Reklama internete – istorija ir šiandiena
| | |

Reklama internete – istorija ir šiandiena

Pirmasis reklaminis skydelis (interneto baneris) pasirodė 1993 metais, tai buvo Heller, Ehrman, White and McAuliffe advokatų kontoros reklama. Tačiau interneto reklamos gimimo diena yra laikoma 1994 metų spalio 24 d., kai interneto portalas HotWired pradėjo demonstruoti kompanijos AT&T reklamą savo tinklalapyje. Šis portalas pirmasis išskyrė plotus reklaminiams baneriams savo svetainėje, taip pat jie pirmieji pradėjo teikti reklamos efektyvumo ataskaitas savo klientams. Būtent dėl galimybės apskaičiuoti reklamos efektyvumą, ši rinkodaros komunikacijos forma išpopuliarėjo žaibiškai. Kartu atsirado interneto reklamos tinklai, specializuotos interaktyvios reklamos agentūros, sparčiai augo, taip vadinamų, DOT COM kompanijų skaičius. Tai truko nepilną dešimtmetį, nes 2000 metais, sprogus DOT COM kompanijų burbului, reklamos specialistai pradėjo diskutuoti, kad reklama internete buvo gerokai pervertinta, atsirado abejonių dėl šios komunikacijos formos likimo. Spėlionės dėl interneto reklamos likimo nepasitvirtino. Spartėjant interneto ryšiui ir tobulėjant web technologijoms, reklama internete įgavo naujas formas. Vienos jų – atskirų produktų promo interneto svetainės, video baneriai ir pan. Ne viename skaitytame straipsnyje teko rasti nuomonę, kad interneto baneriai ir šiuo metu išgyvena savo saulėlydį, užleisdami vietą kontekstinei reklamai, kurią atstovauja ir Google AdWords sistema, bei kitoms panašioms reklamos formoms.

Šių dienų reklamos internete realijos
| | |

Šių dienų reklamos internete realijos

Nesėkminga tinklapio reklama vis dažniau stipriai atsiliepia viso verslo sėkmei. Iprastiniai internetinės reklamos būdai vis mažiau efektyvus ir vis labiau tolsta nuo šių dienų realijų. Tinkalių sėmingo reklamavimo tehnologijos kiekvieną dieną vis sudėtingėja ir keičiasi. Kiekvieną dieną informacijos kiekiai didėja, tinklapių skaičius nuolat auga geometrine progresija, vis daugiau žmonių ieškodami paslaugos ar prekės atiduoda prioritetą internetui. Daugelis kompanijų tai puikiai supranta ir komercinių tinklapių kiekis nuolat auga. Pritraukti potencialius klientus tampa vis sudėtingiau, o pasiekti tikrai gerų rezultatų įmanoma tik naudojant visą kompleksą priemonių tinklapio lankomumui didinti. Čia reikėtu pažymėti, kad itin svarbu ne tik didinti svetainės lankomumą, bet pritraukti į svetainę potencialius klientus, o ne šiap bet kokius lankytojus (na nebent tikslas yra išreklamuoti kompanijos varda plačiose masėse). Mažai tikėtina, kad jaunuolis ieškantis nemokamos skambučio melodijos savo telefonui susidomės svetainės baldų komplektu. Pritraukti tikslinius lankytojus tampa vis sudėtingiau, dėl nuolat kintančiu paieškų sistemų algoritmų tradiciniai optimizavimo paieškos sistemoms metodai tampa mažai efektyvus, paprastas nuorodų i svetainę kiekio didinimas nebeduoda laukiamo efekto. Reikia itin kruopsčiai atrinkti raktinius žodžius pagal kurios tinklapis bus keliamas paieškos sistemose.

