Charizma – sėkmingos karjeros paslaptis?
| |

Charizma – sėkmingos karjeros paslaptis?

Kartais susipažįsti su žmogumi, išoriškai niekuo neišsiskiriančiu, iš pažiūros netgi pilku ir neįdomiu kaip niūri rudens diena. Bet pakanka jam nusišypsoti, pasakyti porą nereikšmingų žodžių, kai iškart pasiduodi jo žavesiui. Ir štai jau tuomet, užburti jo balso, gestų, judesių ir kalbėjimo manierų, pamirštame visus trūkumus ir galvojame tik apie tai, kaip naujajam pažįstamam patikti ir įtikti. Kuo gi gamta jį taip apdovanojo? Truputį pavydime šiems žmonėms ir lengvai pasiduodame jų traukai, pripažindami, kad jie apdovanoti ypatinga dovana – charizma. Kur mano charizma? Atsakymas į šį jaudinantį klausimą toli gražu ne vienareikšmis: psichologai tikina, kad charizma – tai, ką turi kiekvienas, tačiau naudojasi tik vienetai. Kitais žodžiais, charizma – tai asmeninės žmogaus savybės, kurios traukia aplinkinius. Tas, kuris savo charizmą jaučia ir moka ja naudotis, bet kokioje kompanijoje – nuo draugiško vakarėlio iki direktorių posėdžio – tampa lyderiu, rašo „Woman Journal”.Išvystytos charizmos žmogus moka įteigti aplinkiniams savo požiūrį, įtikinti savo teisumu. Bet kokią nesąmonę jis gali pasakyti kaip išskirtinai svarbų ir itin originalų dalyką. Ir net jei paskui išaiškės, kad charizmatikas buvo neteisus ir visus suklaidino, jam vis tiek bus atleista. Nes neįmanoma supykti ant tokio žmogaus, jis per daug žavingas. Dar vienas ne mažiau svarbus niuansas: charizma neturi nieko bendro su išoriniu grožiu.

Charizmatiška asmenybė
| |

Charizmatiška asmenybė

Charizma traukia sėkmę tarsi magnetas. B. Tracy savo seminaruose moko, jog net 85% gyvenimo sėkmės lemia šilti santykiai su aplinkiniais žmonėmis. Logika paprasta – kuo geriau sutarsite su kitais, tuo lengviau ir greičiau gausite tai, ko norite. Patrauklioms asmenybėms atsiveria visos durys. Žodis “charizma” yra graikiškos kilmės ir reiškia ypatingą dovaną, dievišką malonę. Tai nepaparastai reta charakterio savybė. Iš esmės charizma yra tas pats, kas ir traukos (patrauklumo) dėsnis. Turbūt daugelis matėte filmą “The Secret“, kuriame išsamiau pasakojama apie šį universalų Visatos principą. Traukos dėsnis sako, jog žmogus į savo gyvenimą pritraukia aplinkybes, situacijas, galimybes bei kitus resursus, kurie atitinka jo dominuojančias mintis. Ką tai turi bendro su mūsų charakteriu? Pagal šį principą, kiekvienas žmogus yra tarsi gyvas magnetas, nuolatos mintimis spinduliuojantis tam tikro dažnio signalus, kuriuos priima kiti visuomenės nariai. Panašiai kaip radijo imtuvas, pagaunantis konkretaus dažnio radijo signalus. Žmogaus mintys, sustiprintos emociniu atspalviu, yra analogiškos radijo signalams, sustiprintiems elektriniais impulsais. Minčių pavidalu siunčiami elektriniai impulsai yra pagaunami kitų žmonių, spinduliuojančių to paties dažnio bangas (mintis). Todėl negatyvius charakterio bruožus turintys žmonės visada atbaido linksmas, optimistiškas, draugiškas ir malonias personas.

