos destruktyvios pozicijos
|

Dėl Aplinkos ministerijos destruktyvios pozicijos

Kauno savivaldybė, atsiliepdama į Kauno bendruomenių centrų asociacijos (toliau – KBC Asociacija) pasiūlymą (KBC Asociacijos 2009-10-28 raštas Nr.6, pridedame), 2009-11-24 suorganizavo pasitarimą – diskusiją „Tarpininkas tiekėjas ar tiesioginis karštu vandeniu apsirūpinimo būdas: kas naudingiau Vartotojui?“ Pasitarime be Savivaldybės institucijų bei jos valdomų įmonių ir NVO atstovų dalyvavo LR Aplinkos ministerijos Komunalinio ūkio departamento direktorius RIMGAUDAS ŠPOKAS, LR Energetikos ministerijos Energijos išteklių, elektros ir šilumos skyriaus vyriausiasis specialistas LAURYNAS GERIKAS, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos viceprezidentas ROMALDAS MORKVĖNAS. Pasitarime KBC Asociacijos nuomonę išreiškė tarybos narė ir KPBC „Dainava“ tarybos pirmininkė DAIVA VALENTAITĖ. KV ruošiant daugiabučio namo šilumos punkte, nėra ir nereikia KV tiekėjo, nes Vartotojui „pigiausia naudoti“ (Energetikos ministro 2009-03-12 raštas Nr.01EM-3-42) TKVA būdą. Naudojant Šilumos ūkio įstatyme (toliau – Įstatymas) įteisintą TKVA būdą , dalyvauja du lygiaverčiai partneriai – Šilumos ir Geriamojo vandens tiekėjai, vykdantys atskiras šilumos ir vandens tiekimo funkcijas ir už pateiktas paslaugas tiesiogiai atsiskaitantys su daugiabučio gyventojais.

Energetika, korupcija ir milijardas į kišenę?
|

Energetika, korupcija ir milijardas į kišenę?

Pagal Šilumos ūkio įstatymo 15 straipsnio pakeitimą, gyventojai iki šių metų balandžio pirmos turi pasirinkti karšto vandens tiekimo būdą. Yra galimybė pasirinkti: 1 būdas. Karštą vandenį daugiabutis namas perka iš vandens tiekėjo (su papildomu tarpininku UAB „Vilniaus energija“) ir jam atsiskaito pagal butuose įrengtus naujo tipo skaitiklių parodymus. Tam būtų reikalinga butuose pakeisti karšto vandens skaitiklius ir atsirastų naujas mokestis už skaitiklių aptarnavimą, kadangi karšto vandens tiekėjas, kuris pasirinkus antrąjį variantą būtų tik šilumos tiekėjas, nori visiems pasirinkusiems šį būdą įrengti naujus skaitiklius, kurie esą yra tobulesni, teisingesni ir geba nuotoliniu būdu perduoti duomenis apie suvartotą karšto vandens kiekį. Pasirinkusiems šį būdą padidės 1 kubinio metro karšto vandens kaina, nes tiekėjas esą dėl to patirtų papildomų išlaidų: tektų skaičiuoti geriamojo vandens suvartojimą, atsiskaityti už jo sunaudojimą, nuolat bendrauti su vartotojais ir pan. Atsiras naujas atsiskaitomųjų karšto vandens prietaisų (butų karšto vandens skaitikliai) aptarnavimo mokestis – 86 lt 68 cnt (per metus). Karšto vandens apskaitos prietaisai visą parą spinduliuos mikrobangas (2.4 Ghz ruože). Visa tai bus daroma prie gyvybės šaltinio VANDENS. Jūsų bute bus 4 skaitikliai skleidžiantys elektromagnetines bangas. Iš viso bus ~210-500 mikro bangų spinduliavimo šaltinių vienam namui.

|

Katino ir pelės žaidimai po savivaldybės kilimu (tęsinys)

Praėjusiame „Verslo labirinto” numeryje skaitytojus supažindinome su mažos Justiniškių turgavietės didelėmis problemomis. Teko pripažinti nemalonų dalyką – kovoti su savivaldybės vėjo malūnais nėra taip paprasta. Į donkichotiškas kovas stojusi Justiniškių turgavietę Vilniaus mieste administruojanti įmonė UAB „Pagrata” pasiryžusi grumtis iki galo prieš neteisėtus Savivaldybės trukdymus užbaigti turgaus statybą ir modernizavimą. Įsisenėję ginčai tarp UAB „Pagrata” ir Vilniaus miesto savivaldybės sustabdė turgavietės plėtrą. Nuostolių patyrė ne tik turgų administruojanti įmonė, ne tik prekiautojai ir pirkėjai – nukentėjo Valstybės ir miesto biudžetas. Turgavietės darbuotojai laukia ir tikisi, kad nesutarimai su miesto valdžia kada nors pasibaigs, ir išsispręs ramybės neduodančios problemos dėl turgaus žemės sklypo. Turgavietę administruojanti įmonė kreipėsi į teismą su prašymu įpareigoti Vilniaus miesto savivaldybę atlikti turgaus sklypo ribų korektūrą, nes dėl klaidų Justiniškių seniūnijos pateiktame turgaus projekte, pastatyti statiniai kerta sklypo ribas. Neilgai laukus suveikė veiksmo-atoveiksmio dėsnis. Atsakydama į UAB „Pagrata” ieškinį Savivaldybė teismui pateikė priešieškinį, kuriame Savivaldybės administracija bandė nuginčyti turgaus nekilnojamų pastatų statybos ir registravimo teisėtumą bei UAB „Pagrata” teisę pratęsti Valstybinės žemės nuomos terminą.