| |

Naujasis centras pagreitins 3D “Blu-ray” formato įdiegimą ir plėtrą

“Panasonic” korporacija, HDTV televizorių rinkos ir technologijos lyderė, Kalifornijoje “Panasonic Hollywood Laboratory” (PHL) studijoje įkūrė centrą (“Panasonic Hollywood Laboratory Advanced Authoring Center”), kuris paspartins 3D “Full HD” (3D FHD) “Blu-ray” formato įvedimą bei plėtrą ir veiks glaudžiai bendradarbiaudamas su Holivudo studijomis – teiks 3D formato plėtros paslaugas 3D FHD “Blu-ray” formato leidiniams. Tikimasi, kad 3D formato komercinė realizacija bus įvykdyta 2010 m. Naujasis “Panasonic” centras išsiskirs “Plasma 3D Full HD” namų kino sistema, “3D-ready” skaitmeniniais kino projektoriais (“Theatrical Dolby 3-D” sistema) su 380 colių ekranu, skirtu 3D HD vaizdo kokybei įvertinti, ir “3-D Ready MPEG-4 AVC High Profile” koderiais. Įsteigta 2001 m. “Panasonic Hollywood Laboratory” kuria vaizdo glaudinimo technologiją, skirtą filmų turiniui, “Blu-ray” standartizavimui ir “Blu-ray” kūrimo technologijai kartu su svarbiausiomis Holivudo studijomis. PHL darbas siekiant pagerinti garso ir vaizdo įrangos kokybę suteikė jai visuotinį pripažinimą. PHL gamina didelės raiškos ir aukštos kokybės “Blu-ray” diskus naudodama “MPEG-4 AVC High Profile” koderį, kurį sukūrė ji pati, arba “Panasonic” R&D sukurtą “BD-Java” sankcionavimo sistemą. PHL iki šiol išleido daugiau kaip 100 novatoriškų “Blu-ray” diskų, kai kurie jų buvo įvertinti svarbiausiomis Holivudo technikų premijomis.

Geert Lovink: “blogai” – internetinis cinizmas
| | |

Geert Lovink: “blogai” – internetinis cinizmas

Visas pasaulis kalba apie tai kaip blogai ir web 2.0 pakeis ar jau pakeitė internetą iš pagrindų, tuo pačiu prisidėdami prie žiniasklaidos nykimo ir futurologinių naujųjų medijų svajonių idėjų propagavimo. Tuo tarpu Geertas Lovinkas savo naujojoje knygoje „Zero Comments“ („Nulis komentarų“), kurią Routledge leidykla planuoja išleisti 2007 rugsėjo mėnesį, bando kurti blogų teoriją bei juos sukritikuoti iš esmės. Knygoje vienas po kito griaunami blogosferos mitai: pavyzdžiui, blogų kaip naujųjų žiniasklaidos pakaitalų. Publikuojame vieno knygos skyriaus ištrauką, kurią maloniai sutiko paskolinti autorius. Ši esė pateikia bendrą bloginimo (nuo angl. blogging – weblog’ų arba tiesiog blogų, el. dienoraščių rašymas – vert. pastaba) teoriją, apjungiančią vartotojų kultūrų analizę ir šiuolaikinių tinklo programų kultūrinę kritiką. Pirma ketinu apžvelgti blogų kultūros nuopelnus, vėliau apsvarstyti “internetinio cinizmo” klausimą ir, galiausiai, bloginimo nihilistinę būklę. Sąmoningai nepasitelkiu nei techno-determinizmo, nei Žižeko stiliaus kultūrinės analizės perspektyvų. Nesiekiu nei populiarinti, nei dekonstruoti “pilietinio žurnalizmo” sąvoką, arba sumenkinti “dalyvavimą skatinančių medijų” svarbą. Išgirtų “Web 2.0” (“antros kartos interneto”) įrankių įgalinantys aspektai yra akivaizdūs. Blogai pakeitė pasaulį įvairiais būdais; tačiau labai svarbu teisingai juos interpretuoti. Man įdomi nihilistinė blogų kaip kultūros ir programinės įrangos struktūra.

| |

Nešiojami kompiuteriai – su apsauga nuo vagysčių

2008 m. lapkričio 28 d. Pavagiami ar pametami nešiojamieji kompiuteriai tampa vis didesne problema, teigia “Fujitsu Siemens Computers”. Kad to pavyktų išvengti, kompanija nuo kitų metų pasiūlys realiai veikiančią kompleksinę apsaugos nuo vagysčių sistemą. 2009 m. pirmąjį ketvirtį pasirodysiantys nauji “Fujitsu Siemens Computers” nešiojamų kompiuterių modeliai jau turės apsaugos nuo vagysčių sistemą, sudarytą iš “SystemTrack” ir “DataProtect” įrangos (sukurtos remiantis “Intel” ir “Computrace” kompanijų technologijomis). “Fujitsu Siemens Computers” – viena iš pirmųjų gamintojų Europos, Vidurinių rytų ir Afrikos (EMEA) regione, jau galinčių pasiūlyti tokią apsaugą nešiojamuose kompiuteriuose. Pirmiausia apsaugos nuo vagysčių sistema bus pasiūlyta kaip papildomas pasirinkimas su verslui skirtais kompiuteriais “ESPRIMO Mobile” bei privatiems vartotojams skirtais LIFEBOOK T5010 ir LIFEBOOK E8420. Apsaugos nuo vagysčių sistemą sudaro dvi pagrindinės funkcijos: pavogtos ar pamestos įrangos buvimo vietos sekimas bei galimybė išsaugoti, ar esant poreikiui ir ištrinti duomenis iš kietojo disko naudojantis centralizuotu nuotoliniu valdymu. Nuotolinis valdymas leidžia ir užrakinti kompiuterį, kad juo nebūtų galima naudotis.