Religinė charizma: avatarai ir pranašai
| |

Religinė charizma: avatarai ir pranašai

Nuolatinis žmonių atsinaujinimas sukelia poreikį tiesioginei religinei patirčiai. Religinės transcendencijos (arba naujų religinių objektų, arba esančių atnaujinimu) bei socialinės traukos šaltiniu tampa charizmatiškai, religiškai pakylėti individai: pranašai, mokytojai, atsiskyrėliai, šventikai… Mat jų dvasia gali įkvėpti kitus, perteikti daugelio religinius jausmus. Yra tiesioginės religinės patirties poreikis – taigi ir tokie žmonės atsiranda. Anksčiau jų tebuvo dešimtys, tačiau planetoje gausėjant žmonių, proporcingai gausėja ir “avatarų”. Religinis charizmatikas ir jo garbintojai yra subkultūra bet kurios visuomenėje: nuo šamano iki šiuolaikinės kompiuterininkų sektos su savuoju lyderiu, laukiančiu “atskrendančios kometos”. Pirmosios religinės formos buvo persmelkę archaiškas bendruomenes ir sutapo su morale bei pasaulėžiūra. Kartu jos padėjo sutaikyti prieštaravimus su naujais socialiniais dariniais bei žmones supančiomis “galiomis”. Religinių lyderių vaidmenį atlikdavo senoliai, giminių vadai, šventikų luomo vadovai, magai. Bet vis tik jie tebuvo “valdininkai”, kulto, ikigentinės tradicijos funkcionieriai. Tačiau žinoma, kad jau tais priešistoriniais laikais atsirasdavo išskirtinių asmenybių, pasireiškusių kaip “burtininkai”. Tai savotiški “laisvieji religijos menininkai”, kurių autoritetas, galia ir ryšis su antgamtiškais dalykais priklausė tik nuo jo įgimtų sugebėjimų.

Stevenas Paulas Jobsas: sėkmę nešanti charizma
| |

Stevenas Paulas Jobsas: sėkmę nešanti charizma

Stevenas Paulas Jobsas – vienas iš tų žmonių, kurių veikla neišvengimai yra palietusi beveik kiekvieną iš mūsų. Stevenas yra įtakingas žmogus dviejose iš pažiūros nutolusiose verslo industrijose – informacinių technologijų ir pramogų. Jis – „Apple” vadovas ir vienas iš įkūrėjų, be to – buvęs kompiuterinės animacijos studijos „Pixar” vadovas ir savininkas, o dabar – didžiausias „Disney” akcininkas bei valdybos narys. Stevenas gimė 1955-aisiais, saulėtame San Francisco mieste. Be galo jauni ir nevedę jo tėvai – amerikietė motina ir sirų kilmės tėvas – atidavė kūdikį įvaikinimui. Vėliau tikrieji jo tėvai susituokė, nors neilgam, ir kartu augino jaunesnę Steveno Mona Simpson seserį, tapusią garsia rašytoja. Apie ją pats Stevenas Jobsas sužinojo tik užaugęs. Pats Steve’as savo tikraisiais tėvais vadina įvaikintojus – Jobsų šeimą. Dar būdamas moksleiviu jis po pamokų lankydavosi „Hewlett-Packard” kompanijoje, kur, gavęs vasaros darbą, susipažino su Steve’u Wozniaku. Vėliau, įstojęs į universitetą, jį metė po pirmojo semestro, tik pasiliko lankyti kaligrafijos paskaitų. „Jei nebūčiau jų lankęs, Mac’as neturėtų tiek šriftų galimybių” – dabar sako jis. Iš tikrųjų Stevenas buvo sunkaus būdo studentas, nesutardavęs nei su profesoriais, nei su studijų draugais.

15 būdų, kaip tapti charizmatiška asmenybe
| |

15 būdų, kaip tapti charizmatiška asmenybe

Atpažįstame juos iš spindinčių akių, pasitikėjimą spinduliuojančios šypsenos ir dar kažko, ką be galo sunku įvardinti ir parodyti pirštu. Tačiau tas kažkas mus prie tokių žmonių traukia. Ir tas „kažkas” yra charizma. Tik ji atskiria puikų kalbėtoją nuo vidutinio, gerą prekeivį nuo eilinio ir netgi mėgstamą prezidentą nuo pralaiminčio kandidato, rašo Sixwise.com. Pats žodis „charizma” kilęs iš graikų kalbos žodžio „charis”, reiškiančio „žavesį”. Begalė tyrimų, o galų gale ir kasdienio gyvenimo patirtis rodo, kad žmones tiesiog traukia prie charizmatiškų asmenybių. Pasak britų profesoriaus ir psichologo Richardo Wisemano, charizma yra tokia galinga, kad žmonėms kyla natūralus noras mėgdžioti ją spinduliuojančių žmonių kūno kalbą ir veido išraiškas, net jei kartais jie patys to ir nesuvokia. Wisemanas išskiria tris charizmatiškų asmenybių bruožus: pirma, juos valdo stiprios emocijos; antra, jie sukelia jausmus kitiems; ir trečia, jų neįtakoja kitos charizmatiškos asmenybės. Todėl nederėtų nusiminti, kad nesate Johnny Deppas, Davidas Bowie ar Marilyna Monroe, kuriems charizma įgimta, o tiesiog imtis reikiamų priemonių, idant pakeistumėte savo elgesį.