Rubikono KGB-istų firmos užvaldė Lietuvą: ilgai ruoštas rusų planas įgyvendintas
|

Rubikono KGB-istų firmos užvaldė Lietuvą: ilgai ruoštas rusų planas įgyvendintas

Dažnai tenka pačiam sau ar kitiems užduoti klausimą: kuo skiriasi JAV ir Rusijos vykdomos politikos įgyvendinimas? Tarp įvairių galimų atsakymų vienas yra akivaizdus – JAV dažniausiai politines problemas sprendžia (dažniausiai efektyviai ir greitai) joms iškilus, o Rusija joms ruošiasi dešimtmečiais. Vilniaus miesto šilumos tinklus išnuomojant vadinamai Prancūzų kompanijai, į Vilnių buvo atsiųstas Prancūzijos kompanijos atstovas, kuris sovietų laikais buvo baigęs Maskvos tarptautinių santykių universitetą, po to vykdęs KGB-tų užduotis buvusioje Rytų Vokietijoje. Tas pats asmuo lankėsi visuose Rytų Europos sostinėse, kur buvo nuomojamos (ar parduodamos) energetinės kompanijos. Tai buvo žinoma Lietuvos Valstybės saugumo departamentui, bet jie nesiėmė jokių veiksmų. Tai tapo žinoma ir man, o kadangi ruošiausi šiuos faktus paviešinti prieš išnuomojant KGB-istų statytiniams Vilniaus šilumos tinklus, tai prieš mane ir mano aplinkos žmones buvo pradėta neregėto masto šmeižto kompanija, skelbiant suklastotus įrašus, faktus, duomenis. Išnuomavus Vilniaus šilumos tinklus, visa ši šmeižto kompanija savaime neteko prasmės (nebent koks nesusipratėlis ją prisimindavo) ir buvo nutraukta taip pat staigiai, kaip pradėta. Į kovą dėl Vilniaus šilumos tinklų nuomos buvo įsijungusi Prancūzų ambasada, kuri gerai žinojo, kad už viso to stovi KGB-istų statytiniai, bet jų tikslas buvo verslas ir pinigai bet kokiomis priemonėmis.

Korupcija ir lėšų švaistymas Vilniaus miesto savivaldybeje 2009
|

Korupcija ir lėšų švaistymas Vilniaus miesto savivaldybeje 2009

Jau seniai Vilniaus Šeškinės mikrorajone statomas futbolo stadionas įvardytas amžinąja statyba. Dėl beveik prieš dvidešimt metų Šeškinėje prieigose pradėto ir nebaigto statyti stadiono 2007 metais tarp Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Veikmė” buvo pasirašyta sutartis dėl Nacionalinio stadiono su sporto kompleksu statybos darbų. Tikėtasi, kad iki 2009 metų stadiono statyba bus baigta tiek, kad jame jau galėtų vykti šventiniai „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009″ ir Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimo renginiai. Nacionalinio stadiono atidarymas planuotas 2009 metų vasarą. Dabar apytiksliai skaičiuojama, kad nacionalinis stadionas bus baigtas iki 2010 m. spalio. Planai suspėti jį pastatyti iki kitais metais numatytos Dainų šventės ir renginių Lietuvos vardo tūkstantmečiui minėti nebeįgyvendinami. Įdiegiant 102 mln. litų kainavusią centralizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą, sostinėje buvo įrengti nauji ar modernizuota 2700 šviesoforų, o visi veikiantys šviesoforų valdikliai turėjo būti sujungti į bendrąją centralizuoto eismo valdymo sistemą. Tikėtasi, kad ji net 13 proc. sumažins avaringumą, gatvėse sumažės spūsčių, be to, sistema fiksuos eismo pažeidėjus ir net padės sulaikyti automobilių vagis. Piko metu Vilnius tampa vienu dideliu „kamščiu”, sako kasdien sostinės gyventojus vairuoti mokantys instruktoriai. Jie keiksnoja ne tik vairuotojų kultūrą, bet ir mieste diegiamą naują automatizuotą šviesoforinio reguliavimo sistemą, juostų skaičiaus keitimą bei kitas su transportu susijusias pertvarkas.

