Parodoje – įvairus priekabų ir antstatų asortimentas

Lietuvos transporto įmonėms reikia ne tik krovininių automobilių, bet ir puspriekabių, priekabų ar specialių antstatų ant važiuoklių. Parodoje pateikti eksponatai rodo, kad puspriekabių gamintojų, norinčių bendradarbiauti su mūsų vežėjais, gretos vis tankėja, o transporto priemonių asortimentas – gausėja. Į rinką veržiasi ne tik užsienio firmos, bet vis daugiau Lietuvos įmonių ima gaminti automobilinę techniką.

Likus dešimčiai dienų iki parodos atidarymo norą dalyvauti šiame renginyje pareiškė dvi Lenkijos įmonės – „MaDo” ir „Stokota Kamarg”, kurių jau nebespėta įtraukti į parodos katologą. Jos – naujokės Lietuvos parodose. „MaDo” tentinis autotraukinys įdomus vežėjams, kuriems reikia kuo didesnio tūrio puspriekabių. 115 kubinių metrų talpa – skamba įspūdingai, tačiau viršijami aukščio standartai – papildoma erdvė atsiranda pakėlus tentą penkiais centimetrais. Vežėjas, užsakęs tokį autotraukinį už 26 tūkst. eurų, jį gaus po aštuonių savaičių. Eksponatą jau nupirko viena šalies transporto įmonė.

Belgijos ir Lenkijos firma „Stokota Kamarg”, gyvuojanti devynerius metus, specializuojasi gaminti automobilines cisternas gabenti maisto produktams, degalams, cementui ir kt. Įmonė per metus jų pagamina apie 150 ir parduoda Belgijoje, Norvegijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje. Vienuolika parduota ir Lietuvoje. Parodoje buvo eksponuota cisterna, kurią nusipirko „Lietuvos dujos”.

Straipsniai 1 reklama

Pirmą kartą Lietuvoje savo gaminius demonstravo ir „G. Magyar” – didžiausias Europoje nerūdijančio plieno puspriekabių ir cisternų gamintojas. Prancūzijos firmai, kurią dar 1945 metais įkūrė Georges Magyaras, atstovavo to paties pavadinimo Lenkijos įmonė, ypač artimai bendradarbiaujanti su UAB „Skuba” – „Renault” atstovu. Partneriai tikisi, kad jų sumanymas pasiteisins ir Lietuvos vežėjai pamėgs prancūzišką duetą – „Renault” vilkiką su „G. Maryar” puspriekabe cisterna ir sėkmingai gabens maisto bei cheminius produktus. Šalies transporto įmonės dar neįsigijo naujų šios kompanijos gaminių, kainuojančių nuo 50 iki 100 tūkst. eurų, bet naudotas eksploatuoja jau ne vienas vežėjas.

Sensacija Lietuvos rinkoje: net dvi įmonės – UAB „Patikima linija” Kaune bei Gintauto Naviko įmonė Marijampolėje – ėmė gaminti autovežius. Prieš keletą metų tokia žinia būtų palaikyta balandžio 1-osios pokštu, o dabar – realybė. Netgi pasirinkimas yra: pagal transportininkų pageidavimus gali būti gaminami įvairių modelių autovežiai, turintys sraigtinę arba svirtinę kėlimo sistemas, gabenantys 8-9 lengvuosius automobilius. Vidutinė antstato ir priekabos kaina – 50 tūkst. eurų. Vežėjams svarbu tai, kad Lietuvoje pagaminti autovežiai net 30-40 proc. pigesni už vakarietiškus analogus ir 1,5-2 tonomis lengvesni.

