|

Septynios automobilio “CELICA” kartos

Automobilis ,,Celica” pirmą kartą visuomenei buvo pristatytas 1970 m. Tokijo automobilių parodoje (Tokyo Motor Show). Kompanijos ,,Toyota” naujas dvivietis automobilis buvo pagamintas, Japonijos rinkai adaptuojantis prie vakarietiškų tendencijų. Jis buvo sukurtas, tenkinant Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius. Pirmą kartą Europoje automobilis ,,Celica” su 1,6 litro keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 m. viduryje. Truputį vėliau buvo paskelbta, kad populiaraus automobilio su atlenkiamu bagažinės dangčiu, turinčio 1,6 ir dviejų litrų variklį, serija pasirodys Japonijos rinkoje nuo 1973 m. balandžio. Tam tikrą laiką automobilis su atlenkiamu bagažinės dangčiu buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 m., būdamas ,,Metų modeliu”), tačiau jau pirmosios kartos automobiliui ,,Celica” buvo atlikti keli pakeitimai, ir jis pasiekė puikių rezultatų tiek vietiniuose, tiek užjūrio konkursuose.

|

Toyota Camry pakeitė išorę

Tvirtas “Camry” kėbulas atitinka visas šiuolaikines bei kelių ateinančių metų normas. Be to, “Camry” yra vienas iš nedaugelio modelių, Euro NCAP tvermės bandymuose gavęs keturias žvaigždutes iš penkių galimų. “Camry” ilgaamžiškumas yra pavyzdys daugumai konkurentų. Pagal Vokietijos technikos priežiūros darbuotojų susivienijimo (TÜV) automobilių bandymų centro turimą trūkumų patikrų statistiką “Camry” pripažintas geriausiu automobiliu pastarųjų penkerių bei šešerių metų automobilių grupėse.

|

BMW “trečiukas” tampa galingesnis

Naujasis šešių vienoje eilėje išdėstytų cilindrų variklis pakeis dabartinį 2,8 l daro tūrio jėgos agregatą, todėl automobilio indeksas bus pakeistas į “330i”. Kiek vėliau tokie varikliai bus pradėti dėti ir į “BMW Z3” roadsterius, o nuo 2001 metų trijų litrų variklius turės ir “BMW X5” visureigiai. Maksimalus sukimo momentas sudaro 300 Nm, be to 90 proc. šio dydžio pasiekiama jau prie 1500 aps./min. Su naujuoju varikliu “BMW 330Ci” kupe iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,5 sek. (“BMW 328Ci” – per 7 sek.) ir išvysto 250 km/val. maksimalų greitį – daugiau neleidžia elektronika. Lietuvos dileriai užsakymus šiems naujiems automobiliams pradės priiminėti vasaros pabaigoje.

|

Automobiliai estetams – verslo klasė

Baigiantis darbo savaitei, kiekvienas mirtingasis nori kažko naujo – naujo apdaro, naujo patiekalo. Kodėl tai negalėtų būti kad ir naujas automobilis? Kokia mašina labiausiai tiktų savaitgalio kelionei? Aišku, jog tai priklauso nuo to, kur norima važiuoti. Jei į gamtą, geresnės transporto priemonės nei visureigis, vargu ar surasi. Jei susiruošėte į svečius ar į vakarėlį, geriausi “ratai” šiuo atveju būtų vadinamasis verslo klasės automobilis. Kas jis, verslo klasės automobilis? Specialistai tvirtina, jog tai – tarpinis variantas tarp labai kokybiškų didžiosios klasės lengvųjų automobilių (“Mitsubishi Galant”, ”Nissan Maxima”, “Opel Omega” ir kt.) ir tarp prestižinės klasės atstovų, tokių kaip “S” klasės ”Mercedesai” ir 7 serijos BMW.

|

Dutūkstantųjų metų žvaigždė

Nors “Carisma”, kaip ir visi “Mitsubishi” modeliai yra laikomi japoniškais automobiliais, tai nėra visai tiesa. Jei ankstesniajame šio modelio variante “japoniškumo” tiek automobilio dizaine, tiek ir techniniuose sprendimuose buvo pakankamai daug (nors europietiškumo “simptomų” čia irgi pakako), tai “Carisma’2000” tapo kur kas didesniu “europiečiu” negu “japonu”. Mat šis modelis negaminamas Japonijoje, jį surenka Olandijos “NedCar” gamykloje, ant vieno konvejerio su “Volvo S80” modeliu. Automobilių gamintojų – milžiniškų kompanijų “žaidimai” su konkurentų akcijų paketų pirkimu padarė savo: nuo šiol “Mitsubishi” su švedų “Volvo” susijusi ne vien pinigais, bet ir panašia produkcija.

|

Elektrinis “Ford Ka”

