|

Tobulumas – nuoseklios evoliucijos rezultatas

Naujasis trečiosios klasės BMW akcentuoja savo techninį pranašumą tarp kitų kompaktinių sportinių limuzinų. Pretenzinga technika papildyta iki šiol šiai klasei neįprastais elementais pagal kliento pageidavimus. Be to, nauji varikliai teikia automobiliams dar daugiau galios… Ilgesnis atstumas tarp ratų ašių, trumpi variklio ir bagažinės dangčiai sukuria naujojo BMW siluetą, į kurį nepriekaištingai įsikomponuoja netgi durų rankenos. Vis dėlto trečiosios klasės atstovas lieka ištikimas BMW šeimos tradicijoms – tipiškas jo priekis su variklio dangtyje įtaisytomis grotelėmis. Tai yra nuoseklus pirmtako išvystymas pagal principą – nieko nauja, ta?čiau viskas nauja. Iš ankstesnio trečiosios klasės BMW neperimta nė vieno varžtelio.

|

Geriausias automobilis pasaulyje?

Nuo daugybės futuristinių formų dvidešimt pirmojo amžiaus prototipų, kurių demonstravimas parodose yra kiekvieno autokoncerno garbės reikalas, gali apsisukti galva. Bet šiuokart kalba eina apie realų, gyvą šiandienos automobilį, į kurį investuoti visi dvidešimtojo amžiaus pabaigos inžinierinės minties pasiekimai. Šį straipsnį verta perskaityti vien todėl, kad susipažinti kokių aukštumų žmonija pasiekė automobilizmo srityje tūkstantmečių sandūroje.

|

Paprasčiausiai – “mažyliai”

Retsykiais disuktuojant su europinio lygio atomobilių pramonės specialistais, ne kartą teko pastebėti, jog, tarkime, nemaža šių specialistų dalis kur maloniau ir nuoširdžiau kalba apie tokius automobilių modelius kaip “Toyota Yaris” bei “Peugeot 206” ir labai abejingai atsiliepia apie daugelio lietuvių automobilininkų svajones – “Porsche” arba “Ferarri”. Priežasačių keletas: brangių “superautomobilių” parduodamos tik kelios dešimtys tūkstančių. Gamintojui, žinoma, svarbu rūpintis šių modelių gamybos technologijomis, bet ne tiek, kiek dėmesio reikia skirti mažųjų gamybos technologijoms, kadangi pastarųjų tiražai – milijoniniai. Antra vertus, kaip sako tie patys specialistai, iš inžinerinės pusės sukurti gerą mažą masinio naudojimo automobilį yra kur kas sunkiau negu pagaminti “supermašiną”.

|

Septynios automobilio “CELICA” kartos

Automobilis ,,Celica” pirmą kartą visuomenei buvo pristatytas 1970 m. Tokijo automobilių parodoje (Tokyo Motor Show). Kompanijos ,,Toyota” naujas dvivietis automobilis buvo pagamintas, Japonijos rinkai adaptuojantis prie vakarietiškų tendencijų. Jis buvo sukurtas, tenkinant Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius. Pirmą kartą Europoje automobilis ,,Celica” su 1,6 litro keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 m. viduryje. Truputį vėliau buvo paskelbta, kad populiaraus automobilio su atlenkiamu bagažinės dangčiu, turinčio 1,6 ir dviejų litrų variklį, serija pasirodys Japonijos rinkoje nuo 1973 m. balandžio. Tam tikrą laiką automobilis su atlenkiamu bagažinės dangčiu buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 m., būdamas ,,Metų modeliu”), tačiau jau pirmosios kartos automobiliui ,,Celica” buvo atlikti keli pakeitimai, ir jis pasiekė puikių rezultatų tiek vietiniuose, tiek užjūrio konkursuose.

|

Toyota Camry pakeitė išorę

Tvirtas “Camry” kėbulas atitinka visas šiuolaikines bei kelių ateinančių metų normas. Be to, “Camry” yra vienas iš nedaugelio modelių, Euro NCAP tvermės bandymuose gavęs keturias žvaigždutes iš penkių galimų. “Camry” ilgaamžiškumas yra pavyzdys daugumai konkurentų. Pagal Vokietijos technikos priežiūros darbuotojų susivienijimo (TÜV) automobilių bandymų centro turimą trūkumų patikrų statistiką “Camry” pripažintas geriausiu automobiliu pastarųjų penkerių bei šešerių metų automobilių grupėse.