Nuo 1992 metų veikianti UAB „Trinitronas” sėkmingai plečia savo veiklą ir įsisavina naujas vežėjams aktualias paslaugas, kurias ir pristatė parodoje. Šiuo metu UAB „Trinitronas” gamina 116-117 m³ autotraukinius, taip pat tentinių puspriekabių kėbulus, izoterminius, kietašonius kėbulus, be to, montuoja spoilerius, miegamąsias kabinas. Nuo 2003 metų UAB „Trinitronas” pradėjo gaminti puspriekabių ir izotermų kėbulus. Europos Sąjungoje ir Rusijoje populiarėja didelių matmenų autotraukiniai, ši tendencija per paskutinius 2-3 metus jaučiama ir Lietuvoje. Vakarų Europoje autotraukinių kainos yra kur kas didesnės negu Lietuvoje, o kokybė tokia pati, kadangi kaina susijusi tik su pristatymo išlaidomis. Atgabenti iš gamintojo neįrengtą puspriekabės važiuoklę ir sumontuoti kėbulą Lietuvoje yra pigiau, negu tai atlikti užsienyje. Taigi klientui yra naudingiau gamintis čia, Lietuvoje. Suteikiamas garantinis aptarnavimas bei remonto paslaugos. Visa tai suteikia galimybę konkuruoti su užsienio įmonėmis.

UAB „Trinitronas” sėkmingai atlieka ir termoizoliacijos darbus, t.y. furgonuose arba mikroautobusuose vežti produktams, kuriems būtina speciali transportavimo temperatūra, įrengiama termoizoliacija, galinti išlaikyti temperatūrą nuo -20 C iki +15 C, pageidaujant galima sumontuoti firmų „Thermo King” arba „Carrier” šaldymo-šildymo agregatus. Visa įmonės gaminama produkcija atitinka ES šalyse taikomus standartus.

Milašauskių tikroji ūkinė bendrija „Žaibas” kiekvienoje parodoje sužiba naujovėmis. Šiemet įmonė pristatė dar daugiau savo paslaugų. Didžiatūrius autotraukinius „Žaibas” gamina jau ne pirmus metus, bet naujieji lengvesni 400 kg. Konstrukcijoje pradėtas naudoti aukštos kokybės plienas, dėl to ji tapo ne tik lengvesnė, bet ir atsparesnė. Tentinis kėbulas gali būti dviejų aukštų, jam pagaminti naudojama aliumininė konstrukcija, atlaikanti 30 proc. kėbulo keliamosios galios. Naujovė ir „Žaibo” izoterminiai kėbulai iš lengvos ir itin stiprios izoterminės plokštės, pagamintos Vokietijoje. Parodoje bendrija pristatė ir 24 tonų keliamosios galios sunkvežimį su hidrauliniu būdu valdomu galinio bortu dozatoriumi. Tokį savivarčio kėbulą sumontavus „Žaibe” ant vežėjo pateiktos automobilio važiuoklės, transporto priemonės savikaina bus gerokai mažesnei, nei perkant sukomplektuotą savivartį. Nuo šiol „Žaibas” gali pasiūlyti ir miškovežius: bendradarbiaujant su Švedijos gamintojais ant važiuoklės montuojamos skandinaviškos atramos. Pažymėtina, kad skersinius lengva sumontuoti ir transformuoti (sustumti į galą) jei tenka vežti ne tik rąstus, bet ir kitus krovinius.

„Palfinger” kranai, srėlės ir kiti gaminiai gerai žinomi Europoje, kur šio koncerno produkcija užima 54 proc. rinkos. Parodos „TransBaltica 2004″ lankytojai galėjo susipažinti su nauju dviviečiu bokšteliniu keltu statybos ir remonto dar

bams didmiečių senamiesčiuose. Ant „Nisan” (iki 3,5 t) važiuoklės sumontuotas keltuvas patrauklus dėl nesudėtingo valdymo, be to, automobilio vairuotojui pakanka turėti B kategoriją.