| |

Kompiuterinių žaidimų entuziastai rinksis Kaune

Vasario 2-3 dienomis Kauno senamiestyje (Rotušės a. 20) aidės virtualių žaidimų šūviai. Renginyje dalyvaus 165 žaidimų virtuozai, tarp kurių patys stipriausi Lietuvoje. Prizinį fondą sudarys per 4500 litų. Pirmąją dieną vyks Counter-Strike 1.6 žaidimas, antrąją Counter-Strike:Source. Šiuos žaidimus Lietuvoje žaidžia apie – 30 000 žmonių. Visi apsilankę turės galimybę išmėginti jėgas 1 prieš 1 turnyruose, kuriuose galės dalyvauti visi, taip pat ir turnyro žaidėjai. Laimėtojų laukia 175 litų prizinis fondas ir rėmėjų įsteigti prizai. Žiūrovais bus išskirtinai pasirūpinta. Jie galės gyvai stebėti kovas per du projektorius bei plazminius LCD televizorius. Likusieji namuose galės tiesiogiai stebėti kovas internetu. Greita interneto sparta turnyro metu pasirūpins „TEO”. Patikimais kompiuteriais – „TOPO CENTRAS”. Informaciją apie turnyro eigą, rezultatus suteiks: www.css.lt ir www.kiberzona.lt. Primename, kad tai jau ketvirtasis „GERAS” komandos organizuojamas tokio tipo renginys, į kurį nuolat susirenka pajėgiausi virtualių žaidimų entuziastai.

| |

Žaidimui “Žuvies kelionė” – prizas už netradicines viešųjų ryšių priemones

Ekologinio žaidimo internete “Žuvies kelionė” herojė – į Lietuvos Raudonąją knygą įrašyta Baltijos lašiša – atkreipė viešųjų ryšių specialistų dėmesį. Šis interaktyvus Šiaurės ministrų tarybos biuro projektas konkurse “PatiRtis 2007” pelnė apdovanojimą už netradicines viešųjų ryšių įgyvendinimo priemones. Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto organizuotame konkurse iš viso varžėsi virš 20 valstybinių ir ne pelno organizacijų pateiktų ryšių su visuomene projektų. “Kaip patraukliai pateikti gamtos taršos problemą ir ja sudominti vaikus bei jaunimą? Šis iššūkis paskatino ekologiją derinti su edukacija ir pramogomis”, – teigia žaidimo rengėjai. “Lašišą pasirinkome kaip saugomą rūšį, kurios išlikimas priklauso nuo žmogaus veiklos ir aplinkos būklės. Nors tai tik žaidimas, tačiau nafta ištepti paukščiai, teršiantys nuotėkų vamzdžiai ir paupyje tykantys brakonieriai yra realybė, už kurią esame atsakingas kiekvienas iš mūsų”. Žaidimas “Žuvies kelionė” pristato lašišos gyvenimo ciklą. Ji keliauja iš gimtosios upės į jūrą, o ten subrendusi ir sutvirtėjusi grįžta atgal neršti ir pratęsti savo rūšies. Žuvies kelionė suskirstyta į keliolika skirtingų scenų, kurios simbolizuoja didžiausias grėsmes ir iššūkius. Kiekvienoje scenoje žaidėjui pateikiamas klausimas, į kurį atsakius renkami taškai. Žaidimas vyko 2007 gegužės ir birželio mėnesiais, jame apsilankė beveik 11 tūkst. žaidėjų.

| |

Savaitgaliais lietuviai “Akropolį” ima keisti į internetą

Praėjusį savaitgalį pirkėjai tiesiog iššlavė internetinę parduotuvę “Open24.lt”: per jį buvo sudaryta daugiau nei 200 sandorių, įsigyta daugiau nei 600 prekių, tai yra 40 kartų daugiau nei įprastai. Nuo 2007-ųjų pavasario internetinėje erdvėje gyvuojanti parduotuvė “Open24.lt”, prekiaujanti pasaulyje žinomų prekių ženklų drabužiais, aksesuarais, avalyne, kosmetika ir parfumerija, surengė azartišką išpardavimų savaitgalį. Jis prasidėjo ketvirtadienį, kai drabužių ir avalynės buvo galima įsigyti su 40 procentų nuolaida, ir kiekvieną dieną nuolaidos didėjo 10 procentų, kol sekmadienį išpardavimų įkarštyje žmonės pirkosi 70 procentų pigiau. “Mano žiniomis, pirmą kartą Lietuvoje internetinė parduotuvė per dieną sudarė daugiau kaip 130 sandorių” – teigia Darius Lebedzinskas, įmonės “Net frequency” vadovas; ši įmonė Lietuvoje sukuria bene daugiausiai internetinių parduotuvių. Pasak D. Lebedzinsko, toks masinis apsipirkimas internete buvo nemažas išbandymas ir e-parduotuvės sistemai, kuri jį nepriekaištingai išlaikė. “Buvome įsitikinę, kad savaitgaliais žmonės apskritai mažai perka internetu. Mūsų pirkėjai paprastai apsiperka darbo dienomis, savaitgaliais tebūna 5-6 užsakymai. Ši akcija parodė, jog pirkėjus galima sudominti ir laisvadienį užsukti į elektroninę parduotuvę” – pasakojo “Open24.lt” Plėtros skyriaus vadovė Gintautė Lidžiuvienė.

