2008-ųjų metų lapkričio ir gruodžio mėnesiais penkiolikoje Europos šalių buvo įgyvendinta nacionalinės programos “Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” (toliau – VEKS programa) pristatymo kampanija. Didžiausi Europos šalių leidiniai, radijo, TV kanalai bei interneto portalai informavo apie 2009-ųjų metų išskirtinumą Vilniui ir Lietuvai.

Vos per porą mėnesių 15 Europos šalių žiniasklaidoje pasirodžiusios 265 publikacijos bei reportažai apie Vilnių, tapsiantį Europos kultūros sostine 2009 – tai viešosios įstaigos “Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” inicijuotos viešinimo kampanijos užsienyje rezultatai. Daugelyje šių šalių tuo pačiu metu VšĮ “Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” organizavo Lietuvos ir VEKS programos TV ir lauko reklamos kampaniją. Specialistų vertinimu, tai buvo pirmoji per 20 metų tokio masto koordinuota Lietuvos viešinimo kampanija užsienyje.

Ryšių su visuomene kampanijai užsienio šalyse finansavimą (794 623 Lt, įskaitant PVM) 2008 m. rugsėjį skyrė Kultūros ministerija, kampaniją įgyvendino atvirą konkursą laimėjusi ryšių su visuomene agentūra “PR Service / Edelman Affiliate”, kuri yra tarptautinio ryšių su visuomene agentūrų tinklo “Edelman” narė.

“Pažintinių publikacijų apie Vilnių ir Lietuvą VEKS programos kontekste pastebimai padaugėjo praėjusių metų pabaigoje, kai vyko viešinimo kampanija, – sakė VšĮ “Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009″ direktorė Elona Bajorinienė. – Kartu su Vilniumi visa Lietuva atsidūrė Europos dėmesio centre, rekomenduojamų aplankyti šalių sąrašuose.”

Viešinimo projektui buvo pasitelktas ryšių su visuomene agentūrų tinklas “Edelman”. “Vilniaus – Europos kultūros sostinės 2009” ir Lietuvos, mininčios tūkstantmetį viešinimo kampanija 2008-ųjų spalio – gruodžio mėnesiais vyko Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Vokietijoje, Italijoje, Portugalijoje, Belgijoje, Liuksemburge, Latvijoje, Estijoje, Rusijoje ir Ukrainoje.

Pasak “PR Service/ Edelman Affiliate” direktoriaus Lino Kontrimo, šis viešinimo projektas buvo išskirtinis tiek dėl savo apimties, tiek dėl atsakomybės tinkamai pristatyti savo šalį užsienyje.

“Šiuo sudėtingu laikotarpiu, kai šalyje vyksta įtemptos vidinės diskusijos, per trumpą laiką parengėme ir įgyvendinome intensyvią Lietuvai svarbaus tarptautinio projekto pristatymo kampaniją. Mūsų patirtis parodė, kad turint aiškų tikslą, terminus ir gerai parengtą strategiją galima pasiekti efektyvių rezultatų net ir su nedideliu biudžetu”, – sakė L. Kontrimas.

Anot jo, viešinimo kampanijos dėka Vilnius tapo vienu labiausiai rekomenduojamų aplankyti miestų 2009-aisiais Europoje, įdomiausi programos renginiai bei Vilniaus miestas buvo pristatyti didžiausiuose Europos šalių leidiniuose. Apie Vilnių – Europos kultūros sostinę bei Lietuvą, mininčią tūkstantmetį informavo tokie didieji nacionaliniai užsienio šalių leidiniai kaip Didžiosios Britanijos “Observer”, Vokietijos “Frankfurter Allgemeine Zeitung”, Estijos “Postimees”, Suomijos “Helsingin Sanomat”, Danijos “Jyllands Posten”, Švedijos “Aftonbladet”, “Dagens Nyheter”, Norvegijos “Aftenposten”, “VG”, Airijos “Irish Independent”, Lenkijos “Dziennik”, “Gazeta Wyborcza”, Rusijos “Nezavysimaya gazeta” ir daugelis kitų.

“Vilniaus viešinimo kampanija – tai sėkmingas ilgalaikės “Edelman” ryšių su visuomene strategijos ir patirties šioje srityje rezultatas, – sakė Sabrina Larese, koordinuojanti “Edelman” atstovybių veiklą Europoje, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos šalyse. – “Edelman” tinklo agentūrų darbas kartu, siekiant padidinti Vilniaus ir Lietuvos žinomumą, davė puikių rezultatų – aukščiausios kokybės publikacijas, padedančias pozicionuoti Vilnių kaip kultūros sostinę. Visoms Europos agentūroms, dirbusioms su šiuo projektu, tai buvo įkvepianti ir įdomi patirtis, ir esame tikri, kad tai taps vienu pavyzdinių projektų panašioms užduotims ateityje.”

Views All Time
Views All Time
5849
Views Today
Views Today
1
0 0