Charizma
| |

Charizma

Paslaptinga savybė.. Įgimta ar įvaldoma? Graikiškai „charisma” – malonė, dovana. Mes tai tapatiname su asmens trauka, patrauklumu. Tai vidinė savybė, nes išorinės savybės mažai vertos, jei žmogus neturi vidinio žavesio. Charizma dar vadinama asmeniniu magnetizmu. Žmonės seniai domėjosi šia savybe ir nustatė, kad kiekvienas ją turi ir gali atskleisti. Kaip gi atrodo charizmatiškas žmogus? Visų pirma, kai šalia mūsų toks žmogus, mes jaučiame gilų nusiraminimą. Iš jo sklinda ypatinga vidinė jėga, kurios nepastebime šio žmogaus elgesyje ir lyg neaišku, kame ta jėga slypi. Ir visgi ji stipriai jaučiama.. Toks žmogus niekada nebūna nervingas, jis ramus ir gerai žino, ko nori, niekada neskuba. Šio žmogaus žvilgsnis labai atviras, jis lengvai įgyja palankumą, užmezga ryšį. Šalia jo gera tiesiog būti. Ir, atvirkščiai, žmogaus, neturinčio tokių magnetinių savybių, draugija gali imti erzinti. Jis pagilina ir kito žmogaus nepasitenkinimą, liūdesį, gali apnuodyti džiaugsmą.. žodžiu, lengvai gali sugadinti nuotaiką. Toks žmogus skaito save nepripažintu genijumi, keikia likimą, aplinkinius, orą ir apskritai viską. Jis nuolat nepatenkintas, įsitempęs, nelaimingas. Lengvai pasiduoda įspūdžiams, dažnai yra jų valdomas. Tai žmogus be pusiausvyros. Geriausias būdas apsisaugoti nuo tokio žmogaus įtakos – kuo mažiau bendrauti su juo. Kas gi yra tas vidinis magnetizmas, kodėl vieni žmonės jį spinduliuoja, o kitiems jo aiškiai trūksta?

Sėkmingo MA asmeninės savybės ir šiek tiek apie charizmą
| |

Sėkmingo MA asmeninės savybės ir šiek tiek apie charizmą

Kas yra sėkmingas MA? Tas, kurio atėjimo klientai laukia, kuris daug parduoda ir džiaugiasi dirbdamas savo darbą. MA sėkmė priklauso nuo: -MA charakterio savybių ir įvaizdžio charizmos; -žinių; -patirties; -motyvacijos. Tiesa, dar nuo produktų, rinkos, konkurentų, oro, vėjo krypties……. Tačiau mes kalbėsime apie tuos veiksnius, kuriuos tiesiogiai įtakoja pats MA. Kartais klaidingai galvojama, kad sėkmingam pardavėjui yra būtina kalbos dovana, todėl darbinantis, į klausimą, kodėl norite dirbti MA, kandidatai dažnai atsako: todėl, kad mėgstu kalbėtis, bendrauti su žmonėmis. Dar vienas stereotipas : geru pardavėju gimstama – jei dievas nedavė, tai neverta ir stengtis dirbti pardavėju. Tokie požiūriai yra kategoriški ir būtent dėl savo kategoriškumo yra ir neteisingi. Dabar apie pardavėjų ekstravertiškumą ir intravertiškumą… Tradiciškai ekstravertai laikomi geresniais pardavėjais, kadangi jie neturi sunkumų bendraujant su klientais, laisvai jaučiasi prieš auditoriją. Deja, pasitaiko, kad ekstravertai, kurie yra kalbūs ir draugiški, labai stipriai pergyvena neigiamas klientų emocijas (atsisakymus, prieštaravimus, įžeidimus ir kt.) ir dėl to negali dirbti produktyviai. Yra ir toks reiškinys – kas daug kalba, negirdi kito. Taip pat sukūrus draugiškus santykius su klientu, atstovas sukuria problemą – paprašyti,kad draugas iš jūsų pirktų, yra sunku.

