Autobusų – mažai

Atrodytų, beatsigaunanti šalies keleivinio transporto priemonių rinka, didžiųjų miestų savivaldybių paskelbti konkursai naujiems autobusams bei troleibusams įsigyti, į parodą turėjo pritraukti ir daugiau autobusų gamintojų bei jų atstovų. Tačiau jų, kaip visada, buvo vos keletas.

MAN koncerno Lietuvoje atstovai UAB „Ulrich funk handelskontor” į parodą atvežė du autobusus – turistinį „Neoplan Tourlainer” bei miesto tipo MAN NL 313. Kaip žinia, prieš keletą metų MAN koncernas įsigijo „Neoplan” akcijas, ir autobusus gaminantis padalinys pasivadino „Neoman”. Pats MAN ir toliau gamina daugiausia miesto tipo autobusus, „Neoplan” – turistinius. Parodoje pristatytas „Tourlainer” surenkamas ant MAN važiuoklės, jame montuojamas MAN D 2866 LOH 34 301 kW arba D 2879 LOH 03 338 kW Euro 3 reikalavimus atitinkantis variklis. Autobusas gali būti tiek standartinio 12, tiek 13,8 metro ilgio, jame gali būti naudojama įvairi įranga pagal kliento pageidavimus.

Parodoje pristatytasis miesto tipo MAN autobusas pagamintas Vokietijoje, jame montuojamas Euro 3 reikalavimus atitinkantis 310 AG variklis, VOITH pavarų dėžė. Salone įrengtas kondicionierius, austriška keleivių informavimo sistema. Autobusas jau važinėjęs miestų gatvėmis dvejus metus, šiuo metu pateiktas išbandyti Lietuvos keleivių vežėjams – UAB „Vilniaus autobusai”. Pasak „Ulrich funk handelskontor” prekybos vadybininko Vadilijaus Urbaičio, MAN koncernas ketina dalyvauti tiek Vilniuje, tiek Kaune skelbiamuose konkursuose naujoms keleivinio transporto priemonėms pirkti.

Straipsniai 1 reklama

Šalia buvo galima apžiūrėti „Isuzu Turquoise” autobusą. Turkijoje surinktais tiek miesto, tiek priemiesčio, tiek turistiniais autobusais prekiaujanti UAB „Saločiai ir partneriai” savo autobusus pristato kiekvienoje Lietuvoje vykstančioje parodoje. „Turquoise” modelis gali būti gaminamas 27/31 sėdimų vietų, jis, pasak gamintojų atstovo Gintaro Dovidėno, yra patikimas, jo dizainas puikus, transporto priemonė ekonomiška. Dideli panoraminiai langai ir atlenkiamos bei slankiojančios į šoną sėdynės užtikrina patogų važiavimą keleiviams. Autobusas – dabar populiarios vidutinės klasės, dyzelinis variklis – ISUZU 4HET-T 146 AG, atitinkantis Euro 1 reikalavimus. Maksimalus autobuso ilgis – 7,6 metro.

Šiek tiek daugiau parodoje buvo mikroautobusų. „Ivetra ir ko” savo stende pristatė IVECO „Daily 50C13 CV” 16 sėdimų vietų turistinį autobusą. Jame įmontuotas Sofim 8140.43 S keturių cilindrų turbodyzelinis 125 AG variklis su tarpiniu oro aušinimu ir įpurškimo sistema „Common rail”. „Daily” šeimynoje – nedideli iki 21 vietos miesto, tarpmiesčio ir turistiniams vežimams skirti autobusiukai. Pasak „Ivetra ir ko” atstovų, „Daily” – patogūs kaip lengvieji automobiliai, bet tvirti kaip sunkvežimiai. Ypatingai patvari rėminė važiuoklės konstrukcija leidžia sumontuoti įvairaus tipo kėbulus. Vidaus įranga montuojama pagal pirkėjo pageidavimus.

Savo produkciją pristatė ir dvi iš krovininių į keleivinius mikroautobusus perdirbančios įmonės – UAB „Silwi Baltija” ir šiauliečių „Žaibas”.

Pasak „Silwi Baltija” atstovų, perdarydami krovininius autobusus į keleivinius, jie jau sukaupė nemenką patirtį. Įmonėje griežtai laikomasi Europos Sąjungos reikalavimų, čia naudojama ES sertifikuota įranga – didžioji jos dalis pagaminta Vakarų Europoje. Daugiausia įmonėje įrengiama nedidelių (iki 22 vietų) autobusų. Juose pagal kliento pageidavimus gali būti atlikti garso izoliacijos ir apdailos darbai, sumontuojamos įvairiausios sėdynės, stiklai ar stiklo paketai, šildymo-kondicionavimo, garso-vaizdo bei kita komforto įranga. Reikalui esant, gamyklinis kėbulas gali būti pailginamas ar net paplatinamas. Įmonėje įrengiami ir perdaromi tiek nauji, tiek naudoti automobiliai.

Panašią paslaugą teikia ir Šiauliuose įsikūrusi įmonė „Žaibas”. Čia krovininiai automobiliai taip pat tampa keleiviniais. „Žaibas” gali įrengti miesto, priemiesčio ir tolimojo susisiekimo bei specialiosios paskirties mikroautobusus, sumontuoti juose įvairias kondicionavimo, šildymo sistemas, automatizuotus durų mechanizmus, garso bei vaizdo įrangą, papildomas oro pagalves ir kt.

Views All Time
Views All Time
3582
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

− 7 = 3