Žaidimų gamintoja “Nintendo” laimėjo svarbią piratavimo bylą
Verslo dienraščio “Financial Times” teigimu, populiarųjį “Game Boy” gaminanti Japonijos žaidimų bendrovė “Nintendo” laimėjo bylą prieš vieną Honkongo įmonę ir pavadino šią pergalę “vienu svarbiausių nuosprendžių prieš piratavimą”.
Honkongo teismas nurodė vietinei lustų bendrovei “Lik Sang International” nebegaminti įrangos, leidžiančios ignoruoti “Nintendo” žaidimų pultuose įdiegtas priemones prieš piratavimą. Teismas taip pat liepė lustų gamintojai sumokėti “Nintendo” 5 mln. Honkongo dolerių (641 tūkst. JAV dolerių) kompensaciją.
Sprendimas uždrausti gaminti įrangą, leidžiančią žaidimus kopijuoti ir siuntinėti internetu, buvo priimtas pernai rugsėjį, o nuostoliai priteisti gegužės pabaigoje. Tačiau, pasak “Nintendo”, jai tik dabar leista apie savo pergalę paskelbti viešai.
Honkonge ir Kinijoje išsikerojęs programinės įrangos autorių teisių pažeidinėjimas buvo svarbiausia priežastis, dėl kurios “Microsoft”, “Sony” ir “Nintendo” vengė šiose rinkose pristatinėti savo žaidimus. Šiais metais “Sony” ketina Kinijoje pristatyti savo žaidimų pultą “Playstation 2”, tačiau bendrovei nerimą kelia biurokratiniai suvaržymai ir pigių piratinių gaminių konkurencija.
“Nintendo” ryžtingi veiksmai prieš autorių teisių pažeidinėtojus, įskaitant bendradarbiavimą su valdžios institucijomis vykdant netikėtas kratas klastotojų patalpose, yra Japonijos bendrovių kovos su piratavimu vienas iš aspektų. Vietinės žiniasklaidos teigimu, Japonijoje netgi svarstoma galimybė įsteigti atskirą teismą, kuris nagrinėtų su patentais ir autorių teisėmis susijusias bylas.
“Žaidimų programinė įranga yra svarbiausia Japonijos eksporto prekė tarp tų, kurioms taikoma autorių teisė, nes 2001 metais jos eksportas sudarė 253 mlrd. jenų (2,13 mlrd. JAV dolerių), – sakė Kompiuterinės programinės įrangos autorių teisių asociacijos atstovas Šunsukė Sakata (Shunsuke Sakata). – Turime imtis priemonių prieš programinės įrangos piratus, siekdami apginti šį sektorių ir Japonijos ekonomiką”.
“Nintendo” duomenimis, praėjusiais metais pasaulio žaidimų leidėjai ir kūrėjai dėl piratavimo prarado 650 mln. JAV dolerių. O Jungtinių Valstijų bendrovių pardavimai dėl neteisėto programinės įrangos kopijavimo buvo mažesni net 3 mlrd. dolerių.
Kompiuterinės programinės įrangos autorių teisių asociacijos teigimu, Japonijos įmonės sukuria daugiau kaip 50 proc. pasaulio žaidimų programinės įrangos.