CeBIT 2005 naujienos: Sulenkiamas Siemens CF75 EDGE telefonas
| |

CeBIT 2005 naujienos: Sulenkiamas Siemens CF75 EDGE telefonas

CF75 – naujas stilingas sulenkiamas mobilusis telefonas, pasižymintis šiaip jau Siemens nebūdingu sulenkiamu korpusu. Aparatas turi kokybišką mikrofoną ir patogų valdymą – tam naudojamas navigacijos klavišas ir du dažnai naudojamų funkcijų „karštieji klavišai“. Paslaugoms – tokioms, Push-to-Talk (PTT), įdiegtas papildomas mygtukas. Ir išorinis (128 х 160 pikselių), ir vidinis (96 х 48) displėjai – spalvoti, tačiau pagal nuostatos pagal nutylėjimą numato, kad išoriniame ekrane bus rodomas pilkas paveikslėlis su strėlikes turinčio laikrodžio paveikslėliu. Telefonas veikia GSM 900/1800/1900 MHz dažniuose, palaiko GPRS ir EDGE duomenų perdavimo technologijas. 640 х 480 pikselių skiriamosios gebos kamera vaizdą skaitmeniniu būdu gali padidinti 5 kartus, o nuotraukos kokybę galima padidinti iš išorės prijungiamos Flash IFL-600 blykstės dėka. Telefonas pateikiamas su WAP 2.0 naršykle ir palaiko Java 2.0.

|

Lietuvoje pabaigta diegti numerio perkeliamumo paslauga

Nuo 2006 m. vasario 1 dienos visi telefono ryšio naudotojai, pasinaudoję numerio perkeliamumo paslauga, gali gauti visas telefono ryšio operatorių teikiamas paslaugas. Išsaugodamas savo numerį, vartotojas gali rinktis bet kurį paslaugų teikėją pagal jam svarbius kriterijus: paslaugų kokybę, kainas, teikiamų paslaugų įvairovę, klientų aptarnavimo kokybę, taikomas nuolaidų sistemas. Naudodamasis kito judriojo telefono ryšio teikėjo paslaugomis, vartotojas gali naudotis ne tik balso perdavimo paslauga, bet ir trumpųjų žinučių (SMS), vaizdo žinučių (MMS) bei visomis kitomis judriojo telefono ryšio teikiamomis paslaugomis. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, iki 2006 m. vasario 1 d. numerio perkeliamumo paslauga pasinaudojo 61 367 vartotojai. “Numerio perkeliamumo paslauga vartotojams suteikia laisvę ir galimybes rinktis geriausiai jo poreikius atitinkančio operatoriaus paslaugas ir kartu išsaugoti savo turimą telefono numerį”, – sakė RRT direktorius Tomas Barakauskas. – “Veikiant numerio perkeliamumo paslaugai, didėja ir konkurencija tarp tokias telefono ryšio paslaugas teikiančių operatorių, kadangi jiems tampa svarbu ne tik pritraukti į savo tinklą kuo daugiau naujų abonentų, bet ir išsaugoti jau esančius”, – pažymėjo T. Barakauskas.

| |

“Tele2” kviečia išsivaduoti iš didelių sąskaitų

Telekomunikacijų bendrovė “Tele2” nuo pat savo atėjimo į rinką įtakojo mobiliojo ryšio kainų kritimą ir toliau laikosi savo kovingos pozicijos, kviesdama vartotojus rinktis pigesnes mobiliojo ryšio paslaugas teikiantį operatorių ir taip neriboti savo bendravimo. Ryšių reguliavimo tarnybos įsakymu visi, keičiantys telefono ryšio paslaugų teikėją, turi teisę išlaikyti senąjį abonentinį numerį. Nuo vasario 1d. viešųjų telefono ryšio tinklų operatoriai ir paslaugų teikėjai užtikrina, kad abonentams numerio perkeliamumas būtų pradėtas vykdyti naudojant centrinę duomenų bazę. Tai reiškia, kad mobiliojo ryšio vartotojai nuo šiol galės be jokių sunkumų rinktis kitą operatorių, siūlantį pigiausias jų poreikius atitinkančias paslaugas. Ekonomistų vertinimu, galima tikėtis nemažos mobiliojo ryšio vartotojų “migravimo” bangos. “Tele2” generalinis direktorius Petras Masiulis mano, kad mobiliojo ryšio kainos Lietuvoje yra per aukštos. “Mes visada siūlėme mažiausias kainas rinkoje ir savo pažadą tęsime, o taip pat daug investavome į paslaugų ir ryšio kokybę, kuri nebenusileidžia konkurentams”, – komentuoja P. Masiulis. Todėl “Tele2” kviečia pasinaudoti per centrinę duomenų bazę pagaliau veikiančia numerio perkėlimo paslauga ir išbandyti bendrovės pasiūlymus.