Reikalauju, kad atsistatydintų Valstybės saugumo departamento vadovas A. Pocius ir būtų paleistas žurnalistas A. Drižius
|

Reikalauju, kad atsistatydintų Valstybės saugumo departamento vadovas A. Pocius ir būtų paleistas žurnalistas A. Drižius

Reikalauju atsistatydinti VSD generalinį direktorių KGB rezervistą A. Pocių ir paleisti suimtą žurnalistą Aurimą Drižių. Vakar VSD pareigūnai sulaikė “Laisvo laikraščio” redaktorių Aurimą Drižių bei konfiskavo visą paskutinio leidinio tiražą dėl jame neva paskleistos slaptos valstybinės informacijos. Remiantis Lietuvos Respublikos įstatymais, valstybės paslaptį privalo saugoti ir prisiimti atsakomybę tas, kam ji patikėta, o ne ją gavęs žurnalistas. Šiuo atveju – VSD. Prezidento R. Pakso apkaltos metu visos VSD slaptos pažymos ir pokalbiai buvo viešinami, tačiau saugumas nesiėmė jokių sankcijų. Todėl šį VSD išpuolį vertinu kaip politinio susidorojimo su paskutine likusia nepriklausoma žiniasklaida veiksmą, kuriuo siekiama įbauginti ir kitų leidinių redaktorius bei žurnalistus. Taip yra šiurkščiai pažeidžiama Konstitucija, kurioje užtikrinama teisė laisvai reikšti savo nuomonę bei draudžiama cenzūra. Skandalų krečiama VSD eilinį kartą įrodė, jog jie dažniausiai sugeba vykdyti tik svetimų valstybių politinius užsakymus, persekioti žurnalistus bei politikus. Svetimų žvalgybų buvę bei esami agentai bei su jais susiję asmenys nepriklausomos Lietuvos saugume tvarkosi kaip savo valstybėje: vykdo savarankišką kadrų politiką, neįtikusius pareigūnus šalina iš darbo ar siunčia į abejotinos svarbos “komandiruotes”, dangsto juos globojančius politikus bei jų rėmėjus – svetimų valstybių agentus, nuslepia nuo visuomenės svarbią informaciją, susijusią su šalies saugumu.

|

Savivaldybės pareigūno namuose – nelegalus darbas

Daugiau nei dvejus metus Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus Valdo Klimantavičiaus namuose nelegaliai dirbusi Jelena Iliuk savo teises dabar bando apginti oficialiai. Valdo ir Giedros Klimantavičių namuose Iliuk, jos teigimu, atdirbinėja 8 tūkst. litų skolą. Tokios sumos aukšto Vilniaus pareigūno šeima pareikalavo už neva Iliuk pavogtus papuošalus. Manydama, kad skolą jau atidirbo, moteris prieš kurį laiką paprašė Klimantavičių pasirašyti tai patvirtinantį raštą. Tačiau Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus šeima to daryti neskuba. Teisininkas Saulius Vaišnoras, į kurį, ieškodama pagalbos, kreipėsi Iliuk, įsitikinęs, kad moterimi buvo pasinaudota.

|

Nuo vilko ant meškos?

Buvo metas, kai Vokietija stebino pasaulį „pramonės augimo stebuklais”. Pagal taip vadinamą “Maršalo Planą”, pokario Vokietijai buvo kišami pinigai “per abu galus” ir dar, paspiriant koja. Tuomet buvo reikalinga atsiginti nuo vilko, kuris vadinosi „sovietiniu monstru”. Nuo to vilko bėgo Lietuva, bet ant meškos užšoko. Niekas net nepastebėjo, ar nenorėjo pastebėti, kad vakarai, tie vakarai, kurios įsivaizdavo Lietuva, buvo ir yra vien „vakarų propaganda”. Dabar, Vokietija sėdi an bankroto skardžio, nes atėjo metas grąžinti skolas. O lietuvaičiai, paakinti kelių centų iš svetimos kišenės, net neperskaitę kas parašyta, ratifikuoja ir įtvirtina savo krašte sistemą, kuri mažai skiriasi nuo ankstesnės. Kad pokario Vokietija būtų valdoma, reikėjo sukurti struktūrą, atsparią „vilkui“ – „sovietiniam monstrui”. Toli neieškant pavyzdžių, buvo padaryta taip, kaip parašė savo brošiūrėlėje “O gosudarstvė” (apie valstybę), sovietyno įkūrėjas Leninas. Pokario Vokietijoje buvo sukurtas lygiai toks pat „nomenkalatūrinis sluoksnis“ kaip Lenino aprašyta, t.y., kaip sovietyne. Tam sluoksniui, buvo atiduota visa vykdomoji valdžia ir taip sukurta nuostabi bazė korumpuotam valstybės valdymui. Visa tai buvo įpakuota į 3-4 valdančių partijų marškinėlius ir griežtai nustatyta, kad tik per partijas bus kontroliuojama visa sistema.