Naujojo modelio energijos šaltinis – ličio-jono baterijos, kuriuos pasižymi pakankamai didele energijos talpa – 126 kW/h vienam kilogramui svorio. Šios baterijos yra maždaug 70 proc. lengvesnės už paprastas švinines. Tiesa, bendroji jų masė (280 kg) vis vien yra palyginus didelė tokiam mažam automobiliui. Todėl kuriant “e-Ka” modelį buvo naudojamas aliuminis ir kitos lengvesnės medžiagos, kurios leido modelio masę sumažinti 45 kg, neskaitant to, kad buvo atsisakyta benzininio varikliobei pavarų dėžės. Pilna naujojo “e-Ka” masė yra 1140 kg, kai tuo tarpu serijinis “Ka” modelis sveria 890 kg.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: klausimai pardavėjui

Kai prieinate pardavimo momentą, pardavėjas stengsis parodyti savo kaip prekybininko sugebėjimus, tačiau iš to galima nustatyti jo požiūrį į motociklo būklę. Pagal tai galima spręsti iš atsakymų į jam užduodamus klausimus:

Pateikite jam tokius klausimus:

Ar motociklas buvo kada nors nugriuvęs?
Jei pasakys “ne”, bet matote akivaizdžius to įrodymus, paprašykite jo paaiškinti.
Kada paskutinį kartą buvo keistas tepalas?
Tepalas turi būti keičiamas kas 10000 km arba 6 mėnesius, kas pirmiau ateina.
Krosinio motociklo tepalai turi būti keičiami po keletos pasivažinėjimų arba kas 500 km.
Kokia serviso/ aptarnavimo istorija?
Pažiūrėkite kokie įrašai serviso knygelėje

|

Prieš perkant naudotą motociklą: variklis, skysčiai, karbiuratorius

Kai kuriuose motocikluose yra kuro padavimo pompa, todėl, prieš užvedant variklį, reikia sudaryti slėgį. Jei, įjungus degimą, iš dujų bako pasigirsta švilpimas, palaukite, kol jis baigsis ir tada paspauskite starterį. Centrinės kojelės pagalba apvertę motociklą ir pakėlę į viršų užpakalinį ratą, patikrinkite, ar gerai įsijungia pavaros. Pakeltojo rato nesukite per greitai. Laikykite nuspaudę priekinį stabdį. Turite matyti tepalo lygį – pro stikliuką arba lazdelės pagalba. Jis turėtų būti tarp viršutinės ir apatinės padalos, kai variklis jau pora minučių, kaip išjungtas, o motociklas stovi lygioje vietoje. Paklauskite, kada paskutinį kartą buvo keisti tepalai. Reikėtų – kas 5k mylias ar kas 6 mėn. Krosiniams motociklams – daug dažniau.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: išmetimo sistema

Jei motociklas turi daugiau nei vieną išmetimo kanistrą, užveskite variklį ir prieš išmetimo vamzdžio galą laikykite popieriaus lapą (ne ranka, kad nenusidegintumėte). Taip suprasite, iš kanistro einantis slėgis yra tolygus. Turėtų būti. Priešingu atveju, tikriausiai vienas iš cilindrų neturi kibirkšties. Būkite labai atsargūs ir įsitikinkite, jog tikrai neapsideginsite! Apsivyniokite pirštus drėgnu popieriniu rankšluosčiu ir pirštais apčiuopkite išmetamąjį vamzdį, apie 7-9″ nuo variklio. Tai atlikite, vos užvedus variklį. Šaltas vamzdis (švilpiantis) reiškia,jog cilindre nėra kibirkšties. Galimos priežastys: užsikimšęs karbiuratorius, protėkis vakuume ir kt. Kaina: nuo $5 iki $200.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: grandinė, žvaigždutės ir diržai

Suimkite grandinę pačiame užpakaliniame užpakalinės žvaigždutės kampe ir patraukite atgal. Jei grandinė nusiima nuo pusės žvaigždutės ar daugiau, laikas ją keisti. $100 + valanda darbo. Ant šoninių plokštelių gali būti šiek tiek rūdžių, bet skrituliukas (apvali vidurinė dalis) turi būti švari bei blizgėti. Žvaigždutės danteliai turi būti absoliučiai simetriški – dėvėdamiesi nulinksta. Jei matosi, patikrinkite ir priekinę žvaigždutę. Už dvi naujas žvaigždutes – $60 plius apie 1 val. darbo. Jei motociklas turi centrinę kojelę, įjunkite laisvą pavarą, užpakalinį ratą pakelkite į orą, ir tada galėsite patikrinti grandinę. Lėtai sukdami užpakalinį ratą (tik ranka, ne variklio pagalba), lengviau pastebėsite problemines vietas.