„Tele2“ skelbia informacinę kampaniją už skaidrius viešuosius pirkimus
| |

„Tele2“ skelbia informacinę kampaniją už skaidrius viešuosius pirkimus

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda informacinę kampaniją, taip siekdama atkreipti valdžios atstovų ir visuomenės dėmesį į valstybės lėšų švaistymą, vykdant neskaidrius viešuosius pirkimus. Pradėjusi dalyvauti biudžetinių organizacijų skelbiamuose viešuosiuose mobiliojo ryšio paslaugų pirkimuose, „Tele2“ pastebėjo nusistovėjusią subjektyvumo tendenciją, nepagrįstai nepalankią daliai telekomunikacijų rinkos dalyvių. Valstybinėms organizacijoms nesilaikant viešųjų pirkimų ir konkurencijos įstatymų, neoptimalaus paslaugų pasirinkimo pasekmės gula ant mokesčių mokėtojų pečių. Beveik visos valstybinės organizacijos jau seniai naudojasi mobiliuoju ryšiu, pirkdamos šią paslaugą iš seniau į rinką atėjusių kompanijų. Informacijos slaptumas, asmeniniai ryšiai ir kitos priežastys gali paversti viešąjį pirkimą iš anksto suplanuotu susitarimu, palankiu tik vienam kandidatui.

„Tele2“ toliau plečia tinklą ir gerina ryšio kokybę
| |

„Tele2“ toliau plečia tinklą ir gerina ryšio kokybę

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ investuoja į tinklo plėtrą ir ryšio kokybę, kad ir toliau galėtų teikti aukštos kokybės, konkurentams nenusileidžiančias paslaugas, tačiau daug patrauklesne kaina.
Bendrovė pradėjo savo veiklą Lietuvoje penkiais metais vėliau nei pagrindiniai konkurentai. Šiandien, greito ir efektyvaus darbo dėka, „Tele2“ gali pasigirti jau daugiau nei 96% Lietuvos teritorijos dengiančiu mobiliojo ryšio tinklu, kurį nuolat plečia ir tobulina. „Tele2“ sėkmingos veiklos priežastys pirmiausia yra tarptautinė patirtis 23 šalyse, centralizuotas sistemų valdymas, patikimų tiekėjų pasirinkimas. Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, įmonė sėkmingai bendradarbiauja su „Siemens“ kompanija. Beje, „Siemens“ organizacinė struktūra panaši į bendrovės „Tele2“. Abiejų įmonių techniniai darbuotojai dirba pasiskirstę pagal veiklos sritis, o ne pagal valstybes ir teritorijas. Taip per ilgą laiką sukaupta patirtis leidžia nekartoti tų pačių klaidų plečiant veiklą kitose šalyse ir operatyviai diegti naujas technologijas.

|

GSM abonento koordinatės – iki 50 metrų tikslumu

Naudodami “Cursor Matrix” technologiją mobiliojo ryšio operatoriai be GPS technologijos gali diegti naujas klientų buvimo vietos nustatymo paslaugas, nes dabar buvimo vietą įmanoma nustatyti iki 50 metrų tikslumu. Operatoriams nereikia modernizuoti turimų bazinių stočių, o tokių paslaugų vartotojai gali naudotis įprastais telefonais. Norintys savo tinkluose įdiegti buvimo vietos nustatymo paslaugas operatoriai turės įdiegti bazinėse stotyse naują programinę įrangą. Ji turės būti įkelta ir į šių paslaugų vartotojų mobiliuosius telefonus. Šiuo metu daugelis GSM ryšio operatorių buvimo vietos nustatymo paslaugas teikia remdamiesi “Cell-ID” technologija, kuri tepajėgia nustatyti, prie kurios bazinės stoties klientas yra arčiausiai. Tad tokių sistemų tikslumas svyruoja nuo 500 metrų iki kelių kilometrų.