| |

Proaktyvios “NOD32 Antivirus” apsaugos funkcijos pelnė aukščiausią įvertinimą

Pasaulinės kompiuterinio saugumo priemonių kūrėjos ESET antivirusinė programa “NOD32 Antivirus”, pasižymėdama itin tiksliais rezultatais ir sparčiai atliekama paieška, pelnė aukščiausią įvertinimą “AV-Comparatives.org” proaktyvios apsaugos testuose, paskelbtuose šių metų lapkričio 27 dieną. Iš viso buvo palyginta 17 populiariausių antivirusinių sprendimų ir dviem iš jų, tarp kurių – ir “NOD32 Antivirus”, skirti aukščiausio įvertinimo “Advanced+” sertifikatai. Proaktyvios apsaugos testuose naudoti kelių mėnesių senumo kenksmingų programų sąrašai, o kompiuteriai buvo “užkrėsti” naujausiais virusais. “NOD 32 Antivirus” testų metu aptiko 71 proc. iš daugiau kaip 25 tūkst. neatpažintų grėsmių ir nė karto nesuklydo virusu palaikydamas įprastą sistemos failą. Be to, ESET produktas išsiskyrė ir vienu didžiausių paieškos greičiu, kuomet paieška buvo atliekama rankiniu būdu. “Siekiant užtikrinti maksimalią kompiuterio apsaugą labai daug lemia antivirusinės programos proaktyvaus saugumo funkcijos. Tinkamai veikianti proaktyvi apsauga užkerta kelią naujausioms grėsmėms, kurios dažniausiai dar nebūna įtrauktos į virusų sąrašus. Patikimas tokio tipo sprendimas turi ne tik apsaugoti nuo nežinomų virusų, bet ir nevarginti vartotojo klaidingais signalais, kuomet virusais palaikomi niekuo dėti sistemos procesai”, – teigia ESET kompanijos produkciją platinančios bendrovės “NOD Baltic” pardavimų vadovas Darius Černeckis.

| | |

Iš lietuvių tinklalapio – 100 mln. parsisiuntimų

Didžiausias pasaulyje mobiliesiems įrenginiams skirtų žaidimų ir programų tinklalapis getjar.com per dvejus metus peržengė 100 mln. parsisiuntimų ribą. Portalą sukūrusi ir valdanti Lietuvos kompanija “GetJat Baltic” pastebi, jog vis dažniau vartotojai siunčiasi greitųjų žinučių (chat), interneto naršyklių ir el. pašto programas, o JAVA žaidimų, kurie prieš porą metų buvo paklausiausi, proporcinė dalis mažėja. Aktyviausiai savo mobiliesiems telefonams aplikacijas siunčiasi JAV ir Didžiosios Britanijos gyventojai. Lietuvos vartotojai sudaro apie 0,5 proc. viso parsisiuntimų srauto (per dvejus metus – apie 500 tūkst. kartų). “Lietuvoje vyrauja daugeliui pasaulio šalių būdingos tendencijos. Vis žymesnę parsisiunčiamų mobiliųjų aplikacijų dalį sudaro programos, skirtos patogesniam bendravimui, funkcionalumui ir verslo efektyvumui didinti. Nors žaidimų taip pat siunčiamasi vis daugiau, tačiau jų užimama dalis bendrame sraute sumažėjo ir šiandien siekia tik apie 25-30 procentus. Tai rodo, kad tobulėjant telefonams, plečiantis jų funkcijoms, keičiasi ir vartotojų įpročiai bei poreikiai”, – teigia “GetJar Baltic” vadovas Ilja Laurs. Remiantis portalo statistika, Lietuvos gyventojai dažniausiai siunčiasi mobiliesiems prietaisams skirtas taikomąsias aplikacijas (9 proc. nuo visų parsisiuntimų Lietuvoje), el. pašto programas (8 proc.), interneto naršykles (7 proc.) bei greitųjų žinučių programas (7 proc.).