Pirmasis reklaminis skydelis (interneto baneris) pasirodė 1993 metais, tai buvo Heller, Ehrman, White and McAuliffe advokatų kontoros reklama. Tačiau interneto reklamos gimimo diena yra laikoma 1994 metų spalio 24 d., kai interneto portalas HotWired pradėjo demonstruoti kompanijos AT&T reklamą savo tinklalapyje. Šis portalas pirmasis išskyrė plotus reklaminiams baneriams savo svetainėje, taip pat jie pirmieji pradėjo teikti reklamos efektyvumo ataskaitas savo klientams.

Būtent dėl galimybės apskaičiuoti reklamos efektyvumą, ši rinkodaros komunikacijos forma išpopuliarėjo žaibiškai. Kartu atsirado interneto reklamos tinklai, specializuotos interaktyvios reklamos agentūros, sparčiai augo, taip vadinamų, DOT COM kompanijų skaičius. Tai truko nepilną dešimtmetį, nes 2000 metais, sprogus DOT COM kompanijų burbului, reklamos specialistai pradėjo diskutuoti, kad reklama internete buvo gerokai pervertinta, atsirado abejonių dėl šios komunikacijos formos likimo. Spėlionės dėl interneto reklamos likimo nepasitvirtino. Spartėjant interneto ryšiui ir tobulėjant web technologijoms, reklama internete įgavo naujas formas. Vienos jų – atskirų produktų promo interneto svetainės, video baneriai ir pan.

Ne viename skaitytame straipsnyje teko rasti nuomonę, kad interneto baneriai ir šiuo metu išgyvena savo saulėlydį, užleisdami vietą kontekstinei reklamai, kurią atstovauja ir Google AdWords sistema, bei kitoms panašioms reklamos formoms. Nepaisant to, išlaidos reklamai internete, tuo tarpu ir banerinei reklamai, pasaulinių kompanijų marketingo biudžetuose tik didėja, o jos formos tampa vis įdomesnės ir atraktyvesnės.

Norėjome jums pristatyti kelis įdomius bei inovatyvius, gal jau ir matytus, reklamos internete projektus:

1. Diesel apatinio trikotažo kolekcijos pristatymo kampanija.

http://heidies.com/demo2/?setdate=2007-01-25%2008:50:30&step=2&r=685#2007-01-25

Šiam projektui įgyventinti buvo panaudotos šešios filmavimo kameros, kurios veikė 24 valandas per parą, penkias dienas. Projektas, primenantis kriminalą. Buvo imituojama, kad dvi gražios merginos, apsirengusios vien tik pavogtu naujos Diesel kolekcijos apatiniu trikotažu, užsirakino viešbučio kambaryje ir nulaužusios diesel.com svetainę, pasauliui demonstravo savo šėlsmą. Merginos bendravo su svetainės lankytojais, taip pat įvairiom formom reagavo į augančios auditorijos dėmesį.

Projektas susilaukė milžiniško populiarumo bei buvo gerai įvertintas Kanų Liūtų komisijos.

2. Dove virusinis video filmas

Dove „Evoliucija“ yra žavintis 1:14 sekundžių klipas apie jaunos moters transformaciją iš simpatiškos kasdieninės išvaizdos merginos į nuostabiai gražų reklamos modelį. Klipo tikslas – parodyti žmonėms, kokiu grožiu jie žavisi. Šis klipas buvo sukurtas, kaip interneto virusinis klipas, laimėjęs Kanų Liūtų Grand Prix apdovanojimą 2007 metais.

3. AAA draudimo paslaugų reklama internete

http://www.aaatown.com/index.php

AAA draudimo kompanija pasirinko įdomų būda pristatyti savo paslaugas internete Jungtinių Amerikos Valstijų rinkai. Svetainėje, kuri yra paremta video filmu, viskas sukasi aplink vieną eismo įvykį. Į šią avariją galima pažvelgti iš įvairių perspektyvų, kurios vienaip ar kitaip yra susietos su šios draudimo kompanijos paslaugomis. Šis tinklapis – 2008 metų Kanų Liūtų aukso medalio laureatas „CYBER“ kategorijoje.

4. 2008 nacionaliniai skaitymo metai – Anglija.

http://www.leanmeanfightingmachine.co.uk/awards/webbys2008/garronsdares/#01

Jeigu dar pamenate, 2008 metai buvo paskelbti tarptautiniais skaitymo metais. Lietuvoje skaityti knigas buvo raginama keliais nuobodžiais plakatais, tuo tarpu Anglijoje į šią užduotį buvo pažvelgta šiek tiek išradingiau.
Agentūos užduotis – sukurti komunikacijos idėją, kuri skatintų 11-14 metų jaunuolius labiau domėtis knygomis ir skaitymu. Kampanijos tikslas – įtikinimu paauglius, kad knygos nėra susijusios vien tik su mokykla, kad tai yra pagrindinis raktas į socialinę gerovę ir pan.

Sprendimas – kas dvi savaites jaunuoliams buvo kviečiami padėti savo dievaičiui pasirengti HIP-HOP klipo kūrimui. Jis turi viską – įrangą, drabužius ir pan., tačiau nieko nežino apie šios muzikos kultūra, jos atstovus, žinomiausius atlikėjus. Jaunuolių prašoma padėti jam ir perskaičius tam tikras knygas rašyti komentarus po YouTube video – užduotimi. Viso buvo paskelbtos trys tokios užduotys.

Kuo šis projektas ypatingas? Vietoje banerių buvo panaudotas YouTube video klipo įskiepas.

5. Uniqlo naujos rūbų kolekcijos pristatymas.

http://www.uniqlo.jp/uniqlock/

Uniqlo naujoji rūbų kolekcija pristatoma internete 24/7 šokio video, laiko signalo ir laikrodžio įrenginio sintezės pagalba. Trumpi atskiri video filmukai pateikiami atsitintinai, o pats klipas – begalinis. Tokiu video klipu vartotojai buvo sudominti ir įtraukti, jiems tapo įdomu, kas bus toliau, kada jis pasibaigs. Taip pat buvo sukurta šio video koliažo mini versija, kurią jie galėdavo pasitalpinti savo blogę ar parsisiųsti į telefoną.

Kiti įdomūs banerių pavyzdžiai:

Narkotikų prevencijos baneris:
http://www.profero.com/showcase/cocainebasement/demo/banners/nosebleed.html

Interaktyvus vaisto Panadol baneris:
http://www.bannerblog.com.au/2009/02/construction.php
http://www.bannerblog.com.au/2009/02/panadol_fire.php
http://www.bannerblog.com.au/2009/02/party.php

Mini Clubman automobilio reklama internete:
http://www.bannerblog.com.au/2008/02/mini_clubman_turn.php

Scandinavian airlines baneris – PowerPoint prezentacija:
http://www.bannerblog.com.au/2009/02/sas_ppt.php

Views All Time
Views All Time
7142
Views Today
Views Today
2
0 0