|

BMW “trečiukas” tampa galingesnis

Naujasis šešių vienoje eilėje išdėstytų cilindrų variklis pakeis dabartinį 2,8 l daro tūrio jėgos agregatą, todėl automobilio indeksas bus pakeistas į “330i”. Kiek vėliau tokie varikliai bus pradėti dėti ir į “BMW Z3” roadsterius, o nuo 2001 metų trijų litrų variklius turės ir “BMW X5” visureigiai. Maksimalus sukimo momentas sudaro 300 Nm, be to 90 proc. šio dydžio pasiekiama jau prie 1500 aps./min. Su naujuoju varikliu “BMW 330Ci” kupe iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,5 sek. (“BMW 328Ci” – per 7 sek.) ir išvysto 250 km/val. maksimalų greitį – daugiau neleidžia elektronika. Lietuvos dileriai užsakymus šiems naujiems automobiliams pradės priiminėti vasaros pabaigoje.

|

Automobiliai estetams – verslo klasė

Baigiantis darbo savaitei, kiekvienas mirtingasis nori kažko naujo – naujo apdaro, naujo patiekalo. Kodėl tai negalėtų būti kad ir naujas automobilis? Kokia mašina labiausiai tiktų savaitgalio kelionei? Aišku, jog tai priklauso nuo to, kur norima važiuoti. Jei į gamtą, geresnės transporto priemonės nei visureigis, vargu ar surasi. Jei susiruošėte į svečius ar į vakarėlį, geriausi “ratai” šiuo atveju būtų vadinamasis verslo klasės automobilis. Kas jis, verslo klasės automobilis? Specialistai tvirtina, jog tai – tarpinis variantas tarp labai kokybiškų didžiosios klasės lengvųjų automobilių (“Mitsubishi Galant”, ”Nissan Maxima”, “Opel Omega” ir kt.) ir tarp prestižinės klasės atstovų, tokių kaip “S” klasės ”Mercedesai” ir 7 serijos BMW.

|

Dutūkstantųjų metų žvaigždė

Nors “Carisma”, kaip ir visi “Mitsubishi” modeliai yra laikomi japoniškais automobiliais, tai nėra visai tiesa. Jei ankstesniajame šio modelio variante “japoniškumo” tiek automobilio dizaine, tiek ir techniniuose sprendimuose buvo pakankamai daug (nors europietiškumo “simptomų” čia irgi pakako), tai “Carisma’2000” tapo kur kas didesniu “europiečiu” negu “japonu”. Mat šis modelis negaminamas Japonijoje, jį surenka Olandijos “NedCar” gamykloje, ant vieno konvejerio su “Volvo S80” modeliu. Automobilių gamintojų – milžiniškų kompanijų “žaidimai” su konkurentų akcijų paketų pirkimu padarė savo: nuo šiol “Mitsubishi” su švedų “Volvo” susijusi ne vien pinigais, bet ir panašia produkcija.

|

Elektrinis “Ford Ka”

Naujojo modelio energijos šaltinis – ličio-jono baterijos, kuriuos pasižymi pakankamai didele energijos talpa – 126 kW/h vienam kilogramui svorio. Šios baterijos yra maždaug 70 proc. lengvesnės už paprastas švinines. Tiesa, bendroji jų masė (280 kg) vis vien yra palyginus didelė tokiam mažam automobiliui. Todėl kuriant “e-Ka” modelį buvo naudojamas aliuminis ir kitos lengvesnės medžiagos, kurios leido modelio masę sumažinti 45 kg, neskaitant to, kad buvo atsisakyta benzininio varikliobei pavarų dėžės. Pilna naujojo “e-Ka” masė yra 1140 kg, kai tuo tarpu serijinis “Ka” modelis sveria 890 kg.

|

Automobilis tiems, kurių nebedomina kainos

Už mašiną – 7 milijonai litų. Sportinių automobilių padangėje pasirodė nauja aukščiausios klasės mašina “Mercedes CLK-GTR”, rašo Vokietijos žurnalas “Auto und Moto Sport”. Už tris milijonus Vokietijos markių (daugiau kaip 7 milijonus litų) galima nusipirkti 175 automobilius “Smart”, 150 tonų puikiausios rūkytos mėsos gaminių bei dešrų, keturis centnerius aukščiausios prabos aukso arba angliško stiliaus namelį priemiestyje su nedideliu žemės plotu šalia. Tik nė viena šių vertybių neturi po kapotu 612 AG ir nepajėgia per 9,9 sekundės pasiekti 200 kilometrų per valandą greičio. Taigi investicijas mėgstantis milijonierius, kuriam prie širdies mašinos ir didžiulis greitis bei prabanga, turi paskubėti susirasti firmos AMG atstovybę. Mat ši “Mercedes-Benz” dukterinė firma jau kelias savaites parduoda nepaprastai plokščius, vos 116 centimetrų aukščio į ietį panašius CLK-GTR automobilius.