| |

Virginijaus Savukyno “Virtualios realybės”: Pergalės džiaugsmas liejosi ir virtualioje erdvėje

Lietuva – Europos krepšinio čempionė. 64 metus lauktas džiaugsmas sekmadienio naktį išsiliejo ne tik į gatves ir aikštes, bet ir į virtualias erdves. Žmonės sveikino, glėbesčiavo ir bučiavo ne tik esančiuosius šalia, bet šiuo džiaugsmu dosniai dalijosi su tais, kurie tuo metu buvo toli, o gal ir miegojo. Štai aš į savo mobilųjį telefoną gavau gal kokį dešimtį sveikinimo žinučių. Ir toks aš buvau ne vienas. Apie pagausėjusius skambučių ir žinučių srautus liudija ir didžiausi mobiliojo ryšio operatoriai. Didžiausios mobiliojo ryšio bendrovės “Omnitel” atstovė spaudai Vanda Nekrašienė teigė: “Didelio skambučių srauto padidėjimo nebuvo, tačiau SMS srautas padidėjo. Pradėjo jis didėti nuo 21 val., o piką pasiekė 23-24 valandą.

| |

Ištikimiausias merginų draugas – “Nokia” katinėlis

Walshas sakosi esąs pakankamai gerai žinomas žaidimų mobiliesiems telefonams leidėjas, tačiau nenori būti siejamas su “Murkiančio katinėlio” įvedimu į rinką. Jis pats atliko savąjį rinkos tyrimą. Didžioji jo dalis buvo įvykdyta alinėje. Pasak Walsho, merginų reakcija į jo išradimą buvusi gana palanki. Visos apklaustosios buvo pasidalijusios į dvi lygias dalis. “Pusė merginų iškart suprasdavo “Murklio” paskirtį, o kitos žiūrėdavo į telefoną, kurio ekrane buvo katino paveikslėlis, ir sakydavo – o, koks mielas, bet kodėl jis vibruoja? Ir tik po to susivokdavo.” Pasak Walsho, jo programa pradėjo plisti be jokios reklamos – norinčiųjų ją parsisiųsti daugėja. Tačiau jis asmeniškai žinąs tik vieną atvejį, kai “Murkiantis katinėlis” buvo panaudotas pagal paskirtį. “Mergina alinėje pačiupo mano telefoną, įsikišo į priekinę kelnių kišenę ir negrąžino jo tol, kol neišseko baterijos, – sakė programos autorius. – Tai vienintelis man žinomas naudojimo atvejis. Ji labai maloniai praleido laiką.”

|

SMS pakilo lig dangaus

Šiuo metu “Singapore Airlines” testuoja savo lėktuvuose įrengtą vienkrypčio SMS ryšio sistemą. Žinutes “iš dangaus” gali siųsti į Europą, JAV ir Australiją skrendantys šios kompanijos keleiviai. Žinutes rašyti galima naudojantis specialiomis pramogų konsolėmis. Pasak “Singapore Airlines” atstovų, naujoji paslauga keleiviams patinka, tačiau bandymai dar nebaigti, ir kada bus galima naudotis dvikrypčiu SMS ryšiu, tebėra neaišku.

|

2008 metais įplaukos iš žaidimų bevielio ryšio telefonams viršys 7 milijardus JAV dolerių

Tyrimų bendrovės “Strategy Analytics” atlikto tyrimo duomenimis, iki 2008 metų įplaukos iš žaidimų bevielio ryšio telefonams viršys 7 milijardus JAV dolerių. “Strategy Analytics” vertinimais, žaidimai bevielio ryšio telefonams, įrašomi naudojant “Java” ir BREW technologijas, turi didžiulį augimo potencialą, rašo “Cnews”. Agentūros analitikai rekomenduoja bevielio ryšio operatoriams išnaudoti savo aktyvus mažmeninės ir didmeninės žaidimų įrašymo strategijų plėtojimui ir įplaukų iš bevielio ryšio telefonams skirtų žaidimų didinimui.