Temperamento tipai. Sangvinikas. Cholerikas. Flegmatikas. Melancholikas
| |

Temperamento tipai. Sangvinikas. Cholerikas. Flegmatikas. Melancholikas

Sangvinikas. Jo pagrindą sudaro stiprus, pusiausviras, judrus nervų sistemos tipas. Sangvinikui būdingas žemas senzityvumas, aukštas reaktyvumas ir aktyvumas, elgesio pusiausvyra. Jis plastiškas, ekstravertiškas, jo reakcijų tempas greitas, o emocinis jautrumas padidintas. Ryškūs sangvinikai buvo rašytojas Petras Cvirka, Vincas Mickevičius-Krėvė. O štai septyniolikmetės Vidos L. ryškios sangvinikės, dešimtos klasės mokinės, charakteristika. Vida gyva, judri mergaitė. Ji nuolat juda pertraukos metu, prieidama čia prie vienos draugių ar draugų grupelės, čia prie kitos, ir iš karto įsijungia į pokalbį, bet neilgam. Pamokų metu suole taip pat nenusėdi, dairosi, kalbasi su suolo drauge ir sėdinčia už jos mokine, reaguodama į kiekvieną smulkmeną. Greitakalbe atsakinėjant pamokas, mokytojai dažnai prašo ją neskubėti. Pamokos medžiaga greitai susidomi, skuba atlikti užduotis, bet kartu nesiliauja domėtis ir aplink sėdinčiais mokiniais. Labiau susikaupusi literatūros, anglų kalbos pamokose, o per matematiką, fiziką išsiblaškiusi, netgi žiovauja. Jos jausmai, nuotaikos nepastovios. Gavusi nepatenkinamą pažymį, labai nusimena, vos neverkia, bet per pertrauką atgauna pusiausvyrą, pamiršta. Mokykloje ir už jos ribų turi daug draugų, pažįstamų, lengvai su jais bendrauja, yra mėgstama. Lengvai adaptuojasi naujojoje aplinkoje (9-oje klasėje keitė mokyklą). Mėgsta keliauti, ypač su draugais, patiria daug įspūdžių, kuriuos gyvai, vaizdžiai pasakoja.

Makiažas ir moters charakteris
| |

Makiažas ir moters charakteris

Kosmetologai, o kartu ir psichologai teigia, jog moters makiažas gali atskleisti ne tik jos charakterį, bet ir požiūrį į gyvenimą. Ir jei staiga moteris nustojo dažytis ar atvirkščiai, tai byloja apie permainas, vykstančias jos gyvenime. Absoliučiai nenaudojančios makiažo nevertina savo moteriškojo prado dėl daugelio priežasčių: nelaimingos meilės ir baimės dar kartą ją patirti,tėvų auklėjimo klaidų, patyrusios seksualinę prievartą ir dėl to linkusios likti „pilkomis pelytėmis”, noro visur būti lygiai su vyrais ir aktyviai daryti karjerą, natūralistės, nusiteikusios prieš dekoratyvinę kosmetiką ir jos naudojimą. Dekoratyvinę kosmetiką naudojančios minimaliai vertina santūrumą ir gerą skonį dėl šių priežasčių: yra inteligentiškos ir nemėgstančios išsiskirti iš minios, pernelyg ryškų makiažą laiko vulgariu ir primityviu būdu atkreipti į save dėmesį. mokėdamos puikiai bendrauti, tuo ir traukia vyrų dėmesį. Moterys ryškų makiažą naudoja, nes: provincijoje – santūrumas nepriimtinas, savotiškai tikisi apsisaugoti nuo išorinio nedraugiško jai pasaulio, turi kai kurių psichologinių problemų.

Mada ir charakteris
| |

Mada ir charakteris

Apie žmogaus charakterį galima spręsti iš ko tik nori: iš veido išraiškos, gestų, kalbos manieros, juoko, eisenos ir, žinoma, aprangos. Be abejo, mada mums sufleruoja, ką vilkėti vieną ar kitą sezoną, uždeda tam tikrą savo antspaudą, tačiau ji vis tiek nėra neperkalbama diktatorė, mat kiekvieną sezoną dizaineriai pasiūlo didžiulį faktūrų, fasonų bei spalvų spektrą. Vadinasi, mes visuomet turime galimybę pasirinkti. Ką byloja vienoks ar kitoks pasirinkimas? Odą renkasi aktyvūs, į agresiją linkę žmonės. Šiuos bruožus dar labiau pabrėžia užtrauktukų, kniedžių ir kitų metalo puošmenų gausa. Zomšas kiek sušvelnina agresiją. Šio audinio mėgėjams būdingas rūpestis dėl prestižo. Trikotažą, Angoros vilną, moherą renkasi tie, kuriems svarbus komfortas. Tai dažniausiai demokratiški, geranoriški, konfliktuoti nemėgstantys individai. Žodžiu, jie “pūkuoti” ir tiesiogine, ir perkeltine prasme. Šilku, kitomis dailiomis, rafinuotomis medžiagomis puošiasi blizgesio, prabangos, mėgėjai, linkę kitus apkerėti savo išvaizda visu 100 procentų. Kuo plonesnės, subtilesnės medžiagos, tuo labiau jos atskleidžia, jog žmogus trokšta aukštesnio socialinio laiptelio bei materialinės gerovės. Medvilnė, džinsas – paprasti kaip ir jų nešiotojai. Jie išreiškia žmogaus vidinio komforto, lengvumo siekį, norą atsipalaiduoti. Aukšti smailūs kulniukai vizualiai moterį daro aukštesnę ir grakštesnę. Nenuostabu: “pasilypėjus” aukščiau, tenka pasitempti: ištiesti nugarą, pakelti smakrą.