Atsiversianti ES erdvė diktuoja ir naujas autovežėjų paslaugų madas: Vakaruose įprasta krovinius vežti tentinėmis-užuolaidinėmis puspriekabėmis, o mūsų vežėjai dirba daugiausia su tentinėmis-bortinėmis, kurių konstrukcija privalo atitikti muitinės reikalavimus. Tentines užuolaidas lengviau atitraukti nuo puspriekabės (iš bet kurios pusės) kai reikia pakrauti ar iškrauti prekes, taip sutaupomas geras pusvalandis. Jei ši procedūra atliekama kasdien -brangesnė investicija (10 – 20 proc.) į užuolaidinę puspriekabę vežėjui atsipirks. Bortines-tentines puspriekabes naudingiau pirkti tiems, kas prekes gabena tolimais maršrutais arba į Rusiją. Pirmą kartą parodoje mums neįprastas užuolaidines puspriekabes demontravo „Schwarzmüller” atstovaujanti UAB „Ligranta”, „Schmitz Cargobull” atstovas UAB „Hanse Trailer” (beje, jau turinti užsakymų pagaminti trisdešimt tokių puspriekabių) bei Vokietijos įmonė „Fliegl”, kuriai atstovauja UAB „Dan-Lit”.

UAB „Ligranta” eksponavo naują gaminį – šaldytuvą ant „Schwarzmüller” važiuoklės, pernai jau matytą ir kelininkų pamėgtą šios kompanijos savivartį, bei pavyzdį penktus metus parduodamų tentinių puspriekabių, kurios padėjo užimti trečią vietą puspriekabių pardavimo rinkoje.

UAB „Hanse Trailer” eksponuojamas šaldytuvas pristatė naujovę – įrangą skerdienai kabinti. Šaldytuvo lubos ir sienos sutvirtintos taip, kad atlaikytų didelius krūvius. Tokių šaldytuvų Lietuvoje dar nebuvo parduota.

Dar vienas neįprastas „Schmitz Cargobull” ženklu pažymėtas gaminys – Panevėžio gamykloje pagal Ispanijos įmonės užsakymą pagaminta izoterminė puspriekabė, kurios aukštis ir plotis viršija įprastus standartus (Ispanijoje liberalesnė tvarka), o šoninė siena atsidaro lankstant duris. Paroda – geras bandymų laukas, siekiant išsiaiškinti, ar toks modelis sudomintų Lietuvos vežėjus.

Vienas iš puspriekabių pardavimo lyderių – „Krone” atstovaujanti UAB „Scanbalt Trailer” – keturis transporto priemonių pavyzdžius demonstravo lauko aikštelėje 350 kv. m plote. Vežėjų išbandytas ir pamėgtas dvi tentines puspriekabes, šaldytuvą bei triašę „Krone” važiuoklę, kurią nuo rūdžių saugo danga, suformuota pritaikius KTL technologiją, – jau ne pirmus metus mielai perka transporto įmonės.

UAB „Baltijos autolizingas”, penktus metus Lietuvoje nuomojanti ir parduodanti puspriekabes, šiemet pagerino nuomos sąlygas: dabar puspriekabę galima išsinuomoti ne mėnesiui kaip buvo anksčiau, o tik vienai ar kelioms paroms. Nuomos kaina parai – 70 Lt (be PVM). Pasirinkimas – 60 tentinių puspriekabių. Paslaugos pupuliarumą rodo tai, kad bendrovės klientais tapo jau pusšimtis įmonių.

Vežėjams, kuriems aktualiau įsigyti naudotą puspriekabę ar krovininį automobilį, verta kreiptis į Lietuvos ir Vokietijos įmonę „Euro Trucks”, kuri gali pateikti labai didelį pasirinkimą, tiesa, tik per internetą, nes neturi savo transporto demonstravimo aikštelės kaip, pavyzdžiui, BRC.

Beje krovininius automobilius perkantys vežėjai antstatą, puspriekabę ar priekabą gali užsakyti automobilių gamintojų atstovybėse: prekybos atstovai paprastai turi suderėję geras nuolaidas su visais garsiais ir patikimais puspriekabių gamintojais.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *